התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים

מצב
הנושא נעול.

ציוניסט

New member
התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים

התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
 

Ofekalef1

New member


התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
 


התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
 

נתנאל531

Well-known member
לא מדוייק

התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
לא מדוייק
מצומת גוש עציון הסמוכה יש אוטובוס לירושלים כל 15-20 דקות, וזו תדירות טובה מאוד. בנוסף, מחירי הנסיעות אטרקטיביים מאוד ('הנחת מיגון'). מנגד, חווית הנסיעה נמוכה-בינונית (ממוגני ירי צפופים עם חלונות עכורים).

אין שום הגיון להפעיל קווים בתדירות גבוהה מישובים בודדים (כמו כפר עציון), ואין את זה בשום מקום בארץ.

לגבי החיבור התחבורתי בין גוש עציון לבית שמש (תחנת הרכבת) / תל אביב, היו נסיונות בעבר להפעיל קו כזה על ידי החברה לפיתוח גוש עציון, וזה לא הצליח, כנראה מפאת חוסר ביקוש.

הבעיה העיקרית בגוש עציון היא ההתפרסות הרחבה של היישובים (בתים בודדים רבים), שמנוגדת לעקרון יסוד של תחבורה ציבורית - שירות לריכוז אוכלוסייה. לדוגמא, לעשות סיבוב איסוף בתוך אפרת, יכול לקחת זמן רב יותר מאשר הנסיעה מאפרת לירושלים, בגלל הפיזור העצום של היישוב.
 

נתנאל531

Well-known member
ונסיעת איסוף בתוך יישובים היא כיפית במיוחד

לא מדוייק
מצומת גוש עציון הסמוכה יש אוטובוס לירושלים כל 15-20 דקות, וזו תדירות טובה מאוד. בנוסף, מחירי הנסיעות אטרקטיביים מאוד ('הנחת מיגון'). מנגד, חווית הנסיעה נמוכה-בינונית (ממוגני ירי צפופים עם חלונות עכורים).

אין שום הגיון להפעיל קווים בתדירות גבוהה מישובים בודדים (כמו כפר עציון), ואין את זה בשום מקום בארץ.

לגבי החיבור התחבורתי בין גוש עציון לבית שמש (תחנת הרכבת) / תל אביב, היו נסיונות בעבר להפעיל קו כזה על ידי החברה לפיתוח גוש עציון, וזה לא הצליח, כנראה מפאת חוסר ביקוש.

הבעיה העיקרית בגוש עציון היא ההתפרסות הרחבה של היישובים (בתים בודדים רבים), שמנוגדת לעקרון יסוד של תחבורה ציבורית - שירות לריכוז אוכלוסייה. לדוגמא, לעשות סיבוב איסוף בתוך אפרת, יכול לקחת זמן רב יותר מאשר הנסיעה מאפרת לירושלים, בגלל הפיזור העצום של היישוב.
ונסיעת איסוף בתוך יישובים היא כיפית במיוחד
בזכות הכמות העצומה של מקפצות פסי ההאטה.

הערה נוספת, במקרה של חטיפת השלושה ביום חמישי, ישנה נסיעה של 164 סביב השעה 21:50 לירושלים. מדובר בנסיעה שיוצאת מבת עין, ונכנסת לישובים: כפר עציון (מקומה של ישיבת 'מקור חיים' ששניים מהחטופים הם תלמידיה), ראש צורים, אלון שבות, אלעזר ונווה דניאל, בדרכה לירושלים (בדרך מהירה יחסית בתוך ירושלים דרך גילה, קניון מלחה וכביש בגין, עד התחנה המרכזית), במחיר זול מאוד של 8.4 ש"ח (כולל אפשרות למעבר בתשלום קטן נוסף לאחד מקווי אגד בירושלים). בעבר נסיעה כזו כללה סיבוב ארוך מאוד דרך אפרת, ובעבר הרחוק יותר הנסיעה הייתה דרך קינג ג'ורג' ויפו, אך זו כבר פרהיסטוריה. כיום מדובר בנסיעה סבירה לגמרי מבחינת מסלול.

מדובר בנסיעה סבירה לגמרי מבחינת משך, שמבוצעת בלו"ז ידוע מראש שניתן להערך אליו, ואין שום סיבה לקחת במקביל דווקא טרמפ, במיוחד כאשר מדובר בתלמידים.

אין פה שום אשמה לפתחו של משרד התחבורה, שמקצה תשומות סבירות לגמרי לאיזור, ואולי אפילו תשומות סבירות+.
 

ציוניסט

New member
דווקא לגוש עציון כן יש פוטנציאל לתח''ץ הולמת

לא מדוייק
מצומת גוש עציון הסמוכה יש אוטובוס לירושלים כל 15-20 דקות, וזו תדירות טובה מאוד. בנוסף, מחירי הנסיעות אטרקטיביים מאוד ('הנחת מיגון'). מנגד, חווית הנסיעה נמוכה-בינונית (ממוגני ירי צפופים עם חלונות עכורים).

אין שום הגיון להפעיל קווים בתדירות גבוהה מישובים בודדים (כמו כפר עציון), ואין את זה בשום מקום בארץ.

לגבי החיבור התחבורתי בין גוש עציון לבית שמש (תחנת הרכבת) / תל אביב, היו נסיונות בעבר להפעיל קו כזה על ידי החברה לפיתוח גוש עציון, וזה לא הצליח, כנראה מפאת חוסר ביקוש.

הבעיה העיקרית בגוש עציון היא ההתפרסות הרחבה של היישובים (בתים בודדים רבים), שמנוגדת לעקרון יסוד של תחבורה ציבורית - שירות לריכוז אוכלוסייה. לדוגמא, לעשות סיבוב איסוף בתוך אפרת, יכול לקחת זמן רב יותר מאשר הנסיעה מאפרת לירושלים, בגלל הפיזור העצום של היישוב.
דווקא לגוש עציון כן יש פוטנציאל לתח''ץ הולמת
באזור הגוש יש אלפי תושבים, סטודנטים, תלמידי ישיבות וחיילים באזור לא מאוד גדול. אולי אפשר לתגבר את התדירות של קו 160 ולהעביר קו בין היישובים שיזין אליו.
 

asmopil

New member
צודק

דווקא לגוש עציון כן יש פוטנציאל לתח''ץ הולמת
באזור הגוש יש אלפי תושבים, סטודנטים, תלמידי ישיבות וחיילים באזור לא מאוד גדול. אולי אפשר לתגבר את התדירות של קו 160 ולהעביר קו בין היישובים שיזין אליו.
צודק
 

yairdl

New member
זה טעות לחשוב שהת"צ אשמה


לא מדוייק
מצומת גוש עציון הסמוכה יש אוטובוס לירושלים כל 15-20 דקות, וזו תדירות טובה מאוד. בנוסף, מחירי הנסיעות אטרקטיביים מאוד ('הנחת מיגון'). מנגד, חווית הנסיעה נמוכה-בינונית (ממוגני ירי צפופים עם חלונות עכורים).

אין שום הגיון להפעיל קווים בתדירות גבוהה מישובים בודדים (כמו כפר עציון), ואין את זה בשום מקום בארץ.

לגבי החיבור התחבורתי בין גוש עציון לבית שמש (תחנת הרכבת) / תל אביב, היו נסיונות בעבר להפעיל קו כזה על ידי החברה לפיתוח גוש עציון, וזה לא הצליח, כנראה מפאת חוסר ביקוש.

הבעיה העיקרית בגוש עציון היא ההתפרסות הרחבה של היישובים (בתים בודדים רבים), שמנוגדת לעקרון יסוד של תחבורה ציבורית - שירות לריכוז אוכלוסייה. לדוגמא, לעשות סיבוב איסוף בתוך אפרת, יכול לקחת זמן רב יותר מאשר הנסיעה מאפרת לירושלים, בגלל הפיזור העצום של היישוב.
זה טעות לחשוב שהת"צ אשמה


זה תרבות של אנשים לקחת טרמפים ,

יש אוטובוסים אפילו ב 23:00 מצומת הגוש

אף על פי שילד ב 16 לא צריך להסתובב לבד ב 22:30 בלילה באלון שבות .

למה הם לוקחים טרמפים , כי זה תרבות מנהג

הסיבות הן :

א) חסכון בזמן,לרדת מאלון שבות למרכז קל יותר דרך בית שמש ומשם למודיעין או אלעד

נסיעה באוטובוס דרך ירושלים מכפילה את הזמן בגלל תחנות ותוואי הדרך.

ב) המחיר הוא אפסי , לא צריך לשלם .

ג) זמינות ,לא צריך לתכנן זמני נסיעה .

ד) הרצון להרגיש חופשי ,זה כמו לבנות ישוב בלי גדר ,רצונם להרגיש חופשי גם ב 23:00 בלילה ,שעה לא סבירה לילד בן 16 .

ה) כמו שאמרתי יש תחבורה ציבורית מצומת גוש עציון לירושלים ,הם פשוט בחרו בדרך שלהם ,שהיא טעות לכל אדם סביר שגר

בתל אביב חיפה או באר שבע .

שלא תטעו גם הסעות בחינם לא יעזרו ,כי הסעות חינם יהיו בשעה ב 20:00 ותמיד יהיו שם כאלה שירצו ללכת ב 22:00 בלילה הביתה .

הפסקה של טרמפים אם תהיה הוראה מפורשת של הרבנים שלהם בציונות הדתית ,אבל זה לא ייקרה זה חלק מתרבות ואמונה .
 

yairdl

New member
והנה ההוכחה יש קו 161 בשעה

זה טעות לחשוב שהת"צ אשמה


זה תרבות של אנשים לקחת טרמפים ,

יש אוטובוסים אפילו ב 23:00 מצומת הגוש

אף על פי שילד ב 16 לא צריך להסתובב לבד ב 22:30 בלילה באלון שבות .

למה הם לוקחים טרמפים , כי זה תרבות מנהג

הסיבות הן :

א) חסכון בזמן,לרדת מאלון שבות למרכז קל יותר דרך בית שמש ומשם למודיעין או אלעד

נסיעה באוטובוס דרך ירושלים מכפילה את הזמן בגלל תחנות ותוואי הדרך.

ב) המחיר הוא אפסי , לא צריך לשלם .

ג) זמינות ,לא צריך לתכנן זמני נסיעה .

ד) הרצון להרגיש חופשי ,זה כמו לבנות ישוב בלי גדר ,רצונם להרגיש חופשי גם ב 23:00 בלילה ,שעה לא סבירה לילד בן 16 .

ה) כמו שאמרתי יש תחבורה ציבורית מצומת גוש עציון לירושלים ,הם פשוט בחרו בדרך שלהם ,שהיא טעות לכל אדם סביר שגר

בתל אביב חיפה או באר שבע .

שלא תטעו גם הסעות בחינם לא יעזרו ,כי הסעות חינם יהיו בשעה ב 20:00 ותמיד יהיו שם כאלה שירצו ללכת ב 22:00 בלילה הביתה .

הפסקה של טרמפים אם תהיה הוראה מפורשת של הרבנים שלהם בציונות הדתית ,אבל זה לא ייקרה זה חלק מתרבות ואמונה .
והנה ההוכחה יש קו 161 בשעה
164 ב שעה 22:05 מאלון שבות לירושלים
161 בשעה 22:15 ו 23:15 מאלון שבות לירושלים ומשם אפשר להמשיך למודיעין ופתח תקווה .
 

נתנאל531

Well-known member
לגבי נושא הטרמפים

התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
לגבי נושא הטרמפים
לנסיעה בטרמפ יש יתרון עצום בדרך כלל מבחינת הנוחות וזמן הנסיעה, ופעמים רבות גם מבחינת יעד הנסיעה. במציאות שבה יש טרמפים זמינים, אף קו תחבורה ציבורית, בכל תדירות שהיא, לא יצליח להתחרות בטרמפים מבחינת כדאיות הנוסע.

הטפשות היא לעצור טרמפים מחוץ לישובים, שם הסכנה גדולה בהרבה.

טרמפים זה גם סוג של הווי, ולנסיעה כזו יש תדמית חיובית (וגברית) יותר מאשר לנסיעה בתחבורה ציבורית, אך זה נושא תרבותי שקשה לטפל בו.
 

yudyud51

New member
ממה שמתברר הנערים כלל לא חיכו לטרמפ,

התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
ממה שמתברר הנערים כלל לא חיכו לטרמפ,
הם חיכו לאוטובוס ואז עצר פלסטיני בתאונה שיעזרו לו לתקן פנצ'ר, ברגע שהם התחילו לעזור לו הפלסטיני הזעיק רכב נוסף.
 

jp3raptor

New member
כך מסתמן, מציע שלא לשפוט את הקורבן

ממה שמתברר הנערים כלל לא חיכו לטרמפ,
הם חיכו לאוטובוס ואז עצר פלסטיני בתאונה שיעזרו לו לתקן פנצ'ר, ברגע שהם התחילו לעזור לו הפלסטיני הזעיק רכב נוסף.
כך מסתמן, מציע שלא לשפוט את הקורבן
במיוחד שלא כל הפרטים ידועים
 

נתנאל531

Well-known member
בשעה הרלוונטית ל־164 יש תחנה בתוך כפר עציון

ממה שמתברר הנערים כלל לא חיכו לטרמפ,
הם חיכו לאוטובוס ואז עצר פלסטיני בתאונה שיעזרו לו לתקן פנצ'ר, ברגע שהם התחילו לעזור לו הפלסטיני הזעיק רכב נוסף.
בשעה הרלוונטית ל־164 יש תחנה בתוך כפר עציון
תחנת 'כפר עציון ב' (60638), כך שאין כל סיבה להמתין מחוץ ליישוב לאוטובוס.

כמובן שזכותו של כל אדם לשהות מכל סיבה אחרת שימצא לנכון מחוץ לשטח היישובים, ואין בכך כל גנאי.
 
הבעיה שגם אם הם יסעו לירושלים,אין להם משם

בשעה הרלוונטית ל־164 יש תחנה בתוך כפר עציון
תחנת 'כפר עציון ב' (60638), כך שאין כל סיבה להמתין מחוץ ליישוב לאוטובוס.

כמובן שזכותו של כל אדם לשהות מכל סיבה אחרת שימצא לנכון מחוץ לשטח היישובים, ואין בכך כל גנאי.
הבעיה שגם אם הם יסעו לירושלים,אין להם משם
אוטובוס לבית (טלמון או נוף איילון,לאלעד יש תח''צ בשעות האלה),ולכן הם העדיפו לחכות לטרמפ.
 

נתנאל531

Well-known member
נוף איילון זה פרבר של מודיעין

הבעיה שגם אם הם יסעו לירושלים,אין להם משם
אוטובוס לבית (טלמון או נוף איילון,לאלעד יש תח''צ בשעות האלה),ולכן הם העדיפו לחכות לטרמפ.
נוף איילון זה פרבר של מודיעין
וטלמון זה ישוב מרוחק, ובכל מקרה טרמפים אליו תופסים מצומת שילת, הסמוכה למודיעין, בתוך הקו הירוק. לא צריך בשביל זה לתפוס טרמפ מגוש עציון לירושלים, ובמקרה של תלמידים ניתן לדחות הגעה מליל חמישי לבוקר שישי, ללא כל בעיה.

מדובר בשני ישובים קטנים, ואין שום הגיון להפעיל אליהם שירות תחבורה ציבורית אינטנסיבי. ישובים גדולים יותר לא זוכים לשירות תחבורה ציבורית בלילה. מי שבוחר לגור בישובים קטנים, מביא בחשבון שישובים קטנים אינם נהנים משירותים ציבוריים שונים מהם נהנים ישובים גדולים יותר, ועליו להערך בהתאם.
 


נוף איילון זה פרבר של מודיעין
וטלמון זה ישוב מרוחק, ובכל מקרה טרמפים אליו תופסים מצומת שילת, הסמוכה למודיעין, בתוך הקו הירוק. לא צריך בשביל זה לתפוס טרמפ מגוש עציון לירושלים, ובמקרה של תלמידים ניתן לדחות הגעה מליל חמישי לבוקר שישי, ללא כל בעיה.

מדובר בשני ישובים קטנים, ואין שום הגיון להפעיל אליהם שירות תחבורה ציבורית אינטנסיבי. ישובים גדולים יותר לא זוכים לשירות תחבורה ציבורית בלילה. מי שבוחר לגור בישובים קטנים, מביא בחשבון שישובים קטנים אינם נהנים משירותים ציבוריים שונים מהם נהנים ישובים גדולים יותר, ועליו להערך בהתאם.

ובכלל,הסיפא של דבריך מזכירה לי את ההתלבטות שהייתה לי,אם ללמוד שם או בירושלים...
 

ציוניסט

New member
נוף איילון הוא במרחק שכונה ממודיעין

נוף איילון זה פרבר של מודיעין
וטלמון זה ישוב מרוחק, ובכל מקרה טרמפים אליו תופסים מצומת שילת, הסמוכה למודיעין, בתוך הקו הירוק. לא צריך בשביל זה לתפוס טרמפ מגוש עציון לירושלים, ובמקרה של תלמידים ניתן לדחות הגעה מליל חמישי לבוקר שישי, ללא כל בעיה.

מדובר בשני ישובים קטנים, ואין שום הגיון להפעיל אליהם שירות תחבורה ציבורית אינטנסיבי. ישובים גדולים יותר לא זוכים לשירות תחבורה ציבורית בלילה. מי שבוחר לגור בישובים קטנים, מביא בחשבון שישובים קטנים אינם נהנים משירותים ציבוריים שונים מהם נהנים ישובים גדולים יותר, ועליו להערך בהתאם.
נוף איילון הוא במרחק שכונה ממודיעין
 

gen1

New member
מאיפה לך הסיפור הזה ,דיברת איתם ?

ממה שמתברר הנערים כלל לא חיכו לטרמפ,
הם חיכו לאוטובוס ואז עצר פלסטיני בתאונה שיעזרו לו לתקן פנצ'ר, ברגע שהם התחילו לעזור לו הפלסטיני הזעיק רכב נוסף.
מאיפה לך הסיפור הזה ,דיברת איתם ?
 
XXX

התח"ץ הנוראית ביו"ש מובילה לטרמפים
מבט אל לוח הזמנים מאזור החטיפה - מכפר עציון לירושלים - התדירות היא בין שעה לשעה ורבע, זמן הנסיעה הוא באזור שעה ועשר דקות וזאת כאשר זמן הנסיעה ברכב פחות מחצי שעה. לאזור המרכז אין שום קישור תחבורתי, נסיעה לבית שמש לדוגמא, תהיה ברכב כחצי שעה ואילו בתחבורה ציבורית באזור השעתיים פלוס. כולי תקווה הנערים יימצאו במהרה שלמים בגופם ונפשם ומשרד התחבורה ילמד לקח מהעניין.
XXX
עם כל הצער על חטיפת הנערים, התח"ץ ביחס לישוב בגודל כזה מעולה
2 אוטובוסים בשעה ברוב שעות היום ואוטובוס בשעה בלילה לישוב קטן זה מעולה.
תשווה לישובים קרובים בתוך הקו הירוק ,שגם משם אין בעיה לחטוף אנשים, ותראה שהתח"ץ ביהודה ושומרון מעולה ביחס לגודל הישובים.

וחוץ מזה ראש הפנימיה\ישיבה היה צריך לוודא שיש אוטובוס שיוכל לקחת אותם בשעה הזאת.
 
ואכן עליית הנוער לא מאשרת שחרורים לאחר חשיכה

XXX
עם כל הצער על חטיפת הנערים, התח"ץ ביחס לישוב בגודל כזה מעולה
2 אוטובוסים בשעה ברוב שעות היום ואוטובוס בשעה בלילה לישוב קטן זה מעולה.
תשווה לישובים קרובים בתוך הקו הירוק ,שגם משם אין בעיה לחטוף אנשים, ותראה שהתח"ץ ביהודה ושומרון מעולה ביחס לגודל הישובים.

וחוץ מזה ראש הפנימיה\ישיבה היה צריך לוודא שיש אוטובוס שיוכל לקחת אותם בשעה הזאת.
ואכן עליית הנוער לא מאשרת שחרורים לאחר חשיכה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה