התייעצות בבקשה

בודק88

New member
התייעצות בבקשה

בן 39, ללא עבר באומנות לחימה.
בכושר בינוני.

מעוניין ללמוד בעיקר כדי לדעת להגן על עצמי בסיטואציות שחלילה לא יקרו וכמו כן להוסיף לבטחון העצמי שלי ולכושר על הדרך(בונוס ולא עיקר)

מעוניין במשהו שהוא יותר פרקטי מאשר אומנותי(אלא אם כן האומנות היא גם פרקטית) ושניתן לרכוש שליטה בסיסית וטובה וללמוד להגן על עצמי בזמן לא רב.

באופן טבעי לדעתי אנשים יפנו אותי פה לקרב מגע- אבל האם יש עוד דברים שנייתן ללמוד חוץ מקרב מגע? מלבד זאת - יש כ"כ הרבה סוגים של קרב מגע- כיצד אדע מי מהם טוב ויעיל?

שאלה נוספת היא - אני מעוניין ללמוד במסגרת פרטית - שיעור 1 על 1,
האם שיעור שבועי כזה מספיק או שצריך לפחות 2?

אשמח לקבל המלצות ורעיונות,
מדובר על אזור רמת גן/בקעת אונו והסביבה.

נ.ב. בגלל רגישות של כף הרגל מעדיף להתאמן עם נעלי ספורט אם זה משנה.
 

amir_aikido

New member
למה זה חשוב "מי יותר טוב/יעיל" ?

השאלה "איזו אמנות טובה יותר" אמנם טבעית, אבל במציאות היא לא באמת משנה.
&nbsp
כי השאלה הנכונה היא "באיזו אמנות אני אתקדם טוב יותר", וברגע שהדגש עובר אליך, נכנס חזק מאוד הנושא של המשיכה וההתאמה האישית.
&nbsp
למשל:
כאדם לא צעיר, ולא בכושר גבוה, סביר שאתה תתקשה להתאושש מספיגה משמעותית שדי נפוצה בחלק מהאמנויות ששואפות להשיג התקדמות מהירה.
כנ"ל ביחס לאימון כושר אגרסיבי, ובפרט שהתועלת של אימון כזה למשך תקופה קצרה, תהיה קטנה בטווח הזמן הארוך (אתה לא הופך לצעיר יותר)
&nbsp
אני לא חושב שאתה צריך להגביל עצמך ל"קרב מגע", למעשה, אני ממליץ לך להתעלם לחלוטין מהשם של אמנות הלחימה שאתה לומד. במקום, תתמקד במשיכה שלך להתאמן עם אותו מורה, בתחושה שאתה תלמד ממנו ותתקדם (ושים לב שהיכולת שלו לבצע איננה מדד מספיק לכך), בתחושה שתרצה להמשיך למשך זמן ארוך ואולי להתצטרף גם לקבוצה (ללימוד מוסף בקבוצה יש תועלת גבוהה בגלל השונות בין המתאמנים).
&nbsp
מבחינת משך הלימוד, עד כמה שראיתי עד היום, קשה מאוד ללמוד משעה בשבוע, במיוחד בהתחלה ונוטים לשכוח את שתרגלת. ההמלצות הן בכיוון של שניים עד שלושה אימונים.
&nbsp
שאלת ואעיר שאני לא חושב שבלימוד פרטי יש בעיה עם נעליים / גרביים, אם כי בקבוצות או כשלומדים בעיטות (אז חשוב לראות גם את האצבעות) זה עלול להיות מעט יותר בעייתי.
&nbsp
שני מורים מומלצים שנדמה לי שמלמדים שיעורים פרטיים ואולי בסביבתך (אני לא כ"כ מכיר את הצד הזה, ועוד פחות מכיר מורים ל"קרב מגע"): ג'ון אסקודרו, דוב ינאי
עוד רעיון - בקש במועדונים לאמנויות לחימה בסביבתך את הטלפון של המורים ושאל אותם.
&nbsp
&nbsp

אמיר
 

בודק88

New member
תודה על התייחסותך

אני מקבל את מה שכתבת:
"כי השאלה הנכונה היא "באיזו אמנות אני אתקדם טוב יותר", וברגע שהדגש עובר אליך, נכנס חזק מאוד הנושא של המשיכה וההתאמה האישית."

דווקא כתבתי שאני מין הסתם אקבל תשובות על קרב מגע אבל שאלתי האם ישנם עוד דברים שימושיים עבורי.. אני ממש לא נעול על קרב מגע.

לגבי הטוב והיעיל ואיזו אומנות טובה יותר, אנסה להסביר את כוונתי: ממה שאני מבין, אין סיכוי אמיתי למומחה בקרב מגע מול מומחה בMMA או אייקידו או קראטה, וזאת משום שאומנויות לחימה הם הרבה יותר מקיפות ועמוקות מבחינת מגוון המצבים והלחימה שמתבצעת בה וכשמן כן הן- אומנות. אבל אני לא מעוניין להכנס עכשיו ללימודים ארוכים שבסופם אצא עם יכולת מרשימה(למשל באייקידו איך שהבנתי נדרשים כמה שנים טובות כדי להגיע למצב טוב להתגוננות רחוב)

ולכן כשכתבתי יעילה וטובה התכוונתי בראש ובראשונה למשהו פרקטי ומשהו יחסית קצר בזמן - זה אולי לא יוציא ממני את הלוחם הכי גדול שיכולתי להיות..אבל יעניק לי בזמן קצר יכולת יעילה וטובה דיה להתגוננות רחוב למשל ובשלב הנוכחי זה מספק אותי
 

amir_aikido

New member
מיומנויות בלחימה דורשות תירגול מתמיד

השאיפה ללמוד משהו למשך זמן קצר, ושיישאר אח"כ עם השפעה לטווח ארוך, היא מאוד בעייתית בכישורים/מיומנויות כמו אמנויות לחימה.
&nbsp
גם בלי ללמוד כלום, אם תהיה בסכנה וללא אפשרות אחרת, כנראה שאתה תלחם ומול איומים מסויימים, גם תצליח. המטרה של לימוד ותרגול "לחימה לטובת הגנה עצמית" היא להעלות את ההסתברות שלך להצליח ואת המחיר שתשלם מבחינת פציעות, ורצוי בלי להעלות יותר מדי את המחיר מבחינת פציעות במהלך האימונים.
&nbsp
לא יודע אם ניסית פעם, אבל עבדך חזר לרכב על אופניים כמבוגר, אחרי כעשור שלא רכב כמעט בכלל (כנער אפניים היו כלי תחבורה עיקרי ורכבתי שעות רבות בשבוע), בדקות הראשונות, נדרשתי להתאמץ רק כדי לשמור על שיווי משקל ולא לפול, שלא לדבר על ההתעייפות מרכיבה קצרה או המהירות המרבית אליה הגעתי. אם להשוות ללחימה, הערך המוסף של המיומנות הראשונית פה היה נמוך מדי לטעמי.
עשיתי גם הפסקות לא קצרות בתקופות האימון בחיי, וללא ספק, גם אחרי יותר מעשור של אימונים, אם לא מתאמנים שנה ויותר, זה גורר ירידה משמעותית ביכולת, במידה שעלולה להשפיע אם יקרה עימות.
&nbsp
בהתאם, לאדם שמבחינת האופי סביר שיילחם בעימות פיזי, אני בכלל לא משוכנע שיש ערך ללימוד קצר טווח של לחימה, אלא אם המטרה גם היא קצרת טווח. ההבחנה הזו נכונה בין אם המדובר ב"קרב מגע" או ב"אייקידו", היכולת שתרכוש בזמן קצר גם תעלם מתחת לסף התועלת בזמן קצר. לכן, אני ממליץ לך להאריך את האימונים למשך שנים גם ב"קרב מגע".
&nbsp
ומנקודת מבט כזו, שמניחה שממילא מדובר על לימוד לטווח הארוך, ושאין לך איומים מעשיים בעוד חודש (אין תחרות ואתה לא בצבא ...), זה באמת משמעותי אם שיפור מורגש ביכולתך יגיע עוד חצי שנה או עוד שנתיים ? או שמשמעותי יותר שתמצא מקום שיהיה לך כיף להתאמן בו גם בעוד חמש ועשר שנים.
ולהבהיר, לי אישית היתה לי תחושה שבשנה הראשונה של לימודי האייקידו, היכולת הלחימתית שלי אפילו ירדה (היה לי קשה מאוד להסתגל לרעיונות שסתרו את ההתנהגות הטבעית לי), אך אולי אני האיטי פה, כי רוב הסיפורים על מתאמנים מהמועדון שנלחמו והצליחו מול תוקף ברחוב (כן, יש כאלה גם באייקידו) הגיעו ממתאמנים שתרגלו כחצי-שנה עד שנתיים. נדירים ועתיקים מאוד הסיפורים אצלנו על וותיק שהותקף (יש מעט וותיקים ולהם נטייה פחות אלימה).
&nbsp
לא נראה לי שאתה תהנה באייקידו, הסטריאוטיפ של "נדרש המון זמן" יחסום זאת, אבל אני ממליץ לך ללכת למקומות ולשיטות האחרות בראש פתוח, ועם המחשבה "האם אתה תרצה להשאר ללמוד שם גם עוד עשור?"
&nbsp
&nbsp
אמיר
&nbsp
נ.ב. 1
שני המורים שהמלצתי עליהם אמורים להתאים גם ללימודים שיביאו לפרקטיות בזמן קצר וגם לעומק שיתאים למשך לימודים ארוך.
&nbsp
נ.ב. 2
אני מאוד לא אוהב את הנושא של "מומחה ב X" מול "מומחה בY" ממספר סיבות:
א. זה מאוד תלוי בתרחיש, המתאגרף ינצח כמעט תמיד את הג'ודוקא/ איש ה BJJ בזירת האגרוף ויפסיד לו בזירת הג'ודו / BJJ. ושתיהן זירות תחרותיות שמאוד לא מתאימות לאייקידו או קרב מגע.
ב. בדר"כ הרמה של המומחים באמנויות תחרויותיות גבוהה פי כמה, כי הראשונים בדר"כ מקצוענים שתחרות הלחימה הזו היא פרנסתם, והם מתאמנים מספר שעות ביום בעוד האחרונים חובבנים שבמקרה טוב מתאמנים בשבוע את מספר השעות של המקצוענים ביום.
ג. כשמדובר על "קרב מלא"/"קרב רחוב" אנשים נלחמים ולא שיטות, כבר היו מקרים שבהם היה לוחם מעולה בשיטה שעל פניה נדמה היה שהיא פחות טובה.
ד. אני בכלל לא משוכנע עד כמה יש קורלציה בין היכולות של המומחה הבודד ובין המתאמן הסביר, אפילו כשמדובר בחובבן וותיק.
&nbsp
 

ש מים

New member
מצטער לצאת אהבל. אבל מה זה "פרקטי"?

ומה זה "אמנותי"?
(להזכירך, אנו עוסקים/מדברים על אמנות-לחימה, אז כיצד ניתן להפריד את האמנות מהלחימה? וזה מעבר לכך שבעיני וממיעוט נסיוני, ככל ש"הדבר" מתבצע טוב יותר, כך הוא גם נראה "אמנותי יותר"...).
סליחה על חוסר הבנתי.
 

בודק88

New member
חחח הבנתך...

גדולה בהרבה משלי, מקריאת הפוסטים שלך...

בפרקטי הכוונה
1)שאין חלק אומנותי לא רלוונטי ושהתכלית עצמה של הלימוד היא לשם הקניית מיומנות למידה נטו.
2)כמו כן בפרקטי אני מתכוון ללימוד מהיר של יסודות השיטה. למשל - מהידוע לי על האייקידו- זו אומנות לחימה מצויינת וחזקה אבל כדי להגיע בה לרמה גבוהה של הגנה עצמית צריכים לעבור כמה שנים טובות( גם מקריאת פוסט של מישהי שכתבה פה שהיא בעצמה לומדת את זה כמה שנים ועדיין מרגישה שחסר לה) ואני לא מעוניין בכך...

מקווה שעזרתי
 

ש מים

New member
יש הרבה דברים שאני לא יודע ולא מכיר

למשל: אני לא מכיר אמנות-לחימה שיש בה חלקים שמטרתם שונה מאשר לחימה. אבל אני לא מכיר המון אמנויות לחימה...
אההה... אז אתה לא מתכוון ל-"פרקטי", אלא ל-"לימוד מהיר של טכניקות". ולמעשה - מעט טכניקות ומהר. צדקתי?
אם כך, אז הדבר הכי נכון/מתאים לדרישותיך הוא קרב-מגע לסוגיו "הראשוניים" (ולדעתי - הכי נכון מבחינתך זה איגרוף תאילנדי).
מעבר לכך, "שליטה" היא תוצר של כישרון מולד, מורה/סוג ההוראה ושעות אימון. לא קשור לשיטה.

בהצלחה.
 
ג'יו ג'יטסו ברזילאי ברמת גן ובפתח תקווה


אמנות לחימה יעילה תהיה כזו שתתמיד להתאמן בה. מה שלא תתמיד להתאמן בו, לא יהיה יעיל עבורך, גם אם זו שיטה שנלמדת ביחידות מיוחדות בגורמי אכיפת חוק או שיטה שלומדים אותה ספורטאים המנצחים קרבות בזירות כאלה ואחרות עם חוקים כאלה ואחרים. מאמר שכתבתי בנושא:
http://ranjujitsu.co.il/אמנות-הלחימה-הטובה-ביותר-בעולם-באחריו/

עוד קח בחשבון שיכול להיות שאתה מתחיל להתאמן מסיבות מסויימות (הגנה עצמית, כושר...), אבל בהחלט יכול להיות שתמשיך להתאמן מסיבות אחרות או נוספות (חברה, אורח חיים בריא, הנאה...).

בהינתן כל זאת, ההמלצה היא לעשות בדיקה של מקומות שבאים בחשבון מבחינת מרחק מהבית ומה שנראה לך שיתאים לך לאופי, ואז ללכת לאימוני ניסיון במקומות הללו.

יש יתרונות לאימונים פרטיים (יחס אישי, התאמה מירבית לרמת התלמיד...) ויתרונות לאימונים קבוצתיים (עבודה עם מגוון בני זוג מבחינת רמה, פיסיות, אופי...).


אם תרצה, אתה מוזמן לאימון ניסיון אצלי. אני מאמן ברמת גן ובפתח תקווה ג'יו גי'טסו ברזילאי. הקבוצות הן קבוצות בוגרים לא תחרותיות, ואתה מוזמן לבדוק אם אתה מתחבר ומשתלב. אני לא עושה שיעורים פרטיים, אבל הקבוצות הן לא גדולות (ובכל מקרה היחס של החברים בקבוצה הוא מקבל ותומך ואף אחד לא יחפש "להראות לך מי הבוס").

פרטים באתר שלי:
http://ranjujitsu.co.il

בהצלחה.
 

amir_aikido

New member
בדיוק

לא מפתיע שאני מסכים כשיש פוסטים דומים שלי בדף

&nbsp
אמיר
 

Pyongwon

New member
למה רק קרב מגע? יש המון שיטות.

כל אחד בוחר מה שטוב לו. אצלי זה טאקוונדו והגנה עצמית.
אימונים 1:1 וגם בקבוצות.
www.jmandel.hoogel.co.il
ברעננה ובת"א - כן, קרוב להיכן שהיה הפיגוע. בדיזנגוף סנטר.
יש עם נעליים, יש בלי נעליים. כל אחד לפי מה שהגוף יכול לעשות.
 

ICQC

New member
אומנות לחימה שתתאים לך

שלום,
בימים קשים כמו אלו שעוברים עלינו, כשרף הסכנה עולה ואיתו רף החרדה טבעי שיתעורר הצורך ללמוד להגן על עצמך ועל יקירך ולדעתי אף מומלץ!!!
icqc- isreal close quarter combat היא אומנות לחימה ישראלית חדשה שתפיסתה היא הכרעת מצבים קיצוניים בטכניקות חדות וברורות.

אם אתה עדיין מחפש אתה מוזמן ליצור איתנו קשר בדף הפייסבוק שלנו
[URL]https://www.facebook.com/icqcisrael[/URL]
 

Davidel16

New member
אבא של חבר שלי מדריך קרב מגע למעלה מ30 שנה

וגם חבר טוב שלי שם (בני 18) 7 שנים, תאמין לי שניסיתי הרבה פעמים והוא כל הזמן לקח אותי
ממה שהבנתי ממך רק קרב מגע
&nbsp
http://www.kravmagamaleh.com/
 
למעלה