השימוש, הבעיות והפתרונות במשאף טובי פודהלר

  • פותח הנושא orii
  • פורסם בתאריך

orii

New member
השימוש, הבעיות והפתרונות במשאף טובי פודהלר

נוברטיס, החברה שפיתחה ומשווקת את הטובי פודהלר, עשתה סקר שימוש קצר בין המרכזים השונים:

"ערכנו אתמול סבב במרפאות לקבל אומדן עדכני על מספרי החולים המטופלים בטובי פודהלר נכון להיום.

מרכז א': כ- 30 חולים מטופלים נכון להיום בטובי פודהלר רובם מאוד מרוצים. 4 חולים הפסיקו.
האחות דיווחה כי כל חולה חדש עובר הדרכה מולה ושהיא לא מאפשרת להם לקחת לבד בבית ללא הדרכה. כמו כן היא עוברת איתם בהדרכה על העלון לצרכן ועל כל תופעות הלוואי האפשריות.

מרכז ב': נכון לעכשיו 26 חולים מטופלים בטובי פודהלר. 2 הפסיקו.

מרכז ג': יש כ 22 מטופלים

מרכז ד': כ 20 מטופלים

מרכז ה'- 2 מטופלים

מרכז ו': כ- 8 מטופלים


התייחסות (חלקית) לתגובות שלמטה (אני מחוייבת על פי נהלי החברה לדווח על כל תופעת לוואי עליה אני שומעת. כך שאני ממתינה לריכוז התלונות):

קוצר נשימה בעת הלקיחה- יכול לקרות ויש לכך התייחסות מפורטת בעלון לרופא. במידה ושאיפה ראשונה נלקחת בהשגחת המרפאה, כפי שממולץ בעלון לרופא (ולכן סיפקנו למרכזים תרופה שתשמש ללקיחה הראשונה במרפאה), על הרופא לשקול האם להמשיך את הטיפול בהתאם לתפקודי הריאה. כמו כן הרופא ישקול הוספת ונטולין לפני טיפול בטובי פודהלר. אם ונטולין הוא כבר חלק ממשטר הטיפול של החולה, חשוב שילקח לפני שאיפה מטובי פודהלר.

שיעול- תופעת לוואי ידועה. יידענו את הצוותים על כך עוד הרבה לפני ההשקה. בדר"כ מסתדר במידה והחולה מסוגל להתמיד בטיפול.
למדנו מחו"ל ומד"ר גלר כי שאיפה עמוקה אך איטית מאוד (בניגוד לשאיפה עמוקה ומהירה המקובלת עם משאפי אבקה אחרים) יכולה להפחית את הסיכוי לשיעול. הנחינו את הצוותים להדריך את החולה לשאוף עמוק ואיטי והופתענו לגלות שמיקרי השיעול בארץ יחסית נמוכים ביחס למה שציפינו.

לסיכום: מן הסתם לא קיימת תרופה שמתאימה ל- 100% מהמטופלים. כלל זה חל גם על טובי פודהלר ומדווח גם במחקרים הקליניים. ציפינו לכך מראש, ופעלנו ופועלים מידי יום רבות על מנת לצמצם זאת. מיעוט המטופלים. לא מסתדרים מסיבות שונות (תיפעוליות , ת"ל ). אנו מודעים לכך ( מדווחים מהמרפאות) וצר לנו על כל מטופל שלא יכול להנות מהיתרונות שמציע טובי פודהלר.

עם זאת, עשרות ( !!!!!) חולים כבר עברו לטובי פודהלר ומאוד מרוצים. טובי פודהלר בהחלט "תפס".
 
למעלה