התייעצות דחופה. מהכובע הכללי כבניאדם

sssmeir

New member
התייעצות דחופה. מהכובע הכללי כבניאדם

שלום לכולם! מדובר בחבר טוב שלי. נשוי+1. הוא מעונין להתגרש ופתח בהליכים משפטיים מאחר והבת זוג לא מקשיבה לטענותיו(ויש לו מה). ידוע לי שהוא קצת ילדותי ושאביו מתערב לו בחיים, כופה עליו את דעותיו, שהוא קשוב רק(!) לטענות כלתו. עכשיו, האבא הגיע אליי! התקשר, עצבני ונסער, מאשים אותי ברצון פרידה, שאני מדרבן אותו, נפגש איתו ויוצאים כמה פעמים בשבוע ובשישי יוצאים, (וכך לא צריך להתנהל בית). בנוסף המשיך בשיחה תוקפנית עם רמזים מאיימים ואפילו ביקש את הטלפון של אישתי?! לברר איך המצב שלי בבית ואמר: "אם יהרס בית אחד, הוא יהרוס 2 בתים". מה הייתם עושים במקומי?
 
ל - sssmeir

שלום לך וברוך הבא לפורום. תנסה ליזום פגישה עם האבא. תשאל אותו למה הוא חושב שאתה המפריד. בשיחה פנים מול פנים תנסה להראות לו שאין לך קשר לעניין. כדאי שהפגישה תהיה במקום נייטראלי, כמו בבית קפה. כדאי לשקול את האפשרות שגם החבר שלך, שרוצה להתגרש ייצטרף לפגישה, שהוא יוכל לאשר את העובדה שאין לך קשר לפרידה שלו מאשתו. אתה צריך להבין שעבור הרבה מאוד אנשים (במיוחד דור אחד אחורה) ממש לא היה מקובל להתגרש, זו היתה בושה. אנשים היו ממשיכים לחיות במערכת יחסים קשה כל החיים אבל לא היו מתגרשים. מאידך, רבים מהם התמודדו טוב יותר עם משברים כי לא היתה אופציה להתגרש. אני מבינה שהסיבה שהאבא מאשים אותך הינה בעיקר בגלל שאתם נוהגים לצאת לבד, הגברים. זה לא מקובל עבורו ובטח לא בסופי שבוע. דברו גם על זה - מה מקובל עבורו, מה לא מקובל, איפה עובר הגבול, בין יציאה שהיא לגיטימית לבין יציאה שעוברת את הגבול. מה הוא חושב על זה, מה החבר שלך חושב על זה ואיפה אתה בתמונה. בשיחה בטח יעלו גם נושאים אחרים. אני מקווה שלאחר שיחה זו, האב יפסיק להאשים אותך. אבל, טיפ אחד ברשותך, בגלל הרגישות של העניין, במיוחד בגלל שיש כאן אבא שמתערב, נסה להתרחק מהעניין. אתה בטח מכיר את המשפט שמי שמתערב מפסיד. אז אולי כדאי לתפוס קצת מרחק. לנסות לתמוך, לעזור, אבל בלי לתת יותר מידי עצות - יותר אוזן קשבת.
 

sssmeir

New member
תודה. נכון לגבי הרגישות וההתערבות=מפסיד, נראה

לי שלא אתערב, שהוא יתמודד לבד עם שני החזיתות:1.האישה=גירושין.2.ההורים=האבא. פניתי לחבר, סיפרתי לו הכל וגיניתי את מה שעשה האבא ושזה לא בסדר שהוא שופט אותו וכופה עליו לאחר ששומע צד1, חבר שלי אישר, אמר שאישתו חופרת לאבא שלו ובגלל זה הוא התעצבן, ואמרתי שנראה לי שהוא רוצה להרחיק בנינו ושהוא חושב שזה פיתרון לבעיה שלו בבית.
 

שילה1

New member
ועוד עצה קטנה:לא להתערב מצד אחד,לנשואי האב,

ולהשתדל להיות שם עבור החבר,כשזה רוצה לפרוק. להקשיב,להיות אמפתי,אך להמנע מעצות וביקורת.וכמובן-לעשות זאת בטקט רב. זה לבטח קשה כשמדובר בחבר ,אם הגעת עד לכאן לשאול-מניחה שחבר טוב. ומניחה שגם אתה-חבר טוב ודואג,ועל כך-יישר כח!
 
למעלה