התוכנית: תקרה על נחל איילון

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
התוכנית: תקרה על נחל איילון

התוכנית: תקרה על נחל איילון
כתבה בנושא קירוי נחל איילון ותמונת הדמיה עם רכבת מעופפת באוויר. קריאה מהנה.
 
תודה רבה על הכתבה

התוכנית: תקרה על נחל איילון
כתבה בנושא קירוי נחל איילון ותמונת הדמיה עם רכבת מעופפת באוויר. קריאה מהנה.
תודה רבה על הכתבה
שווה הקפצה
 

בועז ל

New member
איזה כיף השילוב הזה של אביב בחוץ

התוכנית: תקרה על נחל איילון
כתבה בנושא קירוי נחל איילון ותמונת הדמיה עם רכבת מעופפת באוויר. קריאה מהנה.
איזה כיף השילוב הזה של אביב בחוץ
ובחירות בפתח. עוד רעיונות?
 
שטות שחוזרים אליה כל פעם

התוכנית: תקרה על נחל איילון
כתבה בנושא קירוי נחל איילון ותמונת הדמיה עם רכבת מעופפת באוויר. קריאה מהנה.
שטות שחוזרים אליה כל פעם
נחל איילון הוא בעייתי מאוד. כל כמה שנים יש עונה ברוכת גשמים, והנחל עולה על גדותיו תוך שהוא מציף את הכביש. התכנית להקמת "תעלות" מקורות ( = צינורות) היא תכנית רעה: אם הנחל יעלה על גדותיו, הצינור לא יוכל לטפל בכל כמות המים, ויהיה אגם גדול בין חיריה לקיבוץ-גלויות. אי אפשר להעמיק את ערוץ הנחל עוד יותר, מכיוון שאז יחדרו אליו מים מהים, וזרימת המים תיפגע. איך ייראה פתח הצינור ביפו? האם הוא יהיה על-קרקעי וייצור מפל, או תת-קרקעי (ואז אנחנו חוזרים לבעיה הקודמת - הוא יתמלא חלקית במי-ים)? מה תהיינה ההשפעות מבחינת תנועת החולות לאורך החוף (האם ייפגעו חופי תל-אביב? האם החולות יסתמו את השפך?) ואיך מתחזקים צינור כזה (יהיה צריך לבנות פתחי-תחזוקה לאורכו)? נפחי התנועה באיילון הם גדולים, אבל אפשר לטפל בהם אחרת - לעודד שימוש בתח"צ, לפתח צירים חצי-מהירים נוספים (בן-צבי, בגין, אלוף שדה וכו'), לחדש את המסילה המזרחית, להקים מסילה לאורך גהה ועוד.
 

alantan

New member
אפשר גם להוריד נתיב אחד מהאיילון...

שטות שחוזרים אליה כל פעם
נחל איילון הוא בעייתי מאוד. כל כמה שנים יש עונה ברוכת גשמים, והנחל עולה על גדותיו תוך שהוא מציף את הכביש. התכנית להקמת "תעלות" מקורות ( = צינורות) היא תכנית רעה: אם הנחל יעלה על גדותיו, הצינור לא יוכל לטפל בכל כמות המים, ויהיה אגם גדול בין חיריה לקיבוץ-גלויות. אי אפשר להעמיק את ערוץ הנחל עוד יותר, מכיוון שאז יחדרו אליו מים מהים, וזרימת המים תיפגע. איך ייראה פתח הצינור ביפו? האם הוא יהיה על-קרקעי וייצור מפל, או תת-קרקעי (ואז אנחנו חוזרים לבעיה הקודמת - הוא יתמלא חלקית במי-ים)? מה תהיינה ההשפעות מבחינת תנועת החולות לאורך החוף (האם ייפגעו חופי תל-אביב? האם החולות יסתמו את השפך?) ואיך מתחזקים צינור כזה (יהיה צריך לבנות פתחי-תחזוקה לאורכו)? נפחי התנועה באיילון הם גדולים, אבל אפשר לטפל בהם אחרת - לעודד שימוש בתח"צ, לפתח צירים חצי-מהירים נוספים (בן-צבי, בגין, אלוף שדה וכו'), לחדש את המסילה המזרחית, להקים מסילה לאורך גהה ועוד.
אפשר גם להוריד נתיב אחד מהאיילון...
 

mucool2

New member
שמעתי בבפארק איילון העתידי

שטות שחוזרים אליה כל פעם
נחל איילון הוא בעייתי מאוד. כל כמה שנים יש עונה ברוכת גשמים, והנחל עולה על גדותיו תוך שהוא מציף את הכביש. התכנית להקמת "תעלות" מקורות ( = צינורות) היא תכנית רעה: אם הנחל יעלה על גדותיו, הצינור לא יוכל לטפל בכל כמות המים, ויהיה אגם גדול בין חיריה לקיבוץ-גלויות. אי אפשר להעמיק את ערוץ הנחל עוד יותר, מכיוון שאז יחדרו אליו מים מהים, וזרימת המים תיפגע. איך ייראה פתח הצינור ביפו? האם הוא יהיה על-קרקעי וייצור מפל, או תת-קרקעי (ואז אנחנו חוזרים לבעיה הקודמת - הוא יתמלא חלקית במי-ים)? מה תהיינה ההשפעות מבחינת תנועת החולות לאורך החוף (האם ייפגעו חופי תל-אביב? האם החולות יסתמו את השפך?) ואיך מתחזקים צינור כזה (יהיה צריך לבנות פתחי-תחזוקה לאורכו)? נפחי התנועה באיילון הם גדולים, אבל אפשר לטפל בהם אחרת - לעודד שימוש בתח"צ, לפתח צירים חצי-מהירים נוספים (בן-צבי, בגין, אלוף שדה וכו'), לחדש את המסילה המזרחית, להקים מסילה לאורך גהה ועוד.
שמעתי בבפארק איילון העתידי
מתכננים לבנות סכרים ו"אגמים" על הנחל כדי למנוע שטפונות.
 

mucool2

New member
אגב, למי שלא שם לב,

שטות שחוזרים אליה כל פעם
נחל איילון הוא בעייתי מאוד. כל כמה שנים יש עונה ברוכת גשמים, והנחל עולה על גדותיו תוך שהוא מציף את הכביש. התכנית להקמת "תעלות" מקורות ( = צינורות) היא תכנית רעה: אם הנחל יעלה על גדותיו, הצינור לא יוכל לטפל בכל כמות המים, ויהיה אגם גדול בין חיריה לקיבוץ-גלויות. אי אפשר להעמיק את ערוץ הנחל עוד יותר, מכיוון שאז יחדרו אליו מים מהים, וזרימת המים תיפגע. איך ייראה פתח הצינור ביפו? האם הוא יהיה על-קרקעי וייצור מפל, או תת-קרקעי (ואז אנחנו חוזרים לבעיה הקודמת - הוא יתמלא חלקית במי-ים)? מה תהיינה ההשפעות מבחינת תנועת החולות לאורך החוף (האם ייפגעו חופי תל-אביב? האם החולות יסתמו את השפך?) ואיך מתחזקים צינור כזה (יהיה צריך לבנות פתחי-תחזוקה לאורכו)? נפחי התנועה באיילון הם גדולים, אבל אפשר לטפל בהם אחרת - לעודד שימוש בתח"צ, לפתח צירים חצי-מהירים נוספים (בן-צבי, בגין, אלוף שדה וכו'), לחדש את המסילה המזרחית, להקים מסילה לאורך גהה ועוד.
אגב, למי שלא שם לב,
כבר התחילו בקירוי - בתחנת ההגנה.
 

luckydude

Active member
הקירוי בהגנה

אגב, למי שלא שם לב,
כבר התחילו בקירוי - בתחנת ההגנה.
הקירוי בהגנה
נעשה בעיקרון בשביל המסילה לחולון ורשל"צ ולא קשור ישירות לפרויקט להוספת מסילות באיילון.
 

XrayCharlie

New member
בגדול אני מסכים איתך אבל

שטות שחוזרים אליה כל פעם
נחל איילון הוא בעייתי מאוד. כל כמה שנים יש עונה ברוכת גשמים, והנחל עולה על גדותיו תוך שהוא מציף את הכביש. התכנית להקמת "תעלות" מקורות ( = צינורות) היא תכנית רעה: אם הנחל יעלה על גדותיו, הצינור לא יוכל לטפל בכל כמות המים, ויהיה אגם גדול בין חיריה לקיבוץ-גלויות. אי אפשר להעמיק את ערוץ הנחל עוד יותר, מכיוון שאז יחדרו אליו מים מהים, וזרימת המים תיפגע. איך ייראה פתח הצינור ביפו? האם הוא יהיה על-קרקעי וייצור מפל, או תת-קרקעי (ואז אנחנו חוזרים לבעיה הקודמת - הוא יתמלא חלקית במי-ים)? מה תהיינה ההשפעות מבחינת תנועת החולות לאורך החוף (האם ייפגעו חופי תל-אביב? האם החולות יסתמו את השפך?) ואיך מתחזקים צינור כזה (יהיה צריך לבנות פתחי-תחזוקה לאורכו)? נפחי התנועה באיילון הם גדולים, אבל אפשר לטפל בהם אחרת - לעודד שימוש בתח"צ, לפתח צירים חצי-מהירים נוספים (בן-צבי, בגין, אלוף שדה וכו'), לחדש את המסילה המזרחית, להקים מסילה לאורך גהה ועוד.
בגדול אני מסכים איתך אבל
איפה אתה רוצה להעביר מסילה לאורך כביש גהה? בין מחלפי יצחק שדה וגהה יש לך מבנים צמודים לכביש בשני הצדדים. מדובר כאן בטעות היסטורית. היה צריך להעביר את המסילות בגשרים מעל לנחל מההתחלה ולהשאיר את שאר השטח לחמישה או אפילו שישה נתיבים לכל כיוון. מי שאומר שהוספת נתיבים באיילון זה ביזבוז זמן (מישהו אמר את זה בהודעה יותר למטה) לא יודע על מה הוא מדבר. לא יתכן שיקח יותר מחצי שעה לעבור את החלק המרכזי בהם בשעות עומס. מישהו יכול להסביר לי איך מתכננים לבנות את המסילה הרביעית במצב הקיים היום (מבלי להצר את הנחל)?
 

mucool2

New member
על איזה גשר אתה מדבר?

בגדול אני מסכים איתך אבל
איפה אתה רוצה להעביר מסילה לאורך כביש גהה? בין מחלפי יצחק שדה וגהה יש לך מבנים צמודים לכביש בשני הצדדים. מדובר כאן בטעות היסטורית. היה צריך להעביר את המסילות בגשרים מעל לנחל מההתחלה ולהשאיר את שאר השטח לחמישה או אפילו שישה נתיבים לכל כיוון. מי שאומר שהוספת נתיבים באיילון זה ביזבוז זמן (מישהו אמר את זה בהודעה יותר למטה) לא יודע על מה הוא מדבר. לא יתכן שיקח יותר מחצי שעה לעבור את החלק המרכזי בהם בשעות עומס. מישהו יכול להסביר לי איך מתכננים לבנות את המסילה הרביעית במצב הקיים היום (מבלי להצר את הנחל)?
על איזה גשר אתה מדבר?
מה עם הכבישים שחוצים את האיילון, תעביר את המסילות מעליהם? זה יהיה חתיכת גשר... בלי להצר את הנחל, אפשר להעביר אותו בתוך מנהרה. יש כבר כמה קטעים (חלקיים מאוד) כאלה - מול תחנת השלום ובתחנת ההגנה.
 

XrayCharlie

New member
אני מדבר על גשר מעל לנחל (לאורכו)

על איזה גשר אתה מדבר?
מה עם הכבישים שחוצים את האיילון, תעביר את המסילות מעליהם? זה יהיה חתיכת גשר... בלי להצר את הנחל, אפשר להעביר אותו בתוך מנהרה. יש כבר כמה קטעים (חלקיים מאוד) כאלה - מול תחנת השלום ובתחנת ההגנה.
אני מדבר על גשר מעל לנחל (לאורכו)
(למעשה התקרה שמדברים עליה פה) כזה שהיה מאפשר מקום לעוד מסילות מצד אחד ולעוד נתיבים מצד שני. הרכבות עדיין היו עוברות מתחת לגשרים החוצים. אבל לא חושבים פה בגדול. תל אביב היא עיר צעירה מאוד (אפילו 100 אין לה) ויש פה יותר מידי בעיות תכנון.
 

mucool2

New member
זה מה שמתכננים, לא?

אני מדבר על גשר מעל לנחל (לאורכו)
(למעשה התקרה שמדברים עליה פה) כזה שהיה מאפשר מקום לעוד מסילות מצד אחד ולעוד נתיבים מצד שני. הרכבות עדיין היו עוברות מתחת לגשרים החוצים. אבל לא חושבים פה בגדול. תל אביב היא עיר צעירה מאוד (אפילו 100 אין לה) ויש פה יותר מידי בעיות תכנון.
זה מה שמתכננים, לא?
 

XrayCharlie

New member
כן, אבל היה צריך לעשות את זה

זה מה שמתכננים, לא?
כן, אבל היה צריך לעשות את זה
כאשר בנו את הכביש לפני 30 שנה, לא היום או בעוד 10 שנים. ככה אפשר היה להוסיף נתיבים לאיילון. זה מה שאמרתי: טעות הסטורית. אני לא רואה איך אפשר להרחיב את איילון דרום היום אפילו בנתיב אחד. מצד אחד יש לך מבנים ומצד שני מסילה ורציפים. פשוט אין מקום.
 

levikon

New member
למה להרחיב את הכביש?

כן, אבל היה צריך לעשות את זה
כאשר בנו את הכביש לפני 30 שנה, לא היום או בעוד 10 שנים. ככה אפשר היה להוסיף נתיבים לאיילון. זה מה שאמרתי: טעות הסטורית. אני לא רואה איך אפשר להרחיב את איילון דרום היום אפילו בנתיב אחד. מצד אחד יש לך מבנים ומצד שני מסילה ורציפים. פשוט אין מקום.
למה להרחיב את הכביש?
לא מספיק לך נתיבים גם ככה? אם כבר, הייתי מבטל נתיב אחד והופך אותו לנתץ.
 

XrayCharlie

New member
מותר לשאול איפה אתה גר?

למה להרחיב את הכביש?
לא מספיק לך נתיבים גם ככה? אם כבר, הייתי מבטל נתיב אחד והופך אותו לנתץ.
מותר לשאול איפה אתה גר?
(אזור "שפלה" לא מספיק לי). נראה לך שיש מספיק נתיבים לנתיבי איילון? נראה לך ש-45 דקות זה זמן סביר לעבור קטע של פחות מ-10 ק"מ בכביש מהיר? לאיילון לא חסר נתיב, חסרים לו לפחות שניים. נת"צ? עבור מי? כמה תחבורה ציבורית כבר עוברת בחלק המרכזי שלו?
 

levikon

New member
איפה אני גר?

מותר לשאול איפה אתה גר?
(אזור "שפלה" לא מספיק לי). נראה לך שיש מספיק נתיבים לנתיבי איילון? נראה לך ש-45 דקות זה זמן סביר לעבור קטע של פחות מ-10 ק"מ בכביש מהיר? לאיילון לא חסר נתיב, חסרים לו לפחות שניים. נת"צ? עבור מי? כמה תחבורה ציבורית כבר עוברת בחלק המרכזי שלו?
איפה אני גר?
במקור באשדוד. וכן, אני חושב שיש מספיק נתיבים לאיילון. זה שתוסיף עוד נתיבים לא יוריד את כמות הפקקים. זה דבר נתון וקבוע. לא, 45 דקות זה לא זמן סביר. אבל אם אתה רוצה לסוע ברכב שלך זה הזמן שזה יקח לך. בכל עיר אחרת בעולם כבישים מהירים כמו האיילון סתומים בשעות העומס. תסתכל על לוס אנג'לס. כבישים של 10 נתיבים בכל כיוון ועדיין סתומים. ועוברת בו הרבה מאוד תחבורה ציבורית.
 
התכנון של גהה הוא עוד טעות

בגדול אני מסכים איתך אבל
איפה אתה רוצה להעביר מסילה לאורך כביש גהה? בין מחלפי יצחק שדה וגהה יש לך מבנים צמודים לכביש בשני הצדדים. מדובר כאן בטעות היסטורית. היה צריך להעביר את המסילות בגשרים מעל לנחל מההתחלה ולהשאיר את שאר השטח לחמישה או אפילו שישה נתיבים לכל כיוון. מי שאומר שהוספת נתיבים באיילון זה ביזבוז זמן (מישהו אמר את זה בהודעה יותר למטה) לא יודע על מה הוא מדבר. לא יתכן שיקח יותר מחצי שעה לעבור את החלק המרכזי בהם בשעות עומס. מישהו יכול להסביר לי איך מתכננים לבנות את המסילה הרביעית במצב הקיים היום (מבלי להצר את הנחל)?
התכנון של גהה הוא עוד טעות
הקטע מבר-אילן למחלף גהה הוא "הפקק" הגדול. לפי מצב השטח כיום יש שתי אופציות - מינהור או פינוי מבנים. שתיהן לא מומלצות במיוחד. אני בזמנו העליתי כאן את האפשרות לשדרוג המסילה המזרחית עם תחנת רכבת ליד כביש מכבית (מאלעד לבר-אילן) שממנה יהיו קווי אוטובוס לדרום פתח-תקווה, תל-השומר, בר-אילן, רמת-גן וכו'. זה נשמע קצת יותר ישים. לגבי האיילון, אמנם צריך להוסיף נתיבי-רכב וגם מסילה רביעית, אבל הבעיה הגדולה באמת היא שכל התנועה מתנקזת לשם! כביש גהה לא רחב ומהיר מספיק, כביש 6 הוא כביש אגרה ואין מסילה חלופית. אחותי עובדת במרכז חולון ותעבור לרעננה בקרוב. איך היא תגיע לעבודה? ברכב היא תצטרך להיתקע בפקק של איילון או בפקק של גהה בנוסף לכניסה למרכז חולון. נסיעה באוטובוס מצריכה החלפה בתל-אביב (או החלפה בגהה ועוד החלפה בחולון) כלומר נסיעה בכבישים עירוניים. רכבת אינה אופציה כרגע. גם כשתהיינה תחנות באעננה וחולון (אגב, במיקומים מצויינים בשבילה), הרכבת הזו תיסע דרך מסילת האיילון (במקום: רעננה -> ק. אריה -> גנות -> ת"א דרום -> חולון).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה