השתתפות הורים בתשלום למסגרת תעסוקה

תכלת 2

New member
השתתפות הורים בתשלום למסגרת תעסוקה

שלום לכולם,נראה לי שעוד לא דנו בנושא זה בפורום ואשמח לתשובות. אני עו"ס במפעל מוגן לאנשים עם צרכים מיוחדים. את המפעלים המוגנים (מע"ש) מממנים מעו"ר ועירייה. הורה שלו ילד העובד במע"ש משלם 10% מקיצבת הנכות המוגדר כהשתתפות עצמית. כיום עומד על סך של כ-180 ש"ח לחודש כאשר יש הורים שמשלמים סכום נוסף ( חופשי חודשי) עבור הסעות. ברור לי שאנחנו לא חיים באוטופיה ושהמדינה חוסכת מיליונים בשנה בעזרת ההשתתפות ההורית, דבר שעוזר למדינה קקיים את המעש"ים שנותנים שירות חשוב לקהילה. יחד עם זאת האם לא נכון שלא לדרוש תשלום מהורים אלא להביא לאיזושהו מהפך בחשיבה של קובעי המדיניות שיממנו את מלוא התשלום. כמובן שכולנו יודעים שתמיד יש כסף רק שהוא אף פעם לא במקום הנכון.חשוב לציין שמדובר בלא רק מקום עבודה אלא מקום שיקומי המספק תמיכות וסיוע נפשי ופיזי ומטרתו לספק תעסוקה ולספק כלים להתקדמות ושילוב בקהילה. השאלה הזו עולה לאחר שאחד ההורים החליט שהוא לא משלם מתוך עקרון וזומן למשפט מול העירייה. תודה מראש לכל העונים.
 
צריך להביא למהפך של קובעי המדיניות

באופן כללי. אני רוצה להבין, בבעלות של מי המפעלים האלה? מניסיוני מדובר בבעלים פרטיים, לא?
 

תכלת 2

New member
מעש"ים

המפעלים המוגנים נמצאים כיום בתהליך של הפרטה. חלקם עדיין בבעלות המדינה וחלקם כבר מופרטים. בשני המקרים התשלום הוא זהה. כמו כן יש מגוון מפעלים לפחות בירושלים כך שניתן לבחור.
 

ג שם

New member
מהפך דרוש, זה ברור

אבל אני לא בטוחה שפה הייתי מתחילה איתו. אולי הייתי מתחילה בגובה הקצבה, אבל זה נושא אחר. בקיצור אני לא כל כך מבינה למה שלא תהייה השתתפות בתשלום. לא הבנתי את העקרון- למה שלהורים לא יהיה מגוון של שירותים מסובסדים מאד, והם יוכלו לבחור מתוכם איזה שירותים לצרוך?
 
שאלה

אם הקיצבה נועדה לספק את צרכיי האנשים עם הצרכים המיוחדים, למה זה לא מתאים שישלמו בכסף זה למע"ש?
 
ומה שאני לא מבינה

זה למה בעלי הצרכים המיוחדים נדרשים לשלם על זה במקום לקבל כסף על העבודה שהם עושים??? הרי עם כל הכבוד, הם עובדים. והמטרה היא בין היתר לתת להם תחושה של נורמליות ותרומה לחברה. ובכל זאת, למרות ההיקפים המצומצמים, מישהו מרוויח מההרכבות הפשוטות שהחבר'ה האלה עושים. אז הם עוד צריכים לשלם על זה???
 
למעלה