התייעצות בנוגע לקריאה מחודשת

התייעצות בנוגע לקריאה מחודשת

לכבוד שבוע הספר קניתי את הספר החמישי, ואיתו הדילמה שעולה בכל פעם שאני עומד לקרוא ספר חדש של מרטין. לחזור על כל הספרים הקודמים או לא לחזור? ואולי לחזור רק על חלקם?

קראתי לפחות פעמיים את הספרים 1-4. אבל זה היה מזמן ואני לא זוכר. האם להסתפק בטבלאות בסוף של הנפשות הפועלות ובזכרון העמום כבר? מצד שני, עם כל הכבוד לחוויית הקריאה, זו כמות עצומה של טקסט לקרוא רק כהקדמה לספר אחד, לא קצר כשלעצמו. עד כה חזרתי תמיד על הכל, אבל כנראה שעייפתי. צפיתי בסדרה, אמנם וזה רענן לי את הזכרון במידת מה (לצורך העניין לא זכרתי שטייווין היה בקרב על הבלאקווטר עד שהסדרה הזכירה לי את העניין. מצד שני יכולתי לזהות מה היה בספר ומה לא, כמו למשל הסצינה (הלא ברורה כשלעצמה) של סטאניס על חומת מעלה מלך). אז אולי לקרוא רק מהספר השלישי והלאה?

אשמח לשמוע את דעת מי שקרא את החמישי - אני משוכנע שזו דילמה שאתם עצמכם התנסיתם בה. איך פתרתם אותה?
 

CallMeCavanaugh

New member
מגדל הימין

באתר towerofthehand.com יש סיכומים של כל הספרים, ולא ברמה של "בספר הראשון נד הולך למעלה מלך ומת" אלא תקציר של כל פרק במשהו כמו 200-300 מלים. זה לוקח זמן, אבל פחות מלקרוא את הכל.
 

deathstar

New member
עד עכשיו לפני כל ספר תמיד קראתי את כל השאר

אבל זה אכן מעמסה. אני קורא יחסית מהר ולקח לי מספר חודשים לסיים את הכל. השיקול שלך צריך להיות לא רק הזמן אלא האם תהנה מהקריאה החוזרת או לא. אם כן אולי תוכל לצלוח את כולם. אם לא עדיף לוותר.
גם תמיד יש פשרה - תקרא רק את ה POV-ים שיותר מעניינים אותך ונניח את הPOV האחרון של כל דמות.
 

R o t e m O p

New member
מה שאני עושה

גם עם "משתה לעורבים" וגם עם "ריקוד עם דרקונים" - קודם קראתי את הספר החדש ואח"כ התחלתי קריאה חוזרת.
נכון, ישנם דברים קצת עמומים בייחוד בפרטים הקטנים, אבל אם אתה זוכר את העלילה בגדול - איפה נעצר הסיפור של כל דמות וכו' אז אפשר להסתדר.
(ד"א גם מרטין עצמו מודע לעובדה שעבר הרבה זמן מאז הספר הקודם ועד לספר הנוכחי אז הוא מכניס מידי פעם "תזכורות" למה שקרה לפני)
כך אין את הלחץ של לקרוא את כל הספרים רק כ"הקדמה". תסיים את הספר החדש ואז אם בא לך אתה יכול לעשות קריאה חוזרת בנחת ובזמנך החופשי...
 
למעלה