התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
השאלה אם יש את מי לעדכן שם בדברים כאלו.

אתה צודק, אבל אני העתקתי את הכתוב באתר ללא שינויי נוסח.
שמתי לב לניסוח הבעייתי הזה.
השאלה אם יש את מי לעדכן שם בדברים כאלו.
 

DRORIKO8

New member
לא מבין את התבוסתנות הזאת של משרד התחבורה

פרטים נוספים על הסדרי תנועה חדשים לתחבורה הציבורית בסביבת
אתרי העבודה:
תחנת אלנבי:
רחוב יהודה הלוי ורחוב הרכבת יחסמו לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב רמח"ל לרחוב אלנבי.
התנועה ממזרח למערב תנותב דרך הרחובות לבונטין ומקווה ישראל. רחוב מקווה ישראל יהפוך חד סיטרי לכיוון מערב לכל אורכו.
תיחסם הכניסה מרחוב יהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה, אשר יהפכו לרחובות ללא מוצא. הכניסה לרחובות אלה תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד.
מעבר בטיחותי להולכי רגל יישמר לאורך כל תקופת ביצוע העבודות.
באזור תחנת "אלנבי" – רחוב אלנבי נשאר פתוח לתנועה ללא כל הפרעה. לכן, שינויי התחבורה כוללים הסטות מסלולי הקווים מהרחובות שייחסמו לתנועה אל רחובות חלופיים, וכתוצאה מכך – שינוי במיקום התחנות.
בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל.

תחנת ביאליק:
באזור תחנת "ביאליק" – רחוב ביאליק יישאר פתוח לתנועה ללא כל הפרעה. לא צפוי שינוי במסלולי הקווים. עם זאת, לאור העבודות צפויה העתקה של תחנת אוטובוסים. התחנה הקיימת בגדה הצפונית של דרך ז'בוטינסקי, מול שדרות הילד תועתק מזרחה, אל מול פינת רחוב הרצל.
בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל.

תחנת שאול המלך:
באזור תחנת "שאול המלך" – רחוב שאול המלך נשאר פתוח לתנועה, אם כי ייתכנו צמצומי נתיבים והפרעות מקומיות לתנועה. עם זאת, בשל השינויים הצפויים במתחמי העבודה של תחנות סמוכות, ובשל עומסי התנועה זמני הנסיעה עלולים להיות ארוכים מהרגיל.
קו 54, המגיע מכיוון צפון ופונה לרחוב מוזס, יבוטל; הקו ימשיך לנסוע בכיוון דרום, לאורך דרך בגין ויפנה שמאלה בצומת גבעת התחמושת.
אין שינויים במיקומי תחנות האוטובוס.

תחנת קרליבך:
השינויים אשר יחולו כוללים הסטת מסלולי הקווים מהרחובות שייחסמו לתנועה אל רחובות חלופיים, וכתוצאה מכך – שינוי במיקום התחנות. בשל עומסי התנועה זמני הנסיעה עלולים להיות ארוכים מהרגיל.
שינויים במסלולי הקווים:
קווים בכיוון צפון שפנו מדרך בגין לרחוב קרליבך, ימשיכו את מסלולם בדרך בגין ויפנו לרחוב החשמונאים, עד צומת רחוב קרליבך – ומשם במסלולם הרגיל.
קווים הנוסעים במסלול יצחק שדה – קרליבך, יפנו מיצחק שדה לרחוב בגין, ושמאלה לרחוב החשמונאים; בכיוון ההפוך, ימשיכו מרחוב החשמונאים ויפנו דרומה ברחוב המסגר, עד לפינת יצחק שדה, ומשם במסלולם הרגיל.
קווים המגיעים מיצחק שדה ופונים דרומה בדרך בגין, יפנו דרומה לרחוב המסגר, מערבה ברחוב הרכבת וישתלבו בדרך בגין במסלולם הרגיל.
מיקומי התחנות יותאמו למסלול החלופי, בדרך בגין או ברחוב המסגר וברחוב החשמונאים במקום ברחוב קרליבך.

תחנת ארלוזורוב:
באזור תחנת "ארלוזרוב" – רחוב ארלוזורוב ודרך בגין יישארו פתוחים לתנועה, אם כי יצומצם מספר הנתיבים וייתכנו עומסי תנועה. השינויים שיחולו בתקופת העבודות הם הסטת מסלולי הקווים מהרחוב שייחסם לתנועה אל המעקף שייסלל, וכתוצאה מכך – שינוי במיקום התחנות.
בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל.
שינויים במסלולי הקווים:
כל הקווים העוברים ברחוב על פרשת דרכים יוסטו דרומה, לכביש החלופי שנסלל בגן וולוולסקי.
אין שינוי במסלולי הקווים העוברים בדרך בגין ובדרך נמיר ואינם פונים לרחוב על פרשת דרכים.

תחנת אבא הלל:
באזור תחנת "אבא הלל" – רחוב ז'בוטינסקי ורחוב אבא הלל יישארו פתוחים לתנועה לאור ביטול הפנייה שמאלה מרחוב ז'בוטינסקי לאבא הלל, הקווים המגיעים מתל-אביב ופונים מרחוב ז'בוטינסקי שמאלה (לכיוון צפון) לרחוב אבא הלל, ימשיכו לנסוע ברחוב ז'בוטינסקי עד אזור מגדלי התאומים, שם יעשו סיבוב פרסה, יחזרו לאורך רחוב ז'בוטינסקי ויפנו (ימינה) לרחוב אבא הלל – למסלולם הרגיל.
עבור חלק מהקווים תתווסף תחנת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי לכיוון מערב, מעט אחרי פינת רחוב זיסמן (בורסת היהלומים).
בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל.
לא מבין את התבוסתנות הזאת של משרד התחבורה
"בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל" מה זהו? הם כבר מראש ויתרו על נת"צים?
 
נת"צים בצירים שבהם מתבצעות העבודות לא ימנעו את עומסי התנועה

לא מבין את התבוסתנות הזאת של משרד התחבורה
"בשל עומסי התנועה שייווצרו כתוצאה מהעבודות, זמני הנסיעה צפויים להיות ארוכים מהרגיל" מה זהו? הם כבר מראש ויתרו על נת"צים?
נת"צים בצירים שבהם מתבצעות העבודות לא ימנעו את עומסי התנועה
כאשר בדרך בגין יהיה רק נתיב אחד לכל כיוון, העומסים יווצרו בכל מקרה, למרות שרק אוטובוסים יסעו שם.
כאשר בדרך ז'בוטינסקי יהיו קטעים עם שני נתיבים בלבד, הנת"צ יהיה עמוס בכל מקרה והולכים להעמיס עליו עוד אוטובוסים בקו 1, בקווים אחרים וגם את המיניבוסים של השאטל מחניון האצטדיון בפ"ת.
האלמנט שחסר לחלוטין בתוכניות של משרד התחבורה ונת"ע זה שימוש בצירים חלופיים.
הקונספציה שלהם היא להתבסס לצורך התח"צ דווקא בצירים שבהם יהיו העבודות.
ולכן אי אפשר יהיה לברוח מהעומסים.
 

orchilit

New member
הם העדיפו כמה שפחות לשנות מסלולים, ככל הנראה.

נת"צים בצירים שבהם מתבצעות העבודות לא ימנעו את עומסי התנועה
כאשר בדרך בגין יהיה רק נתיב אחד לכל כיוון, העומסים יווצרו בכל מקרה, למרות שרק אוטובוסים יסעו שם.
כאשר בדרך ז'בוטינסקי יהיו קטעים עם שני נתיבים בלבד, הנת"צ יהיה עמוס בכל מקרה והולכים להעמיס עליו עוד אוטובוסים בקו 1, בקווים אחרים וגם את המיניבוסים של השאטל מחניון האצטדיון בפ"ת.
האלמנט שחסר לחלוטין בתוכניות של משרד התחבורה ונת"ע זה שימוש בצירים חלופיים.
הקונספציה שלהם היא להתבסס לצורך התח"צ דווקא בצירים שבהם יהיו העבודות.
ולכן אי אפשר יהיה לברוח מהעומסים.
הם העדיפו כמה שפחות לשנות מסלולים, ככל הנראה.
אני גם חושב שהיה צורך לחשוב על דרכים חלופיות (טוב, נדמה לי שכבר אכלנו את הראש פה לכולם [ובצדק] על ציר אם המושבות וכו'..)
 
אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.

הם העדיפו כמה שפחות לשנות מסלולים, ככל הנראה.
אני גם חושב שהיה צורך לחשוב על דרכים חלופיות (טוב, נדמה לי שכבר אכלנו את הראש פה לכולם [ובצדק] על ציר אם המושבות וכו'..)
אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.
הקונספציה שלהם לא תעבור את מבחן המציאות והם יהיו חייבים לפזר את התחבורה הציבורית (הפרטית תתפזר מאליה) גם בצירים חלופיים.
הם פשוט ילמדו את זה בזמן אמת ובדרך הקשה, במקום להכין את זה מראש.
הם לא יוכלו לכל אורך תקופת העבודות להמשיך לבסס את התחבורה הציבורית על דרך בגין, המסגר וז'בוטינסקי.
לא משנה כמה העדפה תינתן לתחבורה הציבורית בצירים הללו, הצירים הללו יהיו עמוסים ולא רק בשעות השיא.
 

orchilit

New member
אולי יש תוכניות כאלו בשלבים היותר מתקדמים של העבודות

אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.
הקונספציה שלהם לא תעבור את מבחן המציאות והם יהיו חייבים לפזר את התחבורה הציבורית (הפרטית תתפזר מאליה) גם בצירים חלופיים.
הם פשוט ילמדו את זה בזמן אמת ובדרך הקשה, במקום להכין את זה מראש.
הם לא יוכלו לכל אורך תקופת העבודות להמשיך לבסס את התחבורה הציבורית על דרך בגין, המסגר וז'בוטינסקי.
לא משנה כמה העדפה תינתן לתחבורה הציבורית בצירים הללו, הצירים הללו יהיו עמוסים ולא רק בשעות השיא.
אולי יש תוכניות כאלו בשלבים היותר מתקדמים של העבודות
אבל כן, רק מבחן הזמן והמציאות שתיתן חתיכת סטירה תגרום להם לעשות את זה.
 

DRORIKO8

New member
אגב שאלה

אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.
הקונספציה שלהם לא תעבור את מבחן המציאות והם יהיו חייבים לפזר את התחבורה הציבורית (הפרטית תתפזר מאליה) גם בצירים חלופיים.
הם פשוט ילמדו את זה בזמן אמת ובדרך הקשה, במקום להכין את זה מראש.
הם לא יוכלו לכל אורך תקופת העבודות להמשיך לבסס את התחבורה הציבורית על דרך בגין, המסגר וז'בוטינסקי.
לא משנה כמה העדפה תינתן לתחבורה הציבורית בצירים הללו, הצירים הללו יהיו עמוסים ולא רק בשעות השיא.
אגב שאלה
כשאתה כותב "הם", מי הבן אדם שאמור להיות אמון על סוגיה כזאת? דרור גנון?
 
זה לא אדם אחד, אלא מערכת שלמה האחראית על התחבורה הציבורית

אגב שאלה
כשאתה כותב "הם", מי הבן אדם שאמור להיות אמון על סוגיה כזאת? דרור גנון?
זה לא אדם אחד, אלא מערכת שלמה האחראית על התחבורה הציבורית
בכלל ועל התחבורה הציבורית במרכז ובגוש דן בפרט. המערכת הזו מורכבת מאנשים במשרד התחבורה וברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
לאנשי נת"ע אין השפעה רבה בתחום הזה. נת"ע תלויה בהכרעות של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
המוטיב המוביל את אותה מערכת הוא מינימום שינויים, אבל זה לא יעבוד, כי המצב שייצרו העבודות יחייב ביצוע שינויים.
כנראה הטראומה מרפורמת 2011 יוצרת אצל האנשים האחראיים פחד מביצוע שינויים בתחבורה הציבורית בגוש דן.
 

DRORIKO8

New member
אז שילכו למחלקת טראומה בתל השומר ויתנו את המושכות למישהו אחר

זה לא אדם אחד, אלא מערכת שלמה האחראית על התחבורה הציבורית
בכלל ועל התחבורה הציבורית במרכז ובגוש דן בפרט. המערכת הזו מורכבת מאנשים במשרד התחבורה וברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
לאנשי נת"ע אין השפעה רבה בתחום הזה. נת"ע תלויה בהכרעות של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית.
המוטיב המוביל את אותה מערכת הוא מינימום שינויים, אבל זה לא יעבוד, כי המצב שייצרו העבודות יחייב ביצוע שינויים.
כנראה הטראומה מרפורמת 2011 יוצרת אצל האנשים האחראיים פחד מביצוע שינויים בתחבורה הציבורית בגוש דן.
אז שילכו למחלקת טראומה בתל השומר ויתנו את המושכות למישהו אחר
 

darkshadow1

New member
למזלם (ולמזלנו) השינויים לא יתרחשו במכה.

אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.
הקונספציה שלהם לא תעבור את מבחן המציאות והם יהיו חייבים לפזר את התחבורה הציבורית (הפרטית תתפזר מאליה) גם בצירים חלופיים.
הם פשוט ילמדו את זה בזמן אמת ובדרך הקשה, במקום להכין את זה מראש.
הם לא יוכלו לכל אורך תקופת העבודות להמשיך לבסס את התחבורה הציבורית על דרך בגין, המסגר וז'בוטינסקי.
לא משנה כמה העדפה תינתן לתחבורה הציבורית בצירים הללו, הצירים הללו יהיו עמוסים ולא רק בשעות השיא.
למזלם (ולמזלנו) השינויים לא יתרחשו במכה.
ברוב התחנות יש תקופה של חצי שנה-שנה וחצי של עבודות מצומצמות יחסית, לפני שהן נכנסות לשיא שימשך שנים.
 
זה ממש לא מזל שלא משתפים את הציבור בתכנון מראש

למזלם (ולמזלנו) השינויים לא יתרחשו במכה.
ברוב התחנות יש תקופה של חצי שנה-שנה וחצי של עבודות מצומצמות יחסית, לפני שהן נכנסות לשיא שימשך שנים.
זה ממש לא מזל שלא משתפים את הציבור בתכנון מראש
וינחיתו עליו ברגע האחרון את השינויים שיוחלטו ברגע האחרון וטלאי על טלאי.
על מנת לבצע שינויים אפקטיביים גם צריך להכין לשינויים תשתית מתאימה של תחנות, נת"צים, שינויים גיאומטריים ועוד. את ההכנות הללו היו צריכים להתחיל כבר מזמן. אין שום סימנים לכוונה להתחיל עבודות כאלו. כך שאפילו לא מכינים את השטח לשינויים שיצטרכו לבצע בעוד חצי שנה, שנה או שנה וחצי.
הכל נעשה בהחלטות של הרגע האחרון וטלאי על טלאי.
אם תשאל את משרד התחבורה מה צפוי לקרות בגוש דן בעוד שנה לא תקבל תשובה ולא רק כי משרד התחבורה אוהב להסתיר מהציבור, אלא כי אין למשרד התחבורה תשובות גם עבור עצמו.
 

cwen

New member
אבל הצירים החלופיים יהיו עמוסים במכוניות

אבל לא יהיה להם מנוס מלעשות את זה.
הקונספציה שלהם לא תעבור את מבחן המציאות והם יהיו חייבים לפזר את התחבורה הציבורית (הפרטית תתפזר מאליה) גם בצירים חלופיים.
הם פשוט ילמדו את זה בזמן אמת ובדרך הקשה, במקום להכין את זה מראש.
הם לא יוכלו לכל אורך תקופת העבודות להמשיך לבסס את התחבורה הציבורית על דרך בגין, המסגר וז'בוטינסקי.
לא משנה כמה העדפה תינתן לתחבורה הציבורית בצירים הללו, הצירים הללו יהיו עמוסים ולא רק בשעות השיא.
אבל הצירים החלופיים יהיו עמוסים במכוניות
 
ולכן היה צריך להכין מראש נת"צים בחלק מהצירים החלופיים

אבל הצירים החלופיים יהיו עמוסים במכוניות
ולכן היה צריך להכין מראש נת"צים בחלק מהצירים החלופיים
המרכזיים.
זה פשוט לא הגיוני לסמוך בתקופה הזו על התח"צ, לעודד מעבר מאסיבי לתח"צ, ולתקוע את רוב התח"צ בצירים הבעייתיים שיושפעו הכי הרבה מהעבודות.
אפילו חלק מהשאטלים ישתמשו בצירים הללו.
אבל המציאות היא זו שתגרום לכך. בסופו של דבר גם במשרד התחבורה יבינו שחייבים לפזר את התח"צ מז'בוטינסקי, בגין והמסגר לצירים אחרים כמו אם המושבות-אבא הלל, אלוף שדה-דרך השלום-גבעת התחמושת, יגאל אלון, משה דיין ועוד.
 

DRORIKO8

New member
אני לא מדבר עליהם

נת"צים בצירים שבהם מתבצעות העבודות לא ימנעו את עומסי התנועה
כאשר בדרך בגין יהיה רק נתיב אחד לכל כיוון, העומסים יווצרו בכל מקרה, למרות שרק אוטובוסים יסעו שם.
כאשר בדרך ז'בוטינסקי יהיו קטעים עם שני נתיבים בלבד, הנת"צ יהיה עמוס בכל מקרה והולכים להעמיס עליו עוד אוטובוסים בקו 1, בקווים אחרים וגם את המיניבוסים של השאטל מחניון האצטדיון בפ"ת.
האלמנט שחסר לחלוטין בתוכניות של משרד התחבורה ונת"ע זה שימוש בצירים חלופיים.
הקונספציה שלהם היא להתבסס לצורך התח"צ דווקא בצירים שבהם יהיו העבודות.
ולכן אי אפשר יהיה לברוח מהעומסים.
אני לא מדבר עליהם
אני מדבר על רוטשילד(למנוע תרופה למכה בעקבות סגירת יהודה לוי) ושאול המלך
 
זה חלק מהקונספציה שלפיה לא נותנים את הדעת לצירים חלופיים

אני לא מדבר עליהם
אני מדבר על רוטשילד(למנוע תרופה למכה בעקבות סגירת יהודה לוי) ושאול המלך
זה חלק מהקונספציה שלפיה לא נותנים את הדעת לצירים חלופיים
 
חצי
נת"ע פירסמה היום מכרז

התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט
מעניין כמה זמן תקדיש המשטרה לאכיפה ואיך תתוגבר התח"צ

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4670535,00.html
חצי
נת"ע פירסמה היום מכרז
למתן שירותי השלמת תכנון תנועה ורמזורים סופי ומפורט של המקטע המזרחי שבמפלס הקרקע - מקטע פ"ת

הפרטים המעניינים הם לגבי הלו"ז:
צו התחלת עבודת התכנון: 9.8.2015.
גמר תכנון סופי כולל בדיקה ואישור נת"ע: 15.9.2015
קבלת אישור ועדה מטרופולינית: 9.1.2016

ולגבי תכולת העבודה (עמודים 29-42 במכרז).

אז כנראה נהיה צפויים בשנה הבאה לשינויים גם בקטע הקרקעי בפ"ת.
מעניין כיצד ידאגו שמחדלי תכנון המת"צ לנסיעות אוטובוסים לא יחזרו על עצמם בעידן הרק"ל.
 

yairp4

Active member
אגב, באיזה אורך יהיו הרציפים בתחנות התת קרקעיות?

התחלת החפירות של תחנות הקו האדום ב- 2 באוגוסט
מעניין כמה זמן תקדיש המשטרה לאכיפה ואיך תתוגבר התח"צ

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4670535,00.html
אגב, באיזה אורך יהיו הרציפים בתחנות התת קרקעיות?
בזמנו היה מדובר על כך שהרציפים בתחנות התת קרקעיות יהיו באורך כפול מהתחנות העיליות כדי לאפשר תנועה של רכבות ארוכות יותר בקטע התת קרקעי (ואולי גם בעתיד לאפשר הסבה של הקו למטרו אמיתי). אחר כך האוצר קיצר את הרציפים כדי לקצץ בתקציב, משרד התחבורה התעקש וכו׳.
אז מה הוחלט בסוף?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה