התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת

מצב
הנושא נעול.
התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
 
תודה, אז אם אין נתוני זמן אמת

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
תודה, אז אם אין נתוני זמן אמת
בתחנה צריך להניח שיש בעייה בשידור וכן לחכות בתחנה לאוטובוס.
 
כלל אצבע: אם אין נתונים על אף קו של דן

תודה, אז אם אין נתוני זמן אמת
בתחנה צריך להניח שיש בעייה בשידור וכן לחכות בתחנה לאוטובוס.
כלל אצבע: אם אין נתונים על אף קו של דן
ויש נתונים על קווי שאר החברות, זה לא אומר שהקו של דן לא יגיע.
 

Citizen Y

New member
כבר קרה לי שאפליקציה לא תאמה את השלט

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
כבר קרה לי שאפליקציה לא תאמה את השלט
יצא לי לחכות לקו של מטרופולין בתל אביב, זה היה הנסיעה האחרונה של הקו ביום שישי. על פי אוטובוס קרוב של נדב, הקו סיים את הנסיעות לאותו יום. בכל זאת קיויתי שאולי השלט בתחנה, שחזה הגעה של הקו תוך מספר דקות, לא משקר - והקו אכן הגיע.

זה דיי הפתיע אותי כי אני מניח שהשלטים משתמשים באותו מקור...?
 
אולי המקור הוא אותו מקור, אבל הממשק שונה.

כבר קרה לי שאפליקציה לא תאמה את השלט
יצא לי לחכות לקו של מטרופולין בתל אביב, זה היה הנסיעה האחרונה של הקו ביום שישי. על פי אוטובוס קרוב של נדב, הקו סיים את הנסיעות לאותו יום. בכל זאת קיויתי שאולי השלט בתחנה, שחזה הגעה של הקו תוך מספר דקות, לא משקר - והקו אכן הגיע.

זה דיי הפתיע אותי כי אני מניח שהשלטים משתמשים באותו מקור...?
אולי המקור הוא אותו מקור, אבל הממשק שונה.
כל האפליקציות מציגות בדרך כלל את אותם נתונים כי כולן משתמשות באותו ממשק. אבל בשלטים מוצגים לעתים נתונים שונים, לפעמים נכונים יותר אבל בדרך כלל נכונים פחות.
 
מה הממשק למשרד התחבורה

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
מה הממשק למשרד התחבורה
דהיינו מה צריך לשלוח ולמי כדי לקבל תשובה

האם הם כבר פתחו את הממשק למיקום אוטובוסים, ולא רק ל"שלט על תחנה"?
 

jarondl

New member
בתור התחלה צריך כתובת IP קבועה

מה הממשק למשרד התחבורה
דהיינו מה צריך לשלוח ולמי כדי לקבל תשובה

האם הם כבר פתחו את הממשק למיקום אוטובוסים, ולא רק ל"שלט על תחנה"?
בתור התחלה צריך כתובת IP קבועה
אחכ שולחים טופס חתום למשרד התחבורה. רק אז תקבל גישה ל api
 

jarondl

New member
המידע הוא עדיין רק "שלט על תחנה"

בתור התחלה צריך כתובת IP קבועה
אחכ שולחים טופס חתום למשרד התחבורה. רק אז תקבל גישה ל api
המידע הוא עדיין רק "שלט על תחנה"
ולממשק קוראים siri
 
|נצל|איפה בוס

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
|נצל|איפה בוס
היום בבוקר (סביב שעה 6 בבוקר) קיבלתי מסך עם ההודעה הזאת ואז שוב גם בערב, פעמיים אותה ההודעה. (רק שבבוקר לא עשיתי צילום מסך)
 
איפה בוס

|נצל|איפה בוס
היום בבוקר (סביב שעה 6 בבוקר) קיבלתי מסך עם ההודעה הזאת ואז שוב גם בערב, פעמיים אותה ההודעה. (רק שבבוקר לא עשיתי צילום מסך)
איפה בוס
 

orchilit

New member
עדיין בשעות השיא , המצב על הפנים

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
עדיין בשעות השיא , המצב על הפנים
כשאני חוזר מהעבודה בין 4 ל-5 לרוב, תחנות לא מגיבה כמעט (אני לא יודע אם זה קשור למיקום - עזריאלי) . MOOVIT ברוב הפעמים כן.
בבוקר, זה משתנה.
 

olli3

New member
מנהל
אתמול גם בלילה מ20:00-01:00 תקלות רבות

עדיין בשעות השיא , המצב על הפנים
כשאני חוזר מהעבודה בין 4 ל-5 לרוב, תחנות לא מגיבה כמעט (אני לא יודע אם זה קשור למיקום - עזריאלי) . MOOVIT ברוב הפעמים כן.
בבוקר, זה משתנה.
אתמול גם בלילה מ20:00-01:00 תקלות רבות
פה ושם ב22:15 היו הבלחות של מידע ופה ושם סביב חצות וחצי בלילה היו שוב הבלחות של מידע.
 

Moshe Shitrit

New member
ביותר מ 99% מהבעיה היא במשרד התחבורה

התאוששות מסוימת בנתוני זמן אמת
בהמשך לתלונה המוצדקת מאד של מושיקו:

בחודש האחרון אני בודק כמעט כל יום את נתוני זמן האמת לתחנת הבורסה/שד' רוטשילד בתל אביב כשאני יוצא מהעבודה בערב, וכמעט תמיד השאילתה למשרד התחבורה לא מחזירה נתונים. ניתן לראות בכל האפליקציות כאלו לא צפויים לעבור קווים בתחנה. הדבר הזה חוזר על עצמו בשעות מסוימות עבור תחנות מסוימות. לפעמים זה תלוי בחברה, כשבדרך כלל דן היא הבעייתית: למשל, בתחנת בית הכנסת הגדול/אלנבי לכיוון צפון לא מוצגים נתונים של דן בשעות הערב, אלא רק נתונים של מטרופולין, בעוד שבתחנות בדרך בגין הנתונים של דן תמיד מוצגים.

אסביר למי שלא מכיר איך זה עובד: כל נתוני זמן האמת שמוצגים בכל האפליקציות הם תוצאה של שאילתות שמופנות למשרד התחבורה. אם משרד התחבורה לא מחזיר נתונים לתחנה מסוימת, כל האפליקציות פשוט לא יציגו קווים בתחנה זו, כאלו לא עומד לעבור בה אף אוטובוס. זה היה המצב בתחנת הבורסה/שד' רוטשילד באופן קבוע.

אחרי שהדבר חזר על עצמו במשך תקופה מסוימת וכבר כמעט התייאשתי, היום הופיע ניצוץ של אופטימיות. כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת, נכון להערב הבעיה מתוקנת.
ביותר מ 99% מהבעיה היא במשרד התחבורה
המערכת של משרד התחבורה מנוהלת ע"י חברת ISRCorp.

בתקופה הראשונה של המערכת עבדתי איתם די צמוד. למדתי שהדרך שבה הם פיתחו את המערכת, מובנית כך שאם יש עומס, הם לא מסוגלים לטפל בכל הפניות.
התוצאה היא בין השאר שכאשר מבקשים לדעת מידע על תחנה שיש בה מספר קווים של מספר מפעילים, הרי או שמקבלים עבור כולם או שלא מקבלים עבור אף אחד.

אם מישהו יבדוק ברגע נתון 3 אפליקציות שונות, הוא יגלה שבפרק זמן של 10-15 שניות, כל אחת תראה משהו שונה. בעוד אחת לא תעדכן נתונים, אחת אחרת תראה עידכון והשלישית בכלל תקועה עם הזמנים של לפני 2 דקות.

זה קורה בגלל שההצלחה בלהשיג מידע מהמערכת של ISR היא מקרית לחלוטין ותלויה אך ורק במיקום המקרי בתור של הבקשה שנשלחה.

התופעה הבולטת ביותר היא שזמני התגובה שאמורים להיות 2-3 שניות, עולים ל 40-60 שניות. כל אפליקציה מגדירה לעצמה כמה זמן לחכות ולכן חלק מהאפליקציות מראות נתונים שהם כמו "שלג דאשתקד", לא רלוונטיים לחלוטין. חלק אחר מודיעות על שגיאה אחרי פרק זמן קצר יותר, כי למי יש באמת זמן לחכות דקה או שתיים על מנת לקבל מידע על אוטובוס שכבר עבר?.

ההתנהגות היותר גרועה של המערכת של ISR היא ששולחים להם בקשה, מחכים דקה, ואז הם פשוט מנתקים את התקשורת.

אני מנסה לכתוב להם ולאנשי משרד התחבורה, אבל אני חושב שאני די מסומן אצלם ולבטח כל האימיילים שלי הולכים ישירות ל junk mail.

כתבתי לשר התחבורה, אני מחכה לתשובה.

בתאום עם אנשי משרד התחבורה, פיתחתי מנגנון שבכל פעם שיש תקלה, המערכת שלי תשלח להם אימייל אוטומטי עם מהות התקלה. אחרי פרק זמן קצר הם ביקשו שאני אפסיק לשלוח להם מייל כי זה מאד מפריע להם מכיוון שהכמות של האימיילים היא גדולה. בתקופה האחרונה היו נשלחים מאות או אלפים של אימיילים אוטומטיים בשעות השיא.

אני מציע וקורא למשתמשים ולמפתחים בעיקר, להתחיל לשלוח אימיילים לאנשים הרלוונטיים על מנת שיתחולל שינויי בגישה. אולי אם הם יראו שיש יותר ממשוגע אחד, הם יתחילו להתייחס לבעיה ברצינות.

שבת שלום ושנה טובה.

מושיקו
 

orchilit

New member
אני לא מבין מה הבעייה שלהם להגדיל את הpoll ?

ביותר מ 99% מהבעיה היא במשרד התחבורה
המערכת של משרד התחבורה מנוהלת ע"י חברת ISRCorp.

בתקופה הראשונה של המערכת עבדתי איתם די צמוד. למדתי שהדרך שבה הם פיתחו את המערכת, מובנית כך שאם יש עומס, הם לא מסוגלים לטפל בכל הפניות.
התוצאה היא בין השאר שכאשר מבקשים לדעת מידע על תחנה שיש בה מספר קווים של מספר מפעילים, הרי או שמקבלים עבור כולם או שלא מקבלים עבור אף אחד.

אם מישהו יבדוק ברגע נתון 3 אפליקציות שונות, הוא יגלה שבפרק זמן של 10-15 שניות, כל אחת תראה משהו שונה. בעוד אחת לא תעדכן נתונים, אחת אחרת תראה עידכון והשלישית בכלל תקועה עם הזמנים של לפני 2 דקות.

זה קורה בגלל שההצלחה בלהשיג מידע מהמערכת של ISR היא מקרית לחלוטין ותלויה אך ורק במיקום המקרי בתור של הבקשה שנשלחה.

התופעה הבולטת ביותר היא שזמני התגובה שאמורים להיות 2-3 שניות, עולים ל 40-60 שניות. כל אפליקציה מגדירה לעצמה כמה זמן לחכות ולכן חלק מהאפליקציות מראות נתונים שהם כמו "שלג דאשתקד", לא רלוונטיים לחלוטין. חלק אחר מודיעות על שגיאה אחרי פרק זמן קצר יותר, כי למי יש באמת זמן לחכות דקה או שתיים על מנת לקבל מידע על אוטובוס שכבר עבר?.

ההתנהגות היותר גרועה של המערכת של ISR היא ששולחים להם בקשה, מחכים דקה, ואז הם פשוט מנתקים את התקשורת.

אני מנסה לכתוב להם ולאנשי משרד התחבורה, אבל אני חושב שאני די מסומן אצלם ולבטח כל האימיילים שלי הולכים ישירות ל junk mail.

כתבתי לשר התחבורה, אני מחכה לתשובה.

בתאום עם אנשי משרד התחבורה, פיתחתי מנגנון שבכל פעם שיש תקלה, המערכת שלי תשלח להם אימייל אוטומטי עם מהות התקלה. אחרי פרק זמן קצר הם ביקשו שאני אפסיק לשלוח להם מייל כי זה מאד מפריע להם מכיוון שהכמות של האימיילים היא גדולה. בתקופה האחרונה היו נשלחים מאות או אלפים של אימיילים אוטומטיים בשעות השיא.

אני מציע וקורא למשתמשים ולמפתחים בעיקר, להתחיל לשלוח אימיילים לאנשים הרלוונטיים על מנת שיתחולל שינויי בגישה. אולי אם הם יראו שיש יותר ממשוגע אחד, הם יתחילו להתייחס לבעיה ברצינות.

שבת שלום ושנה טובה.

מושיקו
אני לא מבין מה הבעייה שלהם להגדיל את הpoll ?
ממש ממש עלוב. רק ממשיך להראות מה יחס משרד התחבורע באמת לתחבורה ציבורית ולאזרחים. הייתי מעלה את אנשי הDB שלהם על הגרדום כבר. כל הכבוד לך שלא התייאשת "מלהציק" להם.
 

Moshe Shitrit

New member
אני לא חושב שהבעיה היא טכנית

אני לא מבין מה הבעייה שלהם להגדיל את הpoll ?
ממש ממש עלוב. רק ממשיך להראות מה יחס משרד התחבורע באמת לתחבורה ציבורית ולאזרחים. הייתי מעלה את אנשי הDB שלהם על הגרדום כבר. כל הכבוד לך שלא התייאשת "מלהציק" להם.
אני לא חושב שהבעיה היא טכנית
הבעיה האמיתי היא בעיית יכולת.
אני מאמין שאין להם שם אף אחד שמסוגל לחשוב על פתרון והם פשוט לא יודעים להתמודד.
לי ברור שאם התמורה שהם מקבלים היתה תלוי בביצועים או באיכות, הם כבר היו מוצאים את האנשים המתאימים.
אבל כאשר התמורה מתקבלת מעצם היותם ("אני (לא) חושב משמע אני קיים"), אז למה שמשהו יטריד את מנוחתם?

המגוחך הוא שרק עתה הסתיים המכרז שבו נבחרה חברה חדשה לשמש כ "מנהלת התחבורה הציבורית". מה עשו חכמי חלם ? לקחו את כל אנשי "עדליא" שנכשלו בתפקיד שלהם במסגרת עדליא, (הרי בגלל זה בחרו בחברה חדשה ACMG אני חושב) והעבירו אותם לזוכה החדשה.
מה קיבלנו ? זוכה חדשה, שבמקום שתתקשר עם הציבור ועם המפתחים, מערימה קשיים ומאלצת מפתחים לעבור בירוקרטיה של מילוי טפסים והמתנה לתשובות, ועם זאת שום דבר לא השתנה, השרות אותו שרות - גרוע, אין תקשורת בין המנהלת למפתחים ובסופו של דבר נוסעי התחבורה הציבורית הם הנפגעים. אבל למי זה איכפת.

האמת, אני מנסה למתוח את החבל, אני לא מאמין שאפשר להתבטא כמו שאני מתבטא ושזה יעבור בשקט. מעניין אותי מתי יחסמו את איפה בוס ויפסיקו לספק לי מידע בזמן אמת או מידע בכלל.
בכל מקרה, אם אתם משתמשים ואיפה בוס ופתאום תראו שאין מידע באיפה בוס , בעוד אצל כל האחרים יש, זה בגלל הצנזורה - לא בגלל שהפסקתי את השרות.

שבת שלום

מושיקו
 

orchilit

New member
אף פעם לא חשבתי שהבעיה היא באפליקציות

אני לא חושב שהבעיה היא טכנית
הבעיה האמיתי היא בעיית יכולת.
אני מאמין שאין להם שם אף אחד שמסוגל לחשוב על פתרון והם פשוט לא יודעים להתמודד.
לי ברור שאם התמורה שהם מקבלים היתה תלוי בביצועים או באיכות, הם כבר היו מוצאים את האנשים המתאימים.
אבל כאשר התמורה מתקבלת מעצם היותם ("אני (לא) חושב משמע אני קיים"), אז למה שמשהו יטריד את מנוחתם?

המגוחך הוא שרק עתה הסתיים המכרז שבו נבחרה חברה חדשה לשמש כ "מנהלת התחבורה הציבורית". מה עשו חכמי חלם ? לקחו את כל אנשי "עדליא" שנכשלו בתפקיד שלהם במסגרת עדליא, (הרי בגלל זה בחרו בחברה חדשה ACMG אני חושב) והעבירו אותם לזוכה החדשה.
מה קיבלנו ? זוכה חדשה, שבמקום שתתקשר עם הציבור ועם המפתחים, מערימה קשיים ומאלצת מפתחים לעבור בירוקרטיה של מילוי טפסים והמתנה לתשובות, ועם זאת שום דבר לא השתנה, השרות אותו שרות - גרוע, אין תקשורת בין המנהלת למפתחים ובסופו של דבר נוסעי התחבורה הציבורית הם הנפגעים. אבל למי זה איכפת.

האמת, אני מנסה למתוח את החבל, אני לא מאמין שאפשר להתבטא כמו שאני מתבטא ושזה יעבור בשקט. מעניין אותי מתי יחסמו את איפה בוס ויפסיקו לספק לי מידע בזמן אמת או מידע בכלל.
בכל מקרה, אם אתם משתמשים ואיפה בוס ופתאום תראו שאין מידע באיפה בוס , בעוד אצל כל האחרים יש, זה בגלל הצנזורה - לא בגלל שהפסקתי את השרות.

שבת שלום

מושיקו
אף פעם לא חשבתי שהבעיה היא באפליקציות
תמיד הנחתי שהבעייה היא בהעברת המידע ממשרד התחבורה (או מהחברות, במקרים נקודתיים בהם אוטובוס מסויים לא מעביר מידע, ואז נראה כאילו מחכים זמן כפול), כי רואים את זה בעיקר בשעות העומס וברור מה ההבדל בשעות האלו - מספר גדול יותר בהרבה של בקשות. אני מבין ללבך, זה מתסכל בטירוף, הטמטום הזה.
 

euronitzan

New member
תהייה

אני לא חושב שהבעיה היא טכנית
הבעיה האמיתי היא בעיית יכולת.
אני מאמין שאין להם שם אף אחד שמסוגל לחשוב על פתרון והם פשוט לא יודעים להתמודד.
לי ברור שאם התמורה שהם מקבלים היתה תלוי בביצועים או באיכות, הם כבר היו מוצאים את האנשים המתאימים.
אבל כאשר התמורה מתקבלת מעצם היותם ("אני (לא) חושב משמע אני קיים"), אז למה שמשהו יטריד את מנוחתם?

המגוחך הוא שרק עתה הסתיים המכרז שבו נבחרה חברה חדשה לשמש כ "מנהלת התחבורה הציבורית". מה עשו חכמי חלם ? לקחו את כל אנשי "עדליא" שנכשלו בתפקיד שלהם במסגרת עדליא, (הרי בגלל זה בחרו בחברה חדשה ACMG אני חושב) והעבירו אותם לזוכה החדשה.
מה קיבלנו ? זוכה חדשה, שבמקום שתתקשר עם הציבור ועם המפתחים, מערימה קשיים ומאלצת מפתחים לעבור בירוקרטיה של מילוי טפסים והמתנה לתשובות, ועם זאת שום דבר לא השתנה, השרות אותו שרות - גרוע, אין תקשורת בין המנהלת למפתחים ובסופו של דבר נוסעי התחבורה הציבורית הם הנפגעים. אבל למי זה איכפת.

האמת, אני מנסה למתוח את החבל, אני לא מאמין שאפשר להתבטא כמו שאני מתבטא ושזה יעבור בשקט. מעניין אותי מתי יחסמו את איפה בוס ויפסיקו לספק לי מידע בזמן אמת או מידע בכלל.
בכל מקרה, אם אתם משתמשים ואיפה בוס ופתאום תראו שאין מידע באיפה בוס , בעוד אצל כל האחרים יש, זה בגלל הצנזורה - לא בגלל שהפסקתי את השרות.

שבת שלום

מושיקו
תהייה
האם אתה חושב שנכון ואפשרי לחלק לכל אפליקציה "סלוטים" של גישה מספר פעמים בדקה? כלומר שלדוגמא איפה בוס תקבל את המידע ב07 שניות, 14 שניות וכו' (לכלל הבקשות שלה) בעוד שמוביט תקבל את הידע ב03 שניות, 10 שניות וכו'? לדעתי כך ניתן לחלק את העומס על השרת בצורה הגיונית אבל השאלה היא האם ניתן לרכז מספר בקשות למידע של משתמשים או שכל משתמש מייצר בקשה נפרדת שחייבת גישה נפרדת משלה לשרת?
 

Moshe Shitrit

New member
אני חושב שהבעיה פתירה

תהייה
האם אתה חושב שנכון ואפשרי לחלק לכל אפליקציה "סלוטים" של גישה מספר פעמים בדקה? כלומר שלדוגמא איפה בוס תקבל את המידע ב07 שניות, 14 שניות וכו' (לכלל הבקשות שלה) בעוד שמוביט תקבל את הידע ב03 שניות, 10 שניות וכו'? לדעתי כך ניתן לחלק את העומס על השרת בצורה הגיונית אבל השאלה היא האם ניתן לרכז מספר בקשות למידע של משתמשים או שכל משתמש מייצר בקשה נפרדת שחייבת גישה נפרדת משלה לשרת?
אני חושב שהבעיה פתירה
ראשית, צריך לקבוע קצב מותר לכל אפליקציה. לא יתכן שאפליקציה אחת תוציא בקשה כל שניה ואחרת תוציא 10 או 20 בשניה. זה בהגדרה יוצר מצב של מי שנדחף לכאורה מצליח, אבל בפועל, כולם נדפקים.

בדקתי במערכת שקיימת בבוסטון, ושם הם מזהירים שמי שיבצע יותר מכמות מסויימת של בקשות בפרק זמן נתון, יחסם כליל.

צריך שגם כאן תהיה בקרה מהסוג הזה. חלק לא קטן מהאחריות נופל על מפתחי האפליקציות, מידיעה אני יכול להגיד שחלק מהאפליקציות מפגיזות את שרת משרד התחבורה כאילו אחן מחר.

מה שמשרד התחבורה צריך לעשות זה לנהל תורים בכניסה למערכת שלהם ולצבור את הקשות של כל האפליקציה ולשחרר את הבקשות בקצב שבו המערכת יכולה לעמוד.
בדרך זו, אם אפליקציה אחת מפגיזה, היא רק ממלאת את התור של עצמה ולא מקבלת שרות, אבל לפחות זה לא חוסם אחרים.

באיפה בוס אני למשל שומר את המידע האחרון לגבי כל תחנה למשך 30 שניות. המשמעות היא שאם מישהו מבקש מידע לגבי תחנה, לדוגמה עזריאלי, הרי כל אלו שיבקשו מידע בזמן אמת במשך 30 השניות הבאות, יקבלו את אותם הזמנים. בדרך זו אני חוסך מהעומס המופעל על מחשב משרד התחבורה. צריך להבין שההערכות שמשרד התחבורה נותן לגבי זמן הגעה הן בדקות ולא בשניות כי באמת אין משמעות אם טועים בדקה לכאן או לכאן. ובנוסף , במערכת שעובדת כמו שצריך, זמן ההגעה לא יכול להשתנות מקצה אל קצה במשך 30 שניות. לכן צריך לחסוך בפניות למשרד התחבורה ואז כולם יוכלו להנות.

מה שאני לא בטוח זה שהחברה מ ISR מסוגלים לנהל תורים עוד לפני שהם מטפלים בבקשות עצמם. אני חושב שאם הם היו מסוגלים, הם היו עושים את זה מזמן.

מושיקו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה