השקעה סולידית - שאלה על מדד שארפ

ponder

New member
השקעה סולידית - שאלה על מדד שארפ

היינו היום בבנק בייעוץ השקעות, יש לנו סכום כסף של 200+ שנצטרך אותו בטווח זמן של בין 2-4 שנים, כלומר - בשנתיים הקרובות בוודאות לא נצטרך אותו נזיל.

אנחנו מחפשים השקעה סולידית. היועץ הציע לנו חלוקה לכמה מסלולים, עם חשיפה של כ-2% למניות 46% מדדי ו-52% שקלי.

אני קצת הולך לאיבוד עם כל המידע... הדבר העיקרי ש"צד את עיני" זה מדד השארפ :

הוא משתנה משמעותית בין תקופה לתקופה. למשל - מדד שארפ לשנה בקרן מסויימת הוא מעל 1 ובקרן אחרת מעל 3, אבל בתקופה של שנתיים, רוב הקרנות שהציעו לי המדד שואף לאפס (או אפילו שווה לו).
מתוך 6 קרנות שהציעו לי, רק בשתיים המדד הוא מעל 1 בתקופה של 24 חודשים, בכל היתר הוא כמעט שווה לאפס.

מה זה אומר?? האם זה בגלל שרציתי השקעה סולידית?? האם בכלל משתלם לי עם כזה מדד שארפ לשים כסף בקרן נאמנות (עם דמי ניהול וכו') או פשוט בפיקדון (סביבות ה- 2% שקלי ).
 

a190

New member
מה המטרות שלך ?

אל תכנס למדד שארפ
זה סתם שטויות.
 

קרלטון

New member
כמה נקודות

1. מדד שארפ נותן אינדיקציה לתשואה *מעבר לריבית חסרת סיכון*, ביחס לתנודתיות ההשקעה. כיוון שאתה הולך על אפיק סולידי מאוד, אין מה להתפלא ששארפ נמוך מאוד, ובוודאי לאחר עמלות.

2. הנתונים של שנה או שנתיים אחורה לא מצביעים בצורה חזקה על התשואה אליה אתה יכול לצפות. זה שקרן אחת עשתה שארפ 3 והשנייה 1 לא אומר שהיחס ישמר (כפי ששמת לב כשעברת לתקופה שונה), והוא יכול גם להתהפך.

3. ספק גדול אם כדאי ללכת על קרן כלשהי, הסכום גדול מספיק כדי להחזיק מספר אג"חים קצרים. או ישירות, או דרך תעודות סל.

4. אין הרבה משמעות ל-2% מניות, אם כל ההקצאה למניות היא 4,000 ש"ח אז אפשר לוותר עליה וכך לא להיכנס לבעיות של עמלות מינימום אם הולכים על תעודות סל.

5. החלוקה הכמעט שווה בין מדדי לשקלי נכונה בעיני, בחוסר היומרה שלה. קל להיסחף עם התקשורת ולנסות לחזות מדדים כאלה או אחרים אבל האמת היא שזה לא יותר קל מכל תחזית אחרת.
 
הכי סולידי

מתחיל בלא לממן את הבנק דרך דמי שמירה מופרזים. ב-0.8% לשנה על השקעות סולידיות אתם מתחילים במינוס של 1600 ש"ח פלוס מינוס וחבל. אז אם הכיוון הוא אג"ח/קרנות/תעודות סל, תנסו להוריד את הבנק ל0.3% לשנה או פחות.

אם מנפנפים אותכם - תעבירו את ההשקעות לבנק אחר (אפשר גם לבית השקעות אבל לא בטוח שהטרחה שווה במקרה שלכם).

אני מסכים עם קרלטון שאין משמעות ל-2% מניות, זה רק יסבך לכם את התיק והתמורה שולית (הדגמה: גם אם בשנתיים השוק יעלה ב-50% - מה שאישית אני לא מאמין שיקרה - הרווח שלכם יהיה בסך הכל 1% על כלל התיק).

תבדקו גם את האופציה של בנק ירושלים - אצלם תקבלו ריבית מובטחת (ותחרותית) הן בצמודי מדד והן בשקלי, ובלי דמי שמירה, עמלות קניה/מכירה, ודמי ניהול של קרנות נאמנות.
 

ponder

New member
האם אני צריך את הבנק

בשביל לקנות תעודות סל?
והאם תוכל להסביר בבקשה בקצרה מה "ההסתבכות" עם מניות? זה חלק מקרן נאמנות שמשקיעה גם במניות.

ההנחה היא שנצטרך את הכסף לשדרוג דירה, דבר שיקרה להערכתנו בשנתיים עד ארבע הקרובות. בנתיים, כואב לי הלב שהכסף יושב באיזה פקדון עלוב ולא עושה כלום... לכן חשבתי על האפיק של קרנות השתלמות.
 

קרלטון

New member
בשביל לקנות תעודות סל

אתה צריך את הבנק או לפתוח חשבון בבית השקעות. הבנק או בית ההשקעות מבצעים לפי הוראתך (פרונטלית, טלפונית, או דרך ממשק אינטרנטי) את קניית תעודות הסל בבורסה.
אם אתה עובד דרך הבנק (מה שכנראה תעשה), אז במסחר בני"ע קרוב לוודאי יחולו עליך עמלות מינימום שהופכות פעולות בסכומים קטנים ללא כדאיות.
אם אתה מפקיד בקרנות נאמנות אין לך בעייה כזאת אבל קיימות עלויות מתמשכות אחרות.

שמע, אם אתה רוצה בעיקר לשמור על ערך הכסף ללא לקיחת סיכונים ועם צפי לשימוש בשנים הקרובות, אין לצפות לתשואה יוצאת דופן כלשהי, ושם המשחק הוא בעיקר התחמקות מעלויות. בקרנות נאמנות יש עלויות X, אם אתה רוצה לנהל חשבון ני"ע יש עלויות Y. התפקיד שלך הוא לקפוץ ימינה, שמאלה, מתחת, ומעל לעלויות שהגופים הפיננסים שאתה חייב להתנהל מולם מנסים להלביש עליך, עד כמה שאפשר...
 
למעלה