תלוי במחיר ההנפקה
לפני כן אציין שאם שיעור החזקות הציבור נמוך מאוד, אפשר שהנפקה שניה תטיב עם המניה. כך הם פני הדברים אם המניה נרשמת למסחר בבורסה זרה - הפצה בחו"ל משפרת את רמת הסחירות ומעלה את האטרקטיביות של החברה. עם זאת, ברוב המקרים, הנפקה שניה, תביא לירידת מחירים, ויש לכך לפחות שני טעמים תיאורטיים: 1. החברה מעוניינת למכור מניות. נניח שהמניות נסחרות בשוק במחיר 10 ש"ח. אם היא תבקש למכור במחיר גבוה יותר, ברור שאיש לא ירכוש ממנה. כך יוצא שהיא חייבת לתת הנחה. ההנחה לוחצת את המחיר בשוק כלפי מטה. 2. אם החברה מבקשת להנפיק מניות, כנראה שהיא מעריכה שהמחיר אותו היא יכולה להשיג בשוק גבוה מהשווי "האמיתי" של המניה. אחרת, היתה מעדיפה כנראה להנפיק אג"ח, או לקחת הלוואה בבנק וכך למקסם את רווחי בעלי המניות הקיימים. מה שנקרא to time the market. כמובן שככל שהמחיר בהצעה נמוך יותר וככל שבעלי העניין מציעים יותר מניות שלהם (להבדיל מהגדלת הון או מכירת מניות אוצר), יש לצפות לירידה חדה יותר במחיר המניה.