התוכנית: ממשלה חלופית בראשות נתניהו

לב צהוב

New member
התוכנית: ממשלה חלופית בראשות נתניהו

בקצרה: התוכנית: ללכת לנשיא עד 8 לחודש עם התחייבות של 61 חברי כנסת. נתניהו השיג הסכמה מצד 55 חברי כנסת; הליכוד, ש"ס, המפד"ל, אגודת ישראל והאיחוד הלאומי. העבודה, בראשות עמיר פרץ, אינה באה בחשבון. עכשיו מופעל לחץ על חברי כנסת משינוי להיכנס לקואליציה החדשה. אם התוכנית הצליח, הממשלה הזמנית תכהן עד נובמבר 06 ובתאריך הזה יתקיימו הבחירות (במועד המקורי) לדעתכם.. *האם התוכנית הזאת הצליח? *האם שינוי תסכים לשבת עם החרדים (כדי להציל סיכוייה בבחירות ע"י עיקוב)? *האם זה טוב למחנה הלאומי? זה יעזור למפלגות הימניות?
 

leongershovich1

New member
הבחירות בכל מקרה יהיו ב2006

גם אם יצליחו לעקב הרי שהעיקוב הוא ממרץ לנובמבר ואז ממילא יתקיימו בחירות, כי זה מועדן ע"פ החוק! אני מאוד מקווה שהתרגיל המסריח הזה לא יעבור! אני מאוד מקווה ש"שינוי" לא תשב עם החרדים וחרדים עם "שינוי" (מבחינתי אלה ואלה פסולים= חרדים עקב ההשתמטות והגלותיות ושינוי עקב אנטי-חברתיות ושנאה לדתיים). האם זה טוב לחנה האקטיביסטי- יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, אבל הרי האיחוד הלאומי והמפד"ל דרשו בחירות לאלתר! אינני רואה סיבה לשנות עמדה. צריך לסיים את המו"מ כמה שיותר מהר, להציג רשימה מאוחדת שיהיו בה אנשים מחוץ למערכת הפוליטית הקיימת (מוישי הגר? מוטי יוגב? צפריר רונן? מיהו אחר?) ומצע ברור כאשר סדר העדיפויות הוא כזה: חינוך יהודי-ציוני נושאי כלכלה וחברה וצדק חברתי הזהות היהודית של מדינת ישראל בטחון והתיישבות האם זה יעזור- לא! העם ממש מאס בנתניהו וימאס בכל מי שהולך איתו! האם זה טוב לעמ"י- ממש לא!
 

לב צהוב

New member
נובמבר 06 זה כמעט עוד שנה שלמה

שנה שלמה שנתניהו יהיה ראש ממשלה והבחירות בנובמבר 06 או בחירות במרץ 06 הקרוב והממשלה מפורקת בידי שרון שכמעט לא יוכל להזיז דברים. האיחוד הלאומי התנגד לממשלה בראשות שרון. היא רוצה בחירות ככל המוקדם כדי להוריד את שרון מהשלטון, אבל לפי הסקרים הוא יהיה ראש הממשלה פעם נוספת והפעם במפלגה שמאלנית ביותר. אם תוכנית נתניהו תתממש, הקואליציה תיהיה ימנית ביותר! האיחוד הלאומי לא מתנגד שנתניהו יהיה ראש הממשלה ולכן אישר את הצטרפותו לקואליציה של תוכנית נתניהו! תיראה, הסקרים מנבאים ניצחון סוחף לקדימה. אם התוכנית תתממש, מפלגת שרון החדשה תשב באופוזיציה כמעט שנה, (במקום להיות בשלטון עד מרץ 06 כששרון ראש ממשלה) דבר שיכול לגרום לירידה דרסתית בסקרים לקדימה. אולי ממשלה ימנית כזאת תוכל לנצל את השנה הזאת כדי לחוקק חוקים חשובים, להזיז כמה דברים במדינה ולהתארגן טוב יותר לבחירות כשיהיו בעוד שנה?
 

leongershovich1

New member
יש דבר כזה שנקרא ערכים

ואני מתנגד בתוקף להצטרפות לממשלה של שקרן, רמאי, נוכל ומושחת! גם אם היא תבצע (גם אם! כלל לא בטוח!) מדיניות שהיא פחות רעה בתחום אחד (מדיני ואולי בטחוני) ברור לחלוטין שזו תהיה ממשלה רעה בתחום הכלכלי-חברתי, בתחום הקיטוב בעם, בתחום השחיתות! ועל-כן רק נפסיד עוד יותר! אני לא מוכן להקריבאת החברה הישראלית על מזבח זה ש(אולי) ייפסקו הנסיגות (לכמה חודשים). ע"פ הסקרים שמעון פרס הוא בכלל ראש הממשלה... צריך לשכנע את הציבור בשיטה עוקפת תקשורת. אבל אי אפשר להגיע לציבור בפריפריה ולהגיד לו שתומכים במדיניות הכלכלית של נתניהו. הדעה על ביבי שם שלילית ביותר (לקח מהעניים ונתן לעשירים). הציבור בפריפריה מרגיש נבגד, אבל לא בגלל עקירת יישובי גוש-קטיף (שאותם הוא כואב ללא צל של ספק) אלא בגלל המדיניות האנטי-חברתית של ביבי. צריך לראות קצת מעבר ל"כאן ועכשיו". צריך להסתכל לטווח הערוך ולהסתכל ע"ב ערכים. שלמות הארץ היא ערך עליון, אבל לא יותר ממשלה לא מושחתת או חברה שוויונית.
 

לב צהוב

New member
יש דבר כזה שנקרא לב

ובמקרה הזה הלב הולך יד ביד עם ההגיון. אני לא יכול לראות את שרון המושחת הזה "מנהיג" את המדינה יחד עם מפלגתו החדשה, לא יכול!! רק המחשבה על זה עושה לי כאב ראש! מי יודע מה מתכנן הרודן הזה?? שינוי שיטת הדמוקרטיה? עקירה נוספת ביהודה ושומרון? מסירת עמק הירדן לרשות? לא יכול לראות את דליה איציק עם השיניים שלה משבחת את שרון וקוראת לו מנהיג!!! אם נתניהו יגשים את התוכנית שלו בימים הקרובים, הקואליציה תיהיה ימנית ביותר!!! האיחוד הלאומי- המפד"ל- הליכוד- (ומפלגות ללא נטייה כמו ש"ס, אגודת ישראל ואולי שינוי?) קואליציה כזאת תחוקק חוקים חשובים! תדאג למגורשי גוש קטיף וצפון הושמרון! קואליציה כזאת תחזק את האיחוד הלאומי, תחזק את הליכוד ותחליש את העבודה וקדימה! אני מעדיף את המצב הזה מאשר ששרון ימשיך להוביל את המדינה לתהום עד לבחירות הקרובות שבהם ינצח בגדול, והמחנה הלאומי יתרסק ולא תיהיה תשובה ממשית להנהגתו. ההגיון שלי אומר כן לתוכנית נתניהו, במיוחד הלב שלי שלא נותן לי בכלל לחשוב על שרון בתור ראש מדינת ישראל. נקודה למחשבה: האיחוד הלאומי והמפד"ל לא סתם הסכימו למהלך הזה...
 

לב17

New member
יש צדק במה שאתה אומר,

אך התוכנית כבר לא אקטואלית: http://news.walla.co.il/?w=//819068 - נתניהו מכחיש את הרעיון, ש'ס ושינוי מתנגדים לקואליציה משותפת. אתה צודק בזה שאנחנו לא יודעים מה תחליט "קדימה" (שמאלה, אחורה)- לחלק את ירושלים, לוותר על הגולן, לשנות אח חוקי היסוד... הבעיה היא שנתניהו אינו אלטרנטיבה רואיה כי אין בציבור רוב שייתמוך בו. לכן הבחירה לתפקיד ראשי ממשלה כי כרגע בין שרון לפרץ (בין הרע לרע עוד יותר כאשר איני יודע מי מהם הרע במיעוטו). האופטימיות היחידה נוסעת מכך שלדעתי "קדימה" תחזיק מעמד רק עד פרישת שרון מהפוליטיקה (שנתיים-שלוש לדעתי) ו"העבודה" גם כן לא חזקה במיוחד.
 

לב צהוב

New member
נתניהו מטבעו אדם מכשיח

הוא גם הכחיש את פרישתו מהממשלה ועוד הכחשות נוספות שהתגלו כשקריות... בגלל זה הוא לא אדם אמין, הוא לא מנהיג אמיתי והוא סתם אינטרסנט! אני יודע שלא מגיע לו בכלל לשבת בכנסת! אז אי אפשר לדבר בכלל על כרוה"מ! אבל אני מעדיף מצב של "קואליציה ימנית ביותר עד לבחירות בנובמבר 06" מאשר "המשך כהונתו של הרודן שרון עד למרץ 06 שבבחירות האלה הוא יבחר בקול גדול"
 

לב17

New member
נראה מה יהיה

כאמור אני מסכים איתך ששרון כראש ממשלה יכול לעשות הכל כרגע כולל וותור על ירושלים ועל הכותל, אבל נתניהו כראש ממשלה לא יהיה עדיף. נתניהו לא יילכד את הימין, אלא ההיפך.
 

לב17

New member
לא חושב שזה ייזור

אמנם אכן חצ שנה "קדימה" באופוזיציה, אבל היא תתחזק בח'כים נוספים, תציג מצע ברור יותר, כי יהיה לה יותר זמן ותתקוף את נתניהו. לכן למרות שהרעיון נשמע טוב, לדעתי הוא לא הפיתרון.
 
לדעתיזה טוב...

שרון לא יהיה ראש ממשלה לתקופה הזאת, קדימה תחלש ככל שיעבור הזמן וגם העבודה....
 

לב17

New member
נתניהו יבריח את תומכי ליכוד

זכור את 1999, מה קרה עם ליכוד אחרי הפסד נתניהו... כולם ברחו ממנו.
 
למעלה