התייעצות דחופה לגבי בדיקות ועלויות

noga72

New member
התייעצות דחופה לגבי בדיקות ועלויות

שלום לכן חדשה כאן ואשמח להיעזר ולהתייעץ (פעילה הרבה בקומונה "בדרך לאימהות יחידנית" וכד') אני בשבוע 13, אחרי שקיפות. צריכה לקבוע סקירה מוקדמת. אעשה גם מי שפיר (בת 39 ומאמינה שחשוב). וכל השאר. אני בקופ"ח מאוחדת. גרה בת"א. הגישה שלי - שירותי הבריאות הציבוריים הם אחלה. התעברתי בעזרת צוות IVF באיכילוב, (אחרי מעבר קצרצר לאסותא באמצע התהליך) והייתי מאד מרוצה. אבל - אני מודאגת. והמשאבים מצומצמים יחסית. בדקתי כמה רופאים פרטיים מומלצים לסקירה ראשונה והעלויות היו סביב 2,000 ש"ח. ההחזרה מהקופ"ח יגיע אולי ל-25% מהסכום הזה. כך שלשלם 1,500 ש"ח על כל בדיקה נשמע לי המון (קבעתי לד"ר גידי פייט אבל נראה לי שאבטל, לא יודעת אם זה מצדיק את הסכומים האלה). בדיקת מי השפיר היא זו שהכי מפחידה אותי אמנם, אבל גם הסקירות חשובות. את השקיפות עשיתי בקופ"ח. פרופ' אפלמן. נראה מקצועי אבל אנטיפאט. חברים שלי עשו בקופ"ח אצל עודד ענבר. היו מרוצים. לא מוצאת עליו המלצות. רופא שלישי ואחרון שמקבל בקופ"ח לסקירה הוא ד"ר יגאל ריקובר (בנוסף לאפלמן ועודד ענבר). לא מוצאת עליו מידע. מה להחליט ? אשמח לשמוע המלצות נוספות : פרטיים מומלצים ולא מאד יקרים או - דרכים נוספות לבדיקות ב"ציבורי" מעבר ל-3 האלה שציינתי שמקבלים דרך קופ"ח (יש דבר כזה ?) כי אני יודעת, למשל, על חברה שעשתה מי שפיר באסותא (ד"ר אלטשולר) בחינם. ולא נדרשה אפילו לטופס 17. לא מבינה איך.... אנא האירו את עיניי בבקשה תודה רבה מראש ה.
 
אני עושה סקירות אצל

פרופ' אריאל יפו וממליצה בחום. המחיר יקר, דומה למה שאמרת, אבל אם עושים אצלו את 2 הסקירות אז זה קצת יורד... נדמה לי שהראשונה 2300 והשניה 1600 או משהו כזה. האמת שבמצטבר זה בדיוק טווח המחירים שדיברת עליו אז אני לא יכולה לעזור מבחינת מחיר, רק מבחינת המלצה חמה, גם מקצועית וגם אישית. אין לי מושג איך עובדים ההחזרים במאוחדת, אבל בכללית הוא נמצא ברשימת היועצים, אז אפשר לקבל עליו החזר פעם אחת כייעוץ ופעם אחת כסקירה, שזה נוח... כי תכלס מגיעה סקירה אחת... בהצלחה!
 
לא מבינה את ההתעקשות על בדיקות פרטיות

בפרט שחלק גדול מהרופאים עובדים עם קופ"ח בהסדר... גם אם לא רוצים לעשות דרך מרכז לבריאות האישה. אני מהצפון ועשיתי סקירות דרך רופאים בהסדר- רופא אחד שילמתי מסובסד לסקירה ראשונה 114 ש"ח או משהו כזה ויכולתי לעשות אצלו את השניה בפרטי (הכל אצלו בקליניקה ומן הסתם באותה רמה בדיוק) ב- 1200 ש"ח ורציתי חוות דעת שניה והלכתי לרופא אחר בהסדר ששמעתי עליו המלצות, אבל הפעם לקחתי אצלו פרטי ושילמתי 1400 שזה גם יקר לטעמי- אבל לא הייתה לי ברירה. ללכת דרך מרכז לבריאות האישה ולשלם 28 ש"ח לא רציתי כי הבנתי שהבדיקה פחות מקיפה. לא היה שום הבדל בין הבדיקה בסיבסוד לבין מחיר פרטי... שקיפות, לטעמי בכלל אין טעם לעשות בפרטי. זו בדיקה פשוטה שאין מה "לחפור" בה יותר מידי. אם כבר, מי שפיר הייתי שוקלת לעשות אצל פרטי- רק כדי לבחור אצל מי לעשות- וגם אז לא בטוח (כי זו פעולה פולשנית, אבל אני מתארת לעצמי שכל הרופאים בבי"ח הם בעלי ניסיון וכדומה).
 
לא יכולה על הכל להמליץ אבל על אחד כן

שלא תלכי לד"ר יגאל ריקובר הזה...שמעתי עליו רק דברים רעים הדעות ברשתהינם חד משמעיות לא ללכת..אני קבעתי אליו תור וביטלתי מהר מאוד...המזכירה הייתה נשמעת לא מקצועית לא שאלה אותי שום שאלה וקבעה לי תור שלושה ימים אחרי שהתקשרתי שאצל רופא טוב זה תור של הרבה זמן יחסית... מה שאני יכולה להגיד לך שאני הלכת לד"ר אלדד קטורזה הוא מקסים וממש בסדר לא יודעת עם איזה קופות הוא עובד אבל תעשי עליו גוגל ושווה לך לבדוק...
 
מנסיון שלי...

עשיתי סקירה ראשונה מהקופות חלים מאוחדת עלה לי ,121 שח הרופא רן סיורסקי מקבל במרום שיר בבני ברק הוא היה ממש נחמד ומקצועי סקירה שנייה עוד חודש והיא תעלה 28 שח לא עשיתי אף פעם בדיקה באופן פרטי אז אני לא יודעת להגיד לך מה ההבדל אבל נשמע לי מטורף להוציא כאלו סכומים אלא אם כן את חושבת שיש הבדל גדול אני ממליצה עליו הוא היה ממש סבבה
 
מנסיוני-ההבדל הוא בתור התחלה במשך הבדיקה

שעה לעומת 10 דקות. ובהרגשה לפחות נזבדקים מלא דבררים וזהז נזותן תזחושה של יסודיות. אני הולכת לעשות את הזסקירה הזשנזייה דרך רוופא הסדר של מאוחדת ואת הראשונהז עשיתי פרטי. אני מקווה לא התאכזב.......
 
זה לא נכון

את שני הרופאים שעשיתי אצלם סקירה- שניהם בהסדר, אחד שילמתי מחיר של המסובסד והשני מלא- פרטי. הסקירה הראשונה המסובסדת הייתה 7 דקות וחשבתי בדיעבד שזה מהיר מידי, במיוחד ששמעתי מבנות פה שזה חצי שעה לפחות- למרות שבפועל הוא היה יסודי מאוד וראה הכל ולא הרגשתי שלא מקצועי. השני שקיבלתי עליו ים המלצות, בדק בפרטי את העובר שלי ב- 14 דק' בערך וגם שם הרגשנו שהוא מתח את הזמן כי כנראה לא רצה שהבדיקה תהיה קצרה מידי :) אם העובר משתף פעולה, הרופא מקצועי והכל תקין- אני לא חושבת שיש סיבה לכך שהבדיקה תיארך מעבר לזה. כל מה שהם בדקו וכתוב בדו"ח שלהם- הם גם אמרו לנו (או כמעט הכל ואני בטוחה שמה שלא אמרו- בדקו גם).
 
בסקירות הפרטיות שעשיתי כיום ובעבר המוקדמות-

היו באורך של שעה. לעומת המורחבות- שהן קצרות משמעותית: דרך הבי"ח -10-15 דקות. ודרך מכון הסדר-שהתורים נקבעים ל 10 דקות מראש. כך שמהנסיון שלי וגם של חברותיי-ההבדל במשך הבדיקה הוא עצום.
 
תראי, לגבי בי"ח- אין לי מושג

את שתי הבדיקות עשיתי אצל רופאים בהסדר, בקליניקה שלהם, וקבעתי תור כמה שבועות ויותר מראש ליתר ביטחון, רק שלרופא אחד שילמתי מחיר מלא והשני סיבסוד (ה- 114 ש"ח או כמה שלא יהיה). אני לא מדברת על בדיקה בבי"ח שהיא לא מורחבת או מה שלא תהיה. שתי הבדיקות נעשו על ידי רופאים מומלצים- פה, ע"י הגניקולוג שלי ובכלל באינטרנט, שניהם היו מקצועיים מאוד בעיניי ובשני המקרים הבדיקות היו קצרות ובדקו הכל. אין סיכוי בעולם שהם היו מושכים את זה על פני שעה ובקושי אולי חצי שעה. יש לי בבדיקה הפרטית DVD ואת רואה איך שהוא בודק הכל... רופא מיומן לא צריך להתעכב 10 דק' לבדוק אם יש שתי כליות ושהן מתפקדות, שיש שתי עליות ושני חדרים בלב ושהוא פועם ואם זה זכר או נקבה :) אם בסקירה הראשונה הרגשתי קצת חסרת ביטחון כי היא לקחה 7 דק', השניה שהייתה אצל רופא ששמו הולך לפניו הלכה רבע שעה ותאמיני לי שהרגשתי שהוא מנסה למתוח. אם הכל תקין, העובר במצג טוב, לא זז יותר מידי וההיפך- אפשר לראות הכל (בסקירה הראשונה הוא היה עקשן והרופא פשוט "פירפר" אותוו הפך אותו והזיז אותו ע"י לחיצות על הבטן שלי וראה מצוין), אז אין סיבה שבדיקה כזו תיקח כל כך הרבה זמן. אני בטוחה שזה רק כדי שנשים לא יתבעסו (כמו שאני התבעסתי חחח) לשלם 1400 שקל ומעלה על רבע שעה. גם השקיפות שעשיתי אצל הרופא עם הסקירה הראשונה, הייתה ממש קצרה וגם לא היה מה לחפור שם- הוא אמר: הנה גשר אף, הסביר מה זה אומר, מדד 3 פעמים את הנוזל בצוואר, ראה שהוא זז, הלב פועם, יופי- הכל מצוין, הכל סימטרי... טק טק, תודה רבה ושבת שלום... אגב, יש כאלה שהרופא בכלל לא מצליח לראות טוב את העובר, והן נשלחות לבוא בפעם אחרת או עוד חצי שעה אחרי אוכל או להתרוקן בשירותים או כל מיני הוראות כאלה. אני לא נאלצתי לעשות את בכלל ולא אכלתי שום דבר מתוק לפני (ממילא כשהתחלתי להרגיש בתנועות הבנתי שזה לא משפיע עליו...) וראו אותו מצוין. אז אני לא יודעת על בסיס מה ההשוואה שלך. שוב, אולי יש הבדל בין מרכז רפואי/ בי"ח לרופא בקליניקה, אבל אני בטוחה שאין הבדל, מבחינה מקצועית, (רק התמרחויות) בין רופא בהסדר שאת משלמת לו מחיר מסובסד לבין מחיר מלא (ואז זה לא משנה אם הוא בהסדר או לא).
 
התשובה לשאלתך היא בתגובתי הקודמת

מה שאני חושבת מתבסס על נסיוני בהריון הנוכחי ובהריון הקודם. וכמובן נסיון של בנות משפחה וחברות. ייתכן ואין באמת הבדל מלבד התמרחות בהרבה יותר זמן. בתור "בוגרת" הסקירות הפרטיות שתמיד ארכו כשעה-זה נתן לי תחושה אולי מוטעת שזה הרבה יותר יסודי.
 
לא הבנתי לעומת מה ההשוואה?

שתי הסקירות היו פרטיות? אחת מהן הייתה אצל רופא בהסדר בסיבסוד? האם זה היה אותו הרופא בכל הסקירות?
 
הסקירות ה1 היו אצל אותו רופא

והשניות -אחת בבי"ח ואחת דרך מכון הסדר. מעבר לכך,כל חברותי וקרובות משפחה שעשו סקירות בפרטי-זה פחות או יותר הזמן שהבדיקה ארכה-שעה. אבל שוב-ייתכן ומדובר במריחה,קטונתי מלהבין בזה. היום הסקירה המורחבת שביצעתי ארכה 10 דקות או פחות. הרופא היה מהיר בצורה מטורפת אך עשה רושם לידע מה הוא עושה. קיבלתי כמה תמונות מודפסות ללא דיסק. אין ספק שהסקירה הפרטית הייתה מתנהלת ברוגע לא בטורבו והיו מודדים לי הכל ולא רק אומרים לי תקין,והייתי מקבלת דיסק עם מלא תמונות ולא רק כמה לא משהו שהוא תפס באותם רגעים שהוא בדק. החוויה הפרטית שלי מאוווד שונה מהציבורי,אבל בכל סקירה אני עושה את השיקולים שלי מה אני מעדיפה. היות ואני גם כך מתכננת להיות במעקב הריון אצל מומחה אחת לחודש-זה עוד יותר לא הלחיץ אותי לעבור את הסקירה בציבורי. מה גם שקיבלתי על הרופא הזה הרבה פידבקים חיוביים מהבנות בפורום. אין ספק שהסקירה הנוכחית הייתה יותר מוצלחת משמעותית בהרגשה לעומת הסקירה המגעילה שהייתה לי בבי"ח בהריון ה1. מעולם לא שמעתי על סקירה פרטית שעולה יופי של כסף ואורכת רבע שעה,,, אבל כל רופא זה משהו אחר אני מניחה... טוב, הייתי אומרת שחפרנו בנושא הזה דיי והותר שכל אחת תעשה מה שבא לה ומה שהיא מרגישה איתו בנוח. לילה טוב.
 

hadasme

New member
יש באסותא רופאים שעובדים עם מאוחדת

אני לא ממש יודעת להמליץ לך כי אני לא יודעת מי עושה שם סקירות... עשיתי השבוע בדיקת מי שפיר (כי רציתי, לא כי אני חייבת), ושילמתי רק 606 ש"ח השתתפות עצמית, וכל השאר - הביטוח (שיא), כי עשיתי אצל רופא שעובד עם הביטוח של מאוחדת. אם רלוונטי לך, אני יודעת שגם במדיקל סנטר יש רופאים שעובדים עם מאוחדת. שוב - לצערי לא יודעת להגיד לך מי, כי לא עשיתי שם. בגדול, לפי מה שהבנתי כשבררתי על המי שפיר, כל רופא שעובד עם הביטוח של מאוחדת, יעלה לך רק עלות ההשתתפות העצמית לפי הביטוח (בשיא זה בערך 120 ש"ח על הסקירה הראשונה, ולפי זכרוני מההריון הקודם הסקירה השניה היא בחינם). בהצלחה!
 

vmaya5

New member
אני גם במאוחדת ומה שעשיתי ....

עשיתי את השקיפות והסקירה ה1 אצל תדמור בירושלים (בפרטי), הוא לא עובד עם מאולדת אבל לוקח דיי זול (נראה לי 150 ו-600 בהתאמה) לגבי סקירה שניה הלכתי דרך הקופה להררי ושילמתי איזה 30 שח - הוא היה דיי טוב ונראה לי מספיק טוב היות והוא גם רופא פרטי שלוקח אלפי שקלים לבדיקה פרטית לגבי מי שפיר - גם אני הייתי בהתלבטות רצינית ובסוף הלכתי לתל השומר (לא משלמים שם כלום לאחר גיל 35 וגם ללא הפניה!!!) ביום רביעי אדריאן מדקר וביום שני פלדמן , שניהם טובים מאוד ומומלצים , אני אישית ממליצה על תל השומר לדיקור ולדעתי היה מולצח יותר אפילו מאשר אצל ליפיץ (שם עשיתי בהריון הראשון בפרטי) בהצלחה ....
 

liazy

New member
גם אני במאוחדת ועשיתי פרטי אצל תדמור

שהוא נחשב לאחד המעולים בתחום הסקירות והוא לוקח מחירים סבירים מתוך אידיאולוגיה. סקירה ראשונה 600 ושניה 500 נראה לי. יש לי מאוחדת שיא אז על הראשונה קיבלתי בערך 300 החזר ועל השניה משהו כמו 470! כך שזה יצא ממש משתלם... ופרטי ואצל הטוב ביותר בעיניי. מי שפיר חשוב לדעתי אפילו יותר לעשות פרטי , בשביל ההרגשה האישית , בגלל שיש בבדיקה יותר סיכון , אני מעדיפה לדעת מי הרופא שעושה ושזה יהיה יותר אישי מבית חולים... אני עשיתי אצל ד"ר גידי פייט שהיה ממש מעולה! אבל זה קצת יקר... 1800 לרופא , 1500 לאסותא וקיבלתי החזר ממאוחדת רק של 1200. בהצלחה!
 
ברגע שאת בטוחה לגבי מי שפיר,

לדעתי את הסקירות אפשר לעשות דרך הקופה. ד.א. מי שפיר אפשר לעשות אצל כל מי שעושה הרבה בדיקות מהסוג הזה. במקרה של מי שפיר אין צורך במומחה גדול, אלא אפשר להסתפק ברופא שעושה הרבה בדיקות מהסוג הזה. מבחינת החברה שלך, שוב, לפי בירור שלי מאתמול, את צריכה להתקשר לאסותא, לברר מי רופא הבית שלהם לבדיקות מי שפיר. הגיל שלך מקנה לך בדיקת מי שפיר חינם עם רופא הבית של בית החולים. תתקשרי לאסותא לברר.
 
למה?

דיקור מי שפיר בודק דברים מאוד מסויימים, ואילו בסקירת מערכות, כשמה כן היא- בודקים את כל המערכות. דיקור מי שפיר לא בודק לב או מח או כליות וכו'..
 
למעלה