השקעה סולידית

baysap

New member
השקעה סולידית

היי אני מעוניין בהשקעה סולידית עם מעט דמי ניהול ומיסוי. קראתי קצת על תעודות סל של מק"מ ?הייתי מעוניין לדעת אם זו אופציה עדיפה על קרנות נאמנות של מק"מ ? או אולי אתם ממליצים על אופציה סולידית אחרת ? תודה ושבוע טוב
 

seani

New member
ההבדל בין קנית קרן לתעודת סל (וזה לא

משנה אם מדובר על מקם או על הניקיי) הוא האמונה שלך. בקניית קרן נאמנות אתה קונה ניהול. אם אתה מאמין שמנהל הקרן יוכל להשיג תשואה גבוהה מהמדד, תקנה קרן . בקניית תעודת סל אתה קונה כלי "טיפש". תעודת הסל תתן לך את תשואת המדד. לא יותר ולא פחות. אבל, יש הבדל נוסף. בקניית תעודת סל אתה תשלם לבנק עמלת קניה/מכירה אשר איננה קיימת בקניית קרנות נאמנות. בקיצור, אין מוצר אחד אשר עדיף על השני. מדובר פה בשני מוצרים (כמעט) מקבילים. חשוב אבל שתשים לב, כי אף אחד מהמוצרים הנל לא מבטיח לך תשואה או את הקרן.
 

baysap

New member
איך אני בודק מה העמלה ?

איפה זה כתוב, יש לכם המלצה לאתר טוב בנושא של תעודות סל ?
 

baysap

New member
סולידי

היי איזה אפיק כדאי לבחור להשקעה סולידית שתניב 5-6% בשנה ? תודה
 

ami026

New member
יש לי הצעה בשבילך

במקום לקנות תעודת סל על מק"מ או קרן נאמנות של מק"מ למה שפשוט לא תקנה מק"מ וזהו? לא יהיו לך דמי ניהול ולא תהיה בסיכון שאיזה בית השקעות יפשוט את הרגל..
 

seani

New member
לידע כללי, גם אם בית ההשקעות פושט רגל הכסף של

הלקוח מובטח. גם בקרן נאמנות וגם בתעודת סל.
 

ami026

New member
אתה טועה ומטעה

אני מציע לך לקרוא המאמר (בעברית) הבא http://www.etf.co.il/index.php/2008/04/09/whats-the-difference-between-etf-and-etn/ ויש שלל של מאמרים (באנגלית) שמסבירים את ההבדל בין תעודות סל אמיתיות ETF שנסחרות בחו"ל לבין תעודות סל מדומות ETN שהן בעצם תעודות התחייבות שהן תעודות הסל (כביכול) הישראליות. אלו האחרונות לא מחוייבות לקנות נכסים מהמדד ולראיה בדו"חות שהן מפרסמות של רבעון אפשר לראות שבקסם הודו הן קונות בכלל דולרים ושמות אותו בפיקדון בסיטיבנק. במקרה כזה אם הן נופלות הכסף של הציבור (לפחות רובו) נופל יחד איתן. ההבדל בין ETN ל-ETF הוא קריטי לכל משקיע באשר הוא. אני מציע לכל משקיע כאן לבדוק אותו ולהיכנס לאתר של תעודת הסל ולקרוא את התשקיף ואז יוכל להבין יותר מה הוא קונה. מי שקונה תעודת סל על מק"מ שלא יתפלה אח"כ שקנו בכספו איזה חוזים בבנק אמריקאי שכל קשר בינם לבין מק"מ הוא מקרי בהחלט. מי שרוצה לקנות מק"מ שיקנה מק"מ וזהו (כנ"ל לדבי תעודות סל על דברים אחרים). אציין שאינני בעל מקצוע בתחום והכל מידע מעמיק שאספתי באינטרנט.
 

seani

New member
היות ואתה ציינת שאינך בעל מקצוע אני אציין

שאני דווקא כן. אני עובד בחברת תכלית ואתה מוזמן להתקשר אלינו (או לכל חברה אחרת) ולשאול כיצד תעודת סל עובדת. etf זוהי קרן נאמנות. וכמו כל קרן היא יכולה לעשות יותר או פחות מהמדד.
 

seani

New member
נ.ב. לגבי קסם הודו (או תעודה על הנייקי וכד)

החברה לא קונה את המניות בהודו אלא את החוזה. את שאר הכסף היא מפקידה בפקדונות דולרים. הפעולה נעשית (והיה כאן דיון על זה לפני כשבועיים) כדי ליצור חשיפה מתאימה מבלי לקנות את המניות עצמן. למה לא קונים את המניות עצמן ? יש לזה כמה סיבות שהעיקריות בהם הן: - אין אפשרות בגלל הבדלי שעות מסחר - אין אפשרות בגלל הגבלת סכום (תנסה לקנות 500 מניות ב s&p ב 100 אלף שח) - אין אפשרות בגלל מספר המניות במדד (תנסה לקנות 500 מניות בלי שהשוק יברח לך).
 
למעלה