השבוע החורף חוזר ובענק!!!

  • פותח הנושא m70
  • פורסם בתאריך

m70

New member
השבוע החורף חוזר ובענק!!!

מיום ג שקע קפריסאי-גשום בעיקר מחציו השני של היום. המערכת מקצינה בהדרגה עד לסופשבוע קיצוני וסוער. גפ"ס המעודכן. ניצחון לקו הקיצוני של היפני ונג"פ
 

m70

New member
רמז לסערה שבדרך?

לקראת השבוע שאחריי-אפיק עמוק וקר גולש דרומה ממש לעברינו. לא אמרתי כלום.
 
אני חושב שדיי הרבה זמן לא ראינו

מערכת כמו שצריך. אחרת אני לא מבין את ההתלהבות סביב המערכת הקרובה. קיצוני? סוער? מה הולך כאן, השתגענו?...
 

profesorain

New member
עדיין לא סוער אבל מערכת ממושכת

עם הקצנה מיום ליום עם פוטנציאל "להסעיר" בסוף השבוע
 

m70

New member
??????

המפות המצורפות לסופשבוע אכן מראות מז" א סוער. מערכת ממושכת מאוד לפחות ניראית כרגע. עכשיו-כמה פעמים בתחילת דצמבר ממוצע ראית מפות כאלה?
 
אז זהו, שתחזיות כאלה רואים הרבה...

אל תשכח שמישהו [*אהמ*גפ"ס*אהמ*] נתן לנו כבר שלג בחרמון איפשהו באמצע נובמבר
[18 בנובמבר אם להיות מדוייקים]. הטווח הרחוק תמיד נראה טוב, ואין ספק שצריך לשמור על אופטימיות, אבל ביננו...מה הסיכויים שהכל יתמתן בסוף לקנה מידה ארצישראלי טיפוסי, כמו שקרה בכ-ל המערכות עד עכשיו? אני חושב שהרבה יותר גבוהים מהקצנה. אני מת שתהיה לי ת'אופטימיות שלכם, אבל כדי לא להתאכזב בסוף, חייבים להשאר מחוברים למציאות...
 

m70

New member
אכן תחזיות כאלה רואים הרבה

לטווח של 300 שעות ומעלה. לגבי התמתנות אפשרית-אם עד מחר בבוקר היא לא תקרה,הטווח כבר סביר לגמרי.
 

NadavG

New member
תסלח לי, אבל אתה מושפע מהאכזבה

האחרונה בתחום הים סוף. מאז פתאום כל הפורום נהיה פסימי לגבי כל אפשרות וכל זיק שצץ לו. לפתע כל מערכת מתקבלת בביטול ובזילזול, ע"י ציניקנים חביבים, כאשר הביטוי "שנת בצורת" שזורה בהודעתם שוב ושוב. החורף עוד לא החל. והוא כמעט תמיד החל מאוחר בעשור האחרון. קצת ריאליות, לא בהרכח אופטימיות, עדיפה כאן על פסימיות עקרונית. נדב
 

m70

New member
סיכום

עפ"י כל המודלים שהתעדכנו עד עתה,החל מאמצע השבוע מז"א גשום המקצין במהלך סופשבוע ואף אח"כ. אם זה מה שיקרה,לאחר שבוע זה אנחנו משלימים את כל הגירעון שהצטבר בסתיו.
 

m70

New member
פרשנות שונה לאותן מפות

אני רואה מערכת יפה בחמישי שישי גם לפיו [ אם כי פחות קטלנית מגפ"ס]
 

KingofSnow

New member
גם אני עדיין לא רואה מז"א סוער

אכן יש אפיקיות לא רעה ברום ( אבל תסתכלו מה קורה בספרד כדי לקבל פרופורציה מהי סערה), ולא רואים שום שקע משמעותי בקרקע. מכיוון שהמודלים בד"כ טובים יותר בחיזוי רום מאשר בחיזוי קרקע, אז יש סיכוי לתקווה שבעידכונים הבאים נראה הסגרות של שקע בקרקע גם כן. כרגע המודלים לא מראים את זה, ובטח שהם לא מראים סערה ( אם כי גשם יש שם)
 

m70

New member
דייב וקינג

ראיתם שת המפות לסופשבוע? מכירים את תורת היחסות?? זה מז"א הטוב ביותר שאפשר לצפות לשבוע ראשון של דצמבר.כמעט ודומה לסוף נובמבר 91.. מה ציפיתם? ערכים של אמצע פברואר?
 

DrunkGoat

New member
קצת שחכתם..

שספרד נמצאת בקו רוחב 40 צפון ומעלה. בתחילת דצמבר אין מה לצפות לאפיק עמוק כזה בישראל, ולמעשה גם במקרים קיצוניים בדצמבר זה לא מגיע לרמה כזו בדרך כלל (אבי היה פחות עמוק וקר מזה, וזו הייתה סערה קיצונית יחסית לדצמבר).
 

KingofSnow

New member
עז שיכורה

ה"ירוק" מגיע הרבה דרומה מספרד עמוק לתוך מרוקו, וזה לא צפונית מאיתנו. בקו הרוחב 40 צפויים 540 דא"ם ואף פחות. כל זה מלווה בשקע של 1000 לערך באותו קו רוחב של קפריסין. אפיק הרום נראה נחמד ( אם כי לא מדהים), אבל המצב בקרקע עדיין לא ברור, ולפחות כרגע לא מצביע על סערה. בכל אופן עדיין מוקדם, ואני מקוה להקצנה בריצות הבאות.
 

DrunkGoat

New member
היינו מתים..

להיות בקו הרוחב של צפון מרוקו (איפה שיש ירוק). הירוק, אם אתה מביא אותו מזרחה במקביל לקוי הרוחב, מגיע למרכז לבנון, ואצלנו צהוב, בדיוק כמו שעכשיו (אני מתייחס לברקנל אבל אני לא מאמין שההבדל בינו לבין GFS כזה קריטי, וגם אם כן, אז יש עוד זמן עד שזה יקרה ואין מה להתווכח על מילימטר במפה). בכל מקרה, אני לא אוהב בכלל שקעים עמוקים. אני מעדיף שקע של 1015 מ"ב, ואני מעדיף שהרוח תהיה גג 40 קמ"ש, ואני מעדיף שכל CB שיכנס לחוף יעשה פה חניה... אני לא אוהב לראות עננים יפים טסים לי מעל הראש ב-150 קמ"ש, מורידים קמצוץ ברד וממשיכים לירושלים (או במקרה שלי לשומרון! אז אף אחד לא נהנה מזה בעצם, זה סתם בזבוז).
 
למעלה