השגי הישוב בשנות ה-20.

לילי123456

New member
השגי הישוב בשנות ה-20.

כמה צריך לדעת
וכדאי לדעת תחומים מסויימים או מכל תחום ללמוד?
 
השגי היישוב היהודי

האמת שמידת ההעמקה תלויה באפשרות שאת לומדת. בכל מקרה, רצוי להכיר שני הישגים בכל תחום.
 

לילי123456

New member
אפשרות ב'...

אוקיי תודה יש למישהו סיכום על 2 השגים בתחום ההתישבות?
 

לילי123456

New member
ומה שיש לי זה טוב?../images/Emo26.gif

מסגרת כלכלית- חברתית: ההסתדרות הכללית של העובדים העבריים בא"י: מטרת הקמתה של ההסתדרות הייתה בעקבות פילוג בין מפלגות העובדים- פועלי ציון והפועל הצעיר, הפילוג הביא לתחרות קשה בניהן ואי-הצלחה לאחד את שתיהן תחת מפלגה אחת חיזק את הרעיון כי יש להקים אירגון גג שידאג לכל הפועלים בא"י. ההסתדרות הייתה מורכבת מאגודות מקצועיות המייצגות תחומי עיסוק שונים. למזכיר הראשון של ההסתדרות נבחר דוד בן גוריון. תחומים בהם פעלה: - הגנה על השכר של הפועל ורמת חיו. - אירגון שמירה והגנה על לפועלים. - קליטת עולים וסידור מקומות עבודה בשבילם. - הקמת חברות עובדים-מפעלים כדי לספק תעסוקה לפועלים. חברות כגון "בנק הפועלים" ו"סולל בונה"
מוסד לאומי: ה"וועד הלאומי": הוועד הלאומי היה מעין רשות מבצעת של אסיפת הנבחרים. הוא שימש נציג הישוב בארץ כלפי חוץ וכלפי פנים. הוא פיקח על הקהילות,טיפל בענייני חינוך,תרבות ובריאות. הוא היה רשאי לקנות נכסים לאומיים. חברי הוועד נבחרו כל שנה. הוועד נלחם למען עלייה והתיישבות, נגד קיפוח המנדט והשליט שיוויון בחיי הציבור.
מוסדות התנועה הציונית בא"י: הסוכנות היהודית: הוכרה ע"י ממשלת בריטניה כגוף מבצע של ההסתדרות הציונית. הסוכנות הפכה לגוף מייצג של כל העם היהודי. ישבו בה יהודים ציונים ולא ציונים שהיו מוכנים רק לתמוך כספים ללא הזדהות עם המטרות הציוניות. תפקידה היה להגביר את העלייה ואת ההתישבות החקלאית, לטפח את הלשון והתרבות העברית ולגאול את הקרקע כרכוש של הלאום. הסוכנות ראתה עצמה אחראית לגורל העם בתפוצות ולא רק בגורל הישוב בא"י. היא ניהלה את המוסדות הכספיים של התנועה הציונית, יעצה לשלטון המנדט בנוגע לבניים הארץ, בארגון העליה, קליטת העליה ורכישת קרקעות. זה מספיק?
 
תלוי בשאלה

בעקרון כסיכום של שלושת המוסדות שהצגת, הרי שאת מכוסה, אבל את לא יודעת מה תהיה השאלה בנושא ובאיזה הקשר היא תהיה. לפיכך אני לא יכול לתת בשום מקרה את חותמת הכשרות שלי לשאלה: "האם זה מספיק?"
 
למעלה