התייחסות לנתוני משרד התחבורה
התייחסות לנתוני משרד התחבורה
שפרסם ברנדון. ברצוני להתייחס לנושא הרכבות בעיקר ולנושא כמויות הנוסעים בפרט בקווי הרכבת העיקריים. אני רוצה לערוך השוואה בין שני קווי רכבת שלדעתי הם העיקריים במדינת ישראל שהם ת"א - חיפה ות"א - ב"ש, (עיקריים מבחינת חיבור בין 3 ערים בולטות ומרכזיות במדינת ישראל) בגדול, עפ"י אותם נתונים קו ב"ש ת"א רווחי יותר מקו ת"א חיפה באופן יחסי אם תסתכלו בטבלאות תוכלו לגלות שמספר הרכבות בקו ת"א חיפה הוא כמעט פי 5.5 מכמות הרכבות בקו באר שבע תל אביב, לגבי כמויות נוסעים ההבדל הוא קרוב לפי 6 בשנת 2000 ובשנת 2001 מצטמצם ההפרש לפחות מפי 3. חשוב לשים לב לעניין השינויים באחוזים מבחינת התפתחות הקווים, שימו לב שבקו ת"א חיפה השינוי בנפח הנוסעים הוא של 4% בלבד לעומת שינוי של 126% בקו באר שבע תל אביב שהתבטא בעיקר בגלל הגדלת כמות הרכבות הנוסעות בקו ביום עבודה של רכבת ישראל. מבחינת חישוב של צפיפות ברכבות רכבת בקו ת"א חיפה תהיה עמוסה בכ252 נוסעים בממוצע לעומת 368 נוסעים ברכבת בקו ב"ש ת"א, הבדל של כ30% בכדי להגיע למצב שבו כמות הנוסעים לרכבת בקו ב"ש ת"א תהיה זהה לכמות נוסעים ממוצעת בקו ת"א חיפה יש צורך בתוספת של כ3200 רכבות בשנה בקו ב"ש ת"א עקרוני, עפ"י הנתונים כמות הרכבות בקו ת"א חיפה מתאימה פחות או יותר לדרישה והעדות לכך היא השינוי הבלתי משמעותי לדעתי בהיקף הנוסעים בקו בשנים 2000 ו 2001 שהוא כאמור 4% בלבד. בקו ב"ש ת"א יש צורך בהגדלת כמות הרכבות בכ30% בכדי להגיע למצב שבו נוחות הנסיעה (במחינת דוחק וצפיפות ברכבות) תהיה באותו הדבר כמו בקו ת"א חיפה. דבר נוסף שלא נלקח בחשבון הוא האפשרות הבהחלט סבירה שכמות הנוסעים בקו ב"ש ת"א עוד תגדל בצורה משמעותית כי שינוי שנתי של 126% יגרור גם בשנה שלאחריה שינוי אמנם קטן יותר אך גדול באופן יחסי, במידה והקו יורחב בהתאם לדרישה העליה תהיה של כ30% נוספים. מה שאני מנסה להסביר כאן בגדול הוא שקו ת"א חיפה מיצה את עצמו מבחינת התאמת הקו ונפח הרכבות לכמות הנוסעים בעוד קו ב"ש ת"א טעון פיתוח, הרחבה והגדלת נפח הרכבות באופן משמעותי. מנגד, מדינת ישראל מחלקת את התקציבים לפיתוח הרכבת בצורה לא נכונה לדעתי אם כי ידוע לי הצורך לתחזוקה תכופה יותר של קו ת"א חיפה שבו נפח הרכבות גדול יותר, קיים צורך דחוף יותר בהעברת תקציבים לפיתוח תשתית הרכבות בדרום בכדי להגיע למצב שבו תושבי הנגב יוכלו להנות מנוחות נסיעה וממספר רכבות שמתאים לצרכים בפועל אם למישהו יש דעות אחרות או תגובות לגבי ההודעה שלי אני אשמח אם ימצא לנכון לכתוב על כך שבת שלום
התייחסות לנתוני משרד התחבורה
שפרסם ברנדון. ברצוני להתייחס לנושא הרכבות בעיקר ולנושא כמויות הנוסעים בפרט בקווי הרכבת העיקריים. אני רוצה לערוך השוואה בין שני קווי רכבת שלדעתי הם העיקריים במדינת ישראל שהם ת"א - חיפה ות"א - ב"ש, (עיקריים מבחינת חיבור בין 3 ערים בולטות ומרכזיות במדינת ישראל) בגדול, עפ"י אותם נתונים קו ב"ש ת"א רווחי יותר מקו ת"א חיפה באופן יחסי אם תסתכלו בטבלאות תוכלו לגלות שמספר הרכבות בקו ת"א חיפה הוא כמעט פי 5.5 מכמות הרכבות בקו באר שבע תל אביב, לגבי כמויות נוסעים ההבדל הוא קרוב לפי 6 בשנת 2000 ובשנת 2001 מצטמצם ההפרש לפחות מפי 3. חשוב לשים לב לעניין השינויים באחוזים מבחינת התפתחות הקווים, שימו לב שבקו ת"א חיפה השינוי בנפח הנוסעים הוא של 4% בלבד לעומת שינוי של 126% בקו באר שבע תל אביב שהתבטא בעיקר בגלל הגדלת כמות הרכבות הנוסעות בקו ביום עבודה של רכבת ישראל. מבחינת חישוב של צפיפות ברכבות רכבת בקו ת"א חיפה תהיה עמוסה בכ252 נוסעים בממוצע לעומת 368 נוסעים ברכבת בקו ב"ש ת"א, הבדל של כ30% בכדי להגיע למצב שבו כמות הנוסעים לרכבת בקו ב"ש ת"א תהיה זהה לכמות נוסעים ממוצעת בקו ת"א חיפה יש צורך בתוספת של כ3200 רכבות בשנה בקו ב"ש ת"א עקרוני, עפ"י הנתונים כמות הרכבות בקו ת"א חיפה מתאימה פחות או יותר לדרישה והעדות לכך היא השינוי הבלתי משמעותי לדעתי בהיקף הנוסעים בקו בשנים 2000 ו 2001 שהוא כאמור 4% בלבד. בקו ב"ש ת"א יש צורך בהגדלת כמות הרכבות בכ30% בכדי להגיע למצב שבו נוחות הנסיעה (במחינת דוחק וצפיפות ברכבות) תהיה באותו הדבר כמו בקו ת"א חיפה. דבר נוסף שלא נלקח בחשבון הוא האפשרות הבהחלט סבירה שכמות הנוסעים בקו ב"ש ת"א עוד תגדל בצורה משמעותית כי שינוי שנתי של 126% יגרור גם בשנה שלאחריה שינוי אמנם קטן יותר אך גדול באופן יחסי, במידה והקו יורחב בהתאם לדרישה העליה תהיה של כ30% נוספים. מה שאני מנסה להסביר כאן בגדול הוא שקו ת"א חיפה מיצה את עצמו מבחינת התאמת הקו ונפח הרכבות לכמות הנוסעים בעוד קו ב"ש ת"א טעון פיתוח, הרחבה והגדלת נפח הרכבות באופן משמעותי. מנגד, מדינת ישראל מחלקת את התקציבים לפיתוח הרכבת בצורה לא נכונה לדעתי אם כי ידוע לי הצורך לתחזוקה תכופה יותר של קו ת"א חיפה שבו נפח הרכבות גדול יותר, קיים צורך דחוף יותר בהעברת תקציבים לפיתוח תשתית הרכבות בדרום בכדי להגיע למצב שבו תושבי הנגב יוכלו להנות מנוחות נסיעה וממספר רכבות שמתאים לצרכים בפועל אם למישהו יש דעות אחרות או תגובות לגבי ההודעה שלי אני אשמח אם ימצא לנכון לכתוב על כך שבת שלום