התחשק לי לשתף אתכם

התחשק לי לשתף אתכם

כידוע, אני לומדת פסיכולוגיה (ואם לא ידוע לכם-אז תדעו עכשיו) ומשהו שצלצל לי מאוד פוטרי- חשבתי לשתף אתכם. תאוריית ההיקשרות של בולבי.
מאוד בקצרה: בולבי מאמין שהנטייה שלנו להיקשר לדמות המטפלת-הוא האינסטיקט הכי בסיסי שלנו,הוא טוען שהקשר עצמו הוא המטרה של הילד-ולאו דווקא ההזנה.הוא אף מגדיל ואומר, שאיכות ההיקשרות עד גיל שנה, משפיעה, על נתבי ההתפתחות שלנו. ובגדול-אם הילד בשפת היום-יום. מקבל מספיק אהבה בגילאים צערים (בעיקר עד גיל שנה)-זה סוג של מגן, גם בהמשך החיים.
מוכר מישהו-או שזו רק אני?
ובמאמר מוסגר, ילדים בבתי יתומים ומוסדות למינהם שאין להם מטפל מסור כזה (כי בד"כ יש אחד על מספר ילדים) מפתחים תחושת דיכאון ריקנות ואדישות, ההתפתחות החברתית שלהם נפגמת, ואפילו הפיזית(!). אז..הבא נאמץ ילדים וחוץ מזה-גם פה יש צורך לשאול-מזכיר לכם מישהו?

מצרפת סירטון קצרצר להנאתכם-בסירטון קונרד לורץ בייצע תהליך שנקרא הטבעה, כשהיצורים בקעו, הוא היה הדמות הראשונה שהם ראו (במקום האמא) ולכן-הם עוקבים אחריו לכל מקום-אפילו שהוא אינו הדמות המאכילה-מבחינתם הוא ה"אמא".

https://www.youtube.com/watch?v=fbPL4s5snXw

דעתכם-אם יש ובמידה וזה לא היה חופר במיוחד.
 

יעלי1232

New member
רולינג מדברת על זה גם כן,

היא מדברת על התפתחות הדמויות של וולדמורט מול הארי, שניהם יתומים. ובדיוק העניין שציינת- עד גיל שנה הוא ההבדל בינהם.
וולדמורט ננטש בלידתו והיה בבית יתומים מגיל אפס. והקונטרה- הארי, שבשנה הראשונה לחייו אהבו אותו והוא היה עטוף מכל כיוון...

זה נתון ידוע, מעניין עם זאת ומאוד מאוד נכון .
 
אכן נתון ידוע

ועדיין-משהו שאני כל כך אוהבת ברולינג זה הדיוק הפסיכולוגי של דמיות.
לי זה גורם לחייך-כל פעם שאני נתקלת בתיאוריה, הזו מזכיר לי את ה"פ.
ובעצם כל הבילבולי שכל על האהבה יוכולים להרגיש לעיתים כאילו הם שם-כי זה ספר ילדים. אבל בחלק המשמעותי-רואים שזה משהו שקורה גם בעולם המציאותי שלנו. קסם או לא קסם.
ובעני זה ה-עומק שהופך את ה"פ מסתם סיפור פנטזיה כיפי, למיחד כל כך.
 

Rapunzelll

New member
רולינג מדברת בדיוק על זה

זה ראיון איתה {נורא מעניין על הדמויות הנשיות בספרים}, והיא מסבירה על כך שאכן אפשר לראות ממש את החיווטים שנעשים במוח בשנה הראשונה בתינוקות שאכן חוו קשר כזה בניגוד לילדים שלרוע מזלם לא חוו. והיא מסבירה איך זה באמת עזר להארי בתור ההגנה מלילי בניגוד לוולדמורט.

הנה הראיון, הקטע הספיציפי הזה מתחיל בערך בדקה ארבעים.

http://www.youtube.com/watch?v=l5Pj-MPN_co
 
למעלה