השארתי אותו שם לבד

pantherit

New member
השארתי אותו שם לבד ../images/Emo10.gif

חייכתי לעצמי כשמצאתי חנייה בדיוק מול החנות של הקולה מבגדד. ואז ראיתי אותו, עוד לפני שיצאתי מהרכב. נראה כמו נקודה קטנה. מרחרח את המדרכה. הולך מהר אך מתקדם לאט. פיצפון קטן. ממש קטנטן. החיוך נמחק. נראה בן חודש וקצת. בצבע לבן עם מעט אפור. שונאת שזה קורה. שונאת לראות גור תינוק לבד ברחוב. בלי האמא שלו באזור. שונאת שזה עושה לי כ"כ עצוב. שונאת שאני יודעת שאני לא יכולה להציל את כולם. למעשה לא יכולה להציל כמעט אף אחד. מתקשרת לאיש. מספרת לו, כאילו מקווה שהוא יגיד משהו אחר. שיגיד שיש לנו רק חתולה אחת. ושהיא צריכה חבר וששניים זה ממש נחמד. אבל יש לנו כבר שניים.וזה כבר ממש נחמד. יש אותה. ויש גם אותו. האיש אומר לי Oh ומנסה "לנחם" אותי. ויודע שבשעה הקרובה אני לא אהיה בבית אלא אשב על המדרכה באמצע רחוב ז'בוטנסקי ר"ג ואנהל שיחות עם חתול. יוצאת מהרכב ישר לקראת הפיצפון. הוא נעצר לידי ומרים את הראש. אני מביטה בו ויודעת שחווית הקניה של גבינות, יין, פיצוחים וממתקים הולכת להיות מהירה. נכנסת לחנות. במהירות עוברת ולוקחת את מה שצריך. הכי צריך קוטג'! חולפת במהירות גם על האזור שבד"כ מהפנט אותי ומעקב אותי - אזור הסוכריות. משלמת מהר ויוצאת לחפש אותו. הוא שם באותו המקום. מסמנת לו לבוא. הוא מתקדם לעברי בצעדים מהססים שהופכים להיות החלטיים ומהירים כשאני חושפת את הקוטג.. הוא מורעב. הוא לא מוציא את הראש שלו מהקופסא במשך רבע שעה. אני בנתיים הולכת סביב, בתקווה שאתקל בחתולה שנראת כמו אמא שלו ומוצאת רק כמה ערסים של השכונה. חוזרת אליו כדי שהם לא יפריעו לו לאכול. הוא מוציא את הראש סוף סוף. אחרי שסיים חצי קופסא. עכשיו הוא רוצה אהבה. הוא מתחיל להצמד אליי. להרים את הזנב. יש לו מיאו חלש וצרוד. זה החלק הקשה. אסור להקשר. הוא כזה קטן.. הוא דומה לה קצת. מעניין איך היא נראתה שהייתה גורה. אימצתי אותה מאגודת 'תנו לחיות לחיות' שהייתה בת שנה והגיעה לשם פצועה. לפני שנטשתי אותו חשבתי, שאולי ארגיש טוב יותר אם ארחיק אותו עוד קצת מהרחוב הסואן. הרמתי אותו ואת הקוטג ביד אחת. לא יאומן הוא שקל אולי איזה קילו. הנחתי אותו והוא טמן ראשו הקטן חזרה בקופסא. אמרתי לו שלום. הוא לא הרים את הראש. הלכתי. וזה לא הרגיש טוב יותר. הגעתי הביתה התנצלתי בפני האיש שהגלידה נמסה. ולה אמרתי שכדאי לה להיות נחמדה אליי ולתת לי להתעלל (להרים ולקבצ'צץ גם כשהיא צורחת די) בה כמה שאני רוצה או שאחליף אותה בפחסטני אחר.
 
../images/Emo10.gif באמת עצוב

כל חתול רחוב שנותן לי ללטף אותו, או שיוצא לי להגיש לו מים, או קצת אוכל, או משהו - ישר אני נקשרת אליו קצת. הלואי והיה אפשר לגור בחצר ענקית שכל חתול יכול להיות מוזמן אליה לקצת צל, שמיכה בחורף, אוכל, מים וליטופים אם הוא רוצה. ואצלי אפילו יש רק אחד - דובוני ושמן ומתלקק, ואני כבר מחכה שיהיה לי מקום גדול יותר לעוד, ושהקליניקה לא תהיה בבית. נתת למתוק אוכל, וקצת חיבה, ואולי יש לו סיכוי בזכות זה.
 

a n i s e

New member
תביאי אותו ל-"תנו לחיות לחיות"

גור ידידותי באמצע הרחוב משהו רע יקרה לו אם ישאר שם.
 

animalist

New member
איפה נציגי העמותות

הנאמנים ? פתאום נעלמתם ? איפה אתם מסתתרים ? הפורום מלא בהודעות על מציאת גורים וחתולים הזקוקים לעזרה. מה קרה, המקרה לא מספיק תקשורתי עבורכם ? לא טראגי מדי ? לא מצטלם מספיק טוב ?הבנתי, רציתם משהו יותר בומבסטי, לא? כוחות הצלה...לוכד...תקשורת. תסלחו למארגנים אבל לא תמיד ניתן לסדר לכם. אני חושדת שהמקרה הנוכחי לא מספיק "מעניין" עבורכם... אל תדאגו, תמיד יהיו פריירים שימשיכו לתמוך בכם... !
 

irisFridman

New member
כן נכון יש להם כ"כ

כ"כ הרבה תקציב וכ"כ הרבה מקום, המוןןןןן מקום ממש.... אז הם יכולים לאסוף בחינם כל גור מסכן שמישהו מוצא "ולא יכול להחזיק אותו אצלו" העמותות כן יכולות נכון...? יש להם מלאא כסףףף כי אתה ושכמותך תורמים להם כל חודש נכון??? למה בכלל יש עוד חתולים מסכנים ברחובות? העמותות לא יכולות לאסוף את כולם?? נו באמת!!! ביקרת פעם בעמותה? שאלת אותם כמה תורמים להם כל חודש? כמה "המדינה נותנת להם"? תעשה לי טובההה תיקח אתה את הגור אם כ"כ אכפת לך! *(ההודעה מכוונת לרוב העמותות, כמובן לא לצב"ח ת"א שלהם דווקא לא חסר תקציב וגם לא מקום, אבל כולם יודעים מה הם עושים עם הגורים אח"כ....)
 

animalist

New member
תוכיחי לי

שלעמותות השונות אין כסף. נמאס לי מנוכחות נציגי העמותות בפורום רק לצורכי פרסום ומבצעי התרמה ! עמותות קורסות, לא מחוסר תקציב, אלא מהתנהלות כספית לא תקינה. העובדה שהחיות מוחזקות אצלן בתת תנאים מראה על היחס שלהן אל החיות. וכן, אני מצפה מהעמותות השונות לאסוף כל חיה במצוקה, לספק לה טיפול נאות ולמצוא לה בית מתאים !
 

B0NB0N

New member
לא נציגה, אבל עוזרת לתל"ל ו-SOS

ורוצה לשאול אותך........ חוץ מקשקושים נגד העמותות, את עושה משהו? לקשקש כל אחד יכול. כל החוכמה להפסיק להסתכל בצלחת של השכן ולעשות, ואם לא - לשבת בשקט ולשתוק.
 

sigidov

New member
סחתיין על החוצפה, באמת

סחתיין על העיוולות והרוע סחתיין על חוסר היכולת להסתכל ולהבין מעבר לקצה החוטם באמת, סחתיין למה אנחנו, אלו שתורמים - מזמנם ומכספם - לא יכולים להיות כמוך? למה אנחנו מתנדבים כל פעם מחדש כשמישהו אומר שקשה לו? למה אנחנו נותנים עוד ועוד כשכל פעם, בעצם, "עובדים עלינו בעיניים"? למה אנחנו לא יכולים, בדיוק כמוך, לאטום את האף, האוזניים והלב ולהמשיך הלאה? הרי בכל העמותות האלו מתנדבים אנשים שונאי חיות (הרי הם מחזיקים את בעלי החיים בתת-תנאים בכוונה), שגרים בווילות בהרצליה פיתוח (בכל זאת, אנשים תורמים אבל הכסף לא מגיע אל בעלי החיים), שבתרומות המזון שהם מקבלים מאכילים את... וואלה, אין לי רעיון, אז הם בטח זורקים את זה לפח.
 

animalist

New member
על איזה רוע

את מדברת ? מה את יודעת עלי ? אני, לעומתך, לא מפרסמת ברבים את עצמי. אני לא נהנית לרוץ ולספר לכולם כמה אני "רחומה וטובה", אני עושה ובשקט. זה לא משנה את העובדה שהעמותות עושות מעט מאוד. ויש להן כסף !
 

Amalthea

New member
אולי לא רוע בטוח בורות

וחוסר בגרות. אם אתה רוצה לדעת איך מתנהלות העמותות אל תבזבז את זמנך ב"אינטרנט" פה, אלא בלעבור על הדו"חות הכספיים של העמותות. אולי שם תמצא יותר תשובות לגבי שפע הכסף האדיר בעמותות שלעומתו תקציב הבטחון נראה כמו תקציב לועד בית. וגם על התמיכה הממשלתית הרחבה וריבוי התרומות. אוי. הלוואי והיינו חיים בעולם בו יכולתי לכתוב את זה ברצינות. בינתיים, נדבר בעצב על המצב העגום בו כדי להציל כמה שיותר נפשות, לפעמים קורסים ארגונים ואף אנשים פרטיים, בשל החמלה האדירה לבעלי החיים האסופיים ואגב, אנימליסט, .אני מאמינה שאתה אוהב בעלי חיים ועוזר להם כמו שאני מאמינה לכל מי שמעיד את זה על עצמו, אלא אם אני רואה בפירוש אחרת. אז תמשיך לאהוב ולעשות. אבל אנא לא להכפיש בלי הבנה עמוקה של המציאות.
 

animalist

New member
אני לא ממציאה כאן דבר,

אני יודעת על מה אני מדברת. המצב של החיות העזובות בארץ הוא כה גרוע שרק בורים ורעי לב מסוגלים להתעלם מן העובדות. חיה שנזרקת לרחוב נדונה לחיי סבל. עתידה בסכנה ואין מסגרות מקצועיות ומכובדות שתטפלו בה. אנשים פרטים "אוהבי חיות " נתגלים כבורים גמורים בנושאי טיפול בחיות. נעשים הרבה טעויות בדרך "להציל" חיה. אני לא רוצה לחשוב על חיה שמימלא חיה חיים קשים ונתקלת באדם ,שאולי יש לו כוונות טובות, אבל אינו מבין בחיות, מסכן אותן וגורמת להן סבל מיותר (לדוגמא ראי מה שקורה עם חתולי הרחוב ). מצד שני, יש מספר עמותות שיעדו את עצמן לטיפול בחיות עזובות ולא מצליחות לתת להן מענה הולם. רק מלראות את המצב בו מוחזקות החיות (תאים מוזנחים/ חיות מלאים בפרעושים/ חיות חולות/ ריח צחנה ) אתה מקבל חלחלה. בן אדם מוצא חיה ברחוב, פונה אל העמותות, ולא יכול לקבל עזרה. זהו מצב בלתי נסבל. לעמותות יש יעוד ויש כסף. הן קמו כדי להציל חיות במצוקה. בפועל, חיות עזובות רבות נופלות בין הכסאות ולבסוף מתות ברחוב או שהן מומתות באמצעות זריקות מוות ע"י וטרינרים פרטיים או וטרינרים בעמותות. המצב אינו תקין ולא יתכן שאנשים יעדיפו להעלים את העובדות ע"מ לשמור על תחת שלהם ! הם חייבים לשמור על החיות ,לא על כסאם !
 

klaris

New member
זה שתמשיכי להגיד שלעמותות יש כסף

ולהתעקש על זה לא הופך את זה לנכון. ולגבי כל השאר, לא נמאס לך לטרלל?
 

B0NB0N

New member
וגם...נגרם נזק אדיר לעמותות בפרסום מידע בזדון

כל בעל חי שהעמותות מצילות, חשוב מאד והן לא תוכלנה לעשות זאת ללא תקציב שרובו מועבר על-ידי תורמים. אז די להכפשות, להתחיל לעזור. את רוצה לדעת מה קורה בפנים, תתחילי להתנדב ואז תראי. אני לא מפשפשת בדוח"ות הכספיים של אף עמותה, אני רואה כמה שהן עוזרות. לכל עמותה היכולת והתנהלות שלה. מה נראה לך? שאתי אלטמן, ענת רפואה ועמיתיהם יגידו לא להצלה מסויימת כי לא בא להן? הן פועלות לפי היכולת ובינינו? מעבר ליכולת, בגלל הלב הרחום שלהן ושל מנהלי תל"ל למשל. יש עוד עמותה קטנה באיזור השפלה, שפניתי אליהן במקרה חירום ואחת המתנדבות שלי לא יכלה להשיב פניי ריקם, כי כלבה היתה בסכנת מוות מיידית. אין להם תקציב מהמדינה, הם עמוסים בכלבים, ובכל זאת מנסים עד כמה שיכולים לעזור. "חדרה אוהבת חיות" למשל? גם נגדם יש לך מה לומר? עמותה קטנה עם קומץ אנשים שלא ישנים בלילה כדי להגן על הכלבים מפני גניבות של פושעים וכך הלאה וכך הלאה. SOS חיות עזרו לי פעמים רבות מאד להציל בעלי חיים, כמובן בתנאי שאקבל אותם אליי אחרי שיחלימו, אבל מעולם לא השיבו פניי ריקם. "צב"ח רחובות" שיבורכו האנשים המקסימים שם, עובדים ומתנדבים, עוזרים רבות ומנסים לעזור כמה שיכולים, במסגרת האפשרויות. אז די לגרום נזק בלתי הפוך לעמותות, שרוב מי שפועל שהם הם מתנדבים שלא חייבים לאף אחד כלום
 

animalist

New member
למה הכפשות ?

תבדקי את הנתונים ורק אחר כך תדברי. תורם שמוכן לתרום לעמותה שיעשה זאת רק לאחר שבדק שהכסף שהוא מעביר לעמותה עוזר לטפל בחיות הזקוקות לטיפול ולא לאנשים היושבים בעמותות. את נראית לי תמימה מאוד. מה את חושבת, שעמותה היא אוסף של חברים טובים חדורי מוטיבציה ואידאלים ?! מצטערת, אבל את לא מבינה את המציאות. עמותות הן עסקים, כושלים, אבל עסקים. הן מאורגנות היטב עם מנהלים, עוזרים מקצועים, עובדים בשכר ומתנדבים. העובדה שהן מתבכיינות על מצבן הכספי היא תוצאה מכך שרוב הכסף מגיע להן באמצעות תרומות. הן חייבות להראות מסכנות, אחרת מי יתרום להן ? כך מתנהלים העיניינים בארץ. ואם לא מספיק ברור לך, תקראי בפורום הודעות חוזרות של אנשים שפנו לעזרה והעמותה ענתה להם בשלילה !
 

NoniB

New member
../images/Emo7.gif ../images/Emo201.gif

אני כ"כ מבינה אותך... כל פעם מחדש - זה כ"כ כואב... ונמאס לי כבר לשמוע את כולם מסביב אומרים "את לא יכולה להציל את כל העולם". נכון. אני לא. אולי רק אלה שבמקרה אני נתקלת בהם? גם אותם לא - כי הם כ"כ רבים. אני מבינה אותך. זה קשה וזה כואב. וכמה שאנחנו עושים - זה עדיין כ"כ-כ"כ מעט לנוכח כמה שצריך. לפחות נתת לו כמה דקות של אהבה, קצת אוכל ותשומת לב. וכמו שנראה לי - את תחזרי לשם מהר מאוד, ואם הוא עדיין יהיה שם הוא יהנה מעוד קופסת קוטג' ועוד קצת אהבה. זה נראה לנו מעט, אבל אני באמת מאמינה שבשבילם זה עולם ומלואו. 10 דקות של צומי. בשבילם זה המון. וקבלי עוד
אחד גדול.
 
רגע רגע לא לדאוג

1. אני אעבור שם היום אחה"צ ואלך לראות מה שלומו של הקטן וגם אביא איתי אוכל ומים. 2. יכול להיות שאמא שלו דווקא כן בסביבה כי: יש שם הרבה חתולים בוגרים, מנחם - האיש מחנות הבגטים והבן שלו שמחזיק היום את המקום - דואג להאכיל את כולם שם וגם העוברים והשבים העוצרים בדוכן שלו נותנים להם. לא לדאוג הוא יסתדר עם קצת עזרה ואני אלך לעזור ולפקוח עין. היי רגועה - בערב אשוב מאוחר ואדווח.
 
למעלה