הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים
סלח לי
אז הנהלת קריית עתידים מתכבדת לממן את כולו. הרכבת זה כסף ציבורי,ואסור לה להוציא אפילו שקל אחד על שירות מפלה. אם אתה שואל אותי,אני לא יודע אפילו אם זה עובר בג"ץ. יש איסור חוקתי על שירות ציבורי לעשות איפה ואיפה
אבל העיקר שאחרי זה שדורשים מהרכבת לממן דברים חשובים אז פתאום אין כסף, אז אנחנו רואים טובים לאיפה הולך הכסף,והשאטלים זה רק דוגמא כמובן.
הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים
בלבד, גם על השאטלים הללו אתה סבור כך? זה שירות מפלה...
ונניח שגם מי שלא עובד בעתידים היה יכול לעלות על השאטלים, אז זה לא היה שירות מפלה? מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה. האם מותר לרכבת להפלות את מי שנסע בה אבל עובד 100 מטר מעתידים לעומת מי שנסע בה ועובד בתוך עתידים?
אין סוף לטענות ההפליה שאפשר לטעון.
והתוצאה תהיה: סוף לשאטלים חינם, שהאמת אני כלל לא בטוח שיש להם מקום.
במקום השאטלים הללו צריכה להיות תחבורה ציבורית טובה עם כרטוס משותף מלא בין כל המפעילים ובכל הנסיעות ואז לא יהיה כלל מקום לשאטלים (למעט הסעות חיילים).
גם השאטלים לחניון שפירים לא צריכים להיות בחינם וצריכים להפוך לקווים סדירים בתשלום.
קו 100 אינו בחינם ואין סיבה שקווי תחבורה ציבורית סדירים שמתחפשים לשאטלים בין ת"א ור"ג לשפירים יהיו בחינם. הרי גם את השאטלים הללו מישהו מממן ובסופו של דבר זה הציבור כולו.
אולי אם השאטלים לשפירים היו קווים סדירים בתשלום גם היו יותר קווים בין שפירים למקומות שונים בגוש-דן.
אגב, גם נסיעות החינם משדרות ואליה לתושבי האזור זה שירות מפלה. תושב אשקלון צריך לשלם על נסיעותיו למרות שגם אשקלון נמצאת בקו העימות. תושבי שדרות והסביבה - לא. זו לא הפליה בשירות שהמדינה נותנת? לא סתם הפליה - הפליה ביוזמת וחסות ממשלת ישראל.
שירות חינמי הוא בדרך כלל שירות בעייתי.