השתלמות מורי דרך היום

מצב
הנושא נעול.
השתלמות מורי דרך היום

השתלמות מורי דרך היום
להלן הודעתי בפורום מורי דרך: היום התבצעה השתלמות בנושא רכבת העמק כשהמדריך דודו קצין, למרות שאמרו שהוא מורה דרך, נראה לי שהוא לא כיוון שלא ענד את הרשיון, ומכאן שמשרד התיירות מעסיק בהדרכה מי שאיננו מורה דרך ועוד בהשתלמות מורי דרך...... מעולם לא כתבתי על השתלמויות, אלא שהפעם זה עבר כל גבול. כבר הייתי פעם בהשתלמות שמי שהדריך אותה טען ששמה של "חצר כרמל" בזכרון היתה על שם הבת של בני הזוג (שהיו כידוע חשוכי ילדים), אבל הפעם הזו ההשתלמות עצמה היתה פשוט אסון לטעמי. והחמור מכל, שמורי הדרך שרשמו את דבריו באדיקות כה מרובה במחברותיהם, ינחילו את מה שנאמר בחוסר אחריות, לדורות הבאים. סגנון הדברים הנאמר היה מאוד מוכר לי, ורק כעבור זמן מה ראיתי שהוא ממליץ בלהט על החוברת "רכבת-העמק" של דוד תירוש שרב בה הלקוי על התקין והוא משך כל היום מחזיק בחוברת האומללה הזו כאילו היתה התנ"ך בכבודו ובעצמו, ולמעשה דבריו היו בעצם ציטוט החוברת, ואף טרח להמציא דברים שלא ראיתי בשום מקום.(למשל לדבריו היה ויכוח מר אם לקרוא לתחנת הרכבת מול כפר יחזקאל בשם עין-חרוד או בשם גדעונה....) לפחות חצי יום הוא ביזבז על דברים שאינם קשורים בכלל לרכבת העמק,(למה צריך לבזבז 25 דקות על ההיסטוריה של חיפה? מה הקשר של ההיסטוריה של קיבוץ גשר לרכבת העמק? וכו) לא סופרו סיפורים מהפולקלור העשיר של רכבת-העמק, ובהחלט ניכר שה-"ידע" שלו הוא טכני יבש בעיקרו וללא נשמה. בעיקרון, המוטו שלי שאם אני לומד פרט אחד קטן ביום השתלמות, דייני. הפעם הוא הזעים אותי פעמים רבות משך היום, אבל התחייבתי לא להגיב ולא אמרתי לו דבר. בשורה התחתונה: אדם שאיננו מורה דרך (ולא אשתכנע שהוא כן עד שלא אראה את הרשיון שאין לו) יש לו חוצפה להדריך חמישים מורי דרך בנושא שאין לו בו שום מושג אלא למד בעל פה חוברת אומללה מלאה בטעויות ושגיאות, וכל זאת בחסות משרד התיירות.....
 
הרווח היחידי: האוטובוס

השתלמות מורי דרך היום
להלן הודעתי בפורום מורי דרך: היום התבצעה השתלמות בנושא רכבת העמק כשהמדריך דודו קצין, למרות שאמרו שהוא מורה דרך, נראה לי שהוא לא כיוון שלא ענד את הרשיון, ומכאן שמשרד התיירות מעסיק בהדרכה מי שאיננו מורה דרך ועוד בהשתלמות מורי דרך...... מעולם לא כתבתי על השתלמויות, אלא שהפעם זה עבר כל גבול. כבר הייתי פעם בהשתלמות שמי שהדריך אותה טען ששמה של "חצר כרמל" בזכרון היתה על שם הבת של בני הזוג (שהיו כידוע חשוכי ילדים), אבל הפעם הזו ההשתלמות עצמה היתה פשוט אסון לטעמי. והחמור מכל, שמורי הדרך שרשמו את דבריו באדיקות כה מרובה במחברותיהם, ינחילו את מה שנאמר בחוסר אחריות, לדורות הבאים. סגנון הדברים הנאמר היה מאוד מוכר לי, ורק כעבור זמן מה ראיתי שהוא ממליץ בלהט על החוברת "רכבת-העמק" של דוד תירוש שרב בה הלקוי על התקין והוא משך כל היום מחזיק בחוברת האומללה הזו כאילו היתה התנ"ך בכבודו ובעצמו, ולמעשה דבריו היו בעצם ציטוט החוברת, ואף טרח להמציא דברים שלא ראיתי בשום מקום.(למשל לדבריו היה ויכוח מר אם לקרוא לתחנת הרכבת מול כפר יחזקאל בשם עין-חרוד או בשם גדעונה....) לפחות חצי יום הוא ביזבז על דברים שאינם קשורים בכלל לרכבת העמק,(למה צריך לבזבז 25 דקות על ההיסטוריה של חיפה? מה הקשר של ההיסטוריה של קיבוץ גשר לרכבת העמק? וכו) לא סופרו סיפורים מהפולקלור העשיר של רכבת-העמק, ובהחלט ניכר שה-"ידע" שלו הוא טכני יבש בעיקרו וללא נשמה. בעיקרון, המוטו שלי שאם אני לומד פרט אחד קטן ביום השתלמות, דייני. הפעם הוא הזעים אותי פעמים רבות משך היום, אבל התחייבתי לא להגיב ולא אמרתי לו דבר. בשורה התחתונה: אדם שאיננו מורה דרך (ולא אשתכנע שהוא כן עד שלא אראה את הרשיון שאין לו) יש לו חוצפה להדריך חמישים מורי דרך בנושא שאין לו בו שום מושג אלא למד בעל פה חוברת אומללה מלאה בטעויות ושגיאות, וכל זאת בחסות משרד התיירות.....
הרווח היחידי: האוטובוס
אבל לא הצלחתי למצוא עליו נתונים
 
אביתר יכול לספר לך הרבה עליו

הרווח היחידי: האוטובוס
אבל לא הצלחתי למצוא עליו נתונים
אביתר יכול לספר לך הרבה עליו
והחשוב מכל, שאין כל קשר בין גשר לאוטובוס. הוא בכלל מ 1956 ולא שייך, אבל אתה יודע, כל האתר הזה חרטה אחת גדולה, גם הקטר עם המנוע של הקטפת.
 
האוטובוס הוא פורד F8

אביתר יכול לספר לך הרבה עליו
והחשוב מכל, שאין כל קשר בין גשר לאוטובוס. הוא בכלל מ 1956 ולא שייך, אבל אתה יודע, כל האתר הזה חרטה אחת גדולה, גם הקטר עם המנוע של הקטפת.
האוטובוס הוא פורד F8
ויוצר משנת 1948 עד שנת 1950 (משנת 1951 הגריל היה שונה). לכן אין קשר הסטורי ואפילו חזותי עם התקופה המוצגת באתר. אם היו לוקחים אוטובוס משנת 1948, אבל בתצורה משנות השלושים או הארבעים (כמו ליילנד טייגר או סופרוויט) זה היה נכון מבחינה מוזיאלית ובהקשר של המקום.
 

ה דרומי

New member
וגם הוא בכלל היה של דן במקורו ללא מ

האוטובוס הוא פורד F8
ויוצר משנת 1948 עד שנת 1950 (משנת 1951 הגריל היה שונה). לכן אין קשר הסטורי ואפילו חזותי עם התקופה המוצגת באתר. אם היו לוקחים אוטובוס משנת 1948, אבל בתצורה משנות השלושים או הארבעים (כמו ליילנד טייגר או סופרוויט) זה היה נכון מבחינה מוזיאלית ובהקשר של המקום.
וגם הוא בכלל היה של דן במקורו ללא מ
 
שנת יצור של האוטו הנ"ל" 1952:

האוטובוס הוא פורד F8
ויוצר משנת 1948 עד שנת 1950 (משנת 1951 הגריל היה שונה). לכן אין קשר הסטורי ואפילו חזותי עם התקופה המוצגת באתר. אם היו לוקחים אוטובוס משנת 1948, אבל בתצורה משנות השלושים או הארבעים (כמו ליילנד טייגר או סופרוויט) זה היה נכון מבחינה מוזיאלית ובהקשר של המקום.
שנת יצור של האוטו הנ"ל" 1952:
זהו ככל הנראה: 36-169.
 
ב 1951 היה כבר גריל אחר לגמרי

שנת יצור של האוטו הנ"ל" 1952:
זהו ככל הנראה: 36-169.
ב 1951 היה כבר גריל אחר לגמרי
למרות שהדגם עצמו לא התחלף. אז אולי האוטובוס הזה הוא אילתור או משהו. מכל מקום, אין אפשרות שבגריל הזה הרכב יהיה 1952. בתצלום נראה F8 משנת 1952
 
והנה פרסומת חביבה למודל 1951

ב 1951 היה כבר גריל אחר לגמרי
למרות שהדגם עצמו לא התחלף. אז אולי האוטובוס הזה הוא אילתור או משהו. מכל מקום, אין אפשרות שבגריל הזה הרכב יהיה 1952. בתצלום נראה F8 משנת 1952
והנה פרסומת חביבה למודל 1951
 
האוטובוס מגשר יוצר ב-13.08.1952 והו

ב 1951 היה כבר גריל אחר לגמרי
למרות שהדגם עצמו לא התחלף. אז אולי האוטובוס הזה הוא אילתור או משהו. מכל מקום, אין אפשרות שבגריל הזה הרכב יהיה 1952. בתצלום נראה F8 משנת 1952
האוטובוס מגשר יוצר ב-13.08.1952 והו
והוא בכלל מודל 1953. ברור מאליו שהגריל לא מקורי. מה חדש בזה ? כל האוטובוס הזה הוא בלוף אחד גדול ועומרי צריך לסלק אותו משם. כולם כבר יודעים שגם האוטובוס וגם הקטר הם בלוף... אני לא אוהב מוצגים מזוייפים ו/או מפוברקים.
 
בכל זאת משהו מפריע לי

האוטובוס מגשר יוצר ב-13.08.1952 והו
והוא בכלל מודל 1953. ברור מאליו שהגריל לא מקורי. מה חדש בזה ? כל האוטובוס הזה הוא בלוף אחד גדול ועומרי צריך לסלק אותו משם. כולם כבר יודעים שגם האוטובוס וגם הקטר הם בלוף... אני לא אוהב מוצגים מזוייפים ו/או מפוברקים.
בכל זאת משהו מפריע לי
אם תתבונן בפרסומת של שנת 1951 ואילך, תראה את הגריל. אוטובוסים עם גריל כזה לא היו בארץ. אז זאת חידה. בכל מקרה בתצורה הזאת זה רק 1948 עד 1950. לגבי פורד 1953 המודל השתנה לגמרי (ראה פירסומת) ולכן בכל מקרה התצורה לא מתאימה, אני משוכנע שהאוטובוס הוא משנת 1948 - 1949 והגיע עם המשלוח הגדול של רכבי פורד שנרכשו בסיוע אמריקאי באמצעות החברה הישראלית לאוטומובילים. 1500 רכבים נרכשו בהזמנת ענק זאת והאוטובוסים הוקצו לקואופרטיבים לצורך חידוש הציוד. אפשר לפתור את הבעיה על ידי העתקת מספר השילדה, דבר שאנחנו, אספני הענתיקות עושים כשיש בעיה כזאת.
 
אתה מתעלם מדבר אחד: בשיפוץ

בכל זאת משהו מפריע לי
אם תתבונן בפרסומת של שנת 1951 ואילך, תראה את הגריל. אוטובוסים עם גריל כזה לא היו בארץ. אז זאת חידה. בכל מקרה בתצורה הזאת זה רק 1948 עד 1950. לגבי פורד 1953 המודל השתנה לגמרי (ראה פירסומת) ולכן בכל מקרה התצורה לא מתאימה, אני משוכנע שהאוטובוס הוא משנת 1948 - 1949 והגיע עם המשלוח הגדול של רכבי פורד שנרכשו בסיוע אמריקאי באמצעות החברה הישראלית לאוטומובילים. 1500 רכבים נרכשו בהזמנת ענק זאת והאוטובוסים הוקצו לקואופרטיבים לצורך חידוש הציוד. אפשר לפתור את הבעיה על ידי העתקת מספר השילדה, דבר שאנחנו, אספני הענתיקות עושים כשיש בעיה כזאת.
אתה מתעלם מדבר אחד: בשיפוץ
השתמשו בחלקים ממסכות רבות כדי לבנות מסכה אחת ! האוטו הוא מודל 1953 וזאת אנחנו יודעים על סמך מס' השלדה והיכרות מעמיקה איתו עוד כשהיה גרוטאה.
 
אני לא מתעלם משום דבר

אתה מתעלם מדבר אחד: בשיפוץ
השתמשו בחלקים ממסכות רבות כדי לבנות מסכה אחת ! האוטו הוא מודל 1953 וזאת אנחנו יודעים על סמך מס' השלדה והיכרות מעמיקה איתו עוד כשהיה גרוטאה.
אני לא מתעלם משום דבר
פורד F8 משנת 1953 לא היה בתחבורה הציבורית בישראל.
 
בני למה אתה מתווכח ? מדובר על מודל

אני לא מתעלם משום דבר
פורד F8 משנת 1953 לא היה בתחבורה הציבורית בישראל.
בני למה אתה מתווכח ? מדובר על מודל
1953 שנבנה ביום 13.08.1952. יש לי את כל המסמכים של סדרת היצור הזו. אולי הגריל נבנה ב- 1950 אך המרכב נבנה ב- 52. באוטובוסים אלה הורכב מנוע קומט והם הוכנסו לשרות בין השנים 1950 ועד 1953. יש לי את מספרם המדוייק ב-דן, באגד ובהמקשר ובעוד חברות. לדעתי היו גם ממודל 1954 אבל אני לא מתחייב על כך. חלקם קיבל רישוי בשנת 1953 על פי הנתונים של משרד הרישוי המצויים ברובם אצלי.
 
אני לא מתווכח

בני למה אתה מתווכח ? מדובר על מודל
1953 שנבנה ביום 13.08.1952. יש לי את כל המסמכים של סדרת היצור הזו. אולי הגריל נבנה ב- 1950 אך המרכב נבנה ב- 52. באוטובוסים אלה הורכב מנוע קומט והם הוכנסו לשרות בין השנים 1950 ועד 1953. יש לי את מספרם המדוייק ב-דן, באגד ובהמקשר ובעוד חברות. לדעתי היו גם ממודל 1954 אבל אני לא מתחייב על כך. חלקם קיבל רישוי בשנת 1953 על פי הנתונים של משרד הרישוי המצויים ברובם אצלי.
אני לא מתווכח
את ההסטוריה של המשאיות והאוטובוסים של פורד, לא אני ולא אתה כתבת... ובנוסף, ראית בפירסומות שהבאתי איך נראה מודל 53 של פורד. אם תראה לי צילום הסטורי של אוטובוס משנת 1953 בתחבורה הציבורית בארץ, שנראה כמו 1953 בפירסומת, אז אברך על המידע. פורד והסוכנות שלה לא מכרו בשום מקום בעולם 1953 חדשים עם גריל של 1948 (כלומר שני דורות אחורה). לכן משהו כאן לא נראה לי. האם תוכל להעביר לי את מספר השילדה? יש לי מקורות לפיהן אוכל להשוות... אני, מכל מקום, לא אמשיך להתווכח...
 
בשמחה. אבקש אישור מדני להעביר אליך

אני לא מתווכח
את ההסטוריה של המשאיות והאוטובוסים של פורד, לא אני ולא אתה כתבת... ובנוסף, ראית בפירסומות שהבאתי איך נראה מודל 53 של פורד. אם תראה לי צילום הסטורי של אוטובוס משנת 1953 בתחבורה הציבורית בארץ, שנראה כמו 1953 בפירסומת, אז אברך על המידע. פורד והסוכנות שלה לא מכרו בשום מקום בעולם 1953 חדשים עם גריל של 1948 (כלומר שני דורות אחורה). לכן משהו כאן לא נראה לי. האם תוכל להעביר לי את מספר השילדה? יש לי מקורות לפיהן אוכל להשוות... אני, מכל מקום, לא אמשיך להתווכח...
בשמחה. אבקש אישור מדני להעביר אליך
את הרשימה הכוללת את כל הדגם של כל החברות בארץ. פרסומת או לא פרסומת, לא אתה ולא אני משרד הרישוי אבל הקבצים שלהם נמצאים ברשותי כולל התקופה ההיא.
 
אני זקוק למספר השילדה

בשמחה. אבקש אישור מדני להעביר אליך
את הרשימה הכוללת את כל הדגם של כל החברות בארץ. פרסומת או לא פרסומת, לא אתה ולא אני משרד הרישוי אבל הקבצים שלהם נמצאים ברשותי כולל התקופה ההיא.
אני זקוק למספר השילדה
לא לשום דבר אחר. ואגב "קומט", שאל את דני גולדשמיט ואני מניח שהוא יאמר לך שזה כנוי שניתן באגד למנוע דיזל "ליילנד 350" שהורכב באוטובוסי פורד F8 רק בשנות הששים עם מגמת הדיזליזציה באגד. המנוע כונה כאן "קומט" כי הוא היה במקורו של משאית ליילנד קומט משנות החמישים והששים. האוטובוס הגיע במקורו עם מנוע בנזין של פורד.. אז אני מחכה למספר השילדה המסויים של האוטובוס המסויים מנהריים.
 
9H+9H9291 - מודל על הכביש 1953

אני זקוק למספר השילדה
לא לשום דבר אחר. ואגב "קומט", שאל את דני גולדשמיט ואני מניח שהוא יאמר לך שזה כנוי שניתן באגד למנוע דיזל "ליילנד 350" שהורכב באוטובוסי פורד F8 רק בשנות הששים עם מגמת הדיזליזציה באגד. המנוע כונה כאן "קומט" כי הוא היה במקורו של משאית ליילנד קומט משנות החמישים והששים. האוטובוס הגיע במקורו עם מנוע בנזין של פורד.. אז אני מחכה למספר השילדה המסויים של האוטובוס המסויים מנהריים.
9H+9H9291 - מודל על הכביש 1953
הרכבה: 13.08.1952 רישוי: 24.09.1952 חבל שעולה כזה ויכוח. זה מזכיר לי את הסיפור עם האוטובוס של עתלית ואת השגיאה שנכתבה בבטאון מועדון ה-5 לגבי אוטובוס זה. עם כל הכבוד, דני ערך מחקר מקיף במשך 15 שנה על אוטובוסי העבר ומוקדש פרק שלם לאוטובוסי הפורד F8 בו מופיעים כולם. במחקר מופיעים כל האוטובוסים של אגד ולפני אגד משנת 1924 ועד 2005 וכמובן רשימות מדוייקות של כל החברות האחרות בצפון ובמרכז. אפילו מס' הרישוי של האוטובוסים של "המעביר" מופיעים כבר במחקרינו. כך למשל יש ברשותי טבלה אשר מופיעים בה כל 254 אוטובוסי השוסון בישראל. לא מזמן, הצלחתי לשים את היד על החומר של "קייזר-פרייזר" שהיה היבואן הראשון שלהם בארץ. אח"כ הם יובאו באופן ישיר ואישי ע"י החברות עצמן. האם ידעת למשל שהשוסון הראשון שהגיע ארצה היה מודל 1950 ? ועוד שהוא היה פרטי לחלוטין !? האם היית מאמין שהשוסון האחרון הוכנס לשרות ביום 06.01.1960 ? (מודל 59).
 
תודה על המידע

9H+9H9291 - מודל על הכביש 1953
הרכבה: 13.08.1952 רישוי: 24.09.1952 חבל שעולה כזה ויכוח. זה מזכיר לי את הסיפור עם האוטובוס של עתלית ואת השגיאה שנכתבה בבטאון מועדון ה-5 לגבי אוטובוס זה. עם כל הכבוד, דני ערך מחקר מקיף במשך 15 שנה על אוטובוסי העבר ומוקדש פרק שלם לאוטובוסי הפורד F8 בו מופיעים כולם. במחקר מופיעים כל האוטובוסים של אגד ולפני אגד משנת 1924 ועד 2005 וכמובן רשימות מדוייקות של כל החברות האחרות בצפון ובמרכז. אפילו מס' הרישוי של האוטובוסים של "המעביר" מופיעים כבר במחקרינו. כך למשל יש ברשותי טבלה אשר מופיעים בה כל 254 אוטובוסי השוסון בישראל. לא מזמן, הצלחתי לשים את היד על החומר של "קייזר-פרייזר" שהיה היבואן הראשון שלהם בארץ. אח"כ הם יובאו באופן ישיר ואישי ע"י החברות עצמן. האם ידעת למשל שהשוסון הראשון שהגיע ארצה היה מודל 1950 ? ועוד שהוא היה פרטי לחלוטין !? האם היית מאמין שהשוסון האחרון הוכנס לשרות ביום 06.01.1960 ? (מודל 59).
תודה על המידע
אין לי ספק במידע המקיף שיש לך על כל האוטובוסים בארץ. יחד עם זאת, מה שנאמר עד כה על ה F8 הוא לדעתי שגוי. אבדוק את מספר השילדה. ד"א, יכול להיות שהיו שילדות שיובאו ב 1949 והורכבו רק ב 1952? כי אתה מדבר על תאריך הרכבה ורישוי. לא על "שנת הייצור" שהיא שנת ייצור השילדה. כל אופן, אבדוק.
 
אני אודה לך באם תבדוק כמובן ועוד:

תודה על המידע
אין לי ספק במידע המקיף שיש לך על כל האוטובוסים בארץ. יחד עם זאת, מה שנאמר עד כה על ה F8 הוא לדעתי שגוי. אבדוק את מספר השילדה. ד"א, יכול להיות שהיו שילדות שיובאו ב 1949 והורכבו רק ב 1952? כי אתה מדבר על תאריך הרכבה ורישוי. לא על "שנת הייצור" שהיא שנת ייצור השילדה. כל אופן, אבדוק.
אני אודה לך באם תבדוק כמובן ועוד:
בהחלט יתכן שיובאו שלדות בשנת 1949 והורכבו רק בשנת 1952. יש לנו תקדים כזה עם ליילנדים, עם סקניות ועם מרצדסים. הנה דוגמה אחת מתוך אלפי דוגמאות: ניקח את אוטובוס המרצדס 0305 עם מרכב "ווספה" שמספרו: 690-367 למשל. הוא עלה על הכביש וקיבל רישוי ביולי 1979 ! השלדה שלו הגיעה ארצה כבר בשנת 1973, משמע, עמדה כ- 6 שנים תמימות במחסני "הארגז" !!! אינני פוסל את שנת 1949 כשנת יצור השלדה. אני קובע רק את שנת המרכב שהיא 1952 ולא לפני כן. אני פוסל מכל פסילה שיש את השתייכותו של האוטובוס לנהריים !
 
ואם כבר מדברים על ה- F8 : אזי

אני זקוק למספר השילדה
לא לשום דבר אחר. ואגב "קומט", שאל את דני גולדשמיט ואני מניח שהוא יאמר לך שזה כנוי שניתן באגד למנוע דיזל "ליילנד 350" שהורכב באוטובוסי פורד F8 רק בשנות הששים עם מגמת הדיזליזציה באגד. המנוע כונה כאן "קומט" כי הוא היה במקורו של משאית ליילנד קומט משנות החמישים והששים. האוטובוס הגיע במקורו עם מנוע בנזין של פורד.. אז אני מחכה למספר השילדה המסויים של האוטובוס המסויים מנהריים.
ואם כבר מדברים על ה- F8 : אזי
יש לציין כי ה-F8 המוצג במוזיאון אגד כאוטובוס של המקשר, מעולם לא היה שייך להמקשר ולא רק זאת: המס' המוטבע עליו: ים 450 מעולם לא היה קיים בהמקשר ! ברשותי פירוט מלא 100% של כל מספרי הרישוי של כל אוטובוסי המקשר מאז היווסדו ועד התמזגותו של הקואופרטיב עם אגד ! מעניין לציין כי אוטובוס מס' ים 450 המקורי היה שייך דווקא ל-אגד ! ונעבור לשלב ההוכחות ב-"משפט": להלן הפרטים האמיתיים של אוטובוס זה: מס' רישוי מקורי: ת 1519, מס' רישוי על-פי השיטה המאוחרת משנת 1959: 39-894. שנת יצור: 1950, יצרן מרכב: "מגן-צ'טווד". אוטובוס זה שימש מס' שנים כתחנת דלק לאוטובוסים של "אגד" בסנטה-קטרינה, סיני, בטרם הובא לשיפוץ ולתצוגה במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון. ונעבור לשלב הסיכומים: ים 450 המקורי הוא בכלל 39-828 !!! עכשיו: למה אני בכלל טורח להראות את כל זה ??? כי הסיפור עם האוטובוס של נהריים מאוד דומה ! הרחיב בעניין יהודה באחד השרשורים היום, שתאר למופת את קורות האוטובוס ומדוע הוא היה שייך לדן, עובדה ידועה לכולנו, זה מכבר. הסיפור כאן דומה במס' מאפיינים: בשני המקרים מדובר במוצגים מזוייפים של ממש ! אך היות וברשותי קבצים ורשימות מקוריות של רישוי, הרכבה ועוד המון פרטים על דגם זה, לא קשה כלל וכלל לדעת בוודאות גמורה כי האוטובוס הזה עלה על הכביש בשלהי שנת 1952 ובכלל לא חשובה העובדה אם הגריל שלו יוצר גם בשנת 1888 בתעלת פנמה או הובא ממצריים עם פתיחת תעלת סואץ בשנת 1869. התוצאה היא החשובה: המוצג זוייף ואין לו כל קשר מקרי או לא מקרי עם תולדות ימיה של נהריים בדיוק כפי שלאוטובוס במוזאון ההעפלה בעתלית, אין שום קשר משום סוג שהוא עם עתלית, בדיוק כמו שאוטובוס הפורד F8 במוזיאון אגד זוייף כמוצג של המקשר: לא היה ולא נברא !!! לתשומת ליבך בני ולתשומת ליבו של שפירא !!! לילה טוב. הלכתי לישון....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה