התייעצות איתכם הסטודנטים

מיקמיק23

New member
התייעצות איתכם הסטודנטים

שלום רב, יש לי התייעצות איתכם ואני אשמח לשמוע עצות. אני מתעניין בלימודים בארץ ובארה''ב , במוסד אקדמאי שנקרא - קומיונטי קולג'- זה נועד בעיקר למיעוטי יכולת כלכלית ,לימודים בארה''ב. השאלה שלי, מה עדיף ללמוד בארץ? האם תואר בארץ אני יכול להיות בטוח שיצא לי מזה משהו ? ואני לא אגרד את השוק עם משכורת נמוכה? או ללמוד בארה''ב במוסד הזה? התעודה משם עדיפה על פני הארץ. איך הרמה בארץ? טובה? או שבגלל כל השביתות והעיצומים עדיף לי קומניוטי קולג'. האם תואר משם , יכול לתפוח לי דלתות בארץ? האם זה מוכר בארץ ? כי עד כמה שאני מבין תואר מהארץ אם אתה רוצה לעבוד בארה''ב הם לא מסתכלים עליך כי זה לא נחשב מבחינתם. אשמח מאוד לשמוע עצות!!!
 

GuestOfHonor

New member
מה המטרה שלך?

נראה לי שהשאלה הגדולה היא - האם אתה מתכנן לאחר הלימודים לגור ולעבוד בארץ או בארה"ב? בארץ, לדעתי, תואר מהCommunity College לא יתן לך יתרון על בוגר אוניברסיטה, מהסיבה הפשוטה שמעסיקים לא יכירו את המוסד הזה. לגבי הכיוון ההפוך (תואר מהארץ, עבודה ומגורים בארה"ב) אין לי מושג, חוץ מזה שאני יודע שחבר'ה עם תואר מהארץ בתחום שלי (מדמ"ח \ ביולוגיה) כן מצליחים להתקבל לתארים מתקדמים בארה"ב. כמו כן, איזה תחום אתה מעוניין ללמוד?
 

מיקמיק23

New member
למה

לא יכירו במוסד הזה? זה אקדמי לכל דבר אבל... אני רוצה ללמוד,תקשורת,מחשבים,משהו כזה.... המטרה שלי זה היכן קודם כל ללמוד,בארץ או בארה''ב אם בארה''ב אז בקומיוניטי קולג' כי זה זול .
 

stkachov

New member
למה שיכירו בזה?

זה לא נמצא בפיקוח של מל"ג ולא יודעים שום דבר על התואר הזה. מילא היית בא מאוניברסיטה מוכרת ומכובדת, אבל ממוסד שאף אחד לא שמע עליו בארץ... ואני לא יודע עד כמה זה זול ועד כמה זה השיקול שאתה צריך לעשות. האם לקחת בחשבון את עלויות המחיה בארה"ב? את השכ"ד? את כרטיסי הטיסה והוצאות נוספות? ועוד הערה: מחשבים, תקשורת ומשהו כזה אלו דברים שונים לגמרי, אז קודם כל תנס להתאפס על עצמך מה אתה בדיוק רוצה ללמוד.
 

מיקמיק23

New member
אבל זה מה שאני רוצה

ללמוד,או תקשורת או מחשבים. נשים בצד את המחיה ,זה לא הענין, העניין התואר משם, אבל זה תואר אקדמי לכל דבר! למה תואר מלטביה שווה יותר מתואר אמריקאי?! הרי הרבה ישראלים גם לומדים במזרח אירופה ועובדה שהם משתלבים בשוק אז למה שתואר מזה אני לא יוכל להשתלב?
 

stkachov

New member
אמרתי שזה לא מוכר ע"י המל"ג

כלומר זה לא תואר ישראלי. אם יקבלו אותך לעבודה או לא אני לא יודע. המעסיק הפוטנציאלי שלך לא יכיר את המוסד בו למדת, ולכן תצטרך להרשים אותו בדברים אחרים. בכל אופן לא יהיה לך יתרון בארץ על פני בוגר אוניברסיטה ישראלית.
 

מיקמיק23

New member
אבל

לא יצטרכו להגיד לי שמע, התעודה הזו לא מוכרת לנו תוציא תעודה בארץ נכון? כאילו דיפלומה זו דיפלומה... מזה משנה מאיפה. מזה - מל''ג?
 

stkachov

New member
אני רואה אתה מתקשה להבין

התעודה היא לא המטרה, היא האמצעי. כשאתה בא לראיון עבודה אתה צריך להראות שיש לך ידע ומומחיות בתחום בו אתה רוצה לעבוד. העובדה שאתה בא עם תואר מאוניברסיטה ישראלית מוכרת, מהווה עבור המעסיק אסמכתא שאכן יש לך ידע כלשהו, בתחום אותו למדת. כשאתה בא עם תעודה ממוסד שהמעסיק מעולם לא שמע עליו, תצטרך לעבוד קשה יותר, ולשכנע את המעסיק בידע ובמומחיות שלך. לראיה, יוצאי יחידת 8200 נחטפים בשוק העבודה לאחר שחרורם מצה"ל, למרות שאין להם אפילו תואר אקדמאי. וזאת מכיוון שהם באים עם ידע שהמעסיק יודע שיש להם. כל זה נכון כמובן ברוב התחומים. ישנם תחומים אשר ע"פ חוק אתה מחוייב שיהיה לך תואר ישראלי לקבלת רשיון לעסוק בתחום(בעיקר מקצועות חופשיים). מל"ג זה המועצה להשכלה גבוהה
 

22ק ו ס ם

New member
הרבה שגיאות

תואר בקולג' קהילתי כמעט תמיד לא יוכר לך בארץ בעוד תארים מהארץ מכל אוניברסיטה יוכרו לך בארה"ב. הרמה באוניברסיטאות הישראליות גבוהה בהרבה מכל קולג' קהילתי שתלמד בו בארה"ב והתארים שלהם אובייקטיבית נחשבים ליותר.
 
../images/Emo45.gifאני יודע שבפסיכולוגיה

תואר מאונ' ישראלית מוערך מאד בכל מקום בעולם. אוניברסיטאות בגרמניה ובארה"ב מחפשות אחר מאסטרנטים ובעיקר דוקטורנטים מישראל (מישהו שאני מכיר, במהלך הדוקטורט שלו היה באיזה סמינר או משהו כזה בארה"ב, בכל אופן ברגע שהוא אמר שהוא מחיפה ועוד ציין מי המנחה שלו, די הציפו אותו בהצעות לעשות פוסט דוקטורט בארה"ב , כמובן עם מלגות שכ"ל+מלגת מחייה מאד מאד מכובדת). ואני די בטוח שבהרבה תחומים נוספים, המצב לא שונה בהרבה. לא חושב שיש לך (לפותח השרשור) מה לחשוש לגבי הערך של התואר העתידי שלך.
 

22ק ו ס ם

New member
לא רק בפסיכולוגיה

בארה"ב מכיוון שהתואר הראשון הוא כללי ובוחרים מייג'ור ספציפי רק בשנה השנייה או השלישית, אז לומדים בתחום ספציפי הרבה פחות קורסים מאשר בארץ. הידע של סטודנטים ישראלים גדול הרבה יותר מהידע של האמריקאי הממוצע שעשה מייג'ור באותו תחום ונתקלתי בזה כל הזמן.
 

yuval k

New member
../images/Emo45.gif

חוץ מזה, אם כסף הוא השיקול -- לא זול יותר (אובייקטיבית) ללמוד בארץ?
 

vinney

Well-known member
גם בארה"ב יהיה לך קשה למצוא עבודה עם תואר

מCommunity College, אלא אם כן הוא מסועף לאיזו אוניברסיטה טובה. בארה"ב יש אלפי קולג'ים שונים ומשונים, ומתפרסמים שם דירוגים אזוריים וכללים לתחומים וסוגי מוסדות, ולפני שאתה נרשם לקולג' - תבדוק טוב טוב איפה הוא מדורג. בארץ עם תואר מcommunity college כנראה שלא תמצא עבודה.
 
למעלה