השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
ירושלים זה יעד תיירותי שמצריך חיבור תכוף לנתב״ג

זה הלו"ז המתוכנן
אופי הקו למודיעין שונה מאופי הקו לירושלים. האחד הוא פרוורי והשני בינעירוני. רכבות בקווים בינעירוניים מדלגות על תחנות בדרך כדי לספק חיבור מהיר יותר (קיים גם בקו חיפה-ת"א).
הקשר בין נתב"ג לירושלים חשוב מאוד, אבל מבחינת כמות הנוסעים והצורך שלהם בשירות מהיר הקשר לתל אביב "קצת" יותר משמעותי. אני מניח שהשירות לנתב"ג יימשך כל שעות היממה בתדירות של רכבת לשעה (לפחות) בעוד שהשירות לתל אביב ללא עצירה יהיה יותר במתכונת של קו יוממים ובעיקר בשעות השיא.
ירושלים זה יעד תיירותי שמצריך חיבור תכוף לנתב״ג
 

amit1270

New member
אני מסכים. מצד שני תיירים הם לא יוממים

ירושלים זה יעד תיירותי שמצריך חיבור תכוף לנתב״ג
אני מסכים. מצד שני תיירים הם לא יוממים
תייר יכול לחכות חצי שעה לרכבת או במקרה הגרוע להחליף בתחנת ההגנה. לא שהייתי מתנגד ליותר רכבות שיעצרו בנתב"ג, אבל גם רכבת אחת בשעה זה לא אסון.

בכל אופן, נראה לי שבשלב הראשון הרכבות מירושלים ואליה לא יעצרו בנתב"ג בכלל (אולי אני טועה, זאת ההערכה שלי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הגיוני יותר להחליף במודיעין או באיזושהי נקודה במסלול?

אני מסכים. מצד שני תיירים הם לא יוממים
תייר יכול לחכות חצי שעה לרכבת או במקרה הגרוע להחליף בתחנת ההגנה. לא שהייתי מתנגד ליותר רכבות שיעצרו בנתב"ג, אבל גם רכבת אחת בשעה זה לא אסון.

בכל אופן, נראה לי שבשלב הראשון הרכבות מירושלים ואליה לא יעצרו בנתב"ג בכלל (אולי אני טועה, זאת ההערכה שלי).
לא הגיוני יותר להחליף במודיעין או באיזושהי נקודה במסלול?
לנסוע מנתב"ג לירושלים דרך ת"א זה אכן גרוע...
נראה לי שכבר עדיף אוטובוס.
 

amit1270

New member
תחנות מודיעין לא נמצאות על הקו בין נתב"ג לירושלים

לא הגיוני יותר להחליף במודיעין או באיזושהי נקודה במסלול?
לנסוע מנתב"ג לירושלים דרך ת"א זה אכן גרוע...
נראה לי שכבר עדיף אוטובוס.
תחנות מודיעין לא נמצאות על הקו בין נתב"ג לירושלים
החלפה בתחנת ההגנה יכולה להוסיף משהו כמו חצי שעה לזמן הנסיעה הכולל ברכבת. זה עדיין עדיף על כל האפשרויות האחרות למי שבדיוק פספס את הרכבת.
&nbsp
יכול להיות שכשתיפתח קשת מודיעין תהיה אפשרות להחליף בתחנת פאתי מודיעין בצורה נוחה יותר. אולי גם יגיעו עד אז למסקנה שרכבת אחת לשעה זה לא מספיק...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז? הרי אם יש קו ישיר בין נתב"ג לירושלים עולים עליו...

תחנות מודיעין לא נמצאות על הקו בין נתב"ג לירושלים
החלפה בתחנת ההגנה יכולה להוסיף משהו כמו חצי שעה לזמן הנסיעה הכולל ברכבת. זה עדיין עדיף על כל האפשרויות האחרות למי שבדיוק פספס את הרכבת.
&nbsp
יכול להיות שכשתיפתח קשת מודיעין תהיה אפשרות להחליף בתחנת פאתי מודיעין בצורה נוחה יותר. אולי גם יגיעו עד אז למסקנה שרכבת אחת לשעה זה לא מספיק...
אז? הרי אם יש קו ישיר בין נתב"ג לירושלים עולים עליו...
אבל אם אין קו זמין (למשל כי הוא פעם בשעה ובדיוק פספסת אותו), ויש קו מנתב"ג למודיעין וממודיעין לירושלים (או מנקודה אחרת שאינה מודיעין, מודיעין עצמה אינה הנקודה...) נראה לי הגיוני יותר להחליף שם במקום לנסוע מערבה לת"א.
 

amit1270

New member
החיבור בין מודיעין לירושלים ייפתח רק בשלב מאוחר יותר

אז? הרי אם יש קו ישיר בין נתב"ג לירושלים עולים עליו...
אבל אם אין קו זמין (למשל כי הוא פעם בשעה ובדיוק פספסת אותו), ויש קו מנתב"ג למודיעין וממודיעין לירושלים (או מנקודה אחרת שאינה מודיעין, מודיעין עצמה אינה הנקודה...) נראה לי הגיוני יותר להחליף שם במקום לנסוע מערבה לת"א.
החיבור בין מודיעין לירושלים ייפתח רק בשלב מאוחר יותר
בעוד כשנתיים ככל הנראה.

הנסיעה בין נתב"ג לתל אביב-ההגנה לוקחת כ-10 דקות בכל כיוון. לא כזה סיבוב גדול.
 

amit1270

New member
לכן אני לא מאמין שהתדירות הזאת תהיה כל היום אלא רק בשעות שיא

זמן התאוששות של ארבע דקות בהגנה נראה לי גבולי מאוד
בטח עם כמויות הנוסעים הצפויים (מדובר ברכבת מלאה שנפרקת ומועמסת).
&nbsp
גם אין פה שום רזרבה מבחינת ציוד - אם קטר מתקלקל, אין שום אפשרות להחליפו בזמן סביר, שזה אומר המון ביטולים.
&nbsp
לא אתפלא אם זה באמת התכנון, אבל לי זה נראה תכנון שלא הייתי חותם עליו אם המשרה שלי היתה תלויה בהצלחתו...
לכן אני לא מאמין שהתדירות הזאת תהיה כל היום אלא רק בשעות שיא
 
השערה שלי, ש2 רכבות בשעה רק בבוקר ואחר הצהוריים

חובה ברציף 3, ומפגשי רכבות בתחנה תפעולית איילון. הסבר:
במסילת האיילון יש 14 סלוטים לכיוון בשעה - ואני מתכוון למסילות הקו הראשי. בתחנת ההגנה מדובר ברציפים 1 ו-2.

הלו"ז הנוכחי של הרכבת בשיטת האיתות הנוכחית מאפשר הכנסת עוד שתי רכבות בשעה לכיוון למסילות הקו הראשי, וזה כולל את המסילות . שני הסלוטים היקרים האלה נשמרו מראש בשביל הקו המהיר לירושלים.

נסיעה ב-160 קמ"ש כולל האצה בין תחנה תפעולית איילון לבין תחנת ירושלים האומה לוקחת כ-13 דקות פלוס מינוס. אני חושב שפעם ניסיתי לחשב את אורך הנסיעה בין נתב"ג לירושלים וקיבלתי 17 דקות, אז אני חושב שהקטע בין נתב"ג לענבה ב-160 קמ"ש כולל האצה ייקח כ-4 דקות.

אני אנסה לתאר כאן מה יכול להיות שיקרה מבחינה תפעולית. אני מגדיר מחזור תפעולי של שעה שמתחיל ב-00 דקות. המספרים מציינים את הדקות שחלפו מתחילת המחזור.

ירושלים האומה - תל אביב ההגנה:
תחנת האומה 00 30 00 30 00 30
תפעולית איילון 13 43 13 43 13 43
תחנת נתב"ג 17 47 17 47 17 47
תחנת ההגנה 28 58 28 58 28 58

תל אביב ההגנה - ירושלים האומה:
תחנת ההגנה 02 32 02 32 02 32
תחנת נתב"ג 13 43 13 43 13 43
תפעולית איילון 17 47 17 47 17 47
תחנת האומה 30 00 30 00 30 00

יש שלוש רכבות (מבחינת הציוד הנייד, לא היציאות) - כלומר שלושה קטרים - שסימנתי אותם בצבעים אדום, כחול וירוק, ורק הם יידרשו לבצע את הקו לאורך היום.

מחזור של קטר בין יציאה מתחנת האומה ליציאה נוספת מתחנת האומה הוא שעה וחצי.

כך זה ייצא על הקשקש, בדומה לקו באר שבע/ראשל"צ - הוד השרון על המסילה השלישית באיילון. גם כאן בדיוק כמו שם, מיד לאחר שרכבת תפנה את המסילה - לכיוון תל אביב, תיכנס רכבת בכיוון ההפוך למסילה לכיוון ירושלים. מפגש הרכבות ייתקיים כנראה בתח . הרכבת מן הסתם ידויירו ברציף 3 בהגנה וימתינו שם רק ארבע דקות - ואז יחזרו חזרה לירושלים. דבר כזה על רציפים 1 ו-2 ייקח זמן מסילה גדול מדי לדעתי, ויפגע בקווים האחרים כמעט בוודאות.

ההמתנה בירושלים בין הגעה לתחנה מתל אביב לבין יציאה חזרה לתל אביב תקח כחצי שעה. אין בעיה לעשות זאת על אחד הרציפים, גם אם רק שניים יהיו מוכנים עד ערב פסח.

עכשיו השאלה הגדולה: איך מתכוונים למצוא סלוט נוסף בין שפירים להגנה בעוד כמה חודשים כדי לאפשר שלוש רכבות בשעה? (אין בעיית דיור על רציף 3 בהגנה. הבעייה היא בסלוטים בין שפירים לתל אביב דרום תפעולית)...
השערה שלי, ש2 רכבות בשעה רק בבוקר ואחר הצהוריים
בשעות השפל רכבת אחת בשעה, ואז יהיו פחות איחורים וביטולים.
 
מישהו יודע אם אחרי פתיחת הקו לירושלים

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
מישהו יודע אם אחרי פתיחת הקו לירושלים
יבטלו את קווים 405,480,485?
וכמה זמן אחרי ההשקה הקווים יתבטלו?
 

amit1270

New member
לא יבטלו כל כך מהר...

מישהו יודע אם אחרי פתיחת הקו לירושלים
יבטלו את קווים 405,480,485?
וכמה זמן אחרי ההשקה הקווים יתבטלו?
לא יבטלו כל כך מהר...
בשלב הראשון שבו תדירות הרכבות תהיה נמוכה האוטובוסים יוכלו למלא את החורים בלו"ז הרכבות, ביחוד מחוץ לשעות השיא, כשסביר להניח שתהיה רק רכבת אחת לשעה. בשלב מאוחר יותר קווי האוטובוס יפתחו "התמחות" כמו קווים ישירים בין שכונות ומוקדי תעסוקה/לימודים, ובמקביל הקווים ה"קלאסיים" (405,480) יתנוונו. הניחוש שלי הוא שקו 405 יבוטל לפני 480.
 

חעחעחע11

Active member
למיטב ידיעתי, 485 יבוטל

מישהו יודע אם אחרי פתיחת הקו לירושלים
יבטלו את קווים 405,480,485?
וכמה זמן אחרי ההשקה הקווים יתבטלו?
למיטב ידיעתי, 485 יבוטל
לגבי 405 או 480 אין לי מושג.
405 לדעתי יבוטל או יצומצם,
480 לדעתי יצומצם, או שהמסלול שלו ת"מ י"ם-ארלוזרוב יבוטל ויישארו רק חלופות הבוקר מהשכונות השונות בירושלים.

עד כמה שאני יודע גם אשכול שפירים של אגד תעבורה עתיד להתבטל.
 

25306yosef

New member
מה עם קווים כמו 960, 940, 947?

למיטב ידיעתי, 485 יבוטל
לגבי 405 או 480 אין לי מושג.
405 לדעתי יבוטל או יצומצם,
480 לדעתי יצומצם, או שהמסלול שלו ת"מ י"ם-ארלוזרוב יבוטל ויישארו רק חלופות הבוקר מהשכונות השונות בירושלים.

עד כמה שאני יודע גם אשכול שפירים של אגד תעבורה עתיד להתבטל.
מה עם קווים כמו 960, 940, 947?
האם זה אמור להשפיע בעתיד גם על הקווים מחיפה לירושלים?
 
947 לא במסלול חופף רכבת, ול960 יש יתרון גם ברכבת מחושמלת

מה עם קווים כמו 960, 940, 947?
האם זה אמור להשפיע בעתיד גם על הקווים מחיפה לירושלים?
947 לא במסלול חופף רכבת, ול960 יש יתרון גם ברכבת מחושמלת
+ קישור למחלף אליקים ויוקנעם. אולי בעתיד 940 יצומצם או יבוטל, נחיה ונראה.
 
שימו לב שההודעה הזו מתייחסת לקטע האומה - ההגנה

למיטב ידיעתי, 485 יבוטל
לגבי 405 או 480 אין לי מושג.
405 לדעתי יבוטל או יצומצם,
480 לדעתי יצומצם, או שהמסלול שלו ת"מ י"ם-ארלוזרוב יבוטל ויישארו רק חלופות הבוקר מהשכונות השונות בירושלים.

עד כמה שאני יודע גם אשכול שפירים של אגד תעבורה עתיד להתבטל.
שימו לב שההודעה הזו מתייחסת לקטע האומה - ההגנה
כלומר ל-480 יש עוד חודשים ארוכים של שירות בלעדי בין התחנה המרכזית בירושלים למסוף 2000 בתל אביב.
 
לא חושב שיש תוכנית "מראש" לצמצומים

למיטב ידיעתי, 485 יבוטל
לגבי 405 או 480 אין לי מושג.
405 לדעתי יבוטל או יצומצם,
480 לדעתי יצומצם, או שהמסלול שלו ת"מ י"ם-ארלוזרוב יבוטל ויישארו רק חלופות הבוקר מהשכונות השונות בירושלים.

עד כמה שאני יודע גם אשכול שפירים של אגד תעבורה עתיד להתבטל.
לא חושב שיש תוכנית "מראש" לצמצומים
הגישה במקרים כאלה היא די שמרנית, נתחיל להפעיל את הרכבת בלי לצמצם כלל, וזמן מה אחרי תום תקופת החינם (שלא מייצגת כלום) נבחן את הקווים ונקבל החלטה.
הדילול יכול להתבצע בכמה טאקטים, כאשר כל פעם שצריך ק"מ עבור תוספות שירות במקום אחר, נבחנת האפשרות להוריד עוד נסיעה ועוד נסיעה בהתאם לביקושים.
זה מה שקרה בקווי באר שבע-ת"א אחרי סוף ההכפלה וסברי שזה מה שיקרה כאן.
ככלל, מאחר והמטרה היא להגדיל את סך הנוסעים בתחבורה הציבורית, וגם לרכבת יש בעיית מקום, אני לא מאמין שיהיה ביטול מוחלט של שירות האוטובוסים בין ירושלים לתל אביב, רק דילול בהתאם לאופי הביקושים החדש שיווצר.

ולגבי אשכול שפירים, ההסכם של אגד תעבורה הוא לפחות לעוד ארבע שנים וגם אחר כך אני לא חושב שהוא יבוטל.
 

easylivin

New member
לאלה שכתבו כאן על "בלוף וספין": קחו בחשבון שישראל כץ

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
לאלה שכתבו כאן על "בלוף וספין": קחו בחשבון שישראל כץ
למעשה מהמר כעת את כל עתידו הפוליטי על ההצהרה הזאת. לא פחות.

וזה בהחלט סביר להניח, ששר התחבורה יודע דבר או שניים על הפרוייקט הזה שחלק מחברי הפורום אינם יודעים.
 

25306yosef

New member
מהו כבר יכול לדעת שחלק מחברי הפורום אינם יודעים?

לאלה שכתבו כאן על "בלוף וספין": קחו בחשבון שישראל כץ
למעשה מהמר כעת את כל עתידו הפוליטי על ההצהרה הזאת. לא פחות.

וזה בהחלט סביר להניח, ששר התחבורה יודע דבר או שניים על הפרוייקט הזה שחלק מחברי הפורום אינם יודעים.
מהו כבר יכול לדעת שחלק מחברי הפורום אינם יודעים?
1. שבתאריך 29/3/18 תתקיים נסיעת יחסי ציבור מתושקרת* ל"עיתונאים"?

2. שהקו יופעל עם קטרי דיזל?

3. שהקו יופעל בהפעלה דו ראשית חשמלי + דיזל עם שני קטרים?

_____________________________
* - מתושקרת מלשון שקר.
 

easylivin

New member
שום דבר מהדברים שכתבת אינו נכון. נסה שוב.

מהו כבר יכול לדעת שחלק מחברי הפורום אינם יודעים?
1. שבתאריך 29/3/18 תתקיים נסיעת יחסי ציבור מתושקרת* ל"עיתונאים"?

2. שהקו יופעל עם קטרי דיזל?

3. שהקו יופעל בהפעלה דו ראשית חשמלי + דיזל עם שני קטרים?

_____________________________
* - מתושקרת מלשון שקר.
שום דבר מהדברים שכתבת אינו נכון. נסה שוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה