התאמות במבחנים למאובחנים

רות33

New member
התאמות במבחנים למאובחנים

שבת שלום לכולם, בכתתי (כתה ג') ישנם 8 תלמידים מאובחנים (הפרעות קשב ורכוז, לקויות למידה ..). בשבוע הבא הכתה תבחן במבחן בתורה ואני יודעת שרק תלמיד אחד מתוכם ילמד למבחן (כמו שצריך ללמוד למבחן) והשאר או שפשוט לא ילמדו או ש"יחפפו". אני מודעת לעובדה שהם זקוקים למבחן מותאם ושסיכויי ההצלחה שלהם במבחן יעלו באם אני אוכל לשבת עם כל אחד מהם באופן אישי בזמן המבחן ולבחון בעל פה (ישנם מספר תלמידים שפשוט אינם מסוגלים לכתוב תשובה )אבל אינני יודעת כיצד מורה אחת יכולה לבחון כתה, בהנחה שיופנו אלי שאלות מדי פעם משאר התלמידים, וגם לבחון בעל פה כל אחד מ- 8 התלמידים. אני חייבת לומר (לצערי המאוד רב) שברור לי שישנם תלמידים שגם אם אבחן אותם בעל פה לא יצליחו כי הם לא ילמדו למבחן או שפשוט הם אינם מכירים את החומר. מה עלי לעשות?
 
את חייבת לשוחח עם מנהל/ת המוסד

אני מניחה שביסודי זה לא מספיק נמצא במרכז תשומת הלב, אבל בכל זאת. לילדים יש זכויות וחובתנו לענות לזכויות האלה. יצטרכו לתת לך עזרה למבחן הזה, של מורה מקבילה שתשהה בכיתה בזמן המבחן בעוד את תבחני בעל פה. זה מחייב בכל מבחן, אגב. את צריכה לערוך לעצמך סדר עבודה: באבחונים יש הפרדה בין בחינה בעל פה לבין מבחן מותאם. מבחן מותאם - בהגדרתו הוא על פחות חומר לימוד אבל נעשה בכתב, כלומר עליך לכתוב מבחן נפרד לתלמידים אלה. מבחן בעל פה - מחייב אותך לתת להם את אותו מבחן בדיוק שקיבלה כל הכיתה, אבל לקבל את תשובותיהם בעל פה. מייני את התלמידים על פי האבחונים השונים, לפני שאת ניגשת למנהל/ת ואז תוכלי להגדיר גם את כמות העזרה שבית הספר חייב לספק לך למבחן הזה. בהצלחה
 

12רוניתי

New member
אז כך..תשובתי

אני נוהגת בכיתתי לתת מבחן אחיד לכולם. הילדים בעלי צרכים מיוחדים עונים על המבדק בכיתה . כשאני בודקת בבית את המבדקים שלהם אני מסמנת ליד שאלות מסויימות לשאול אותם בעל פה כי מגיע להם. האמיני לי זה מוסיף להם ניקוד והרגשה טובה. יש פעמים שמורת השילוב נכנסה לכיתתי בזמן המבחן כך שהיא מוציאה אליה את הילדים. בקיצור אני נותנת להם את מה שמגיע להם. לקרוא להם את המבחן בקול ותומכת בשאלות מנחות עד לקבלת התשובה. אם הם לא יודעים אז לא יהי ניקוד על כך.
 
למעלה