השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1

מצב
הנושא נעול.

bus090

New member
השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1

השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.

יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.

מה דעתכם?
 

bus090

New member
אם לא הבנתם את השורה על קו 125-

השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.

יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.

מה דעתכם?
אם לא הבנתם את השורה על קו 125-
אז הנה:
קו 125- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.
 

DRORIKO8

New member
מעבר לזה שמדובר בקו מסורבל עד מוות

אם לא הבנתם את השורה על קו 125-
אז הנה:
קו 125- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.
מעבר לזה שמדובר בקו מסורבל עד מוות
הוא לא כזה חשוב כשיש את 89 ו-22. הרבה יותר חשוב שיהיה קישור בין שיכון ל' למרכז תל אביב. שלא לדבר על העתיד כשיבנו את השכונה(שלא לאמר כרך) בין רידינג לגלילות
 
את הקישור בין אזור זה של צפון ת"א לבין מרכז ת"א מתוכנן לספק

מעבר לזה שמדובר בקו מסורבל עד מוות
הוא לא כזה חשוב כשיש את 89 ו-22. הרבה יותר חשוב שיהיה קישור בין שיכון ל' למרכז תל אביב. שלא לדבר על העתיד כשיבנו את השכונה(שלא לאמר כרך) בין רידינג לגלילות
את הקישור בין אזור זה של צפון ת"א לבין מרכז ת"א מתוכנן לספק
בעתיד (בעידן הבניה הרוויה בין רידינג לגלילות) הקו הירוק.
קווי אוטובוס כאלה או אחרים, במסלולים כאלה או אחרים כבר לא יוכלו להספיק.
כבר היום המזלג X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק לא מצליח לספק את הביקוש.
במקום לשחק משחקי נדמה לי עם קווי אוטובוס צריך להאיץ את ביצוע קווי המתע"ן.
את הקו האדום והקו הירוק גוש דן היה צריך עוד בעשור הקודם.
בעשור הבא הוא כבר יצטרך אותם כקווי מטרו.
 

DRORIKO8

New member
אה אוקי,לא ידעתי שהקו הירוק יסע דרך לוי אשכול

את הקישור בין אזור זה של צפון ת"א לבין מרכז ת"א מתוכנן לספק
בעתיד (בעידן הבניה הרוויה בין רידינג לגלילות) הקו הירוק.
קווי אוטובוס כאלה או אחרים, במסלולים כאלה או אחרים כבר לא יוכלו להספיק.
כבר היום המזלג X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק לא מצליח לספק את הביקוש.
במקום לשחק משחקי נדמה לי עם קווי אוטובוס צריך להאיץ את ביצוע קווי המתע"ן.
את הקו האדום והקו הירוק גוש דן היה צריך עוד בעשור הקודם.
בעשור הבא הוא כבר יצטרך אותם כקווי מטרו.
אה אוקי,לא ידעתי שהקו הירוק יסע דרך לוי אשכול
נקווה שלא יתמהמהו איתו עם כך
 
משהו נשמע לי לא הגיוני ברמה העקרונית

השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.

יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.

מה דעתכם?
משהו נשמע לי לא הגיוני ברמה העקרונית
מצד אחד, אתה מבטל את קו 10 שלא חופף את קו 1, ומצד שני את הקווים שחופפים לקו 1 בקטעים רבים אתה משנה כדי שיהיו דומים יותר לקו 10.
לא היה הגיוני יותר לצמצם עד לבטל את 40/240/42/142, ובמקומם לחזק ולתגבר את קו 10?

למשל:
נסיעה דרך רח' אנה פרנק בבת-ים (במסלול 40/240) ובהמשך בכצנלסון (במקום 142)
בת"א: דרך אילת (40/240) ואלנבי (כמו 42) לאזור כרמלית
בין כיכר רבין למסוף 2000 ייסע דרך דוד המלך, ויצמן ושאול המלך (תחליף ל-142) ומשם ממשיך לאבא-הלל (42/142) עד עתידים.
 

bus090

New member
זה הקטע.

משהו נשמע לי לא הגיוני ברמה העקרונית
מצד אחד, אתה מבטל את קו 10 שלא חופף את קו 1, ומצד שני את הקווים שחופפים לקו 1 בקטעים רבים אתה משנה כדי שיהיו דומים יותר לקו 10.
לא היה הגיוני יותר לצמצם עד לבטל את 40/240/42/142, ובמקומם לחזק ולתגבר את קו 10?

למשל:
נסיעה דרך רח' אנה פרנק בבת-ים (במסלול 40/240) ובהמשך בכצנלסון (במקום 142)
בת"א: דרך אילת (40/240) ואלנבי (כמו 42) לאזור כרמלית
בין כיכר רבין למסוף 2000 ייסע דרך דוד המלך, ויצמן ושאול המלך (תחליף ל-142) ומשם ממשיך לאבא-הלל (42/142) עד עתידים.
זה הקטע.
אפשר להגיד שגם 40 מבוטל במתכונתו הנוכחית, והקו שקראתי לו 40 הוא זהה ל-10 בתל אביב ונותן קישור טוב יותר מאשר מה ש-10 נתן בין בת ים לתל אביב. בחלק של קו 10 ברח' יפת- ייסע קו 42 המחודש שיתן קישור די מתבקש בין רוטשילד לבין בגין.
בקו 10 שאתה הצעת, ביטלת את קישור בת ים לרוטשילד (הרי ביטלת את 142), ביטלת את הקישור בין צפון מזרח תל אביב לבין ז'בוטינסקי ועוד.
&nbsp
קו 240 לא יכול להתבטל כי אין לו שום השקה עם קו 1 בתוך בת ים, ומעברו השני הוא מגיע גם לבני ברק, והוא קו נוסף שנע בציר דומה ל-1, בדומה ל-51 שהצעתי.
 
או.קיי., בוא נשים את 142 ו- 240 בצד לרגע

זה הקטע.
אפשר להגיד שגם 40 מבוטל במתכונתו הנוכחית, והקו שקראתי לו 40 הוא זהה ל-10 בתל אביב ונותן קישור טוב יותר מאשר מה ש-10 נתן בין בת ים לתל אביב. בחלק של קו 10 ברח' יפת- ייסע קו 42 המחודש שיתן קישור די מתבקש בין רוטשילד לבין בגין.
בקו 10 שאתה הצעת, ביטלת את קישור בת ים לרוטשילד (הרי ביטלת את 142), ביטלת את הקישור בין צפון מזרח תל אביב לבין ז'בוטינסקי ועוד.
&nbsp
קו 240 לא יכול להתבטל כי אין לו שום השקה עם קו 1 בתוך בת ים, ומעברו השני הוא מגיע גם לבני ברק, והוא קו נוסף שנע בציר דומה ל-1, בדומה ל-51 שהצעתי.
או.קיי., בוא נשים את 142 ו- 240 בצד לרגע
עדיין, אתה מבטל את 10, אבל הופך את 40 ל-10 החדש, ועוד מסבך את המצב ביפו ונדרש לשינוי ב-42. לא יותר פשוט לשדרג את 10 במקום הבלגן הזה?

לגבי הקישור לרוטשילד (אם 142 מבוטל): אפשר לפתור גם את הבעיה הזו בקלות על-ידי הסטה של 25 או 125 לשם.
 

bus090

New member
קרעת מזלג של 25/125 שהוא מזלג שעובד חזק

או.קיי., בוא נשים את 142 ו- 240 בצד לרגע
עדיין, אתה מבטל את 10, אבל הופך את 40 ל-10 החדש, ועוד מסבך את המצב ביפו ונדרש לשינוי ב-42. לא יותר פשוט לשדרג את 10 במקום הבלגן הזה?

לגבי הקישור לרוטשילד (אם 142 מבוטל): אפשר לפתור גם את הבעיה הזו בקלות על-ידי הסטה של 25 או 125 לשם.
קרעת מזלג של 25/125 שהוא מזלג שעובד חזק
בתוך יפו השינוי הוא מינימלי, במקום שהקו שעובר ביפת יקרא 10, הוא יקרא 42. בתל אביב אותו דבר רק עם 40.
המסלול של 42 החדש שהצעתי לדעתי הוא מסלול שצפוי לו הצלחה, ציר כרמלית-רוטשילד-בגין יכול להיות לא רע בכלל.
גם קו 40 החדש, יוצא בסופו של דבר קו די מהיר בלי הרבה סירבולים.

אתה לא יכול לבטל את 40 וגם את 42 ולשדרג בצורה כלשהי את קו 10. כך אתה פוגע פגיעה די רצינית בשירות בבת ים.
כשביצעו את הרפורמה לפני 3 שנים, 40 ו-42 היו נוסעים בבלפור עד הסוף. רח' יוספטל ורח' הנביאים בבת ים נותקו. אי אפשר לפצות את זה בדוגמת "10 משודרג".
 
אני מתחיל להשתכנע בצדקתך

קרעת מזלג של 25/125 שהוא מזלג שעובד חזק
בתוך יפו השינוי הוא מינימלי, במקום שהקו שעובר ביפת יקרא 10, הוא יקרא 42. בתל אביב אותו דבר רק עם 40.
המסלול של 42 החדש שהצעתי לדעתי הוא מסלול שצפוי לו הצלחה, ציר כרמלית-רוטשילד-בגין יכול להיות לא רע בכלל.
גם קו 40 החדש, יוצא בסופו של דבר קו די מהיר בלי הרבה סירבולים.

אתה לא יכול לבטל את 40 וגם את 42 ולשדרג בצורה כלשהי את קו 10. כך אתה פוגע פגיעה די רצינית בשירות בבת ים.
כשביצעו את הרפורמה לפני 3 שנים, 40 ו-42 היו נוסעים בבלפור עד הסוף. רח' יוספטל ורח' הנביאים בבת ים נותקו. אי אפשר לפצות את זה בדוגמת "10 משודרג".
אני מתחיל להשתכנע בצדקתך
אין טעם לנתק שני חלקים של בת-ים זה מזה וגם ציר כרמלית-רוטשילד-בגין נשמע כמו רעיון חזק.
 

bus090

New member
את קו 10 לא באמת ביטלתי, פשוט פיצלתי אותו בין 40 ו-42.

משהו נשמע לי לא הגיוני ברמה העקרונית
מצד אחד, אתה מבטל את קו 10 שלא חופף את קו 1, ומצד שני את הקווים שחופפים לקו 1 בקטעים רבים אתה משנה כדי שיהיו דומים יותר לקו 10.
לא היה הגיוני יותר לצמצם עד לבטל את 40/240/42/142, ובמקומם לחזק ולתגבר את קו 10?

למשל:
נסיעה דרך רח' אנה פרנק בבת-ים (במסלול 40/240) ובהמשך בכצנלסון (במקום 142)
בת"א: דרך אילת (40/240) ואלנבי (כמו 42) לאזור כרמלית
בין כיכר רבין למסוף 2000 ייסע דרך דוד המלך, ויצמן ושאול המלך (תחליף ל-142) ומשם ממשיך לאבא-הלל (42/142) עד עתידים.
את קו 10 לא באמת ביטלתי, פשוט פיצלתי אותו בין 40 ו-42.
אגב, שום תחנה נוכחית של קו 10 לא מתבטלת והפיצול של 10 ל-40 ו-42 מוסיף קישור יעיל שלא היה קודם.
 
לגבי קווים 50 ו-51 - מה שאתה מציע ייצור שני קווים הפועלים כל

השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.

יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.

מה דעתכם?
לגבי קווים 50 ו-51 - מה שאתה מציע ייצור שני קווים הפועלים כל
היום בין בית רבקה לת"א, 51 ו-82.
עדיף לנצל את התשומות ליצירת קו הפועל כל היום בין הדר גנים לת"א (למשל הפיכת 166 לקו הפועל כל היום או להאריך את 51 להדר גנים ולא לבית רבקה) וכן לתגבור קווים 38 ו-350 (תוך שינוי מסלוליהם אל מחוץ לז'בוטינסקי).
למשל 51 יכול להתחיל בהדר גנים וליסוע דרך צומת סירקין, עין גנים, מחנה יהודה, פינס וסלנט והמשך כפי שהצעת.
כך יהיו שני קווים הפועלים כל היום בין התחנה המרכזית בפ"ת לאזור התחנה המרכזית בת"א (קו 1) ולכרמלית (קו 66), קו אחד הפועל כל היום בין הדר גנים לתחנה המרכזית (51) וקו נוסף הפועל רק בשעות השיא לכרמלית (166), וקו אחד הפועל כל היום בין בית רבקה לכרמלית (82) וקו נוסף הפועל בתדירות נמוכה או רק בחלק משעות היום בין בית רבקה לתחנה המרכזית (350).
מסוף בית רבקה לא מצדיק שני קווים הפועלים כל היום בתדירות גבוהה לת"א, בעוד ממסוף הדר גנים יהיה רק קו אחד ורק בשעות השיא.
ובכלל משני המסופים גם יחד הקישור העדיף לת"א כלל אינו דרך ציר ז'בוטינסקי הקדוש אלא דרך אלוף שדה ועדיף להסיט תשומות מציר ז'בוטינסקי לציר הזה.

אבל אני מעריך שהמגמה בעתיד היותר רחוק תהיה שונה - צמצום מספר הקווים בין פ"ת לת"א והסתמכות על מעברים בתחנה המרכזית או בבילינסון. לשם כך בנו את המתח"מ הצמוד לקניון הגדול שמיועד לשרת קווים עירוניים שישמשו קווי הזנה לקו האדום.
בסופו של דבר הקו האדום יהיה כנראה אחד משני קווים בלבד לאורך ציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א וקווים אחרים יסעו בצירים אחרים כמו אבא הלל ואלוף שדה.
אז אם מדברים על "הרגלת הציבור" זה הכיוון שצריך ללכת אליו, רק שנת"ע, משרד התחבורה ועיריית פתח תקוה יואילו בטובם לפתוח כבר את המתח"מ הזה שעומד כאבן שאין לה הופכין.
 

bus090

New member
אני לא בקיא כל כך בתוך פתח תקווה. אם מה שאתה מציע יותר מתבקש

לגבי קווים 50 ו-51 - מה שאתה מציע ייצור שני קווים הפועלים כל
היום בין בית רבקה לת"א, 51 ו-82.
עדיף לנצל את התשומות ליצירת קו הפועל כל היום בין הדר גנים לת"א (למשל הפיכת 166 לקו הפועל כל היום או להאריך את 51 להדר גנים ולא לבית רבקה) וכן לתגבור קווים 38 ו-350 (תוך שינוי מסלוליהם אל מחוץ לז'בוטינסקי).
למשל 51 יכול להתחיל בהדר גנים וליסוע דרך צומת סירקין, עין גנים, מחנה יהודה, פינס וסלנט והמשך כפי שהצעת.
כך יהיו שני קווים הפועלים כל היום בין התחנה המרכזית בפ"ת לאזור התחנה המרכזית בת"א (קו 1) ולכרמלית (קו 66), קו אחד הפועל כל היום בין הדר גנים לתחנה המרכזית (51) וקו נוסף הפועל רק בשעות השיא לכרמלית (166), וקו אחד הפועל כל היום בין בית רבקה לכרמלית (82) וקו נוסף הפועל בתדירות נמוכה או רק בחלק משעות היום בין בית רבקה לתחנה המרכזית (350).
מסוף בית רבקה לא מצדיק שני קווים הפועלים כל היום בתדירות גבוהה לת"א, בעוד ממסוף הדר גנים יהיה רק קו אחד ורק בשעות השיא.
ובכלל משני המסופים גם יחד הקישור העדיף לת"א כלל אינו דרך ציר ז'בוטינסקי הקדוש אלא דרך אלוף שדה ועדיף להסיט תשומות מציר ז'בוטינסקי לציר הזה.

אבל אני מעריך שהמגמה בעתיד היותר רחוק תהיה שונה - צמצום מספר הקווים בין פ"ת לת"א והסתמכות על מעברים בתחנה המרכזית או בבילינסון. לשם כך בנו את המתח"מ הצמוד לקניון הגדול שמיועד לשרת קווים עירוניים שישמשו קווי הזנה לקו האדום.
בסופו של דבר הקו האדום יהיה כנראה אחד משני קווים בלבד לאורך ציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א וקווים אחרים יסעו בצירים אחרים כמו אבא הלל ואלוף שדה.
אז אם מדברים על "הרגלת הציבור" זה הכיוון שצריך ללכת אליו, רק שנת"ע, משרד התחבורה ועיריית פתח תקוה יואילו בטובם לפתוח כבר את המתח"מ הזה שעומד כאבן שאין לה הופכין.
אני לא בקיא כל כך בתוך פתח תקווה. אם מה שאתה מציע יותר מתבקש
דיינו.
 

DRORIKO8

New member
את 66 צריך לבטל

לגבי קווים 50 ו-51 - מה שאתה מציע ייצור שני קווים הפועלים כל
היום בין בית רבקה לת"א, 51 ו-82.
עדיף לנצל את התשומות ליצירת קו הפועל כל היום בין הדר גנים לת"א (למשל הפיכת 166 לקו הפועל כל היום או להאריך את 51 להדר גנים ולא לבית רבקה) וכן לתגבור קווים 38 ו-350 (תוך שינוי מסלוליהם אל מחוץ לז'בוטינסקי).
למשל 51 יכול להתחיל בהדר גנים וליסוע דרך צומת סירקין, עין גנים, מחנה יהודה, פינס וסלנט והמשך כפי שהצעת.
כך יהיו שני קווים הפועלים כל היום בין התחנה המרכזית בפ"ת לאזור התחנה המרכזית בת"א (קו 1) ולכרמלית (קו 66), קו אחד הפועל כל היום בין הדר גנים לתחנה המרכזית (51) וקו נוסף הפועל רק בשעות השיא לכרמלית (166), וקו אחד הפועל כל היום בין בית רבקה לכרמלית (82) וקו נוסף הפועל בתדירות נמוכה או רק בחלק משעות היום בין בית רבקה לתחנה המרכזית (350).
מסוף בית רבקה לא מצדיק שני קווים הפועלים כל היום בתדירות גבוהה לת"א, בעוד ממסוף הדר גנים יהיה רק קו אחד ורק בשעות השיא.
ובכלל משני המסופים גם יחד הקישור העדיף לת"א כלל אינו דרך ציר ז'בוטינסקי הקדוש אלא דרך אלוף שדה ועדיף להסיט תשומות מציר ז'בוטינסקי לציר הזה.

אבל אני מעריך שהמגמה בעתיד היותר רחוק תהיה שונה - צמצום מספר הקווים בין פ"ת לת"א והסתמכות על מעברים בתחנה המרכזית או בבילינסון. לשם כך בנו את המתח"מ הצמוד לקניון הגדול שמיועד לשרת קווים עירוניים שישמשו קווי הזנה לקו האדום.
בסופו של דבר הקו האדום יהיה כנראה אחד משני קווים בלבד לאורך ציר ז'בוטינסקי בין פ"ת לת"א וקווים אחרים יסעו בצירים אחרים כמו אבא הלל ואלוף שדה.
אז אם מדברים על "הרגלת הציבור" זה הכיוון שצריך ללכת אליו, רק שנת"ע, משרד התחבורה ועיריית פתח תקוה יואילו בטובם לפתוח כבר את המתח"מ הזה שעומד כאבן שאין לה הופכין.
את 66 צריך לבטל
סתם קו מסורבל שנבנה תלאי על תלאי. במקומו או להחזיר את 62(?) שהיה נוסע לתל אביב ישר דרך הרכבת, או להפוך את 166 לקו תדיר כל היום.
 
66 יוצא מפ"ת כאשר יהיה לו תחליף בביאליק ובפנקס

את 66 צריך לבטל
סתם קו מסורבל שנבנה תלאי על תלאי. במקומו או להחזיר את 62(?) שהיה נוסע לתל אביב ישר דרך הרכבת, או להפוך את 166 לקו תדיר כל היום.
66 יוצא מפ"ת כאשר יהיה לו תחליף בביאליק ובפנקס
כבר הסכמנו שעקרונית זה רעיון טוב לקצר אותו לרמת גן ולהפוך את 166 לקו הפועל כל היום בתדירות גבוהה.
אבל בעידן של הקו האדום כנראה שניהם כבר לא יהיו בפ"ת.
הסבירות הגבוהה היא שלצד הקו האדום יהיה קו נוסף שיכסה את התחנות בציר ז'בוטינסקי שהקו הרק"לי לא יכסה (בגלל הצפיפות הנמוכה יחסית של תחנות הקו הרק"לי) והמערכת תבוסס על החלפות בתחנה המרכזית ובבילינסון.
ובעידן הקרוב יותר גם כן יש צורך לצמצם את מספר האוטובוסים שיסעו בז'בוטינסקי בתקופת העבודות, כך שלא מן הנמנע שעוד לפני שהקו הרק"לי יושלם יהיה דילול של קווי פ"ת-ת"א לאורך ז'בוטינסקי.
לכן כאשר מדברים על שינויים עתידיים בקווים הללו צריך לקחת בחשבון את הנסיבות הללו ולא להסתכל על מערכת קווי האוטובוס כפי שהיא היום.
למשל בהקשר של 166, סביר להניח שהגישה תהיה להתבסס על קווי 9X העירוניים כמקשרים לקו 1 שהוא יקושר לאזורים שונים בת"א על ידי קווים אחרים.
קישור ישיר ומהיר בין אזור עמישב והדר גנים ובכלל דרום פ"ת לת"א לא יהיה דרך ז'בוטינסקי, אלא דרך אלוף שדה.

על מנת להכין את המערכת לתצורה כזו מה שבאמת צריך לעשות זה לשפר מאוד את התדירות של קו 1, לפתוח את המתח"מ בבילינסון, לשפר את החזות והפונקציונליות של התחנה המרכזית בפ"ת (כל עוד דבקים במיקומה הנוכחי), להתאים את הקווים העירוניים מכל רחבי העיר להזנה של קו 1 ולפתוח קווים בתדירות לפחות בינונית מדרום העיר לת"א דרך אלוף שדה ומצפון העיר לת"א דרך אם המושבות ואבא הלל.
הבעיה שמשרד התחבורה כנראה לא מסוגל לעשות את זה ללא מכרז חדש בפתח תקוה ומכרז כזה אין עדיין ויישומו בכל מקרה לא יהיה בשנתיים הקרובות.

אז בינתיים אנחנו משתעשעים בשינויים קוסמטיים למערכת של העבר...
 
לסמוך על קווים שתעשה את הקישור הזה

66 יוצא מפ"ת כאשר יהיה לו תחליף בביאליק ובפנקס
כבר הסכמנו שעקרונית זה רעיון טוב לקצר אותו לרמת גן ולהפוך את 166 לקו הפועל כל היום בתדירות גבוהה.
אבל בעידן של הקו האדום כנראה שניהם כבר לא יהיו בפ"ת.
הסבירות הגבוהה היא שלצד הקו האדום יהיה קו נוסף שיכסה את התחנות בציר ז'בוטינסקי שהקו הרק"לי לא יכסה (בגלל הצפיפות הנמוכה יחסית של תחנות הקו הרק"לי) והמערכת תבוסס על החלפות בתחנה המרכזית ובבילינסון.
ובעידן הקרוב יותר גם כן יש צורך לצמצם את מספר האוטובוסים שיסעו בז'בוטינסקי בתקופת העבודות, כך שלא מן הנמנע שעוד לפני שהקו הרק"לי יושלם יהיה דילול של קווי פ"ת-ת"א לאורך ז'בוטינסקי.
לכן כאשר מדברים על שינויים עתידיים בקווים הללו צריך לקחת בחשבון את הנסיבות הללו ולא להסתכל על מערכת קווי האוטובוס כפי שהיא היום.
למשל בהקשר של 166, סביר להניח שהגישה תהיה להתבסס על קווי 9X העירוניים כמקשרים לקו 1 שהוא יקושר לאזורים שונים בת"א על ידי קווים אחרים.
קישור ישיר ומהיר בין אזור עמישב והדר גנים ובכלל דרום פ"ת לת"א לא יהיה דרך ז'בוטינסקי, אלא דרך אלוף שדה.

על מנת להכין את המערכת לתצורה כזו מה שבאמת צריך לעשות זה לשפר מאוד את התדירות של קו 1, לפתוח את המתח"מ בבילינסון, לשפר את החזות והפונקציונליות של התחנה המרכזית בפ"ת (כל עוד דבקים במיקומה הנוכחי), להתאים את הקווים העירוניים מכל רחבי העיר להזנה של קו 1 ולפתוח קווים בתדירות לפחות בינונית מדרום העיר לת"א דרך אלוף שדה ומצפון העיר לת"א דרך אם המושבות ואבא הלל.
הבעיה שמשרד התחבורה כנראה לא מסוגל לעשות את זה ללא מכרז חדש בפתח תקוה ומכרז כזה אין עדיין ויישומו בכל מקרה לא יהיה בשנתיים הקרובות.

אז בינתיים אנחנו משתעשעים בשינויים קוסמטיים למערכת של העבר...
לסמוך על קווים שתעשה את הקישור הזה
או על החברה הבאה במכרז (סופרבוס? או חברה גרועה אחרת) זה דמיוני לחלוטין. ראו את הקישור הנוכחי של חברת קווים לתחנות הרכבת בפתח תקווה.
 
את הקישור קובע משרד התחבורה

לסמוך על קווים שתעשה את הקישור הזה
או על החברה הבאה במכרז (סופרבוס? או חברה גרועה אחרת) זה דמיוני לחלוטין. ראו את הקישור הנוכחי של חברת קווים לתחנות הרכבת בפתח תקווה.
את הקישור קובע משרד התחבורה
המפעיל צריך להפעיל את מה שמשרד התחבורה קובע.
גם לחוסר הקישור של תחנות הרכבת אחראי משרד התחבורה. לו רצה שיהיה קישור - היה קישור.
צריך להתרגל לכך שקווי המתע"ן של נת"ע, כאשר ירקמו עור וגידים, ישנו את מערכת הקווים בכל רחבי גוש דן ומה שהיה זה לא מה שיהיה.
כל מרכיבי המערכת ישתנו וישנו את תפיסתם, כולל מפעילות קווי האוטובוס.
זו טעות להסתכל על המערכת העתידית במשקפיים של המערכת הקיימת.
 

DRORIKO8

New member
קיצר אתה רוצה להפוך את 42 ו-125 למתחרים ל-83

השינויים בגוש דן בעקבות פתיחת קו 1
יש כבר בערך תמונת מצב איזה שינויים יהיו בגלל קו 1?
אני חשבתי על כמה הצעות ושינויים, תגידו לי מה דעתכם-
קו 50- מבוטל!
קו 51- צמצום התדירות לפעם ברבע שעה ושינוי המסלול באופן הבא:
מתחנה מרכזית תל אביב- במסלול הנוכחי דרך רח' המסגר, המשך כרגיל עד פתח תקווה- שם ייסע במסלול קו 50 עד לבית רבקה.
קו 10- מבוטל!
קו 40- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
ממסוף בית העלמין- במסלול הנוכחי, עד שד' ירושלים פינת אילת, משם: המשך במסלול קו 10 עד רכבת מרכז, משם- המשך בדרך נמיר עד מסוף קריית חינוך (במסלול 125).
קו 42- שינוי משמעותי במסלול הקו באופן הבא:
מהסינמה סיטי ראשל"צ- במסלול קו 10 עד הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, משם- הנביאים, החרושת, בר אילן, יוספטל, בלפור, הרצל, דקר, יוספטל, בן גוריון (טיילת בת ים), רוטשילד, בלפור, יפת והמשך במסלול קו 10 עד מסוף
כרמלית, משם: יצחק אלחנן, אחד העם, נחלת בנימין, שד' רוטשילד, מרמורק, יהודה הלוי, החשמונאים, דרך בגין והמשך במסלול הרגיל עד מסוף עתידים.
קו 142- הסטת המסלול מדרך בגין לציר ז'בוטינסקי (בדומה ל-40 של היום).
<font>קו 125</font>- ממסוף ניסנבאום- במסלול הנוכחי עד רוקח פינת נמיר, משם: רוקח, בני אפרים, שכונת הדר יוסף, פנחס רוזן, דבורה הנביאה עד מסוף עתידים.

יתרונות ההצעה שלי- אין ביטול מסיבי של קווים, שיפור הקישור בין שכונות צפון מזרח תל אביב לבין מרכז תל אביב, קישור בין שד' רוטשילד לבין דרך בגין, שיפור הקישור בין פנים פתח תקווה לבין דרך בגין, אי פגיעה ברח' יוספטל בבת ים.
חסרונות ההצעה שלי- דילול התנועה ברח' אילת ודרך יפו בדרום תל אביב.

מה דעתכם?
קיצר אתה רוצה להפוך את 42 ו-125 למתחרים ל-83
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה