שם מקורי 19
Member
התייעצות בקשר למחזור
לפני כשנה לקחתי משכנתא של כ-750 אש"ח ממנה 400 אש"ח בפריים -0.8 ו-350 אש"ח בצמודה קבועה לפי 3%. שני החלקים הם ל-14 שנים. לצורך הפשטות והסכומים העגולים נניח שאלו הסכומים אותם אני חייב כיום. בעקבות סדרה של אירועים לא צפויים ומשמחים (מאד...) יש כעת באפשרותי להחזיר סכום של 600 אש"ח, וכן להגדיל את ההחזר החודשי עד ל-8 אש"ח בחודש. כלומר, להשאר עם משכנתא של 150 אש"ח בלבד. עומדות בפני שתי אפשרויות: 1. להחזיר חלק מהמשכנתאות הקיימות, ולהמשיך לשלם לפי התוכנית הנוכחית, כלומר קיצור זמן המשכנתא ללא שינוי בתנאים. 2. למחזר את המשכנתא בצורה מלאה לטובת שיפור תנאים. במצב זה אצטרך מן הסתם לעבור בנק, כלומר להשקיע זמן (פגישות), כסף (עלויות נלוות) ומאמץ בתהליך. השאלה שלי היא: מה עדיף? האם "שווה" להתאמץ למחזר בהנתן שהסכום קטן יחסית? אציין גם שאם לא אמחזר, מאחר וסכום ההחזר נמוך יחסית ליכולת הנוכחית, אחסוך כל חודש, ואוכל לחסל את המשכנתא סופית או לפחות לצמצם אותה בצורה ניכרת בעוד מספר שנים.
לפני כשנה לקחתי משכנתא של כ-750 אש"ח ממנה 400 אש"ח בפריים -0.8 ו-350 אש"ח בצמודה קבועה לפי 3%. שני החלקים הם ל-14 שנים. לצורך הפשטות והסכומים העגולים נניח שאלו הסכומים אותם אני חייב כיום. בעקבות סדרה של אירועים לא צפויים ומשמחים (מאד...) יש כעת באפשרותי להחזיר סכום של 600 אש"ח, וכן להגדיל את ההחזר החודשי עד ל-8 אש"ח בחודש. כלומר, להשאר עם משכנתא של 150 אש"ח בלבד. עומדות בפני שתי אפשרויות: 1. להחזיר חלק מהמשכנתאות הקיימות, ולהמשיך לשלם לפי התוכנית הנוכחית, כלומר קיצור זמן המשכנתא ללא שינוי בתנאים. 2. למחזר את המשכנתא בצורה מלאה לטובת שיפור תנאים. במצב זה אצטרך מן הסתם לעבור בנק, כלומר להשקיע זמן (פגישות), כסף (עלויות נלוות) ומאמץ בתהליך. השאלה שלי היא: מה עדיף? האם "שווה" להתאמץ למחזר בהנתן שהסכום קטן יחסית? אציין גם שאם לא אמחזר, מאחר וסכום ההחזר נמוך יחסית ליכולת הנוכחית, אחסוך כל חודש, ואוכל לחסל את המשכנתא סופית או לפחות לצמצם אותה בצורה ניכרת בעוד מספר שנים.