השנה שלי

השנה שלי

שלום לכולם. האמת שאני מנסה להבין למה אני כותבת כאן. הרי ניסיתי להתרחק מהפורומים הרבה זמן בלי שום הודעה. אולי זה בגלל שכמו שהחבר שלי אמר, אני צריכה להיות במקום שיתמוך בי. כל כך הרבה שינויים: ) נתחיל בזה שאני עובדת כבר שנה וחצי במקום עבודה מסויים בצורה מאוד אינטנסיבית, מה שהביא אותי לתשישות פיסית ונפשית. אני בתהליכי חיפוש עבודה, ואני חושבת שאני יודעת באיזה תחום , אבל אני לא בטוחה מה אני רוצה. כי אני דווקא נהנית מהתוכן של העבודה הקיימת. מבחינת המסביב - יש בעייתיות. אני רוצה עבודה שתכוון אותי לקריירה, ושאני אלמד ממנה, כמו שלמדתי מהעבודה הזו, אבל כל כך הרבה דברים מעניינים אותי, ופשוט לא הולך לי. משפחתי כרגע בתהליכי מעבר מדירה שחיינו בה 20 שנה , דירה שבה חווינו הרבה זעזועים ושינויים, לדירה חדשה, עם משפחה חדשה (אמי התחתנה) וזה מהלך טוב. מבחינתי, זה אומר פחות פרטיות אבל הידיעה שאמי תהיה מאושרת, ובכלל נתחיל ממקור טוב של אהבה זה מחזיק אותי עד ינואר. אני מתכננת לפתח יותר את התחביבים שלי, כמו שחייה, ולחזור לדברים שזנחתי במהלך השנה האחרונה. בינואר, אני עוברת לגור עם החבר שלי. מעולם לא גרתי מחוץ לבית, העצמאות זה משהו שמהותי לי כבר הרבה שנים, ואף פעם לא הצלחתי ליישם. בכלל, אני מרגישה שאני אצליח להתפתח יותר כשאני אצטרך לעשות דברים לבד או איתו ואהיה פחות נתונה למחשבות של אחרים. העניין הוא שכבר שנים אני מנסה להפחית ברמות הפחד שלי. אני כבר הרבה פחות פוחדת להיות לבד, אבל המילה "לבד" היא מילה שמדאיגה אותי מצד אחד, אבל מצד שני, כבר שנים שאני סותרת במעשיי את ה"ביחד". זה לא קורה לי איתו. זה כן קורה לי למשל שאני רוצה ליצור קשר, אבל יהיה לי מאוד קשה להרים את הטלפון. או שאני רוצה לדבר עם אנשים מהעבר, ואני כן יוצרת את הקשר ההתחלתי, ואז בורחת מהפחד. ה"עצמי" שלי השתנה מאוד בשנים האחרונות. אני הרבה יותר פתוחה ומשתפת, אבל עניין הטלפונים היה ונשאר הבעיה החמורה שלי שמונעת ממני להתקדם הלאה. אני מכירה מישהי כבר המון זמן, ואנחנו תמיד נפגשות ואני מאוד אוהבת אותה. אבל הפחד שלי (בעצם מכלום) גורם לי לא להתקשר. לפני כשבועיים אחרי יומיים שכל הזמן פחדתי להתקשר, אמרתי- אני מתקשרת, ולא איכפת לי מכלום. היא הייתה בהלם. דיברנו איזה שעה וכל כך נהננו, ולא הבנתי למה לעזאזל פחדתי. אני מנסה להבין כבר הרבה זמן מאיפה נובע הפחד. האם זה איך יראו אותי, האם זה האם יקבלו את דברי, האם יתנו לי. אולי זה פשוט ניתוח יתר: ). בטח יש עוד דברים , אבל הניתוח הזה מעולם לא עזר לי. להפך, המחשבות השליליות הן המוקד שאני מנסה להפוך אותך לחיוביות כבר הרבה זמן בכדי לשבור את החומות. בכל אופן... אני רואה שזרימת הכתיבה שלי חזרה אחרי הרבה זמן ללא השראה, אבל אני בכל זאת אסיים לעכשיו. צריכים לישון מתישהו! אני.
 
בוקר טוב חוט השני, וברוכה הבאה

בהחלט הגעת למקום שיתמוך בך בכל השינויים שאת מחפשת. ואת מדברת על שינויים לא פשוטים בכלל (בעצם אין שינוי שהוא פשוט): * שינוי תעסוקתי * מעבר דירה * יציאה מהבית וכל הנלווים לכך - חששות, פחדים, מחשבות שליליות ומכשולים שונים בדרך לשינוי (חומות כמו שהגדרת אותם). אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לעזור לאורך הדרך, אבל העשייה האמיתית תלוייה בך. הייתי מציעה לך להתמקד בדבר אחד, לדוגמא, השינוי התעסוקתי שייפתח לך פתח לשינויים נוספים (למשל היציאה מהבית). מאחלת לך המון בהצלחה, ואת כמובן מוזמנת להמשיך ולכתוב. שבוע מקסים,
 
אני מנסה להבין

לאן אני רוצה להגיע. מעין מטרות על מול כל המטרות הקטנות שלי, אבל לא הולך. אני מחפשת יותר מדי אז נראה לי שבגלל זה אני לא מוצאת הרבה.
 
מישהי אמרה לי לא מזמן, משפט מפתח

בעיני. היא אמרה לי - "תפרידי בין העשייה לבין המחשבות". היא אמרה לי את זה כי היא מכירה אותי ויודעת שיש לי מן צורך כזה לפני כל דבר שאני עושה, לחשוב, להרהר, לנתח, לנסות להבין איך הדברים ייראו אחרי שאני אגיע אליהם. אולי גם לך יש צורך דומה. ובעצם מה שהיא אמרה לי זה, תפסיקי לחשוב כל-כך הרבה, תתחילי לעשות גם בלי להיות מסוגלת לדמיין לעצמך את התמונה הגדולה, פשוט תעשי משהו שאת רוצה ותראי לאן זה ייקח אותך. כמו שאני רואה את הדברים שלך, ייתכן שאת מחפשת את הייעוד שלך. החיפושים הללו יכולים להימשך זמן מה, עד שתמצאי את הדבר הזה שייתן לך את האנרגיות והעניין שאת מחפשת. זה עשוי לקחת זמן עד שתמצאי, אבל בנתיים מכל החיפושים לומדים המון. לכן הייתי רוצה להציע לך לעשות את אותו הדבר שיעצו לי לעשות. אל תעזבי את החיפוש של מטרת העל שלך, אבל תורידי מעט מינונים בקשר אליה, ותתחילי לעשות משהו לקידום המטרות היותר קטנות. אם כרגע חיפוש עבודה זה הדבר הקריטי (או אולי משהו אחר שזיהית/תזהי אותו כדבר החשוב ביותר כרגע), אז תתחילי לפעול בכיוון, כי כשתהיה לך עבודה אחרת, יותר טובה, אז תוכלי להמשיך ולהתקדם הלאה למטרות האחרות. הן אמנם לא מטרות העל שלך, אבל בהחלט יגרמו לך להרגיש טוב ויתנו לך מוטיבציה להמשיך לחפש.
 
למעלה