התייחסות ארגון 15 דקות להפעלת קו 1

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
קראתי את זה הבוקר, ועם כל הכבוד "בדיקה" אין כאן

התייחסות ארגון 15 דקות להפעלת קו 1
כתבה שפורסמה ב YNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4555324,00.html
קראתי את זה הבוקר, ועם כל הכבוד "בדיקה" אין כאן
יש כאן טור דעה (אני לא בטוח שהאשם הוא ב"15 דקות" המביא נימוק אחד נגד (רכישת כרטיסים במזומן), סביר להניח שכרגיל טמקא עם הכותרות המטעות והמגוחכות שלהם.
&nbsp
 


קראתי את זה הבוקר, ועם כל הכבוד "בדיקה" אין כאן
יש כאן טור דעה (אני לא בטוח שהאשם הוא ב"15 דקות" המביא נימוק אחד נגד (רכישת כרטיסים במזומן), סביר להניח שכרגיל טמקא עם הכותרות המטעות והמגוחכות שלהם.
&nbsp

בשביל לדעת שאין רכישת כרטיסים במזומן לא צריך "בדיקה" אלא לגלוש לאתר של הקו המקדים, וגם העובדה שלא מדובר ב-BRT אינה סקופ.
בכלל, אני לא מבין לאיזו "בשורה" ציפו - זה בסך-הכל קו אוטובוס משופר עם שינוי קל בקונספט. לא רקלת, לא BRT, לא אקספרס. סתם קו שנועד להרגיל אנשים להיפרד מ-40/51 ולעבור למסלול האדום. אגב, אולי כאשר המתחרים שלו יצומצמו האמינות שלו תשתפר, כי הוא יהיה היחיד בתחנות.
 
ה"נועד להרגיל" זו סיסמה, הקו הזה הוא כסת"ח של משרד התחבורה


בשביל לדעת שאין רכישת כרטיסים במזומן לא צריך "בדיקה" אלא לגלוש לאתר של הקו המקדים, וגם העובדה שלא מדובר ב-BRT אינה סקופ.
בכלל, אני לא מבין לאיזו "בשורה" ציפו - זה בסך-הכל קו אוטובוס משופר עם שינוי קל בקונספט. לא רקלת, לא BRT, לא אקספרס. סתם קו שנועד להרגיל אנשים להיפרד מ-40/51 ולעבור למסלול האדום. אגב, אולי כאשר המתחרים שלו יצומצמו האמינות שלו תשתפר, כי הוא יהיה היחיד בתחנות.
ה"נועד להרגיל" זו סיסמה, הקו הזה הוא כסת"ח של משרד התחבורה
לקראת תקופת העבודות על התחנות של הקו האדום, כדי לומר שעשו משהו על מנת להיערך לאותה תקופה הצפויה לגרום (לפי משרד התחבורה ונת"ע בעצמם) לקטסטרופה תחבורתית.
 
נו, ולאיזו בשורה אתה מצפה מכסת"ח

ה"נועד להרגיל" זו סיסמה, הקו הזה הוא כסת"ח של משרד התחבורה
לקראת תקופת העבודות על התחנות של הקו האדום, כדי לומר שעשו משהו על מנת להיערך לאותה תקופה הצפויה לגרום (לפי משרד התחבורה ונת"ע בעצמם) לקטסטרופה תחבורתית.
נו, ולאיזו בשורה אתה מצפה מכסת"ח
אגב, האיומים על קטסטרופה תחבורתית לא מפחידים אותי עד כדי כך. בסך-הכל גוש-דן כבר די קרוב למצב כזה, ואם לא יבנו את הרכבת בעשור וחצי הקרובים הוא גם יגיע לשם.
 
אני לא מצפה לשום בשורה מכסת"ח

נו, ולאיזו בשורה אתה מצפה מכסת"ח
אגב, האיומים על קטסטרופה תחבורתית לא מפחידים אותי עד כדי כך. בסך-הכל גוש-דן כבר די קרוב למצב כזה, ואם לא יבנו את הרכבת בעשור וחצי הקרובים הוא גם יגיע לשם.
אני לא מצפה לשום בשורה מכסת"ח
משרד התחבורה ונת"ע היו צריכים להכין כבר לפני 3 שנים תוכנית מקיפה להתמודדות עם המצב, אבל עד היום אין להם מושג כיצד להתמודד איתו, אז הם דוחפים את קו 1 בנסיון להראות לציבור שהם עשו משהו.
בפועל הקו הזה יהיה חלק מהקטסטרופה ולא פתרון לקטסטרופה.
ואגב, גם הקו הרק"לי לא ממש יהווה פתרון כי עד שהוא יתחיל לפעול, הוא כבר יגיע לקצה הקיבולת שלו.
 

אוהדא11

New member
"הבשורה" היא מבית מדרשו של משרד התחבורה שמפרסם "קו מקדים" עם


בשביל לדעת שאין רכישת כרטיסים במזומן לא צריך "בדיקה" אלא לגלוש לאתר של הקו המקדים, וגם העובדה שלא מדובר ב-BRT אינה סקופ.
בכלל, אני לא מבין לאיזו "בשורה" ציפו - זה בסך-הכל קו אוטובוס משופר עם שינוי קל בקונספט. לא רקלת, לא BRT, לא אקספרס. סתם קו שנועד להרגיל אנשים להיפרד מ-40/51 ולעבור למסלול האדום. אגב, אולי כאשר המתחרים שלו יצומצמו האמינות שלו תשתפר, כי הוא יהיה היחיד בתחנות.
"הבשורה" היא מבית מדרשו של משרד התחבורה שמפרסם "קו מקדים" עם
אוטובוסים חדשניים ומת"צ ושאר ירקות, כשלהצהרות אלו אין בפועל שום כיסוי
 

amirv

New member
אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט

קראתי את זה הבוקר, ועם כל הכבוד "בדיקה" אין כאן
יש כאן טור דעה (אני לא בטוח שהאשם הוא ב"15 דקות" המביא נימוק אחד נגד (רכישת כרטיסים במזומן), סביר להניח שכרגיל טמקא עם הכותרות המטעות והמגוחכות שלהם.
&nbsp
אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט
העובדה שקו 1 פותר או לפחות מקל על בעיית הסרדינים בקווים הכי עמוסים בגוש דן שהארגון בעצמו מנפנף בהם בתור אחת הבעיות הגדולות יותר של התחבורה הציבורית.
העובדה שקו 1 מהיר יותר מקווים אחרים בזכות העליה מכל הדלתות ובזכות זה שהוא מדלג על חלק מהתחנות.
העובדה שיש דיילים (למרות הכתוב בכתבה) והם אפילו מתודרכים בצורה די טובה. ושהפרסום נעשה בצורה טובה ושאפילו תאריך ההתחלה (קיץ) הוא מצוין לשינוי כזה שצריך להתרגל אליו.
העובדה שהמכשירים של דן על האוטובוסים לתיקוף הרב-קו איכותיים, ידידותיים ואיטואיטיביים. (עוד לא ניסיתי לטעון אז אני לא יודע מה איכות מכונות הטעינה).
העובדה שלאחר שנים של גרירת רגליים מול רשויות שלא מעניין אותם נוסעים באוטובוסים מישהו במשרד התחבורה החליט שאי אפשר לחכות יותר כי הנוסעים הקיימים סובלים, ואת המאבק על אכיפה בנת"צים ועל יצירת מת"צים וקדימות ברמזורים אפשר להמשיך גם אחרי שהנוסעים מרוויחים יותר תדירות, ואז יהיה למשרד התחבורה אפילו יותר משקל לקדם החלטות כאלה בזכות קו 1.
הקו הוא לא בשורה גדולה זה נכון, אבל הוא בהחלט מציג מגמה חיובית לטובת הנוסע.
הרוכב לאוטובוסים על קו 1
 

אוהדא11

New member
ומה עם האוטובוסים שהתחממו שנתיים בחניונים ללא כל סיבה?

אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט
העובדה שקו 1 פותר או לפחות מקל על בעיית הסרדינים בקווים הכי עמוסים בגוש דן שהארגון בעצמו מנפנף בהם בתור אחת הבעיות הגדולות יותר של התחבורה הציבורית.
העובדה שקו 1 מהיר יותר מקווים אחרים בזכות העליה מכל הדלתות ובזכות זה שהוא מדלג על חלק מהתחנות.
העובדה שיש דיילים (למרות הכתוב בכתבה) והם אפילו מתודרכים בצורה די טובה. ושהפרסום נעשה בצורה טובה ושאפילו תאריך ההתחלה (קיץ) הוא מצוין לשינוי כזה שצריך להתרגל אליו.
העובדה שהמכשירים של דן על האוטובוסים לתיקוף הרב-קו איכותיים, ידידותיים ואיטואיטיביים. (עוד לא ניסיתי לטעון אז אני לא יודע מה איכות מכונות הטעינה).
העובדה שלאחר שנים של גרירת רגליים מול רשויות שלא מעניין אותם נוסעים באוטובוסים מישהו במשרד התחבורה החליט שאי אפשר לחכות יותר כי הנוסעים הקיימים סובלים, ואת המאבק על אכיפה בנת"צים ועל יצירת מת"צים וקדימות ברמזורים אפשר להמשיך גם אחרי שהנוסעים מרוויחים יותר תדירות, ואז יהיה למשרד התחבורה אפילו יותר משקל לקדם החלטות כאלה בזכות קו 1.
הקו הוא לא בשורה גדולה זה נכון, אבל הוא בהחלט מציג מגמה חיובית לטובת הנוסע.
הרוכב לאוטובוסים על קו 1
ומה עם האוטובוסים שהתחממו שנתיים בחניונים ללא כל סיבה?
 

amirv

New member
בדיוק לזה אני מתכוון

ומה עם האוטובוסים שהתחממו שנתיים בחניונים ללא כל סיבה?
בדיוק לזה אני מתכוון
האוטובוסים התחממו שנתיים בשמש כי לא הצליחו לקדם את נושא המת"צים, התחנות הייחודיות והקדימות ברמזורים מול הרשויות. יש פה כשל מערכתי שנובע מהיעדר סמכויות ברמה הארצית על צירים המיועדים למערכת הסעת המונים והיעדר רשות מטרופולינית (שתצטרך סמכויות).
במקביל ארגוני נוסעי האוטובוסים למינהם מחו בצדק על תופעת ה"סרדינים" הבלתי נסבלת, בדגש על הקווים שעל ציר זה ודרשו הפעלה מיידעת של האוטובוסים. הם מצאו אוזן קשובה בעיקר בגלל שהם צודקים. עכשיו להתלונן על זה שפתחו את הקו בלי תשתיות תומכות זה מעצבן.
ובנוגע לתשלום במזומן, אני מסכים שמדובר בביקורת עניינית שיש לראות איך פותרים. למרות שבשלב הנוכחי כשהקו פועל במקביל לקווים האחרים שלא בוטלו (בהם ניתן לטעון במזומן) זו "צרה קטנה". אם אכן המטרה הסופית היא ביטול 51 ודומיו נושא זה צריך לבוא על פתרונו לפני כל מהלך נוסף של דילול שירות.
 

olli3

New member
מנהל
נראה לי שאתה מבלבל בין 15 דקות לארגון נוסעי התחבורה הציבורית

אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט
העובדה שקו 1 פותר או לפחות מקל על בעיית הסרדינים בקווים הכי עמוסים בגוש דן שהארגון בעצמו מנפנף בהם בתור אחת הבעיות הגדולות יותר של התחבורה הציבורית.
העובדה שקו 1 מהיר יותר מקווים אחרים בזכות העליה מכל הדלתות ובזכות זה שהוא מדלג על חלק מהתחנות.
העובדה שיש דיילים (למרות הכתוב בכתבה) והם אפילו מתודרכים בצורה די טובה. ושהפרסום נעשה בצורה טובה ושאפילו תאריך ההתחלה (קיץ) הוא מצוין לשינוי כזה שצריך להתרגל אליו.
העובדה שהמכשירים של דן על האוטובוסים לתיקוף הרב-קו איכותיים, ידידותיים ואיטואיטיביים. (עוד לא ניסיתי לטעון אז אני לא יודע מה איכות מכונות הטעינה).
העובדה שלאחר שנים של גרירת רגליים מול רשויות שלא מעניין אותם נוסעים באוטובוסים מישהו במשרד התחבורה החליט שאי אפשר לחכות יותר כי הנוסעים הקיימים סובלים, ואת המאבק על אכיפה בנת"צים ועל יצירת מת"צים וקדימות ברמזורים אפשר להמשיך גם אחרי שהנוסעים מרוויחים יותר תדירות, ואז יהיה למשרד התחבורה אפילו יותר משקל לקדם החלטות כאלה בזכות קו 1.
הקו הוא לא בשורה גדולה זה נכון, אבל הוא בהחלט מציג מגמה חיובית לטובת הנוסע.
הרוכב לאוטובוסים על קו 1
נראה לי שאתה מבלבל בין 15 דקות לארגון נוסעי התחבורה הציבורית
בישראל.
&nbsp
15 דקות לא באמת פעילים בגוש דן או במרכז - בלשון המעטה.
 

olli3

New member
מנהל
וזה ש15 דקות הוסיפו לעצמם את - ארגון צרכני התחבורה הציבורית

נראה לי שאתה מבלבל בין 15 דקות לארגון נוסעי התחבורה הציבורית
בישראל.
&nbsp
15 דקות לא באמת פעילים בגוש דן או במרכז - בלשון המעטה.
וזה ש15 דקות הוסיפו לעצמם את - ארגון צרכני התחבורה הציבורית
זה טריק שיווקי גרידא.
&nbsp
אין שום קשר בין "15 דקות, ארגון צרכני תחבורה ציבורית" לבין "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
 

droriko

New member
אז רגע

אופייני לארגון שיודע רק לצעוק גוועלט
העובדה שקו 1 פותר או לפחות מקל על בעיית הסרדינים בקווים הכי עמוסים בגוש דן שהארגון בעצמו מנפנף בהם בתור אחת הבעיות הגדולות יותר של התחבורה הציבורית.
העובדה שקו 1 מהיר יותר מקווים אחרים בזכות העליה מכל הדלתות ובזכות זה שהוא מדלג על חלק מהתחנות.
העובדה שיש דיילים (למרות הכתוב בכתבה) והם אפילו מתודרכים בצורה די טובה. ושהפרסום נעשה בצורה טובה ושאפילו תאריך ההתחלה (קיץ) הוא מצוין לשינוי כזה שצריך להתרגל אליו.
העובדה שהמכשירים של דן על האוטובוסים לתיקוף הרב-קו איכותיים, ידידותיים ואיטואיטיביים. (עוד לא ניסיתי לטעון אז אני לא יודע מה איכות מכונות הטעינה).
העובדה שלאחר שנים של גרירת רגליים מול רשויות שלא מעניין אותם נוסעים באוטובוסים מישהו במשרד התחבורה החליט שאי אפשר לחכות יותר כי הנוסעים הקיימים סובלים, ואת המאבק על אכיפה בנת"צים ועל יצירת מת"צים וקדימות ברמזורים אפשר להמשיך גם אחרי שהנוסעים מרוויחים יותר תדירות, ואז יהיה למשרד התחבורה אפילו יותר משקל לקדם החלטות כאלה בזכות קו 1.
הקו הוא לא בשורה גדולה זה נכון, אבל הוא בהחלט מציג מגמה חיובית לטובת הנוסע.
הרוכב לאוטובוסים על קו 1
אז רגע
זה שמשרד התחבורה מביא משהו חדש זה אומר שאסור לבקר אותו?תסלח לי אבל לאפשר תשלום רק בכרטיס אשראי זה פשוט לא להכיר את השטח. אתה רואה עכשיו את כל הזקנים משלמים עם כרטיס אשראי? ומה עם אנשים העניים שלא יכולים להרשות לעצמם כרטיס אשראי? איפה משרד התחבורה חושב שהאורבנית נוסעת? על ציר כפר שמריהו-אפקה?ויש גם את העניין של הבלבול שזה יצור. בציר ז׳בוטינסקי יש המון נוסעים ארעים, הדיילים לא יעזרו פה. אבל שוב,זה עניין שמי שלא מגיע מהשטח לא מודע לו.
 
משרד התחבורה מודע טוב מאוד לכך שהאפשרות המוגבלת לשלם במזומן

אז רגע
זה שמשרד התחבורה מביא משהו חדש זה אומר שאסור לבקר אותו?תסלח לי אבל לאפשר תשלום רק בכרטיס אשראי זה פשוט לא להכיר את השטח. אתה רואה עכשיו את כל הזקנים משלמים עם כרטיס אשראי? ומה עם אנשים העניים שלא יכולים להרשות לעצמם כרטיס אשראי? איפה משרד התחבורה חושב שהאורבנית נוסעת? על ציר כפר שמריהו-אפקה?ויש גם את העניין של הבלבול שזה יצור. בציר ז׳בוטינסקי יש המון נוסעים ארעים, הדיילים לא יעזרו פה. אבל שוב,זה עניין שמי שלא מגיע מהשטח לא מודע לו.
משרד התחבורה מודע טוב מאוד לכך שהאפשרות המוגבלת לשלם במזומן
בקו 1 זו בעייה, אבל המשרד החליט להפעיל את הקו בכל מחיר ובכל מקרה (ויש לכך גם הצדקות ויתרונות).
המבחן של משרד התחבורה ונת"ע בעתיד הקרוב יהיה במידת היכולת והמהירות שלהם לשפר ולתקן את הליקויים בהפעלת הקו.
לאור ביצועיהם עד עתה, אני פסימי, אבל מי יודע אולי הם יפתיעו אותנו.
 

droriko

New member
הבעיה היא שאתה עושה יותר נזק מתועלת

משרד התחבורה מודע טוב מאוד לכך שהאפשרות המוגבלת לשלם במזומן
בקו 1 זו בעייה, אבל המשרד החליט להפעיל את הקו בכל מחיר ובכל מקרה (ויש לכך גם הצדקות ויתרונות).
המבחן של משרד התחבורה ונת"ע בעתיד הקרוב יהיה במידת היכולת והמהירות שלהם לשפר ולתקן את הליקויים בהפעלת הקו.
לאור ביצועיהם עד עתה, אני פסימי, אבל מי יודע אולי הם יפתיעו אותנו.
הבעיה היא שאתה עושה יותר נזק מתועלת
כי מצד אחד אתה מוריד מכונות ל-51 אבל מצד שני כל אלה עם הכסף הקטן עדיין יסעו איתו. שלא לדבר על מה שיקרה אם יבטלו את הקו בכלל.
 
זה לא יותר נזק מתועלת. התדירות המשותפת הרבה יותר גבוהה

הבעיה היא שאתה עושה יותר נזק מתועלת
כי מצד אחד אתה מוריד מכונות ל-51 אבל מצד שני כל אלה עם הכסף הקטן עדיין יסעו איתו. שלא לדבר על מה שיקרה אם יבטלו את הקו בכלל.
זה לא יותר נזק מתועלת. התדירות המשותפת הרבה יותר גבוהה
מהתדירות של 51 לבדו ולחלק נכבד מהנוסעים (כנראה רוב הנוסעים) ברוב הנסיעות כן יש שיפור משמעותי מבחינת התדירות.
צריך לזכור שגם למשתמשים במזומן, בחלקם הגדול יש רב-קו, והם יכולים בנסיעה אחת בקו 51 או בקו אחר (שאינו קו 1) לטעון ערך צבור, כרטיסיות או חופשי חודשי, תוך תשלום במזומן, ולהשתמש בכך במשך תקופה גם בקו 1.
אז נכון - יש בעיה והיה עדיף למנוע אותה מראש, אבל לא צריך לעשות ממנה יותר ממה שהיא.
ואם וכאשר יבטלו את קו 51 אז התדירות של קו 1 תעלה וסביר להניח שעד אז גם בעיית המזומן בקו 1 תיפתר.
 

amirv

New member
וצריך לזכור עוד משהו

זה לא יותר נזק מתועלת. התדירות המשותפת הרבה יותר גבוהה
מהתדירות של 51 לבדו ולחלק נכבד מהנוסעים (כנראה רוב הנוסעים) ברוב הנסיעות כן יש שיפור משמעותי מבחינת התדירות.
צריך לזכור שגם למשתמשים במזומן, בחלקם הגדול יש רב-קו, והם יכולים בנסיעה אחת בקו 51 או בקו אחר (שאינו קו 1) לטעון ערך צבור, כרטיסיות או חופשי חודשי, תוך תשלום במזומן, ולהשתמש בכך במשך תקופה גם בקו 1.
אז נכון - יש בעיה והיה עדיף למנוע אותה מראש, אבל לא צריך לעשות ממנה יותר ממה שהיא.
ואם וכאשר יבטלו את קו 51 אז התדירות של קו 1 תעלה וסביר להניח שעד אז גם בעיית המזומן בקו 1 תיפתר.
וצריך לזכור עוד משהו
ארגוני הנוסעים דרשו בצדק במשך שנים שיהיה אפשר לטעון רב קו גם באשראי

אז עכשיו אפשר, יש מקומות שבהם אפשר רק במזומן ויש מקומות שבהם אפשר רק באשראי ויש מקומות (בחלק מהמכונות שמשרד התחבורה פורש ברחבי הארץ) שבהם אפשר גם וגם.
 
זו טעות ואני לא בטוח עד כמה האופן הזה גורם לחסכון כספי

וצריך לזכור עוד משהו
ארגוני הנוסעים דרשו בצדק במשך שנים שיהיה אפשר לטעון רב קו גם באשראי

אז עכשיו אפשר, יש מקומות שבהם אפשר רק במזומן ויש מקומות שבהם אפשר רק באשראי ויש מקומות (בחלק מהמכונות שמשרד התחבורה פורש ברחבי הארץ) שבהם אפשר גם וגם.
זו טעות ואני לא בטוח עד כמה האופן הזה גורם לחסכון כספי
היה צריך לקבוע שכל המכונות יהיו גם למזומן וגם לכרטיסי אשראי.
לדעתי יתרון הגמישות בכך שווה יותר מהחסכון השולי שאולי קיים בשימוש במכונות שונות.
אני גם לא מבין מה הסיבה שבתוך האוטובוסים של קו 1 המכונות לא מאפשרות גם וגם. מה רצו לחסוך? את הצורך באנשים שיאספו את המזומן מהמכונות?
 

amirv

New member
קצת יותר מסובך

זו טעות ואני לא בטוח עד כמה האופן הזה גורם לחסכון כספי
היה צריך לקבוע שכל המכונות יהיו גם למזומן וגם לכרטיסי אשראי.
לדעתי יתרון הגמישות בכך שווה יותר מהחסכון השולי שאולי קיים בשימוש במכונות שונות.
אני גם לא מבין מה הסיבה שבתוך האוטובוסים של קו 1 המכונות לא מאפשרות גם וגם. מה רצו לחסוך? את הצורך באנשים שיאספו את המזומן מהמכונות?
קצת יותר מסובך
ברגע שיש מזומן בתוך המכונה, היא צריכה להיות עמידה במיוחד בפני גניבה, ונדליזם פריצה, וגם הטיפול השוטף (לדאוג לרוקן ושתמיד יהיה עודף) יותר מסובך.

לכן במכונות שמפזרים רחבי הארץ הוחלט על תמהילף חלקן מאפשרות מזומן וחלקן רק באשראי.
אשר לקו 1 אני לא יודע מה מערכת השיקולים, אבל לא אופתע אם אחד מהם היה שהתמהיל כבר קיים למעשה בהסתכלות על המערכת כמערכת שמורכבות מהרבה קווי תח"צ ולא רק קו 1 ואין בילתו. היכולת לשלם במזומן עדיין קיימת (ואפילו הרבה יותר נפוצה) מהיכולת לשלם באשראי.
ייתכן ומדובר בפגיעה חמורה ביותר, אבל גם ייתכן שלא. יכול להיות שהצעקה גדולה יותר מהבעיה האמיתית.
 

DRORIKO8

New member
אז הפיתרון זה לשים את המכונות האלה בחוץ?

קצת יותר מסובך
ברגע שיש מזומן בתוך המכונה, היא צריכה להיות עמידה במיוחד בפני גניבה, ונדליזם פריצה, וגם הטיפול השוטף (לדאוג לרוקן ושתמיד יהיה עודף) יותר מסובך.

לכן במכונות שמפזרים רחבי הארץ הוחלט על תמהילף חלקן מאפשרות מזומן וחלקן רק באשראי.
אשר לקו 1 אני לא יודע מה מערכת השיקולים, אבל לא אופתע אם אחד מהם היה שהתמהיל כבר קיים למעשה בהסתכלות על המערכת כמערכת שמורכבות מהרבה קווי תח"צ ולא רק קו 1 ואין בילתו. היכולת לשלם במזומן עדיין קיימת (ואפילו הרבה יותר נפוצה) מהיכולת לשלם באשראי.
ייתכן ומדובר בפגיעה חמורה ביותר, אבל גם ייתכן שלא. יכול להיות שהצעקה גדולה יותר מהבעיה האמיתית.
אז הפיתרון זה לשים את המכונות האלה בחוץ?
הרי הרבה יותר קל לשדוד בלילה מכונה שנמצאת באמצע הרחוב(מן הסתם הנבלות לא יסתפקו במכונה אחת) מאשר לשדוד אותה באוטובוס שנמצא בחניון עם שומר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה