התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ

מצב
הנושא נעול.
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ

התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ.
האם הגשר מיועד למסילה אחת או 2 מסילות?
מתי יניחו המסילות, האם צריך מילוי בכורכר?
 
תשובות

התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ.
האם הגשר מיועד למסילה אחת או 2 מסילות?
מתי יניחו המסילות, האם צריך מילוי בכורכר?
תשובות
הגשר, (אפילו יותר לכיוון ויאדוקט..) מיועד למסילה אחת, כמו כל הגשרים בקו הנ"ל (לצער רבים מאתנו).
לפי התמונה, נראה שמתבצעות על הגשר/ ויאדוקט, עבודות איטום..
לקראת חודש ספטמבר, מתוכננים להתחיל להימסר קטעים שונים בקו לקבוצה שזכתה במכרז לביצוע מצע עליון לאורך כל הקו (מצעים, מסילות, מע' איתות ובקרה..)
(הקבוצה הזוכה מורכבת מהחברות: לסיכו, שיכון ובינוי, וקבוצת Bahnbau הגרמנית. המכרז כלל גם קו עכו - כרמיאל, וקו כפ"ס - הרצליה (531)).
 
התנועה תהיה על מסילה אחת מחיפה לבית שאן


תשובות
הגשר, (אפילו יותר לכיוון ויאדוקט..) מיועד למסילה אחת, כמו כל הגשרים בקו הנ"ל (לצער רבים מאתנו).
לפי התמונה, נראה שמתבצעות על הגשר/ ויאדוקט, עבודות איטום..
לקראת חודש ספטמבר, מתוכננים להתחיל להימסר קטעים שונים בקו לקבוצה שזכתה במכרז לביצוע מצע עליון לאורך כל הקו (מצעים, מסילות, מע' איתות ובקרה..)
(הקבוצה הזוכה מורכבת מהחברות: לסיכו, שיכון ובינוי, וקבוצת Bahnbau הגרמנית. המכרז כלל גם קו עכו - כרמיאל, וקו כפ"ס - הרצליה (531)).
התנועה תהיה על מסילה אחת מחיפה לבית שאן

או שצריך לבנות גשר שני למסילה בכיוון הנגדי?
 
בשלב הזה מסילת העמק תהיה מסילה בודדת

התנועה תהיה על מסילה אחת מחיפה לבית שאן

או שצריך לבנות גשר שני למסילה בכיוון הנגדי?
בשלב הזה מסילת העמק תהיה מסילה בודדת
היא אמורה להיות עם הכנה למסילה שניה, אבל הגשרים לא מתוכננים למסילה שניה.
 

luckydude

Active member
תיקון.

בשלב הזה מסילת העמק תהיה מסילה בודדת
היא אמורה להיות עם הכנה למסילה שניה, אבל הגשרים לא מתוכננים למסילה שניה.
תיקון.
הגשרים מתוכננים למצב של מסילה שנייה אבל בשלב זה המבנה שיתמוך במסילה שנייה לא נבנה. ברוב הגשרים יש גם הכנה למסילה שנייה בקצוות של הגשרים כך שיצטרכו לערוך רק שינויים מינוריים בלבד במבנה הקיים של רוב הגשרים כדי להוסיף את המסילה השנייה. לכן, אמנם עדיין יהיה צורך בעבודה רבה כדי להכפיל את הקו אבל לא אמורה להיות הפרעה משמעותית לתנועת הרכבות הקיימת כי רוב הממשקים של מבנה המסילה הקיימת עם המסילה הנוספת העתידית כבר נבנו. מה שנותר מבחינת הגשרים ברוב המקומות זה בניית עמודי התמיכה והמיסעות הנוספים, אבל שוב, ללא שינויים למה שכבר קיים (לעומת למשל עבודות ההכפלה בקו לבאר שבע למשל, שם נדרשו בהרבה מקרים הריסה ובנייה מחדש של גשרים שלמים או חלקים משמעותיים מהם כדי להכפיל את המסילה).
 

jp3raptor

Member
חשבתי שזה אמור להיות עם הכנה לשני מסילות

תשובות
הגשר, (אפילו יותר לכיוון ויאדוקט..) מיועד למסילה אחת, כמו כל הגשרים בקו הנ"ל (לצער רבים מאתנו).
לפי התמונה, נראה שמתבצעות על הגשר/ ויאדוקט, עבודות איטום..
לקראת חודש ספטמבר, מתוכננים להתחיל להימסר קטעים שונים בקו לקבוצה שזכתה במכרז לביצוע מצע עליון לאורך כל הקו (מצעים, מסילות, מע' איתות ובקרה..)
(הקבוצה הזוכה מורכבת מהחברות: לסיכו, שיכון ובינוי, וקבוצת Bahnbau הגרמנית. המכרז כלל גם קו עכו - כרמיאל, וקו כפ"ס - הרצליה (531)).
חשבתי שזה אמור להיות עם הכנה לשני מסילות
אם הגשר רק עם מקום למסילה אחת, איפה כאן ההכנה למסילה שניה?
 
אז חזרנו אחורה לשנות ה-70' של המאה ה-20


חשבתי שזה אמור להיות עם הכנה לשני מסילות
אם הגשר רק עם מקום למסילה אחת, איפה כאן ההכנה למסילה שניה?
אז חזרנו אחורה לשנות ה-70' של המאה ה-20

עם עצירה למפגש רכבות כמקובל בנסיעה בקו ת"א-ירושלים.
או כמו במסילה ליד רינתיה. או שלוחת הרכבת לחדרה מזרח.
 
היום מקובל לעשות מחלפים מסילתיים,

חשבתי שזה אמור להיות עם הכנה לשני מסילות
אם הגשר רק עם מקום למסילה אחת, איפה כאן ההכנה למסילה שניה?
היום מקובל לעשות מחלפים מסילתיים,
מה שאומר שכשתיסלל מסילה שנייה בקו הזה, היא כנראה תעבור בגשר נפרד בצדה המערבי של מסילת החוף, כדי לא ליצור מפגשי רכבות מיותרים בפיצול. ולכן הגשר הנוכחי כנראה יישאר תמיד עם מסילה אחת בלבד.
 
והיכן יהיה החיבור למסילה אחת כפולה ?

היום מקובל לעשות מחלפים מסילתיים,
מה שאומר שכשתיסלל מסילה שנייה בקו הזה, היא כנראה תעבור בגשר נפרד בצדה המערבי של מסילת החוף, כדי לא ליצור מפגשי רכבות מיותרים בפיצול. ולכן הגשר הנוכחי כנראה יישאר תמיד עם מסילה אחת בלבד.
והיכן יהיה החיבור למסילה אחת כפולה ?
הגשר השני שכתבת עליו יהיה ללא הנמכה ליד רחוב הנפח,
כי יצטרך לחתוך באלכסון את כביש 75 אך מעליו.
ומן הסתם יעבור מעל הכניסה למרכזית המפרץ והחניון הקיים,
אך תוואי גשר המחבר כביש 75 עם כביש 22 "יכול להפריע לגשר הזה".
 
שום גשר לא צריך לחתוך את כביש 75.

והיכן יהיה החיבור למסילה אחת כפולה ?
הגשר השני שכתבת עליו יהיה ללא הנמכה ליד רחוב הנפח,
כי יצטרך לחתוך באלכסון את כביש 75 אך מעליו.
ומן הסתם יעבור מעל הכניסה למרכזית המפרץ והחניון הקיים,
אך תוואי גשר המחבר כביש 75 עם כביש 22 "יכול להפריע לגשר הזה".
שום גשר לא צריך לחתוך את כביש 75.
גם כשתיסלל המסילה השנייה, היא תהיה במלואה מדרום לכביש 75.
 

luckydude

Active member
צודק.

שום גשר לא צריך לחתוך את כביש 75.
גם כשתיסלל המסילה השנייה, היא תהיה במלואה מדרום לכביש 75.
צודק.
המסילה השנייה תבנה בגשר ממש בצמוד לגשר הקיים מדרום/מערב לכביש 75 לאורך כל התוואי שלו מלב המפרץ עד לנשר. המקום היחיד שבו כנראה יהיה פיצול של שתי המסילות זה מערבה מהרציפים של התחנה אל הצד הצפוני של פסי הרכבת הקיימים של מסילת החוף. במילים אחרות, בנקודה ממערב ללב המפרץ, זאת אומרת בתמונה שמצורפת בראשית השרשור הגשר הנוסף ידלג מעל המסילות הקיימות ויתחבר אליהן בצד שמאל של התמונה. בכל מקרה, בשום מקום בתכנון הזה המסילה הנוספת אינה מפריעה לכביש 75.
 
הגשר הזה נמשך עד נשר

חשבתי שזה אמור להיות עם הכנה לשני מסילות
אם הגשר רק עם מקום למסילה אחת, איפה כאן ההכנה למסילה שניה?
הגשר הזה נמשך עד נשר
מקום בו היתה בעבר תחנת הרכבת נשר.
הגשר אורכו כ-2 ק"מ להערכתי,
חבל שלא תוכנן מראש הגשר המחבר בין כביש 75 לכביש 20,
לו היה ברוחב המכיל בתוכו 2 מסילות לרכבת והיה חוסך את הגשר הזה ,
שתחילתו מתוארת בתמונה שצירפתי.
 
מסילת הרכבת לא עוברת בין נתיבי כביש 75

הגשר הזה נמשך עד נשר
מקום בו היתה בעבר תחנת הרכבת נשר.
הגשר אורכו כ-2 ק"מ להערכתי,
חבל שלא תוכנן מראש הגשר המחבר בין כביש 75 לכביש 20,
לו היה ברוחב המכיל בתוכו 2 מסילות לרכבת והיה חוסך את הגשר הזה ,
שתחילתו מתוארת בתמונה שצירפתי.
מסילת הרכבת לא עוברת בין נתיבי כביש 75
והיא גם לא לגמרי מקבילה לכביש. לכן אני לא רואה קשר בין הגשרים האלה. צריך גם להשאיר מקום לתחנת לב המפרץ מזרח ולתחנת נשר.
 
לתחנת נשר אין בעיה

מסילת הרכבת לא עוברת בין נתיבי כביש 75
והיא גם לא לגמרי מקבילה לכביש. לכן אני לא רואה קשר בין הגשרים האלה. צריך גם להשאיר מקום לתחנת לב המפרץ מזרח ולתחנת נשר.
לתחנת נשר אין בעיה
המקום קיים ליד "מגה" של נשר ללא גשר.
לגבי תחנת הרכבת "לב המפרץ מזרח" שתהיה כולה באוויר על הגשר,
אז בכל מקרה נדרש גשר נוסף* ובמרחב שבין 2 הגשרים מעל מרכזית המפרץ,
יהווה כיסוי טוב למרכזית המפרץ, אך היכן יהיה מיזוג של 2 הגשרים לגשר אחד , על הגשר הקיים יש גדרות משני הצדדים, או שיהיו 2 גשרים במקביל...?

גשר נוסף* - שטרם נבנה וטרם מהווה גג נוסף לצומת קישון.
 
איך הגדרות מפריעות? ממילא מדובר בעוד שנים

לתחנת נשר אין בעיה
המקום קיים ליד "מגה" של נשר ללא גשר.
לגבי תחנת הרכבת "לב המפרץ מזרח" שתהיה כולה באוויר על הגשר,
אז בכל מקרה נדרש גשר נוסף* ובמרחב שבין 2 הגשרים מעל מרכזית המפרץ,
יהווה כיסוי טוב למרכזית המפרץ, אך היכן יהיה מיזוג של 2 הגשרים לגשר אחד , על הגשר הקיים יש גדרות משני הצדדים, או שיהיו 2 גשרים במקביל...?

גשר נוסף* - שטרם נבנה וטרם מהווה גג נוסף לצומת קישון.
איך הגדרות מפריעות? ממילא מדובר בעוד שנים
עד שהגשר השני ייסלל... אז מקסימום יהיו גדרות...
 
קצה גשר רכבת העמק בנשר ליד בניין תחנת הרכבת..

התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ.
האם הגשר מיועד למסילה אחת או 2 מסילות?
מתי יניחו המסילות, האם צריך מילוי בכורכר?
קצה גשר רכבת העמק בנשר ליד בניין תחנת הרכבת..
קצה גשר רכבת העמק בנשר ליד בניין תחנת הרכבת הישן בנשר
 
עבודות על בניין תחנת הרכבת הישנה בנשר

התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ.
האם הגשר מיועד למסילה אחת או 2 מסילות?
מתי יניחו המסילות, האם צריך מילוי בכורכר?
עבודות על בניין תחנת הרכבת הישנה בנשר
עבודות על בניין תחנת הרכבת הישנה בנשר, שימור?
 
קצה גשר רכבת העמק בנשר עם הכנה לגשר נוסף...

התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ
התחלת גשר רכבת העמק ליד מרכזית המפרץ.
האם הגשר מיועד למסילה אחת או 2 מסילות?
מתי יניחו המסילות, האם צריך מילוי בכורכר?
קצה גשר רכבת העמק בנשר עם הכנה לגשר נוסף...
קצה גשר רכבת העמק בנשר עם הכנה לגשר נוסף צפונית צמוד לגשר זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה