התייחסות ארגון 15 דקות להפעלת קו 1

מצב
הנושא נעול.
כמה מכונות של המטרונית נשדדו?

אז הפיתרון זה לשים את המכונות האלה בחוץ?
הרי הרבה יותר קל לשדוד בלילה מכונה שנמצאת באמצע הרחוב(מן הסתם הנבלות לא יסתפקו במכונה אחת) מאשר לשדוד אותה באוטובוס שנמצא בחניון עם שומר.
כמה מכונות של המטרונית נשדדו?
 

amirv

New member
לא זה מה שאמרתי

לא אמרתי שנשדדו
אמיר פשוט אומר שלא שמים אותן באוטובוס בגלל שהן יכולות להישדד, אם כך למה שמים אותן דווקא בחוץ שהסיכוי לשדוד אותן גבוה פי כמה
לא זה מה שאמרתי
מאד יכול להיות שעדיף כבר באוטובוס ולא בחוץ.

רק הסברתי למה יש התנגדות עקרונית למכונות המאפרות שימוש במזומן, בלי קשר למקומם. הן בהגדרה יותר יקרות ויותר בעייתיות לתפעול שוטף.

חוץ מזה ממה שהבנתי בעיית המזומן תיפתר בקרוב במכונות על קו 1.
 

קו 415

Active member
עיקר החשש שלי

משרד התחבורה מודע טוב מאוד לכך שהאפשרות המוגבלת לשלם במזומן
בקו 1 זו בעייה, אבל המשרד החליט להפעיל את הקו בכל מחיר ובכל מקרה (ויש לכך גם הצדקות ויתרונות).
המבחן של משרד התחבורה ונת"ע בעתיד הקרוב יהיה במידת היכולת והמהירות שלהם לשפר ולתקן את הליקויים בהפעלת הקו.
לאור ביצועיהם עד עתה, אני פסימי, אבל מי יודע אולי הם יפתיעו אותנו.
עיקר החשש שלי
היא שנת"ע, משרד התחבורה, דן, או כל חברה אחרת שמעורבת בנושא.
לא יפעלו לקדם את התשלום במזומן,
אלא ישאירו את המצב כמו שהוא לנצח.
 
לנצח בטוח לא, כי גם קו 1 הוא זמני

עיקר החשש שלי
היא שנת"ע, משרד התחבורה, דן, או כל חברה אחרת שמעורבת בנושא.
לא יפעלו לקדם את התשלום במזומן,
אלא ישאירו את המצב כמו שהוא לנצח.
לנצח בטוח לא, כי גם קו 1 הוא זמני
אבל מתישהו זה יפתר על ידי הצבת מכונות בתחנות בהן יהיה אפשר לשלם במזומן.
 

טשאפק 2

New member
צודק. מאמר ברוח וינט טיפוסית

אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט
העובדה שקו 1 פותר או לפחות מקל על בעיית הסרדינים בקווים הכי עמוסים בגוש דן שהארגון בעצמו מנפנף בהם בתור אחת הבעיות הגדולות יותר של התחבורה הציבורית.
העובדה שקו 1 מהיר יותר מקווים אחרים בזכות העליה מכל הדלתות ובזכות זה שהוא מדלג על חלק מהתחנות.
העובדה שיש דיילים (למרות הכתוב בכתבה) והם אפילו מתודרכים בצורה די טובה. ושהפרסום נעשה בצורה טובה ושאפילו תאריך ההתחלה (קיץ) הוא מצוין לשינוי כזה שצריך להתרגל אליו.
העובדה שהמכשירים של דן על האוטובוסים לתיקוף הרב-קו איכותיים, ידידותיים ואיטואיטיביים. (עוד לא ניסיתי לטעון אז אני לא יודע מה איכות מכונות הטעינה).
העובדה שלאחר שנים של גרירת רגליים מול רשויות שלא מעניין אותם נוסעים באוטובוסים מישהו במשרד התחבורה החליט שאי אפשר לחכות יותר כי הנוסעים הקיימים סובלים, ואת המאבק על אכיפה בנת"צים ועל יצירת מת"צים וקדימות ברמזורים אפשר להמשיך גם אחרי שהנוסעים מרוויחים יותר תדירות, ואז יהיה למשרד התחבורה אפילו יותר משקל לקדם החלטות כאלה בזכות קו 1.
הקו הוא לא בשורה גדולה זה נכון, אבל הוא בהחלט מציג מגמה חיובית לטובת הנוסע.
הרוכב לאוטובוסים על קו 1
צודק. מאמר ברוח וינט טיפוסית
במקום ביקורת עניינית, שקולה ומקיפה המתייחסת לחיובי וגם לשלילי.

קורא תמים אגב היה יכול לחשוב שחייבים לשלם באשראי על הנסיעה (לא מובן ממנה שאפשר לשלם ברב-קו שהוטען במקום אחר).
 

raminec

New member
אתה לא מכיר אותו

גיל יעקב הוא עוד עסקן
אתה לא מכיר אותו
ואין לך מושג על מה אתה מדבר
 

oshri1987sg

Active member
אני כן מכיר אותו

אתה לא מכיר אותו
ואין לך מושג על מה אתה מדבר
אני כן מכיר אותו
הזהרתי אותו לפני שיצאה הרפורמה בתחבורה הציבורית,שלא יתמכו בה ולא ילחצו ליישמה כל עוד אינם יודעים איך בדיוק אמורה להראות מערכת הקוים המוצעת בגוש דן לאחר ישום הרפורמה,אבל הוא היה בשלו
 

raminec

New member
כאמור, אתה לא מכיר אותו

אני כן מכיר אותו
הזהרתי אותו לפני שיצאה הרפורמה בתחבורה הציבורית,שלא יתמכו בה ולא ילחצו ליישמה כל עוד אינם יודעים איך בדיוק אמורה להראות מערכת הקוים המוצעת בגוש דן לאחר ישום הרפורמה,אבל הוא היה בשלו
כאמור, אתה לא מכיר אותו
 

oshri1987sg

Active member
אמרתי לו שיזהר לפני שהוא מטיף ליישום הרפורמה

אני שוחחתי עם גיל יעקב
והוא טוען שאינו מכיר מישהו שקוראים לו אושרי ומעולם לא שמע עליו.
אמרתי לו שיזהר לפני שהוא מטיף ליישום הרפורמה
אני שאלתי אותו האם הורא ראה את התוכנית שהוא מטיף ליישם אותה והוא התחמק מתשובות,לולא הלחץ של מספר ארגונים לא הייתה יוצאת הרפורמה.
 
מה ה"בכיינות" כאן?

מביך כמה שהמאמר הזה דמגוגי
פשוט בכיינות לשמה. ואני חשבתי ש"15 דקות" הוא ארגון רציני...
מה ה"בכיינות" כאן?
לפתוח בקול תרועה רמה קו שאמור להיות מהיר, להעביר אותו במסלולים עמוסים בלי הפרדה פיזית כמו בחיפה, לא לאפשר לשלם במזומן, אפילו בקופות בתחנות, ואל תשכחו מיהם צרכני התח"ץ, זאת לא דמגוגיה.
כתב כאן מישהו שסוף סוף אחרי עיכובים, משרד התחבורה עושה מעשה לטובת הנוסעים. יסלחו לי חכמי הפורום, מי בדיוק גרר רגליים כאן? מי הוא שמוביל את הפרוייקט? מי יתבשם בהישגים? אז שיקחו גם אחריות על הטלאי הזה גם.
 
ההצגה של קו 1 כקו מהיר מלכתחילה מוטעית

מה ה"בכיינות" כאן?
לפתוח בקול תרועה רמה קו שאמור להיות מהיר, להעביר אותו במסלולים עמוסים בלי הפרדה פיזית כמו בחיפה, לא לאפשר לשלם במזומן, אפילו בקופות בתחנות, ואל תשכחו מיהם צרכני התח"ץ, זאת לא דמגוגיה.
כתב כאן מישהו שסוף סוף אחרי עיכובים, משרד התחבורה עושה מעשה לטובת הנוסעים. יסלחו לי חכמי הפורום, מי בדיוק גרר רגליים כאן? מי הוא שמוביל את הפרוייקט? מי יתבשם בהישגים? אז שיקחו גם אחריות על הטלאי הזה גם.
ההצגה של קו 1 כקו מהיר מלכתחילה מוטעית
עם כל הכבוד ל-4 דלתות ולאי תשלום לנהג, אלה לבדם לא הופכים קו לקו מהיר.
מכל בחינה אחרת קו 1 הוא קו מטרופוליני מאסף והמסלול והתחנות שלו מעידים על כך שאין שום קשר בינו לבין מהירות.
גם קווי המטרונית בחיפה, על המת"צים שלהם, אינם קווים מהירים.
 
בני - אתה צודק 100% !!!


מה ה"בכיינות" כאן?
לפתוח בקול תרועה רמה קו שאמור להיות מהיר, להעביר אותו במסלולים עמוסים בלי הפרדה פיזית כמו בחיפה, לא לאפשר לשלם במזומן, אפילו בקופות בתחנות, ואל תשכחו מיהם צרכני התח"ץ, זאת לא דמגוגיה.
כתב כאן מישהו שסוף סוף אחרי עיכובים, משרד התחבורה עושה מעשה לטובת הנוסעים. יסלחו לי חכמי הפורום, מי בדיוק גרר רגליים כאן? מי הוא שמוביל את הפרוייקט? מי יתבשם בהישגים? אז שיקחו גם אחריות על הטלאי הזה גם.
בני - אתה צודק 100% !!!
 

amit1270

New member
אני אסביר לך למה התכוונתי

מה ה"בכיינות" כאן?
לפתוח בקול תרועה רמה קו שאמור להיות מהיר, להעביר אותו במסלולים עמוסים בלי הפרדה פיזית כמו בחיפה, לא לאפשר לשלם במזומן, אפילו בקופות בתחנות, ואל תשכחו מיהם צרכני התח"ץ, זאת לא דמגוגיה.
כתב כאן מישהו שסוף סוף אחרי עיכובים, משרד התחבורה עושה מעשה לטובת הנוסעים. יסלחו לי חכמי הפורום, מי בדיוק גרר רגליים כאן? מי הוא שמוביל את הפרוייקט? מי יתבשם בהישגים? אז שיקחו גם אחריות על הטלאי הזה גם.
אני אסביר לך למה התכוונתי
קודם כל לעניין הדמגוגיה: שוב גולדה מאיר? שוב השקעה של מיליארדים? מה הקשר בין הכרזה מלפני 40 שנה (אז דובר על רכבת תחתית, המושג "רכבת קלה" עוד לא היה קיים, אבל מילא) למה שנבנה כיום? איפה התכנית מלפני 40 שנה שעליה הוא מדבר? כמה באמת הוציאו על הסעת המונים בגוש דן ב-40 השנים האחרונות (רמז: מעט מאוד מאוד מאוד)? כבר על ההתחלה הוציא לי את החשק לקרוא את המאמר ולהתייחס אליו ברצינות... "שום רכבת כזו לא נראית באופק". האומנם? האופק אולי קצת רחוק, אבל דווקא מתקרב. וקו 1? "לא רכבת תחתית, לא רכבת עילית"... מדהים ששמת לב לזה.

ומכאן הכותב נותן לנו שיעור איך להסתכל על חצי הכוס הריקה (להלן "בכיינות"): "מספר ימים לאחר הזנקתו של הקו החדש בקול תרועה רמה, מעידים הנתונים כי הוא אינו משפר את השירות". וואו, איזו בדיקה מעמיקה הספיקו לעשות שם אחרי "מספר ימים"! זה רציני?! בהמשך מועלות תלונות, חלקן אפילו מוצדקות, אבל שוב, מדובר בימים אחדים ואפילו במדינות מתקדמות יותר מישראל יש תקלות לא פחות חמורות. עזוב 100 ימי חסד, מה דעתך על 20?

"נתיב התחבורה הציבורית עליו מתנהל קו 1 אינו נקי מהפרעות" - נכון, אבל למה להפיל את הבעיה הזאת על קו 1 המסכן? אם אינני טועה (וקובי מעיד על כך בשרשור זה) הצביעה המיוחדת והגבּרת האכיפה לאורך התוואי דווקא הפחיתו מאוד את ההפרעות, וככל הנראה זה משפיע גם על קווים אחרים (ובוא נקווה שהאכיפה תימשך בניגוד ל"מבצעים" דומים בעבר). "אין לו כל העדפה ברמזורים" - אני מבין ששנתיים עיכוב לא הספיקו למר יעקב. כן, חצי הכוס הריקה... אבל הנה מגיע השוס: "עקב אורכו, מסורבל מאד לתמרון בצמתים גדושים"(!!) ובכן גבירותיי ורבותיי, מנכ"ל ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל מתנגד לשימוש באוטובוסים ארוכים! בפעם הבאה שתרגישו כמו סרדינים תדעו למי להפנות את התלונות...

נעבור כמה פסקאות קדימה: אפילו העלייה מכל הדלתות (שעליה נאבק, בצדק רב, ארגון "15 דקות") זוכה במאמר לקטילה לא מוצדקת, ושוב חצי הכוס הריקה מככבת. אז נכון שיש בעיה עם התשלום במזומן, ונדמה לי שאמיר התייחס לזה בשרשור כאן והסביר בצורה שקולה ועניינית שזה לא כל כך פשוט. הבעיה היא הרבה יותר עמוקה ושורשית ונובעת ממבנה התח"צ בארץ בכלל, אבל הכותב מעדיף שוב להפיל את הכול על אותו קו אחד ויחיד שלמרות כל בעיותיו מהווה שיפור ואולי אפילו שיפור משמעותי, שלא לומר תחילתה של מהפכה (טוב, אולי קצת נסחפתי). אבל למה לכתוב משהו חיובי כשאפשר להתרכז אך ורק בשלילי?

לקראת סוף המאמר הדמגוגיה חוזרת. שוב "בזבוז המיליארדים" והפעם בתוספת "פרויקטים גרנדיוזיים מיותרים". האם תפוזו מדבר מגרונו של מר יעקב? אפשר להתווכח על סדר העדיפויות של משרד התחבורה (שדווקא משקיע לא מעט גם בתחבורה עירונית), אבל למה ברמה של טוקבק? מאכזב מאוד, ודווקא מכיוון שאני רואה בארגון "15 דקות" משהו רציני.
 

alantan

New member
כל מלה בסלע...

אני אסביר לך למה התכוונתי
קודם כל לעניין הדמגוגיה: שוב גולדה מאיר? שוב השקעה של מיליארדים? מה הקשר בין הכרזה מלפני 40 שנה (אז דובר על רכבת תחתית, המושג "רכבת קלה" עוד לא היה קיים, אבל מילא) למה שנבנה כיום? איפה התכנית מלפני 40 שנה שעליה הוא מדבר? כמה באמת הוציאו על הסעת המונים בגוש דן ב-40 השנים האחרונות (רמז: מעט מאוד מאוד מאוד)? כבר על ההתחלה הוציא לי את החשק לקרוא את המאמר ולהתייחס אליו ברצינות... "שום רכבת כזו לא נראית באופק". האומנם? האופק אולי קצת רחוק, אבל דווקא מתקרב. וקו 1? "לא רכבת תחתית, לא רכבת עילית"... מדהים ששמת לב לזה.

ומכאן הכותב נותן לנו שיעור איך להסתכל על חצי הכוס הריקה (להלן "בכיינות"): "מספר ימים לאחר הזנקתו של הקו החדש בקול תרועה רמה, מעידים הנתונים כי הוא אינו משפר את השירות". וואו, איזו בדיקה מעמיקה הספיקו לעשות שם אחרי "מספר ימים"! זה רציני?! בהמשך מועלות תלונות, חלקן אפילו מוצדקות, אבל שוב, מדובר בימים אחדים ואפילו במדינות מתקדמות יותר מישראל יש תקלות לא פחות חמורות. עזוב 100 ימי חסד, מה דעתך על 20?

"נתיב התחבורה הציבורית עליו מתנהל קו 1 אינו נקי מהפרעות" - נכון, אבל למה להפיל את הבעיה הזאת על קו 1 המסכן? אם אינני טועה (וקובי מעיד על כך בשרשור זה) הצביעה המיוחדת והגבּרת האכיפה לאורך התוואי דווקא הפחיתו מאוד את ההפרעות, וככל הנראה זה משפיע גם על קווים אחרים (ובוא נקווה שהאכיפה תימשך בניגוד ל"מבצעים" דומים בעבר). "אין לו כל העדפה ברמזורים" - אני מבין ששנתיים עיכוב לא הספיקו למר יעקב. כן, חצי הכוס הריקה... אבל הנה מגיע השוס: "עקב אורכו, מסורבל מאד לתמרון בצמתים גדושים"(!!) ובכן גבירותיי ורבותיי, מנכ"ל ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל מתנגד לשימוש באוטובוסים ארוכים! בפעם הבאה שתרגישו כמו סרדינים תדעו למי להפנות את התלונות...

נעבור כמה פסקאות קדימה: אפילו העלייה מכל הדלתות (שעליה נאבק, בצדק רב, ארגון "15 דקות") זוכה במאמר לקטילה לא מוצדקת, ושוב חצי הכוס הריקה מככבת. אז נכון שיש בעיה עם התשלום במזומן, ונדמה לי שאמיר התייחס לזה בשרשור כאן והסביר בצורה שקולה ועניינית שזה לא כל כך פשוט. הבעיה היא הרבה יותר עמוקה ושורשית ונובעת ממבנה התח"צ בארץ בכלל, אבל הכותב מעדיף שוב להפיל את הכול על אותו קו אחד ויחיד שלמרות כל בעיותיו מהווה שיפור ואולי אפילו שיפור משמעותי, שלא לומר תחילתה של מהפכה (טוב, אולי קצת נסחפתי). אבל למה לכתוב משהו חיובי כשאפשר להתרכז אך ורק בשלילי?

לקראת סוף המאמר הדמגוגיה חוזרת. שוב "בזבוז המיליארדים" והפעם בתוספת "פרויקטים גרנדיוזיים מיותרים". האם תפוזו מדבר מגרונו של מר יעקב? אפשר להתווכח על סדר העדיפויות של משרד התחבורה (שדווקא משקיע לא מעט גם בתחבורה עירונית), אבל למה ברמה של טוקבק? מאכזב מאוד, ודווקא מכיוון שאני רואה בארגון "15 דקות" משהו רציני.
כל מלה בסלע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה