התייעצות דחופה לגבי בדיקות ועלויות

אומרים ככה. לדעתי תלוי בסוקר ובמצב הרוח שלו

יש סוקר שמפרסם את הצ'קליסט שלו?
 
יש סוקרים ציבוריים

שסוקרים הכל מהכל, כי הם בטבעם יסודיים. אבל זה הימור שאישית אני מעדיפה לא לעשות. אחרי כל סקירה את מקבל דף מפורט עם הצ'קליסט..
 
לא צריך להמר, גם בציבורי את יכולה לבחור

את הרופא. והרבה מאלה שעושים סקירות פרטיות עובדים גם בציבורי.
 
נכון

ונכון גם מה שאמרת בהודעה השניה. אבל אני למדתי שלפני שמישהו חותם על משהו, הוא חושב בשנית. אז כן, עם וללא קשר לסיכוי שיתבעו אותם ברשלנות רפואית, החתימה הזו, לדעתי (וזו דיעה) משנה. ורופאים בהסדר זה נפלא, כי חלק גדול מהם בכלל לא יודע אם הגעת פרטי או בהסדר, ובכלל הבדיקה מתנהלת באופן פרטי. בקופ"ח לעומת זאת, לא פעם זה לא ככה. וכן, זה משתנה מרופא לרופא, אבל מלבד העובדה שהבחירה יותר מצומצמת, כאמור לעיל- החתימה משנה בעיניי.
 
לא אמרתי שלא

רק אומרת שהחתימה כן משנה. זו לקיחת אחריות. ואני זוכרת שלא בדקו גשר אף בסקירה כי זה לא רלוונטי בשבועות האלו. מה היה מעבר?
 
ביררתי וזה לא נכון

שאלתי בפורום של צלאל וענו לי שם שאפשר לבדוק גם בשלבים מאוחרים. לא קשור מה כן או לא רלוונטי, אני ביקשתי את זה, מה הבעיה לעשות את זה?
 
לא אמרתי שבעיה


 
לא חלק מהבדיקה ככל הידוע לי

לבדיקה קוראים שקיפות עורפית, כי בודקים את העורף... בהגדרה שלה כבדיקת סקר, הנתון הרלוונטי הוא עובי הנוזל בעורף. ממה שהבנתי, לא תמיד אפשר לראות את גשר האף (הוא מתפתח יותר לקראת סוף טווח הזמן המתאים לבדיקה, כלומר יותר לקראת סוף שבוע 13), והרופא לא חייב לחפש אותו. (גם אצלנו הרופא לא אמר על זה כלום. אבל הגעתי לבדיקה בשלב מאוד מוקדם - 11+2)
 
עיקר הבדיקה

היא עובי הנוזל בעורף, אבל גשר האף זו אינדיקציה נוספת. זה לא שאין=דאון ויש=אין דאון, אבל יש לזה משמעות. בטפסים של השקיפות שאני קבלתי היה מצוין במפורש גשר אף. אולי זה לא חלק אינטגרלי, אבל זה בהחלט חלק, ולהגיד "רוב" זה קצת חסר אחריות..
 
סליחה שאני נטפלת לזוטות,

אבל המילה "רוב" ממש לא הופיעה בהודעה שלי
כשאת אומרת "בטפסים שאני קיבלתי", למה את מתכוונת? לתדפיס שהרופא נתן לך אחרי הבדיקה? אולי היה מצוין שם גשר האף, כי הרופא ראה את גשר האף? במה שאני קיבלתי לא היה שום אזכור לגשר האף. ראיתי שהסוקר הסתכל על הפנים של העובר. הוא לא אמר כלום על גשר אף יש או אין - אולי כדי לא להלחיץ. מהסקירות אני יודעת שלעובר שלי יש גשר אף
אבל בשבוע 11+2 הוא עוד לא היה מפותח.
 
דברתי על ההודעה של "פסים שלי"

שלה הגבתי מלכתחילה
המילה "רוב" היא מה שהפריעה לי, כך שזוטות זה לא
לגבי הטפסים- הרופאה אמרה לי שזה טופס סטדנרטי, ורק אם לא מוציאים מציינים.
 

נועה1018

New member
האמת שגם אצלי הרופא בדק גשר אף בלי שבכלל שאלת

שאלתי הוא לבד אמר לי שגשר אף נצפה ואף הסביר לבעלי שזה אחד המדברים שבודקים כי לעיתים זה יכול להצביע בצירוף עוד כמה מדדים על תסמונת. כמו כן בדק גם הכל וכמובן גם מספר עורקים בחבל הטבור. וזאת מבלי שבכלל העלתי את הנושא
 

נועה1018

New member
ועכשיו כשאני חושבת על זה הוא גם בדק

בנוסף לכל האיברים שהשפה אינה שסועה.
 

ט ו ש ה

New member
זה ממש לא נכון!

בטופס הבדיקה יש בפירוש התייחסות לגשר האף. אני חושבת שזה מאד לא הגון לכתוב משפט כזה. אני די בטוחה שלא עשית שקיפות אצל כל, או אפילו רוב הסוקרים, נכון? .....
 

ט ו ש ה

New member
בכללית יש, במכבי יש.

לא יודעת לגבי מאוחדת ולאומית, ואני לא יודעת אם כולם משתמשים בו, אבל הוא בהחלט קיים. מכיוון ששקיפות עורפית מתייחסת בחלקה הגדול לסיכויים לתסמונת דאון, ואחד הסימנים הרכים (והקלים לאיתור) זה המצאות או חסר של גשר אף - אז כן, בודקים את זה בשוטף.
 
למעלה