השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב

השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב



 

orchilit

New member
מנין השגת? ויותר מעניין - למה יש שם אוטובוסים שהקדימו כל כך?

השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב
מנין השגת? ויותר מעניין - למה יש שם אוטובוסים שהקדימו כל כך?
 

amit1270

New member
לא סתם הקדימו - יצאו לפני האוטובוס הקודם!

מנין השגת? ויותר מעניין - למה יש שם אוטובוסים שהקדימו כל כך?
לא סתם הקדימו - יצאו לפני האוטובוס הקודם!
משהו במידע הזה נראה לי קצת מפוקפק...
 

amit1270

New member
וגם: קו 301 של 5:50 יצא שתי דקות לפני האוטובוס של 6:30...

לא סתם הקדימו - יצאו לפני האוטובוס הקודם!
משהו במידע הזה נראה לי קצת מפוקפק...
וגם: קו 301 של 5:50 יצא שתי דקות לפני האוטובוס של 6:30...
והגיע שעה לפניו!
 

Ofekalef1

New member
אין שום נתון בטבלה הזו שהוא מדויק פרט לשעת ההגעה בפועל.

וגם: קו 301 של 5:50 יצא שתי דקות לפני האוטובוס של 6:30...
והגיע שעה לפניו!
אין שום נתון בטבלה הזו שהוא מדויק פרט לשעת ההגעה בפועל.
יכול להיות כתוב שהאוטובוס יצא באיחור של שעתיים וארבעים ושתיים דקות, ובעצם הוא יצא בזמן.
כך שמה שרלוונטי זה שעת היציאה המתוכננת וההגעה בפועל, כאשר מקווים שאגד לא מוציאים נסיעות באיחור באופן קבוע... וגם אם כן, רואים את שעת ההגעה בפועל של הנסיעות האלו.
 
מפוקפק? זה עוד מקרה טוב.

לא סתם הקדימו - יצאו לפני האוטובוס הקודם!
משהו במידע הזה נראה לי קצת מפוקפק...
מפוקפק? זה עוד מקרה טוב.
לצערי המטרה הכ"כ יפה הזו של האפליקציה לא כ"כ עובד (ולא באשמת האפליקציה, כמובן).
תנסה להסתכל בקווים בקריות - תראה שכל אוטובוס שני כאילו כלל לא יצא.
ושלא נדבר על קווי הלילה בקריות, שם בכלל עם אנשים יסתמכו על הטבלה הזו, יחשבו שאין שירות כלל.
 

mister K

New member
אין להסתמך על המידע הזה

השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב
אין להסתמך על המידע הזה
אין שום סיכוי שאוטובוסים יצאו בכאלה איחורים או הקדמות.
אני מוכן להתערב שאם ישוו לנתוני ה-GPS של אגד, יתברר שהמידע שגוי.
 

olli3

New member
מנהל
העלתי את זה רק עבור הגולש משרשור ההכוונה שטען שאין הבדל בין

אין להסתמך על המידע הזה
אין שום סיכוי שאוטובוסים יצאו בכאלה איחורים או הקדמות.
אני מוכן להתערב שאם ישוו לנתוני ה-GPS של אגד, יתברר שהמידע שגוי.
העלתי את זה רק עבור הגולש משרשור ההכוונה שטען שאין הבדל בין
300 ל301 בשעות העומס מבחינת זמן הנסיעה.
&nbsp
הנתונים המעניינים כאן כמו שנאמר הם שעת ההגעה בפועל לתחנה הסופית והשעה הקבועה בלו"ז.
&nbsp
הנתונים של מתי כל נסיעה יצאה בפועל לא מדוייקים ומטעים מסיבות לא ברורות, לא מתייחס אליהם.
 

Ofekalef1

New member
כפי שנאמר, צריך לדעת איך להשתמש במידע הזה.

אין להסתמך על המידע הזה
אין שום סיכוי שאוטובוסים יצאו בכאלה איחורים או הקדמות.
אני מוכן להתערב שאם ישוו לנתוני ה-GPS של אגד, יתברר שהמידע שגוי.
כפי שנאמר, צריך לדעת איך להשתמש במידע הזה.
זמני ההגעה בפועל מדוייקים בהחלט (עד כדי הפרש של דקה-שתיים, זה יכול להיות), ובדקתי זאת פעמים רבות ואני מסתמך על המידע הזה רבות, ומודה על כל רגע שהאפליקציה הזו קיימת בשביל שלא אשרוף שעות מיותרות במקדמי ביטחון מיותרים.
 

mosh345

New member
אז קצת סדר בבלגן

השוואת זמני הגעה בין קו 300 ל301 למרכזית תל אביב
אז קצת סדר בבלגן
כל הנתונים מבוססים על מידע זמן אמת של משרד התחבורה.
האנומליות הן הרבה יותר גדולות ממה שנראה.
מה שאני עושה זה:
כל 30 שניות אני דוגם את כל הקווים שאמורים לצאת ב 5דקות דקות הקרובות
הדגימה היא של התחנה הראשונה והשניה של הקו.
המידע המתקבל ממשרד התחבורה לא מציין את זמן היציאה כשדוגמים את התחנה הראשונה. הדרך לדעת אם אוטובוס יצא זה לדגום את התחנה השניה ולראות מתי הזמנים משתנים מ "מתוכננים" ל "זמן אמת". כאשר זה קורה, מתווסף פריט מידע שהוא "זמן היציאה בפועל" של האוטובוס - לפי זה אני מציין את זמן היציאה.
לגבי זמן ההגעה לתחנה ספציפית, זה מותנה בזה שמישהו מפעיל את האפליקציה בסביבות התחנה, זה מהווה טריגר לבדיקה של הזמן הצפוי להגיע - זמן אמת.

מה שקורה בפועל זה:
1. כשמרד התחבורה מציין שהאוטובוס בדרך, בהרבה מקרים הוא אפילו לא יצא, איך אני יודע את זה ? נתוני ה GPS מראים שהוא עוד תקוע בתחנה הראשונה.
2. יותר מכך, בהרבה מקרים כאשר מצויין שהאוטובוס מתקרב לתחנה, ה GPS מראה שהוא בכלל נמצא בעיר אחרת ואז נשאלת השאלה - על בסיס איזה מידע הם מחשבים את זמן ההגעה הצפוי (זמן אמת).
3. אני מתעד את כל הזמנים של התחנות הראשונה והשניה - מספר הפעמים שפשוט משרד התחבורה לא מדווח כלום או מדווח זמן כאילו האוטובוס יצא הוא רב ביותר.
4. צריך לדעת שהדרך לשדך בין זמני האמת לאוטובוס נתון היא רק דרך זמן היציאה המתוכנן, מה שאומר שכאשר יוצא אוטובוס , מוצמד לו זמן היציאה המתוכנן, וזה כאילו "מזהה נסיעה ספציפית" , אבל בד בבד במשרד התחבורה יש הרבה מקרים שיש כמה זמני יציאה מתוכננים זהים , מה שאומר שאותו קו מוציא כמה אוטובוסים באותה דקה, ואז אובד הקשר בין הזמנים לבין הנסיעה הספציפית, מה שיוצר אנומליה בחישובי והצגת זמני יציאה והגעה לתחנות השונות.

אז לכל מי שאומר שהמידע לא נכון או לא מדויק, זה מידע שמתקבל ממשרד התחבורה ואז נשאלת השאלה: למה הם מספקים מידע שגוי?

מושיקו
 

mister K

New member
אני לא יודע למה הם מספקים מידע שגוי

אז קצת סדר בבלגן
כל הנתונים מבוססים על מידע זמן אמת של משרד התחבורה.
האנומליות הן הרבה יותר גדולות ממה שנראה.
מה שאני עושה זה:
כל 30 שניות אני דוגם את כל הקווים שאמורים לצאת ב 5דקות דקות הקרובות
הדגימה היא של התחנה הראשונה והשניה של הקו.
המידע המתקבל ממשרד התחבורה לא מציין את זמן היציאה כשדוגמים את התחנה הראשונה. הדרך לדעת אם אוטובוס יצא זה לדגום את התחנה השניה ולראות מתי הזמנים משתנים מ "מתוכננים" ל "זמן אמת". כאשר זה קורה, מתווסף פריט מידע שהוא "זמן היציאה בפועל" של האוטובוס - לפי זה אני מציין את זמן היציאה.
לגבי זמן ההגעה לתחנה ספציפית, זה מותנה בזה שמישהו מפעיל את האפליקציה בסביבות התחנה, זה מהווה טריגר לבדיקה של הזמן הצפוי להגיע - זמן אמת.

מה שקורה בפועל זה:
1. כשמרד התחבורה מציין שהאוטובוס בדרך, בהרבה מקרים הוא אפילו לא יצא, איך אני יודע את זה ? נתוני ה GPS מראים שהוא עוד תקוע בתחנה הראשונה.
2. יותר מכך, בהרבה מקרים כאשר מצויין שהאוטובוס מתקרב לתחנה, ה GPS מראה שהוא בכלל נמצא בעיר אחרת ואז נשאלת השאלה - על בסיס איזה מידע הם מחשבים את זמן ההגעה הצפוי (זמן אמת).
3. אני מתעד את כל הזמנים של התחנות הראשונה והשניה - מספר הפעמים שפשוט משרד התחבורה לא מדווח כלום או מדווח זמן כאילו האוטובוס יצא הוא רב ביותר.
4. צריך לדעת שהדרך לשדך בין זמני האמת לאוטובוס נתון היא רק דרך זמן היציאה המתוכנן, מה שאומר שכאשר יוצא אוטובוס , מוצמד לו זמן היציאה המתוכנן, וזה כאילו "מזהה נסיעה ספציפית" , אבל בד בבד במשרד התחבורה יש הרבה מקרים שיש כמה זמני יציאה מתוכננים זהים , מה שאומר שאותו קו מוציא כמה אוטובוסים באותה דקה, ואז אובד הקשר בין הזמנים לבין הנסיעה הספציפית, מה שיוצר אנומליה בחישובי והצגת זמני יציאה והגעה לתחנות השונות.

אז לכל מי שאומר שהמידע לא נכון או לא מדויק, זה מידע שמתקבל ממשרד התחבורה ואז נשאלת השאלה: למה הם מספקים מידע שגוי?

מושיקו
אני לא יודע למה הם מספקים מידע שגוי
סביר להניח שהם פשוט לא שמים לב ולא איכפת להם.
אבל מה שבטוח הוא שהמידע שגוי.
 

mosh345

New member
אני לא חושב שזה תמים כל כך

אני לא יודע למה הם מספקים מידע שגוי
סביר להניח שהם פשוט לא שמים לב ולא איכפת להם.
אבל מה שבטוח הוא שהמידע שגוי.
אני לא חושב שזה תמים כל כך
אני מאמין שהעובדה שאין מזהה נסיעה בנתונים מחד, ויש דיווחים על יציאת אוטובוסים שממש לא קשורה למציאות (ואת זה אני יודע כי אני מקבל פניות לבדוק יצאה של אוטובוסים ספציפיים שדיווחו לי שלא היה ולא נברא, אך בנתונים מופעי שמידע זמן אמת דיווח על יציאה), שתי עובדות אלו מקשות על ביצוע מעקב אמיתי של היציאות על מי שאינו בתוך המערכת. והסיבה נראית לי ברורה מאד - יותר מעקב -> יותר קנסות. ברגע שיוצרים מצב של דיסאינפורמציה, לך תוכיח שאין לך אחות. ברור לי שזה מתחיל בחברות האוטובוסים, ואני יודע ממשרד התחבורה, כשעוד היה לי קשר איתם, שהנתון של מזהה הנסיעה שמאפשר לבצע הצלבה בין הלוז המתוכנן לנתוני זמן אמת, היה אמור להכלל בנתונים של משרד התחבורה והוא גם נמצא בידיהם, אך ברגע האחרון החליטו לא לשחרר אותו בגלל התנגדות של חברות האוטובוסים.

המטרה שיצרתי את המסכים האלה באפליקציה זה לבדוק האם אנשים משתמשים במידע לצורך הגשת תלונות. אך במקום זאת, ההתייחסות היתה של "מידע שגוי ולכן אני לא סומך עליו". ההתייחסות היתה צריכה להיות "מידע שגוי - מרמים אותנו".
 

amit1270

New member
אם יש נתוני זמן אמת ומשרד התחבורה מסתיר אותם

אני לא חושב שזה תמים כל כך
אני מאמין שהעובדה שאין מזהה נסיעה בנתונים מחד, ויש דיווחים על יציאת אוטובוסים שממש לא קשורה למציאות (ואת זה אני יודע כי אני מקבל פניות לבדוק יצאה של אוטובוסים ספציפיים שדיווחו לי שלא היה ולא נברא, אך בנתונים מופעי שמידע זמן אמת דיווח על יציאה), שתי עובדות אלו מקשות על ביצוע מעקב אמיתי של היציאות על מי שאינו בתוך המערכת. והסיבה נראית לי ברורה מאד - יותר מעקב -> יותר קנסות. ברגע שיוצרים מצב של דיסאינפורמציה, לך תוכיח שאין לך אחות. ברור לי שזה מתחיל בחברות האוטובוסים, ואני יודע ממשרד התחבורה, כשעוד היה לי קשר איתם, שהנתון של מזהה הנסיעה שמאפשר לבצע הצלבה בין הלוז המתוכנן לנתוני זמן אמת, היה אמור להכלל בנתונים של משרד התחבורה והוא גם נמצא בידיהם, אך ברגע האחרון החליטו לא לשחרר אותו בגלל התנגדות של חברות האוטובוסים.

המטרה שיצרתי את המסכים האלה באפליקציה זה לבדוק האם אנשים משתמשים במידע לצורך הגשת תלונות. אך במקום זאת, ההתייחסות היתה של "מידע שגוי ולכן אני לא סומך עליו". ההתייחסות היתה צריכה להיות "מידע שגוי - מרמים אותנו".
אם יש נתוני זמן אמת ומשרד התחבורה מסתיר אותם
לדעתי זו עילה לעתירה.
&nbsp
עוד לא הבינו שם את משמעות המילים "חופש מידע"?
 

846

Active member
אני מסכים איתך. במיקרים רבים אני בודק למשל

אני לא יודע למה הם מספקים מידע שגוי
סביר להניח שהם פשוט לא שמים לב ולא איכפת להם.
אבל מה שבטוח הוא שהמידע שגוי.
אני מסכים איתך. במיקרים רבים אני בודק למשל
את זמן ההגעה הצפוי שלי (זמן אמת) לתחנה כולשהי ע"פ הצג המותקן בתחנות. במיקרים רבים אני מקדים ב 3 או 4 דקות.
כנ"ל בנסיונות להשתמש באפליקציות שונות, בחלק מהפעמים הופיעו נתונים על אוטובוסים שכלל אינם קיימים.
אני משער שבגלל שאין ממש אינטגרציה מיחשובית בין כל המערכות של המפעילים ושל משרד התחבורה ושל האפליקציות הפרטיות השונות, נוצרים פערים בתיזמון זמן האמת.
מה שקובע מבחינתי זה ה GPS המותקן באוטובוס והמערכת הגאוגרפית של אגד ( לתיחקור פנימי של נסיעות), כאשר אנחנו מבצעים בקרה פנימית בזמן אמת או תיחקור נסיעה, הנתונים מדוייקים ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה