התחלנו אבחון
וכרגע, למרות שאנחנו רק בהתחלה (היום מפגש שני), עושה רושם שבני יוגדר כאספרגר בתפקוד גבוה, ולמרות שאני אולי קצת מקדימה את המאוחר, רציתי לשתף אתכם קצת ברגשותיי: בני תמיד היה ילד מיוחד. בגיל 3.5 הלכנו לאבחון, שבו נקבע שהוא "לא על הספקטרום". עם הרבה עזרה ממרפאה בעיסוק נהדרת, ומאוחר יותר - מגיל 4.5 - עם גן קיבוצי קטן תומך ונפלא במיוחד - הבעיות לא נעלמו, אבל היה שיפור גדול, כך שלא חשנו צורך לעבור אבחון נוסף. השנה, עם מעבר דירה ועלייה לכיתה א' - הגיע המשבר. למרות שהעברנו את הילד מבי"ס רגיל לדמוקרטי, למרות נסיונות לעזור של הצוות - יש נסיגה מתמדת. לילד לא טוב, אין לו חברים, הוא מסתגר, הוא נכנס ללחצים קשים, כועס - ואז - בפורום מחוננים, בדיון שרבים פה בטח זוכרים - עלה נושא האספרגר, כולל הגדרות, תאורים של ילדים שלכם, חברי הפורום, שנכנסתם לשם ואני קראתי והתמלאתי כולי התרגשות: זה הילד שלי! בדיוק זה! ונכנסתי לכאן, והמשכתי לאתר של של העמותה, ולאלו"ט (יש שם מאמר מצויין על אספרגר) והאמת שכבר כמה שבועות אני כולי עסוקה ומלאה בנושא הזה. והאמת - אני שמחה. אולי זה יראה מוזר, אבל זו התחושה שלי. אולי, אם היו אומרים לי את זה כשהיה בן 3, הייתי נבהלת, מתנגדת, נלחמת נגד ההגדרה. אני זוכרת שאפילו לאבחון שהלכנו אז, לא כל כך רציתי ללכת. אבל עכשיו - הכל שונה. הרי את הבעיות שלו אני מכירה כבר כל כך טוב - וההתקלות בכל המידע הזה, בהגדרה - זה פשוט היה כמו אסימון שנופל. פתאום יש הסבר. פתאום זה לא בעיות רגשיות שאני לא מצליחה לפתור, או גרוע יותר - גורמת לו. זה משהו מולד. כי כשלילד שלך קשה, ואתה לא מצליח להבין למה, אז אתה מאשים את עצמך. אתה שואל מה לא עשיתי טוב, מה יכולתי לעשות יותר טוב ולא עשיתי. אתה מבטיח לו שתעשה הכל לעזור לו, אבל אתה לא יודע איך. ופה- לא רק שיש שם, יש גם מה לעשות. אפשר לעזור. אפשר להסתכל קדימה, ולקוות לשיפור. ו-כן, זה משמח אותי. אני יודעת שזה לא שמעכשיו כל הבעיות יפתרו, וכולנו נחיה באושר ועושר. אני מניחה שזה ילד, שגם כשיהיה בן 30 אני אדאג לו, ושנצטרך עוד לעבור הרבה, ולעבוד הרבה, ושיהיו עליות וירידות. ועדיין- כרגע אני אופטימית. אז תודה לכם שאתם פה, קראתי כאן הרבה בשבועות האחרונים, ומניחה שאשאר כאן הרבה
וכרגע, למרות שאנחנו רק בהתחלה (היום מפגש שני), עושה רושם שבני יוגדר כאספרגר בתפקוד גבוה, ולמרות שאני אולי קצת מקדימה את המאוחר, רציתי לשתף אתכם קצת ברגשותיי: בני תמיד היה ילד מיוחד. בגיל 3.5 הלכנו לאבחון, שבו נקבע שהוא "לא על הספקטרום". עם הרבה עזרה ממרפאה בעיסוק נהדרת, ומאוחר יותר - מגיל 4.5 - עם גן קיבוצי קטן תומך ונפלא במיוחד - הבעיות לא נעלמו, אבל היה שיפור גדול, כך שלא חשנו צורך לעבור אבחון נוסף. השנה, עם מעבר דירה ועלייה לכיתה א' - הגיע המשבר. למרות שהעברנו את הילד מבי"ס רגיל לדמוקרטי, למרות נסיונות לעזור של הצוות - יש נסיגה מתמדת. לילד לא טוב, אין לו חברים, הוא מסתגר, הוא נכנס ללחצים קשים, כועס - ואז - בפורום מחוננים, בדיון שרבים פה בטח זוכרים - עלה נושא האספרגר, כולל הגדרות, תאורים של ילדים שלכם, חברי הפורום, שנכנסתם לשם ואני קראתי והתמלאתי כולי התרגשות: זה הילד שלי! בדיוק זה! ונכנסתי לכאן, והמשכתי לאתר של של העמותה, ולאלו"ט (יש שם מאמר מצויין על אספרגר) והאמת שכבר כמה שבועות אני כולי עסוקה ומלאה בנושא הזה. והאמת - אני שמחה. אולי זה יראה מוזר, אבל זו התחושה שלי. אולי, אם היו אומרים לי את זה כשהיה בן 3, הייתי נבהלת, מתנגדת, נלחמת נגד ההגדרה. אני זוכרת שאפילו לאבחון שהלכנו אז, לא כל כך רציתי ללכת. אבל עכשיו - הכל שונה. הרי את הבעיות שלו אני מכירה כבר כל כך טוב - וההתקלות בכל המידע הזה, בהגדרה - זה פשוט היה כמו אסימון שנופל. פתאום יש הסבר. פתאום זה לא בעיות רגשיות שאני לא מצליחה לפתור, או גרוע יותר - גורמת לו. זה משהו מולד. כי כשלילד שלך קשה, ואתה לא מצליח להבין למה, אז אתה מאשים את עצמך. אתה שואל מה לא עשיתי טוב, מה יכולתי לעשות יותר טוב ולא עשיתי. אתה מבטיח לו שתעשה הכל לעזור לו, אבל אתה לא יודע איך. ופה- לא רק שיש שם, יש גם מה לעשות. אפשר לעזור. אפשר להסתכל קדימה, ולקוות לשיפור. ו-כן, זה משמח אותי. אני יודעת שזה לא שמעכשיו כל הבעיות יפתרו, וכולנו נחיה באושר ועושר. אני מניחה שזה ילד, שגם כשיהיה בן 30 אני אדאג לו, ושנצטרך עוד לעבור הרבה, ולעבוד הרבה, ושיהיו עליות וירידות. ועדיין- כרגע אני אופטימית. אז תודה לכם שאתם פה, קראתי כאן הרבה בשבועות האחרונים, ומניחה שאשאר כאן הרבה
