השפעות על סקטורים הספנות, הזיקוק והאנרגיה

בורסה 2008

Well-known member
שלושת הסקטורים האלה חוטפים חזק בארה"ב ואולי גם יכולים להסביר קצת את הטירוף בדלק קבוצה ואת החולשה הלא מוסברת בבז"ן. אך האם הסיבה לנפילות שלהם שם תופסת גם לפה?
אתרכז בשלושת המניות שמעניינות אותי(צים, בזן ודלק קבוצה עם קריצה לניו מד):

צים- תחום הספנות על הכוונת בארה"ב. איומים בקנסות על זמני שהייה ממושכים מדי בנמלים וקנסות על חזרה מארה"ב למזרח עם מכולות ריקות(הביקוש הגדול הוא מהמזרח לארה"ב ובהתאם לזאת גם המחירים. לחברות כנראה עדיף להחזיר את האניה ריקה כדי להעמיס מחדש במזרח מאשר לחכות למלא אותה במחיר עלוב בדרך למזרח). יחד עם זאת ישנה ירידה קלה במחירי השילוח ואיתותים כלשהם על ירידה בביקושים שאולי תקטין בהמשך את הביקושים לשילוח הימי ובעקבות כך ירדו המחירים בחדות. צריך לזכור ש-Q2 באופן מסורתי הוא החלש ביותר בתחום ו-Q3 אמור להיות החזק ביותר. אנחנו נכנסים עוד רגע אליו ונוכל לקבל אינדקציות טובות על המשך הפעילות בתחום.

בזן- תחום הזיקוק הוא עוד תחום על הכוונת. ביידן כבר מאיים באיסור ייצוא נפט ומוצריו, ואני כבר קורא ביקורת חריפה על מהלך שכזה שעלול לעשות בדיוק ההיפך מכוונתו של הממשל, להעלות את מחירי הנפט והדלקים העולמיים, לפגוע באירופה בת בריתה של ארה"ב, ובאופן כללי להמשיך את המדיניות הכל כך כושלת של ביידן בתחום האנרגיה. לדעתי כל הדיבורים האלה הם מה שמוריד בחדות את הסקטור בארה"ב, פשוט כי סביבה רגולטורית שכזאת היא אסון לעסקים, וכולם בורחים מאי הוודאות הזאת של מה הטמבל בבית הלבן יעשה כבר הפעם כדי קצת לשפר את דעת הקהל עליו שנמצאת בשפל. בקיצור, סקטור הזיקוק נמצא בתוך משחק פוליטי, וזה משחק שמשקיעים לא רוצים להיות בו.
האם זה אמור להשפיע על בזן?
הביקוש למוצרי בזן דיי קשיח. לא רואה ירידה חדה בביקוש למוצרי נפט, וראינו את התורים בנתב"ג בימים האחרונים. מעבר לכך, מהלך כזה עשוי דווקא לתמוך במרווחי זיקוק עולמיים גבוהים, מה שכמובן טוב לבזן. לא רואה שום סיבה שבזן תיפגע ממה שקורה שם, ולכן אני בהחלט לא יכול להסביר את הירידות בבזן מעבר לבורות.

דלק קבוצה- נתחיל בניו מד, שרגע לאחר חתיכת הסכם עם האיחוד האירופה חוטפת תיקון אלים של כ-20%. לא ברור לי על מה ולמה. הכנסות ניו מד סופר יציבות והמחיר הממוצע אמור רק לעלות ברבעונים הקרובים בשל מחיר הנפט ובשל ייצוא המקסימום האפשרי. יש המון ספקולציות ברשת על "יד מכוונת" שלא רוצה את ניו מד ודלק קבוצה במדד ת"א 35, מדד ששתיהן היו עמוק בתוכו עד לפני שבוע-שבועיים וכרגע נמצאות בסכנה של לא להיכנס בעדכון הבא(עדכון ב-4/8, תאריך קובע 14/7).
לא אוהב להתעסק בקונספירציות האלה, וגם אם הן נכונות זה לא מעניין אותי.
בדלק קבוצה יש פשוט מוכרים עצומים. כל הגל האחרון מלווה במחזורי שיא, ובאמת שאין לי איך להסביר זאת כי הסביבה לא השתנתה. גם מגזר האנרגיה בארה"ב נמצא באותה אי וודאות כמו מגזר הזיקוק עם אפשרות לאיסור על ייצוא נפט גולמי, אז אולי מנסים לרכב על המומנטום משם, אבל אני לא רואה שום קשר לדלק קבוצה ועסקיה. איתקה כבר חטפה את המס בבריטניה ועל כך דלק הגיבה בירידה אך לא משמעותית מדי. במקרה הזה לדעתי אפשר רק להוריד את הראש ולחכות שינקו את המוכר. אם הסביבה תישאר באיזורים האלה, אין לי ספק שזה יקרה ונחזור גם לשיאים חדשים.

בקיצור- היחידה שאני רואה שיכולה באמת להיפגע זאת צים, אבל היא התרסקה כל כך חזק, שלדעתי היא כבר מגלמת הרבה יותר מכך במחיר הנוכחי.

לגבי השאר- סבלנות

יש עניין בכל הניירות הנ"ל ואין המלצה כלל וכלל!
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה