השר"פ של התחבורה הציבורית: שאטלים לעשירים,

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אני לא כל כך מסכים עם הקביעה הזאת.

השר"פ של התחבורה הציבורית: שאטלים לעשירים,
השר"פ של התחבורה הציבורית: שאטלים לעשירים, קווים רגילים לעניים
http://www.themarker.com/dynamo/1.2274558
אני לא כל כך מסכים עם הקביעה הזאת.
בדימונה יש שני קווי שאטלים שסובבים את העיר מ/אל תחנת הרכבת לצד קו 12 של אגד שיוצא רק מהמרכזית ישירות לרכבת (הנהג נוסע עם עצמו).

בשדרות קיים שאטל למכללת ספיר לצד קו 1 (אלא אם כן השאטל כבר בוטל).

בראש העין יש שאטלים לצד קווים 4 ו100 אל פארק אפק.

וגם הדוגמא של רכבת בני ברק אל רמת החייל, היא רק לעובדי עתידים והאוטובוסים גם ככה עמוסים.

השאטלים סך הכל הוקמו בעבור מקומות שהתח"צ אליהם בעייתית כי הם לרוב נמצאים בקצוות העיר.
 

Mister Eli

New member
בדימונה כבר אין קווי שאטל

אני לא כל כך מסכים עם הקביעה הזאת.
בדימונה יש שני קווי שאטלים שסובבים את העיר מ/אל תחנת הרכבת לצד קו 12 של אגד שיוצא רק מהמרכזית ישירות לרכבת (הנהג נוסע עם עצמו).

בשדרות קיים שאטל למכללת ספיר לצד קו 1 (אלא אם כן השאטל כבר בוטל).

בראש העין יש שאטלים לצד קווים 4 ו100 אל פארק אפק.

וגם הדוגמא של רכבת בני ברק אל רמת החייל, היא רק לעובדי עתידים והאוטובוסים גם ככה עמוסים.

השאטלים סך הכל הוקמו בעבור מקומות שהתח"צ אליהם בעייתית כי הם לרוב נמצאים בקצוות העיר.
בדימונה כבר אין קווי שאטל
 

droriko

New member
הרכבת הזאת היא כזאת @#%[email protected]#%$

אני לא כל כך מסכים עם הקביעה הזאת.
בדימונה יש שני קווי שאטלים שסובבים את העיר מ/אל תחנת הרכבת לצד קו 12 של אגד שיוצא רק מהמרכזית ישירות לרכבת (הנהג נוסע עם עצמו).

בשדרות קיים שאטל למכללת ספיר לצד קו 1 (אלא אם כן השאטל כבר בוטל).

בראש העין יש שאטלים לצד קווים 4 ו100 אל פארק אפק.

וגם הדוגמא של רכבת בני ברק אל רמת החייל, היא רק לעובדי עתידים והאוטובוסים גם ככה עמוסים.

השאטלים סך הכל הוקמו בעבור מקומות שהתח"צ אליהם בעייתית כי הם לרוב נמצאים בקצוות העיר.
הרכבת הזאת היא כזאת @#%[email protected]#%$
פעם אחת כשרציתי לנסוע למסוף עתידים ועליתי על השאטל הנהג הוריד אותי (בנימוס אמנם) כי אין לי תעודה של עובד בעתידים(כלומר בבניין עצמו). התקשרתי למוקד הרכבת ושאלתי אותם על זה,והשקרנים העלובים אמרו לי שזה במימון עיריית תל אביב. כשהבנתי שזה כביכול במימון העירייה ירדתי מזה. תקציב העירייה הוא לא מהכסף שלי וזכותה לעשות איתו מה שבא לה.
אבל עכשיו פתאום מתברר שזה כן מתקציב הרכבת! כלומר במימון המיסים שלי הרכבת הבת $#%$ הזאת מפלה אותי ועוד זורקת אותי מהשאטל כאילו אני איזה טפיל.

פשוט לסגור את הרכבת. לסגור את הרכבת. היא כבר יצאה לי מכל החורים עם השקרים והרמאויות והעבריינות שלה.
 
השאטל ממומן בחלקו לפחות על ידי הנהלת קרית

הרכבת הזאת היא כזאת @#%[email protected]#%$
פעם אחת כשרציתי לנסוע למסוף עתידים ועליתי על השאטל הנהג הוריד אותי (בנימוס אמנם) כי אין לי תעודה של עובד בעתידים(כלומר בבניין עצמו). התקשרתי למוקד הרכבת ושאלתי אותם על זה,והשקרנים העלובים אמרו לי שזה במימון עיריית תל אביב. כשהבנתי שזה כביכול במימון העירייה ירדתי מזה. תקציב העירייה הוא לא מהכסף שלי וזכותה לעשות איתו מה שבא לה.
אבל עכשיו פתאום מתברר שזה כן מתקציב הרכבת! כלומר במימון המיסים שלי הרכבת הבת $#%$ הזאת מפלה אותי ועוד זורקת אותי מהשאטל כאילו אני איזה טפיל.

פשוט לסגור את הרכבת. לסגור את הרכבת. היא כבר יצאה לי מכל החורים עם השקרים והרמאויות והעבריינות שלה.
השאטל ממומן בחלקו לפחות על ידי הנהלת קרית
עתידים ולכן הוא משמש רק לעובדים בעתידים.
 

droriko

New member
סלח לי

השאטל ממומן בחלקו לפחות על ידי הנהלת קרית
עתידים ולכן הוא משמש רק לעובדים בעתידים.
סלח לי
אז הנהלת קריית עתידים מתכבדת לממן את כולו. הרכבת זה כסף ציבורי,ואסור לה להוציא אפילו שקל אחד על שירות מפלה. אם אתה שואל אותי,אני לא יודע אפילו אם זה עובר בג"ץ. יש איסור חוקתי על שירות ציבורי לעשות איפה ואיפה

אבל העיקר שאחרי זה שדורשים מהרכבת לממן דברים חשובים אז פתאום אין כסף, אז אנחנו רואים טובים לאיפה הולך הכסף,והשאטלים זה רק דוגמא כמובן.
 
הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים

סלח לי
אז הנהלת קריית עתידים מתכבדת לממן את כולו. הרכבת זה כסף ציבורי,ואסור לה להוציא אפילו שקל אחד על שירות מפלה. אם אתה שואל אותי,אני לא יודע אפילו אם זה עובר בג"ץ. יש איסור חוקתי על שירות ציבורי לעשות איפה ואיפה

אבל העיקר שאחרי זה שדורשים מהרכבת לממן דברים חשובים אז פתאום אין כסף, אז אנחנו רואים טובים לאיפה הולך הכסף,והשאטלים זה רק דוגמא כמובן.
הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים
בלבד, גם על השאטלים הללו אתה סבור כך? זה שירות מפלה...
ונניח שגם מי שלא עובד בעתידים היה יכול לעלות על השאטלים, אז זה לא היה שירות מפלה? מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה. האם מותר לרכבת להפלות את מי שנסע בה אבל עובד 100 מטר מעתידים לעומת מי שנסע בה ועובד בתוך עתידים?
אין סוף לטענות ההפליה שאפשר לטעון.
והתוצאה תהיה: סוף לשאטלים חינם, שהאמת אני כלל לא בטוח שיש להם מקום.
במקום השאטלים הללו צריכה להיות תחבורה ציבורית טובה עם כרטוס משותף מלא בין כל המפעילים ובכל הנסיעות ואז לא יהיה כלל מקום לשאטלים (למעט הסעות חיילים).
גם השאטלים לחניון שפירים לא צריכים להיות בחינם וצריכים להפוך לקווים סדירים בתשלום.
קו 100 אינו בחינם ואין סיבה שקווי תחבורה ציבורית סדירים שמתחפשים לשאטלים בין ת"א ור"ג לשפירים יהיו בחינם. הרי גם את השאטלים הללו מישהו מממן ובסופו של דבר זה הציבור כולו.
אולי אם השאטלים לשפירים היו קווים סדירים בתשלום גם היו יותר קווים בין שפירים למקומות שונים בגוש-דן.

אגב, גם נסיעות החינם משדרות ואליה לתושבי האזור זה שירות מפלה. תושב אשקלון צריך לשלם על נסיעותיו למרות שגם אשקלון נמצאת בקו העימות. תושבי שדרות והסביבה - לא. זו לא הפליה בשירות שהמדינה נותנת? לא סתם הפליה - הפליה ביוזמת וחסות ממשלת ישראל.

שירות חינמי הוא בדרך כלל שירות בעייתי.
 

Ofekalef1

New member
לעניין שדרות

הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים
בלבד, גם על השאטלים הללו אתה סבור כך? זה שירות מפלה...
ונניח שגם מי שלא עובד בעתידים היה יכול לעלות על השאטלים, אז זה לא היה שירות מפלה? מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה. האם מותר לרכבת להפלות את מי שנסע בה אבל עובד 100 מטר מעתידים לעומת מי שנסע בה ועובד בתוך עתידים?
אין סוף לטענות ההפליה שאפשר לטעון.
והתוצאה תהיה: סוף לשאטלים חינם, שהאמת אני כלל לא בטוח שיש להם מקום.
במקום השאטלים הללו צריכה להיות תחבורה ציבורית טובה עם כרטוס משותף מלא בין כל המפעילים ובכל הנסיעות ואז לא יהיה כלל מקום לשאטלים (למעט הסעות חיילים).
גם השאטלים לחניון שפירים לא צריכים להיות בחינם וצריכים להפוך לקווים סדירים בתשלום.
קו 100 אינו בחינם ואין סיבה שקווי תחבורה ציבורית סדירים שמתחפשים לשאטלים בין ת"א ור"ג לשפירים יהיו בחינם. הרי גם את השאטלים הללו מישהו מממן ובסופו של דבר זה הציבור כולו.
אולי אם השאטלים לשפירים היו קווים סדירים בתשלום גם היו יותר קווים בין שפירים למקומות שונים בגוש-דן.

אגב, גם נסיעות החינם משדרות ואליה לתושבי האזור זה שירות מפלה. תושב אשקלון צריך לשלם על נסיעותיו למרות שגם אשקלון נמצאת בקו העימות. תושבי שדרות והסביבה - לא. זו לא הפליה בשירות שהמדינה נותנת? לא סתם הפליה - הפליה ביוזמת וחסות ממשלת ישראל.

שירות חינמי הוא בדרך כלל שירות בעייתי.
לעניין שדרות
אני לא יודע אם ההטבה צודקת או לא, אבל אי אפשר בכלל להשוות את הסבל של תושבי שדרות מהמצב הביטחוני לסבל של תושבי אשקלון.
שדרות סובלת (בעיקר סבלה) מרקטות יום-יום החל בשנת 2000, כאשר אלו נאלצים להגיע למרחב מוגן בתוך 15 שניות, בעוד אשקלון נכנסה לטווח הירי של רק ב-2006, מאז גם סבלה מירי טילים (בהתראה של שלושים שניות) בעיקר (לא רק, אבל בעיקר) בתקופות הסלמה, ולא ביום-יום.
עופרת יצוקה גרמה לירידה בכמות הטילים, אבל מאז כל פעם שיש "טפטופים", ה"עיר" הראשונה שיורים עליה היא שדרות.
 
מדד הסבל מירי רקטות לא צריך להיות מדד לקביעת

לעניין שדרות
אני לא יודע אם ההטבה צודקת או לא, אבל אי אפשר בכלל להשוות את הסבל של תושבי שדרות מהמצב הביטחוני לסבל של תושבי אשקלון.
שדרות סובלת (בעיקר סבלה) מרקטות יום-יום החל בשנת 2000, כאשר אלו נאלצים להגיע למרחב מוגן בתוך 15 שניות, בעוד אשקלון נכנסה לטווח הירי של רק ב-2006, מאז גם סבלה מירי טילים (בהתראה של שלושים שניות) בעיקר (לא רק, אבל בעיקר) בתקופות הסלמה, ולא ביום-יום.
עופרת יצוקה גרמה לירידה בכמות הטילים, אבל מאז כל פעם שיש "טפטופים", ה"עיר" הראשונה שיורים עליה היא שדרות.
מדד הסבל מירי רקטות לא צריך להיות מדד לקביעת
הטבה בתחבורה ציבורית.
תושבי שדרות סבלו יותר מתושבי אשקלון ותושבי אשקלון יכולים לטעון שהם סבלו יותר מתושבי נתיבות ואופקים. אז למה תושבי נתיבות ואופקים מקבלים את ההטבה ותושבי אשקלון לא?
אין סוף להשוואות ולטענות הללו ולכן עדיף לא לערבב בין דברים שאין ביניהם שום קשר.
 

Ofekalef1

New member
אני כבר לא כל כך בטוח...

מדד הסבל מירי רקטות לא צריך להיות מדד לקביעת
הטבה בתחבורה ציבורית.
תושבי שדרות סבלו יותר מתושבי אשקלון ותושבי אשקלון יכולים לטעון שהם סבלו יותר מתושבי נתיבות ואופקים. אז למה תושבי נתיבות ואופקים מקבלים את ההטבה ותושבי אשקלון לא?
אין סוף להשוואות ולטענות הללו ולכן עדיף לא לערבב בין דברים שאין ביניהם שום קשר.
אני כבר לא כל כך בטוח...
מדובר כאן בהטבה לאנשים שסבלו מחוסר יחס של הממשלה לבעיה כה כואבת במשך שנים רבות, אני חושב שהטבה שכזו, היא המעט שאפשר לעשות בשבילם...
 
אז שיתנו הטבת חינם גם לתושבי קרית שמונה

אני כבר לא כל כך בטוח...
מדובר כאן בהטבה לאנשים שסבלו מחוסר יחס של הממשלה לבעיה כה כואבת במשך שנים רבות, אני חושב שהטבה שכזו, היא המעט שאפשר לעשות בשבילם...
אז שיתנו הטבת חינם גם לתושבי קרית שמונה
ונהריה.
לא זו הדרך "להיטיב". הממשלה רוצה לתקן חוסר יחס של שנים, שתשקיע באותם מקומות. זריקת העצם הזו היא פופוליסטית, לא לעניין ולא במקום.
אני יכול להבין שנותנים מספר חודשים חינם בשירות חדש על מנת לעודד שימוש בו, אבל כאשר קושרים בין נסיעה חינם ברכבת לירי רקטות זה חיבור שאינו מן העניין.
 

droriko

New member
לא הוא לא יכול לטעון את זה

הרכבת מספקת בימי ראשון בבוקר שאטלים לחיילים
בלבד, גם על השאטלים הללו אתה סבור כך? זה שירות מפלה...
ונניח שגם מי שלא עובד בעתידים היה יכול לעלות על השאטלים, אז זה לא היה שירות מפלה? מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה. האם מותר לרכבת להפלות את מי שנסע בה אבל עובד 100 מטר מעתידים לעומת מי שנסע בה ועובד בתוך עתידים?
אין סוף לטענות ההפליה שאפשר לטעון.
והתוצאה תהיה: סוף לשאטלים חינם, שהאמת אני כלל לא בטוח שיש להם מקום.
במקום השאטלים הללו צריכה להיות תחבורה ציבורית טובה עם כרטוס משותף מלא בין כל המפעילים ובכל הנסיעות ואז לא יהיה כלל מקום לשאטלים (למעט הסעות חיילים).
גם השאטלים לחניון שפירים לא צריכים להיות בחינם וצריכים להפוך לקווים סדירים בתשלום.
קו 100 אינו בחינם ואין סיבה שקווי תחבורה ציבורית סדירים שמתחפשים לשאטלים בין ת"א ור"ג לשפירים יהיו בחינם. הרי גם את השאטלים הללו מישהו מממן ובסופו של דבר זה הציבור כולו.
אולי אם השאטלים לשפירים היו קווים סדירים בתשלום גם היו יותר קווים בין שפירים למקומות שונים בגוש-דן.

אגב, גם נסיעות החינם משדרות ואליה לתושבי האזור זה שירות מפלה. תושב אשקלון צריך לשלם על נסיעותיו למרות שגם אשקלון נמצאת בקו העימות. תושבי שדרות והסביבה - לא. זו לא הפליה בשירות שהמדינה נותנת? לא סתם הפליה - הפליה ביוזמת וחסות ממשלת ישראל.

שירות חינמי הוא בדרך כלל שירות בעייתי.
לא הוא לא יכול לטעון את זה
כי ברגע שהשאטל מעלה את כולם אז הוא הופך לקו שירות לכל דבר,רק בלי מספר.
"מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה"
זה כמו שתגיד למה מבת ים יש קו אוטובוס לעתידים אבל אין קו לאיזור תעשייה קריית אריה(עזוב שניה את הרכבת) זה לא נקרא אפליה,זה פשוט לא ריאלי לעשות קו מכל נקודה בגוש דן לכל נקודה אחרת בגוש דן.
אבל ברגע שהקו מסננן אנשים שעומדים באותה תחנה זה כן קו מפלה.


לגבי חיילים זה משהו אחר,כי החיילים לא בחרו לשרת איפה שהם משרתים אלא הכריחו אותם,אז לכל הפחות שיספקו להם תחבורה ציבורית משלהם(ואגב גם בזה משרד התחבורה/הביטחון כושלים הרבה פעמים)
 

droriko

New member
וב"מסנן"

לא הוא לא יכול לטעון את זה
כי ברגע שהשאטל מעלה את כולם אז הוא הופך לקו שירות לכל דבר,רק בלי מספר.
"מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה"
זה כמו שתגיד למה מבת ים יש קו אוטובוס לעתידים אבל אין קו לאיזור תעשייה קריית אריה(עזוב שניה את הרכבת) זה לא נקרא אפליה,זה פשוט לא ריאלי לעשות קו מכל נקודה בגוש דן לכל נקודה אחרת בגוש דן.
אבל ברגע שהקו מסננן אנשים שעומדים באותה תחנה זה כן קו מפלה.


לגבי חיילים זה משהו אחר,כי החיילים לא בחרו לשרת איפה שהם משרתים אלא הכריחו אותם,אז לכל הפחות שיספקו להם תחבורה ציבורית משלהם(ואגב גם בזה משרד התחבורה/הביטחון כושלים הרבה פעמים)
וב"מסנן"
אני לא מתכוון לאנשים שלא צריכים לעתידים אז פשוט השאטל לא מתאים להם(זה כמו שתגיד שקו 50 מפלה,כי בחצי מהתחנות של 51 הוא לא מוריד)
אלא מסנן אנשים שכן צריכים ליעד של השאטל אבל בגלל שאין להם תעודת עובד בעתידים אז "הם לא סחורה"
 
לא, כי קו שירות סדיר הוא שירות סדיר מוגדר עם

וב"מסנן"
אני לא מתכוון לאנשים שלא צריכים לעתידים אז פשוט השאטל לא מתאים להם(זה כמו שתגיד שקו 50 מפלה,כי בחצי מהתחנות של 51 הוא לא מוריד)
אלא מסנן אנשים שכן צריכים ליעד של השאטל אבל בגלל שאין להם תעודת עובד בעתידים אז "הם לא סחורה"
לא, כי קו שירות סדיר הוא שירות סדיר מוגדר עם
תחנות מוגדרות.
השאטלים של הרכבת זה שירות פרוטקציונרי חינמי שאינו מוגדר כשירות סדיר ואינו חלק אינטגרלי מהגדרת הפעילות של הרכבת.
אם השאטל היה מופעלו במלואו בלבדית על ידי הנהלת עתידים אז היית צודק, אבל ברגע שהרכבת שותפה לכך יש כאן הפליה של הרכבת בין נוסעים שונים של הרכבת.
 

droriko

New member
אז בשורה התחתונה אנחנו מסכימים

לא, כי קו שירות סדיר הוא שירות סדיר מוגדר עם
תחנות מוגדרות.
השאטלים של הרכבת זה שירות פרוטקציונרי חינמי שאינו מוגדר כשירות סדיר ואינו חלק אינטגרלי מהגדרת הפעילות של הרכבת.
אם השאטל היה מופעלו במלואו בלבדית על ידי הנהלת עתידים אז היית צודק, אבל ברגע שהרכבת שותפה לכך יש כאן הפליה של הרכבת בין נוסעים שונים של הרכבת.
אז בשורה התחתונה אנחנו מסכימים
שהרי אני כתבתי מההתחלה שלרכבת אסור לממן שירות מפלה.
 
כן, יש בעייתיות בשאטלים החינמיים

אז בשורה התחתונה אנחנו מסכימים
שהרי אני כתבתי מההתחלה שלרכבת אסור לממן שירות מפלה.
כן, יש בעייתיות בשאטלים החינמיים
לשאטלים המופעלים על ידי הרכבת יש מקום רק כתחליף לרכבת במקרים שקטעים מקוויה מושבתים ולא כשירות משלים לשירות הרכבתי. את השירות הזה צריכות לספק מפעילות התחבורה הציבורית הסדירה האחרות ובתשלום.
אם יש גוף אחר שמעוניין לספק לחבריו או עובדיו או תושביו שאטלים ל/מ תחנות רכבת על חשבונו וללא שיתוף הרכבת - זה בסדר. ברגע שהרכבת מעורבת זה בעייתי, כי תמיד נוסע של הרכבת יכול לשאול למה לו מגיע ולי לא.
 

droriko

New member


כן, יש בעייתיות בשאטלים החינמיים
לשאטלים המופעלים על ידי הרכבת יש מקום רק כתחליף לרכבת במקרים שקטעים מקוויה מושבתים ולא כשירות משלים לשירות הרכבתי. את השירות הזה צריכות לספק מפעילות התחבורה הציבורית הסדירה האחרות ובתשלום.
אם יש גוף אחר שמעוניין לספק לחבריו או עובדיו או תושביו שאטלים ל/מ תחנות רכבת על חשבונו וללא שיתוף הרכבת - זה בסדר. ברגע שהרכבת מעורבת זה בעייתי, כי תמיד נוסע של הרכבת יכול לשאול למה לו מגיע ולי לא.
 
אם שאטל שרכבת מספקת עובר ברחוב ולנברג אבל לא

לא הוא לא יכול לטעון את זה
כי ברגע שהשאטל מעלה את כולם אז הוא הופך לקו שירות לכל דבר,רק בלי מספר.
"מי שעובד ברמת החייל אבל לא בעתידים יכול לטעון גם כן שזה שירות מפלה"
זה כמו שתגיד למה מבת ים יש קו אוטובוס לעתידים אבל אין קו לאיזור תעשייה קריית אריה(עזוב שניה את הרכבת) זה לא נקרא אפליה,זה פשוט לא ריאלי לעשות קו מכל נקודה בגוש דן לכל נקודה אחרת בגוש דן.
אבל ברגע שהקו מסננן אנשים שעומדים באותה תחנה זה כן קו מפלה.


לגבי חיילים זה משהו אחר,כי החיילים לא בחרו לשרת איפה שהם משרתים אלא הכריחו אותם,אז לכל הפחות שיספקו להם תחבורה ציבורית משלהם(ואגב גם בזה משרד התחבורה/הביטחון כושלים הרבה פעמים)
אם שאטל שרכבת מספקת עובר ברחוב ולנברג אבל לא
עוצר בו עבור מי שנסע ברכבת ועובד ברחוב ועוצר רק בעתידים, יש כאן עילה לטענת הפליה.
למה שהרכבת תספק שאטל לעובד עתידים מהתחנה ועד למקום העבודה ולא תספק את השירות גם למי שעובד בדרך לעתידים?
אז במקרה הזה טענת ההפליה אינה על העליה לשאטל אלא על ההורדה מהשאטל.
 

droriko

New member
אז לפי מה שאתה אומר גם קו 50 הוא מפלה

אם שאטל שרכבת מספקת עובר ברחוב ולנברג אבל לא
עוצר בו עבור מי שנסע ברכבת ועובד ברחוב ועוצר רק בעתידים, יש כאן עילה לטענת הפליה.
למה שהרכבת תספק שאטל לעובד עתידים מהתחנה ועד למקום העבודה ולא תספק את השירות גם למי שעובד בדרך לעתידים?
אז במקרה הזה טענת ההפליה אינה על העליה לשאטל אלא על ההורדה מהשאטל.
אז לפי מה שאתה אומר גם קו 50 הוא מפלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה