השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
 
נשמע כמו ספין ערב בחירות . נחייה ונראה

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
נשמע כמו ספין ערב בחירות . נחייה ונראה
דווקא מתאים לי. ב 9.4. אני אמור להיות בירושלים בבר מצווה בכותל
 

ymaluly

New member
קישקוש -אולי עם 2 קטרים חשמל ודיזל לקטעים הלא מחושמלים

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
קישקוש -אולי עם 2 קטרים חשמל ודיזל לקטעים הלא מחושמלים
על גשר 10 טרם סימו את הנחת המסילות
 

aryeri

Member
מי אמר שלא יניחו את המסילות על הגשר בקרוב?

קישקוש -אולי עם 2 קטרים חשמל ודיזל לקטעים הלא מחושמלים
על גשר 10 טרם סימו את הנחת המסילות
מי אמר שלא יניחו את המסילות על הגשר בקרוב?
 

zvir1

New member
חייבים לעשות רישום מוקדם באינטרנט אחרת תהיה קטסטרופה

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
חייבים לעשות רישום מוקדם באינטרנט אחרת תהיה קטסטרופה
ויפה שעה אחת קודם
 
אני מעריך עומס עצום על התחנות

חייבים לעשות רישום מוקדם באינטרנט אחרת תהיה קטסטרופה
ויפה שעה אחת קודם
אני מעריך עומס עצום על התחנות
להערכתי כל הירושלמים יירצו לספר לחברה,
&nbsp
נסעתי ברכבת לתל אביב,
&nbsp
וכשכולם ירוצו לשם, יהיה מאוד מאוד צפוף..........
&nbsp
וכנ"ל בגוש דן,
&nbsp
אולי רכבות מאוד מאוד ארוכות ייתנו מעט פתרון.
 

נתנאל531

Well-known member
כץ כנראה משוכנע שהולכים לבחירות בקרוב

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
כץ כנראה משוכנע שהולכים לבחירות בקרוב
ואז ישכחו את ההבטחות שפיזר.
&nbsp
3 חודשים הוא זמן שנדרש להרצה קודם לתחילת נסיעות מבצעיות לאחר השלמת הנחת התשתית, ובמצב הנוכחי הקטר החשמלי הבודד טרם עשה נסיעה מבצעית חשמלית משמעותית, די ברור לי שהמסילה לא תהיה מוכנה גם לפסח בשנה הבאה...
 

aryeri

Member
נכון. אין מספיק קטרים חשמליים בארץ כדי שזה יקרה בזמן.

כץ כנראה משוכנע שהולכים לבחירות בקרוב
ואז ישכחו את ההבטחות שפיזר.
&nbsp
3 חודשים הוא זמן שנדרש להרצה קודם לתחילת נסיעות מבצעיות לאחר השלמת הנחת התשתית, ובמצב הנוכחי הקטר החשמלי הבודד טרם עשה נסיעה מבצעית חשמלית משמעותית, די ברור לי שהמסילה לא תהיה מוכנה גם לפסח בשנה הבאה...
נכון. אין מספיק קטרים חשמליים בארץ כדי שזה יקרה בזמן.
כרגע יש רק קטר אחד.
מה שמלמד שאולי יבצעו את הקו כולו בקטרי דיזל (שזה טימטום לא נורמלי).
הרי מדברים על 28 דקות ביום ההפעלה.

לגבי נקיבת התאריך - 30/3/18. אני דווקא מאמין לשר. לציבור הירושלמי אין זיכרון עד כדי כך קצר, ונשמע לי טיפשי ביותר שהשר כ"ץ יירה לעצמו ברגל כשהוא ממסגר את התאריך ל-30/3/18. הרי עד עכשיו דיברו כבר על אפריל ואפילו מאי, כולל הגורמים הרשמיים. אז נשמע לא סביר שהשר כ"ץ יפגע בעצמו ע"י נקיבת תאריך לא נכון.

דבר נוסף - "בחירות"? טעות בידך. למה?
עפ"י חוק יסוד: הממשלה וחוק יסוד: הכנסת, כאשר מתפזרת הכנסת מאחת הסיבות שמפורטות בחוקי יסוד אלה, יש לקיים בחירות לכנסת בתוך 90 יום. (יש אם אני לא טועה גם חסם תחתון בחוקי היסוד - כמה הכי מוקדם, כדי שיוכלו להתכונן לבחירות). במקרה של בחירות במועדן (כלומר נכון להיום יתקיימו ב-5/11/19), הבחירות הן ביום שלישי בשבוע עפ"י חוק יסוד: הכנסת, וגם במקרים האחרים - למיטב ידיעתי מקום המדינה הבחירות תמיד התקיימו ביום שלישי בשבוע.
מכיוון שכל המפלגות בישראל דואגות רק לעצמן בתקופת בחירות ולוקחות את הזמן בשאנטי כדי לסכסך ולשסות את העם היטב בתעמולה שנונה, בטריקים ובשטיקים, הבחירות לכנסת הן כמעט תמיד ביום שלישי האחרון או שלפני האחרון לפני תום 90 היום שנקובים בחוק.

אנחנו היום ב-9/1/18. אפילו אם הכנסת מחוקקת חוק להתפזרותה היום, או שראש הממשלה מפזר אותה בצו, קח איזה שבוע עד כניסת החוק לרשומות או הצו לתוקף, שזה אומר ה-16/1/18, ומשם תספור 90 יום. אם תספור ביומן, שני ימי השלישי האחרונים שיכול להיות בהם יום הבחירות הם 3/4/18 שהוא חול המועד פסח ולכן נפסל, ו-10/4/18 שהוא יומיים לפני יום השואה, שמונה ימים לפני יום הזיכרון ותשעה ימים לפני יום העצמאות ה-70 למדינה. לחשוב שימים רגישים אלה יתערבבו עוד עם פירסום תוצאות האמת של 100% מן הקולות ועם ההתייעצויות של הנשיא עם ראשי המפלגות - זה מעורר בי חלחלה, ואני לא חושב שיתנו לזה לקרות. וכאן כבר עוברים את ה-90 יום. 17/4/18 הוא ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אז קיבלנו את 24/4/18. אז הכנסת לא תתפזר בשבועיים הקרובים, אלא אם כן היא תתמלא ברגש ורצון של טובת הציבור והמדינה ותקיים את הבחירות ביום שלישי שלפני פסח - 27/3/18, שזה אומר שהכנסת צריכה להתפזר בשבוע הקרוב גג וגם להמתלא ברצון טובת הציבור והמדינה. רק במקרה עם הסתברות נמוכה זו - פתיחת הקו המהיר לירושלים תתקיים אחרי הבחירות.
קיצור, לא יקרה.
 
זה אומר שיתחילו להפעיל רק מסילה מחושמלת אחת. השאלה: מאיפה?

השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
"היכונו לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים
השר כץ הנחה: קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בעוד 3 חודשים
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים"
זה אומר שיתחילו להפעיל רק מסילה מחושמלת אחת. השאלה: מאיפה?
כנראה שמהחיבור למסילת מודיעין (ועד לירושלים), וזה אומר גם מפגשי רכבות איפושהו לאורך הדרך. החישמול יהיה כנראה רק עד תחנת ההגנה (רציף 3?) ומשם הרכבות יחוייגו לדרך חזרה.

שלושה חודשים בחינם? עם שתי רכבות בשעה בלבד? הם ערוכים עם רכבות ארוכות מספיק?
 

luckydude

Active member
אם באמת יפעילו את הרכבת עם קטרים חשמליים לאורך כל הדרך

זה אומר שיתחילו להפעיל רק מסילה מחושמלת אחת. השאלה: מאיפה?
כנראה שמהחיבור למסילת מודיעין (ועד לירושלים), וזה אומר גם מפגשי רכבות איפושהו לאורך הדרך. החישמול יהיה כנראה רק עד תחנת ההגנה (רציף 3?) ומשם הרכבות יחוייגו לדרך חזרה.

שלושה חודשים בחינם? עם שתי רכבות בשעה בלבד? הם ערוכים עם רכבות ארוכות מספיק?
אם באמת יפעילו את הרכבת עם קטרים חשמליים לאורך כל הדרך
זה יאפשר לתפעל רכבות דו קומתיות ארוכות הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים אליהם היום מיכיוון שהקטרים החשמליים עוצמתיים בהרבה מקטרי הדיזל.
 
ישראל כץ אמר שיהיו 1000 מקומות ישיבה בכל רכבת

אם באמת יפעילו את הרכבת עם קטרים חשמליים לאורך כל הדרך
זה יאפשר לתפעל רכבות דו קומתיות ארוכות הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים אליהם היום מיכיוון שהקטרים החשמליים עוצמתיים בהרבה מקטרי הדיזל.
ישראל כץ אמר שיהיו 1000 מקומות ישיבה בכל רכבת
 

aryeri

Member
אבל אין עדיין מספיק קטרים חשמליים בארץ. יש רק אחד!

אם באמת יפעילו את הרכבת עם קטרים חשמליים לאורך כל הדרך
זה יאפשר לתפעל רכבות דו קומתיות ארוכות הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים אליהם היום מיכיוון שהקטרים החשמליים עוצמתיים בהרבה מקטרי הדיזל.
אבל אין עדיין מספיק קטרים חשמליים בארץ. יש רק אחד!
הכל פה זה בלוף ופופוליזם. יפעילו את הקו עם קטרי דיזל במנהרות...
 
יש עוד שלושה חודשים

אבל אין עדיין מספיק קטרים חשמליים בארץ. יש רק אחד!
הכל פה זה בלוף ופופוליזם. יפעילו את הקו עם קטרי דיזל במנהרות...
יש עוד שלושה חודשים
כנראה בשלושה חודשים הקרובים יגיעו לארץ קטרים נוספים
 

נתנאל531

Well-known member
לא מכניסים ציוד להפעלה מבצעית בזמן כזה

יש עוד שלושה חודשים
כנראה בשלושה חודשים הקרובים יגיעו לארץ קטרים נוספים
לא מכניסים ציוד להפעלה מבצעית בזמן כזה
ואי אפשר להשתמש בקטרי דיזל בקו החדש לירושלים בגלל אורך המנהרות והשיפוע, זה לא הקו לכרמיאל עם מנהרה אחת, שגם אותו מפעילים רק עם קטרי דיזל מסויימים
&nbsp
כץ גם הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר הקודם, ולא קיים, המקסימום שהוא יכול להשיג עד פסח הוא נסיעת דאווין על הקטר החשמלי בחלק מהמסילה (וגם את הקטר החשמלי יהיה צריך לגרור עם דיזל מלוד...)
 

קו 415

Active member
כץ הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר

לא מכניסים ציוד להפעלה מבצעית בזמן כזה
ואי אפשר להשתמש בקטרי דיזל בקו החדש לירושלים בגלל אורך המנהרות והשיפוע, זה לא הקו לכרמיאל עם מנהרה אחת, שגם אותו מפעילים רק עם קטרי דיזל מסויימים
&nbsp
כץ גם הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר הקודם, ולא קיים, המקסימום שהוא יכול להשיג עד פסח הוא נסיעת דאווין על הקטר החשמלי בחלק מהמסילה (וגם את הקטר החשמלי יהיה צריך לגרור עם דיזל מלוד...)
כץ הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר
והוא אכן ארגן רכבת לעסקנים עד תחנת אחיהוד...
&nbsp
 

aryeri

Member
גם על כרמיאל אמרו בהתחלה שזה יהיה חשמלי.

לא מכניסים ציוד להפעלה מבצעית בזמן כזה
ואי אפשר להשתמש בקטרי דיזל בקו החדש לירושלים בגלל אורך המנהרות והשיפוע, זה לא הקו לכרמיאל עם מנהרה אחת, שגם אותו מפעילים רק עם קטרי דיזל מסויימים
&nbsp
כץ גם הבטיח רכבת לכרמיאל בל"ג בעומר הקודם, ולא קיים, המקסימום שהוא יכול להשיג עד פסח הוא נסיעת דאווין על הקטר החשמלי בחלק מהמסילה (וגם את הקטר החשמלי יהיה צריך לגרור עם דיזל מלוד...)
גם על כרמיאל אמרו בהתחלה שזה יהיה חשמלי.
לא בהכרח שהשר כ"ץ הולך לפי כללי הבטיחות. לראיה - אם אני לא טועה גם את מנהרות הקישור שנסדקו ממים במעבה ההר עוד לא תיקנו. כנ"ל לגבי נסיעות המבחן עם הקטרים החשמליים.

לגבי ל"ג בעומר - הכוח האלקטורלי הפוטנציאלי של תושבי ירושלים עבור הליכוד הרבה יותר גבוה מהחרדים של ש"ס ויהדות התורה שהולכים למירון. שם לא היה לו מה להפסיד, פה יש לו מה להפסיד. שם זה היה כשאין בחירות באופק, פה זה כשיש בחירות באופק והאווירה בכנסת ובמדינה היא אווירת בחירות. יש לכ"ץ יותר מה להפסיד מנקיבה בערב פסח כתאריך יעד מאשר להרוויח, אלא אם כן הרכבת אכן תנסע במרץ.
 

amit1270

New member
איך אתה יודע שלא תיקנו את המנהרות המקשרות?

גם על כרמיאל אמרו בהתחלה שזה יהיה חשמלי.
לא בהכרח שהשר כ"ץ הולך לפי כללי הבטיחות. לראיה - אם אני לא טועה גם את מנהרות הקישור שנסדקו ממים במעבה ההר עוד לא תיקנו. כנ"ל לגבי נסיעות המבחן עם הקטרים החשמליים.

לגבי ל"ג בעומר - הכוח האלקטורלי הפוטנציאלי של תושבי ירושלים עבור הליכוד הרבה יותר גבוה מהחרדים של ש"ס ויהדות התורה שהולכים למירון. שם לא היה לו מה להפסיד, פה יש לו מה להפסיד. שם זה היה כשאין בחירות באופק, פה זה כשיש בחירות באופק והאווירה בכנסת ובמדינה היא אווירת בחירות. יש לכ"ץ יותר מה להפסיד מנקיבה בערב פסח כתאריך יעד מאשר להרוויח, אלא אם כן הרכבת אכן תנסע במרץ.
איך אתה יודע שלא תיקנו את המנהרות המקשרות?
נראה לי שהסיפור הזה כבר מאחורינו. הקטר החשמלי הראשון כבר עשה נסיעת מבחן ואם אני לא טועה אמור להיות ניסוי עם קרונות ממש בימים אלה.
 

aryeri

Member
אם אני זוכר נכון מדיונים כאן בפורום לפני כמה חודשים

איך אתה יודע שלא תיקנו את המנהרות המקשרות?
נראה לי שהסיפור הזה כבר מאחורינו. הקטר החשמלי הראשון כבר עשה נסיעת מבחן ואם אני לא טועה אמור להיות ניסוי עם קרונות ממש בימים אלה.
אם אני זוכר נכון מדיונים כאן בפורום לפני כמה חודשים
הגורם להיבקעות המנהרות המקשרות היתה שהדפנות שלהן תוכננו ונוצקו בעובי קטן מדי של בטון.

אם אני זוכר נכון - הוזכר פה בפורום לפני כמה חודשים סיפור המנהרות המקשרות, שאני לא יודע אם הבנת נכון אבל הן מנהרות חירום או שליטה ובקרה, ולא המנהרות הראשיות עם המסילה שבהן עוברות הרכבות. נאמר כאן שהמנהרות טרם תוקנו.

כשההיבקעות של המנהרות קרתה, נתגלעה מחלוקת בטלוויזיה בין משרד התחבורה למהנדסים שהעיתונאים ריאיינו - כמה זמן וכמה כסף תיקון המנהרות ייקח והאם זה יעכב את מועד פתיחת הקו באביב 2018.

להלן כתבה מדה-מרקר בנושא בתאריך 3/7/16:
https://www.themarker.com/dynamo/1.2994107

אני לא מהנדס אזרחי, אבל זה נשמע לי קצת מסובך וארוך לדפן את מנהרות הקישור. מן הסתם הזה יהיה לא על חשבון ההר כלפי חוץ אלא על חשבון חלל המנהרות כלפי פנים, מה שאומר שהן תהיינה יותר צרות ממה שתוכנן.

שימו לב שבכתבה הזו מצויין, נכון ליולי 2016, שהתיכנון הוא לתקן רק 33 מתוך 46 ממנהרות הקישור שניזוקו. נשמע לא טוב...

חוץ מזה - מאז 2016 לא שמעתי ולא ראיתי שום סיקור או איזכור בנושא המנהרות.

באופן כללי, לאחר קריסת הגשר הישן בכביש 4 באוגוסט האחרון מפגיעת משאית עם גובה חורג (הנהג נהרג), ולאחר סיקור לא אוהד במיוחד בנושא לגבי הגשרים בכל הארץ (שהוא דווקא לא בהכרח מקצועי אלא אולי קצת פוליטי) - נראה לי שיש למשרד התחבורה מה לשפר בענייני בטיחות של גשרים ומנהרות - עניינים הקשורים להנדסת בניין.
 

amit1270

New member
תנוח דעתך, התיקון הסתיים לפני חצי שנה

אם אני זוכר נכון מדיונים כאן בפורום לפני כמה חודשים
הגורם להיבקעות המנהרות המקשרות היתה שהדפנות שלהן תוכננו ונוצקו בעובי קטן מדי של בטון.

אם אני זוכר נכון - הוזכר פה בפורום לפני כמה חודשים סיפור המנהרות המקשרות, שאני לא יודע אם הבנת נכון אבל הן מנהרות חירום או שליטה ובקרה, ולא המנהרות הראשיות עם המסילה שבהן עוברות הרכבות. נאמר כאן שהמנהרות טרם תוקנו.

כשההיבקעות של המנהרות קרתה, נתגלעה מחלוקת בטלוויזיה בין משרד התחבורה למהנדסים שהעיתונאים ריאיינו - כמה זמן וכמה כסף תיקון המנהרות ייקח והאם זה יעכב את מועד פתיחת הקו באביב 2018.

להלן כתבה מדה-מרקר בנושא בתאריך 3/7/16:
https://www.themarker.com/dynamo/1.2994107

אני לא מהנדס אזרחי, אבל זה נשמע לי קצת מסובך וארוך לדפן את מנהרות הקישור. מן הסתם הזה יהיה לא על חשבון ההר כלפי חוץ אלא על חשבון חלל המנהרות כלפי פנים, מה שאומר שהן תהיינה יותר צרות ממה שתוכנן.

שימו לב שבכתבה הזו מצויין, נכון ליולי 2016, שהתיכנון הוא לתקן רק 33 מתוך 46 ממנהרות הקישור שניזוקו. נשמע לא טוב...

חוץ מזה - מאז 2016 לא שמעתי ולא ראיתי שום סיקור או איזכור בנושא המנהרות.

באופן כללי, לאחר קריסת הגשר הישן בכביש 4 באוגוסט האחרון מפגיעת משאית עם גובה חורג (הנהג נהרג), ולאחר סיקור לא אוהד במיוחד בנושא לגבי הגשרים בכל הארץ (שהוא דווקא לא בהכרח מקצועי אלא אולי קצת פוליטי) - נראה לי שיש למשרד התחבורה מה לשפר בענייני בטיחות של גשרים ומנהרות - עניינים הקשורים להנדסת בניין.
תנוח דעתך, התיקון הסתיים לפני חצי שנה
(עפ"י גורם מוסמך). זה שלא מדברים על משהו לא אומר שלא קורה כלום. אם כבר אז ההפך - כתבות מתפרסמות כשדברים לא עובדים.

לא הבנתי למה הכנסת כאן את גשר הולכי הרגל בן יותר מ-40 שנה שנפל בתאונה נדירה ביותר. לא קשור ולא לעניין.
 

aryeri

Member
טוב לדעת. וצודק - ההיקש עם עניין הגשרים לא היה מוצלח.

תנוח דעתך, התיקון הסתיים לפני חצי שנה
(עפ"י גורם מוסמך). זה שלא מדברים על משהו לא אומר שלא קורה כלום. אם כבר אז ההפך - כתבות מתפרסמות כשדברים לא עובדים.

לא הבנתי למה הכנסת כאן את גשר הולכי הרגל בן יותר מ-40 שנה שנפל בתאונה נדירה ביותר. לא קשור ולא לעניין.
טוב לדעת. וצודק - ההיקש עם עניין הגשרים לא היה מוצלח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה