DoronModan
New member
השתלמות לאספרנטיסטים ותיקים, לזכר יוסי שמר
חברים יקרים,
ברצוני לערוך לזכרו של יוסי "השתלמות" באספרנטו, שמיועדת לאספרנטיסטים ותיקים המדברים אספרנטו, אבל מרגישים צורך 'לסתום חורים' בדקדוק. קורס תמציתי, בן 4 מפגשים, שמטרתו הממוקדת היא להשלים ידיעות, ולעקור מהשורש טעויות נפוצות, אחת ולתמיד.
הנושאים מוכרים, אך לעיתים אפילו אספרנטיסטים ותיקים לא זוכרים את השימוש הנכון:
א. אקוזטיבו
ב. ita- / -anta/-ante
ג. sia
ד. כיסוי הקורלטיבים. למשל מה זה nenies
ה. יצירה נכונה של מילים מורכבות (כמו kunulino או antaŭenigi)
ו. מיליות (למשל: איך משתמשים נכון ב ajn ? )
ז. הכרות עם 3 שירים ידועים של זמנהוף.
ח. נושאים נוספים, לפי הצעת המשתתפים.
הקורס יהיה קל להבנה, ללא שינון, ויתקיים באספרנטו חלק גדול מהזמן.
התכנים יועברו באופן חברי, מהנה, מקנה ביטחון, בליווי משחקים ומוזיקה.
המשתתפים בכל ארבעת המפגשים יקבלו תעודה למזכרת, עם הכותרת: "השתלמות באספרנטו לזכרו של יוסי שמר".
קורס ה'התשלמות' יהיה כמובן ללא תשלום. מי שירצה יוכל לתרום בסוף לקופת אל"י סכום כרצונו.
כדי שאדע אם יש היענות מספיקה, אנא השיבו לי אם בדעתכם להשתתף.
הקורס יתקיים בארבעת המפגשים השבועיים שאחרי המועדון בת"א, ימי ג' 19:30 - 20:45
Amike
דורון
*****
בהמשך לתכני הקורס, הנה עוד דבר שיוסי אהב: חידונים.
בחנו את עצמכם. האם אתם יכולים לענות בקלות?
1. איך אומרים 'הוא עמד לבוא'?
a. Li estos veninta
b. Li venadis
c. Li estus venanta.
ĉ. Li estis venonta
2. מאיזה שיר של זמנהוף השורות:
"Kristanoj, hebreoj aŭ mahometanoj
ni ĉiuj de Di' estas filoj."
a. Mia penso
b. Preĝo sub la verda standardo
c. La Espero
ĉ. La vojo
3. איך נכון לומר 'הגשם השקה את הגן'?
a. La pluvo akvumis la ĝardeno.
b. La pluvon akvumis la ĝardeno.
c. La ĝardenon akvumis la pluvo.
ĉ. La pluvon akvumis la ĝardenon.
4. איך נסביר לאספרנטיסט אחר, שמקצועי "מתפיל מי ים"?
Mi estas ______________ de akva maro.
a. sensaligisto
b. elsaligulo
c. sensaliĝisto
ĉ. elsaliganto
RESPONDOJ
1 ĉ
2 b
3 c
4 a
חברים יקרים,
ברצוני לערוך לזכרו של יוסי "השתלמות" באספרנטו, שמיועדת לאספרנטיסטים ותיקים המדברים אספרנטו, אבל מרגישים צורך 'לסתום חורים' בדקדוק. קורס תמציתי, בן 4 מפגשים, שמטרתו הממוקדת היא להשלים ידיעות, ולעקור מהשורש טעויות נפוצות, אחת ולתמיד.
הנושאים מוכרים, אך לעיתים אפילו אספרנטיסטים ותיקים לא זוכרים את השימוש הנכון:
א. אקוזטיבו
ב. ita- / -anta/-ante
ג. sia
ד. כיסוי הקורלטיבים. למשל מה זה nenies
ה. יצירה נכונה של מילים מורכבות (כמו kunulino או antaŭenigi)
ו. מיליות (למשל: איך משתמשים נכון ב ajn ? )
ז. הכרות עם 3 שירים ידועים של זמנהוף.
ח. נושאים נוספים, לפי הצעת המשתתפים.
הקורס יהיה קל להבנה, ללא שינון, ויתקיים באספרנטו חלק גדול מהזמן.
התכנים יועברו באופן חברי, מהנה, מקנה ביטחון, בליווי משחקים ומוזיקה.
המשתתפים בכל ארבעת המפגשים יקבלו תעודה למזכרת, עם הכותרת: "השתלמות באספרנטו לזכרו של יוסי שמר".
קורס ה'התשלמות' יהיה כמובן ללא תשלום. מי שירצה יוכל לתרום בסוף לקופת אל"י סכום כרצונו.
כדי שאדע אם יש היענות מספיקה, אנא השיבו לי אם בדעתכם להשתתף.
הקורס יתקיים בארבעת המפגשים השבועיים שאחרי המועדון בת"א, ימי ג' 19:30 - 20:45
Amike
דורון
*****
בהמשך לתכני הקורס, הנה עוד דבר שיוסי אהב: חידונים.
בחנו את עצמכם. האם אתם יכולים לענות בקלות?
1. איך אומרים 'הוא עמד לבוא'?
a. Li estos veninta
b. Li venadis
c. Li estus venanta.
ĉ. Li estis venonta
2. מאיזה שיר של זמנהוף השורות:
"Kristanoj, hebreoj aŭ mahometanoj
ni ĉiuj de Di' estas filoj."
a. Mia penso
b. Preĝo sub la verda standardo
c. La Espero
ĉ. La vojo
3. איך נכון לומר 'הגשם השקה את הגן'?
a. La pluvo akvumis la ĝardeno.
b. La pluvon akvumis la ĝardeno.
c. La ĝardenon akvumis la pluvo.
ĉ. La pluvon akvumis la ĝardenon.
4. איך נסביר לאספרנטיסט אחר, שמקצועי "מתפיל מי ים"?
Mi estas ______________ de akva maro.
a. sensaligisto
b. elsaligulo
c. sensaliĝisto
ĉ. elsaliganto
RESPONDOJ
1 ĉ
2 b
3 c
4 a