השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית

מצב
הנושא נעול.

Arthur Dentist

New member
השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית

השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית
איך אפשר להגיע למידע הזה (של תח"צ מנתב"ג) בלי לנחש את מס' הקו??

המקרה שקרה לי השבוע קורה מן הסתם להרבה אחרים:

מבקר מחו"ל מתכנן להגיע לנתב"ג באמצע הלילה.

כשהוא מחפש את הלו"ז של הרכבת לת"א, הוא לא מוצא רכבות אחרי 23:00
כי הוא צריך לציין באופן ספציפי לרדת בתחנת סבידור (שהיא אחת מתוך 4 תחנות בת"א).
האתר לא מצא לנכון להגיד לי "היי, אם אתה רוצה לת"א, דווקא יש לנו רכבת, היא מגיעה לתחנה הבאה".
(וגם אם כן, זה לא ברור לכולם אוטומטית שצריך לחפש בביום שלמחרת. מה רע בלתת מידע רציף? מה, עולה להם כסף להדפיס גם את הרכבות שגולשות ל"מחר"? ההבדלה בין "מחר" ל"היום" היא לא אינטואיטיבית. גם בתור מתכנת אני לא מבין את השרירותיות הבירוקרטית הזאת)


באתר של נתב"ג לא כתוב על אוטובוס לתל אביב!
הם מסתפקים באופן כללי באיזכור קצר של החברות נותנות השירותים. אין הפניה לשאילתא הספציפית באתר הרכבת, או למספרי הקו


אתר bus.gov.il
לא מציג נסיעות לת"א בין חצות עד הבוקר (חיפשתי: 'מנתב"ג טרמינל 3 לת"א ההגנה')

(האתר הזה הוא סאגה בפני עצמו:
ירושה מהניינטיז מהאתר של אגד, נכתב ע"י מישהו שלא יודע או לא אכפת לו כלום מנגישות (accessibility), מערכות מידע, וחיפוש מידע.
הוא קיים כבר לפחות 10 שנים בצורות שונות אבל עדיין כתוב בבאנר "האתר בהרצה",
ואין לו תרגום לאנגלית, ערבית, רוסית - מה שמבטל אותו לחלוטין לאנשים מחו"ל.)

רק כשחיפשתי את מס' הקו שכתבת לי פה בפורום, מצאתי אותו באתר האוטובוס - אבל מי אמור לנחש את זה??? :)
יאללה אנשים - עם מי מדברים? למי להגיש מכתב ?
 

Subi777

New member
דווקא בתור מתכננתת את צריכה להבין את זה.

השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית
איך אפשר להגיע למידע הזה (של תח"צ מנתב"ג) בלי לנחש את מס' הקו??

המקרה שקרה לי השבוע קורה מן הסתם להרבה אחרים:

מבקר מחו"ל מתכנן להגיע לנתב"ג באמצע הלילה.

כשהוא מחפש את הלו"ז של הרכבת לת"א, הוא לא מוצא רכבות אחרי 23:00
כי הוא צריך לציין באופן ספציפי לרדת בתחנת סבידור (שהיא אחת מתוך 4 תחנות בת"א).
האתר לא מצא לנכון להגיד לי "היי, אם אתה רוצה לת"א, דווקא יש לנו רכבת, היא מגיעה לתחנה הבאה".
(וגם אם כן, זה לא ברור לכולם אוטומטית שצריך לחפש בביום שלמחרת. מה רע בלתת מידע רציף? מה, עולה להם כסף להדפיס גם את הרכבות שגולשות ל"מחר"? ההבדלה בין "מחר" ל"היום" היא לא אינטואיטיבית. גם בתור מתכנת אני לא מבין את השרירותיות הבירוקרטית הזאת)


באתר של נתב"ג לא כתוב על אוטובוס לתל אביב!
הם מסתפקים באופן כללי באיזכור קצר של החברות נותנות השירותים. אין הפניה לשאילתא הספציפית באתר הרכבת, או למספרי הקו


אתר bus.gov.il
לא מציג נסיעות לת"א בין חצות עד הבוקר (חיפשתי: 'מנתב"ג טרמינל 3 לת"א ההגנה')

(האתר הזה הוא סאגה בפני עצמו:
ירושה מהניינטיז מהאתר של אגד, נכתב ע"י מישהו שלא יודע או לא אכפת לו כלום מנגישות (accessibility), מערכות מידע, וחיפוש מידע.
הוא קיים כבר לפחות 10 שנים בצורות שונות אבל עדיין כתוב בבאנר "האתר בהרצה",
ואין לו תרגום לאנגלית, ערבית, רוסית - מה שמבטל אותו לחלוטין לאנשים מחו"ל.)

רק כשחיפשתי את מס' הקו שכתבת לי פה בפורום, מצאתי אותו באתר האוטובוס - אבל מי אמור לנחש את זה??? :)
יאללה אנשים - עם מי מדברים? למי להגיש מכתב ?
דווקא בתור מתכננתת את צריכה להבין את זה.
האתר של רכבת ישראל הוא אתר מוזמן.
הם כתבו פירוט של מה שהם רוצים ושילמו לחברה כדי שתעשה את זה. החברה אחראית לומר להם מה אפשר לעשות ומה איאפשר לעשות. החברות הללו לא מוסיפות פיצ'רים על דעת עצמם בטח לא בחינם.
&nbsp
בכלל, כל הרעיון של מנועי חיפוש זה הנחת מוצא בסיסית: המחפש יודע מה הוא מחפש.
גם בגוגל אם את לא יודעת להשתמש עם מרכאות, פלוס, וכו' - את לא תמצאי את מבוקשך או שמבוקשך יהיה קבור בערמה של תוצאות אחרות.
&nbsp
לזכותה של רכבת ישראל יאמר שלפחות יש להם צ'אט עם נציג אנושי באתר 24 שעות.
 
אבל התלונה על כך שבאתר של נתב"ג אין פירוט היא מוצדקת.

דווקא בתור מתכננתת את צריכה להבין את זה.
האתר של רכבת ישראל הוא אתר מוזמן.
הם כתבו פירוט של מה שהם רוצים ושילמו לחברה כדי שתעשה את זה. החברה אחראית לומר להם מה אפשר לעשות ומה איאפשר לעשות. החברות הללו לא מוסיפות פיצ'רים על דעת עצמם בטח לא בחינם.
&nbsp
בכלל, כל הרעיון של מנועי חיפוש זה הנחת מוצא בסיסית: המחפש יודע מה הוא מחפש.
גם בגוגל אם את לא יודעת להשתמש עם מרכאות, פלוס, וכו' - את לא תמצאי את מבוקשך או שמבוקשך יהיה קבור בערמה של תוצאות אחרות.
&nbsp
לזכותה של רכבת ישראל יאמר שלפחות יש להם צ'אט עם נציג אנושי באתר 24 שעות.
אבל התלונה על כך שבאתר של נתב"ג אין פירוט היא מוצדקת.
 

Arthur Dentist

New member
באתר שלי אני כותב איזה קוים מגיעים אלי,

באתר שלי אני כותב איזה קוים מגיעים אלי,
ומה התדירות של הקוים, ומפרט מה האלטרנטיבות.
&nbsp
אני לא רוצה שאנשים יתחילו לשאול את עצמם שאלות פילוסופיות או לברר איזה דרך יותר זולה / קצרה / בטוחה. אני נותן להם את הכל.
&nbsp
להגיד ש"המחפש יודע מה הוא מחפש" זה אחד הדברי םהמזלזלים והלא נכונים להגיד, וזאת אחת הסיבות שאני כמעט ולא משתמש היום בתח"צ.
&nbsp
מה גם, שנתב"ג <> תל אביב זה מסלול עמוס, קבוע, וידוע לפחות שנה מראש. מה הבעיה של מוסד ענק כמו נתב"ג לכתוב הוראות הגעה וקצת טיפים?
&nbsp
מה הבעיה של הרכבת לתת קצת אפשרויות יזומות?
&nbsp
נת"בג זה לא איזה חצר אחורית של מושב נידח. זה עסק, וזה משאב לאומי, ומקום אסטרטגי.
&nbsp
&nbsp
אם ניקח את הדוגמא שהבאת: מנועי חיפוש, נראה שאם אני כותב בערך, או עם שגיאות כתיב, או ctbdkh,, גוגל טורח לספר לי שאולי טעיתי, ואני כנראה מתכוון למשהו אחר.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Active member
מה גם שעלויות חנייה הופכות שימוש חד פעמי בתח"צ לשם לכדאי.

באתר שלי אני כותב איזה קוים מגיעים אלי,
ומה התדירות של הקוים, ומפרט מה האלטרנטיבות.
&nbsp
אני לא רוצה שאנשים יתחילו לשאול את עצמם שאלות פילוסופיות או לברר איזה דרך יותר זולה / קצרה / בטוחה. אני נותן להם את הכל.
&nbsp
להגיד ש"המחפש יודע מה הוא מחפש" זה אחד הדברי םהמזלזלים והלא נכונים להגיד, וזאת אחת הסיבות שאני כמעט ולא משתמש היום בתח"צ.
&nbsp
מה גם, שנתב"ג <> תל אביב זה מסלול עמוס, קבוע, וידוע לפחות שנה מראש. מה הבעיה של מוסד ענק כמו נתב"ג לכתוב הוראות הגעה וקצת טיפים?
&nbsp
מה הבעיה של הרכבת לתת קצת אפשרויות יזומות?
&nbsp
נת"בג זה לא איזה חצר אחורית של מושב נידח. זה עסק, וזה משאב לאומי, ומקום אסטרטגי.
&nbsp
&nbsp
אם ניקח את הדוגמא שהבאת: מנועי חיפוש, נראה שאם אני כותב בערך, או עם שגיאות כתיב, או ctbdkh,, גוגל טורח לספר לי שאולי טעיתי, ואני כנראה מתכוון למשהו אחר.
&nbsp
&nbsp
מה גם שעלויות חנייה הופכות שימוש חד פעמי בתח"צ לשם לכדאי.
קהל היעד של שדה התעופה אינו מוגבל למי שתמיד נוסע בתח"צ, הוא כולל גם את מי שלא רוצה לשלם על הנחיית הרכב שם לחופשה של שבועיים-שלושה וכן תיירים שלא רוצים לחוות נהג מונית ים-תיכוני, אך יעד עירוני ואינו מצדיק שכירת כלי רכב.
&nbsp
ולכן - נתב"ג היא אחת מאותן הנקודות בהן נהגים יכולים לבחור בתח"צ באופן חד פעמי בגלל נוחות בהשוואה לרכב הפרטי והצורך להביא מידע שאינו נהיר לישראלים שמשתמשים ברכב הפרטי או לתיירים שאינם מכירים את מערכת התח"צ בישראל הוא גדול במיוחד.
 

cwen

New member
אפיון לא טוב של האתר

באתר שלי אני כותב איזה קוים מגיעים אלי,
ומה התדירות של הקוים, ומפרט מה האלטרנטיבות.
&nbsp
אני לא רוצה שאנשים יתחילו לשאול את עצמם שאלות פילוסופיות או לברר איזה דרך יותר זולה / קצרה / בטוחה. אני נותן להם את הכל.
&nbsp
להגיד ש"המחפש יודע מה הוא מחפש" זה אחד הדברי םהמזלזלים והלא נכונים להגיד, וזאת אחת הסיבות שאני כמעט ולא משתמש היום בתח"צ.
&nbsp
מה גם, שנתב"ג <> תל אביב זה מסלול עמוס, קבוע, וידוע לפחות שנה מראש. מה הבעיה של מוסד ענק כמו נתב"ג לכתוב הוראות הגעה וקצת טיפים?
&nbsp
מה הבעיה של הרכבת לתת קצת אפשרויות יזומות?
&nbsp
נת"בג זה לא איזה חצר אחורית של מושב נידח. זה עסק, וזה משאב לאומי, ומקום אסטרטגי.
&nbsp
&nbsp
אם ניקח את הדוגמא שהבאת: מנועי חיפוש, נראה שאם אני כותב בערך, או עם שגיאות כתיב, או ctbdkh,, גוגל טורח לספר לי שאולי טעיתי, ואני כנראה מתכוון למשהו אחר.
&nbsp
&nbsp
אפיון לא טוב של האתר
שווה לך לנסות לשלוח להם הצעה. אולי ישפרו את הדף המסכן הזה.
 

olli3

New member
מנהל
לטעמי הפתרון צריך להיות בהוספת הכיתוב 24H ליד כל תחנת רכבת

השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית
איך אפשר להגיע למידע הזה (של תח"צ מנתב"ג) בלי לנחש את מס' הקו??

המקרה שקרה לי השבוע קורה מן הסתם להרבה אחרים:

מבקר מחו"ל מתכנן להגיע לנתב"ג באמצע הלילה.

כשהוא מחפש את הלו"ז של הרכבת לת"א, הוא לא מוצא רכבות אחרי 23:00
כי הוא צריך לציין באופן ספציפי לרדת בתחנת סבידור (שהיא אחת מתוך 4 תחנות בת"א).
האתר לא מצא לנכון להגיד לי "היי, אם אתה רוצה לת"א, דווקא יש לנו רכבת, היא מגיעה לתחנה הבאה".
(וגם אם כן, זה לא ברור לכולם אוטומטית שצריך לחפש בביום שלמחרת. מה רע בלתת מידע רציף? מה, עולה להם כסף להדפיס גם את הרכבות שגולשות ל"מחר"? ההבדלה בין "מחר" ל"היום" היא לא אינטואיטיבית. גם בתור מתכנת אני לא מבין את השרירותיות הבירוקרטית הזאת)


באתר של נתב"ג לא כתוב על אוטובוס לתל אביב!
הם מסתפקים באופן כללי באיזכור קצר של החברות נותנות השירותים. אין הפניה לשאילתא הספציפית באתר הרכבת, או למספרי הקו


אתר bus.gov.il
לא מציג נסיעות לת"א בין חצות עד הבוקר (חיפשתי: 'מנתב"ג טרמינל 3 לת"א ההגנה')

(האתר הזה הוא סאגה בפני עצמו:
ירושה מהניינטיז מהאתר של אגד, נכתב ע"י מישהו שלא יודע או לא אכפת לו כלום מנגישות (accessibility), מערכות מידע, וחיפוש מידע.
הוא קיים כבר לפחות 10 שנים בצורות שונות אבל עדיין כתוב בבאנר "האתר בהרצה",
ואין לו תרגום לאנגלית, ערבית, רוסית - מה שמבטל אותו לחלוטין לאנשים מחו"ל.)

רק כשחיפשתי את מס' הקו שכתבת לי פה בפורום, מצאתי אותו באתר האוטובוס - אבל מי אמור לנחש את זה??? :)
יאללה אנשים - עם מי מדברים? למי להגיש מכתב ?
לטעמי הפתרון צריך להיות בהוספת הכיתוב 24H ליד כל תחנת רכבת
שפתוחה 24 שעות ביממה ברשימת התחנות לבחירה. כך כל נוסע יבין שאם הוא מחפש רכבת ל"ההגנה" או כל תחנה אחרת, או לא יקבל מידע אליה.
&nbsp
בוא נגיד שזה ברמה הפשוטה לביצוע, סך הכל לשנות את ערך שם התחנה יהיה יותר פשוט מאשר להכין פונקציה כזאת או אחרת שתציג שיש רכבות לתחנות אחרות בת"א או בכל עיר אחרת.
 

Sephiroth

New member
בכל אתר רכבות ראוי ניתן לבצע חיפושים לפי ערים ולא לפי תחנות

השאלה לגבי נתב"ג היא עקרונית
איך אפשר להגיע למידע הזה (של תח"צ מנתב"ג) בלי לנחש את מס' הקו??

המקרה שקרה לי השבוע קורה מן הסתם להרבה אחרים:

מבקר מחו"ל מתכנן להגיע לנתב"ג באמצע הלילה.

כשהוא מחפש את הלו"ז של הרכבת לת"א, הוא לא מוצא רכבות אחרי 23:00
כי הוא צריך לציין באופן ספציפי לרדת בתחנת סבידור (שהיא אחת מתוך 4 תחנות בת"א).
האתר לא מצא לנכון להגיד לי "היי, אם אתה רוצה לת"א, דווקא יש לנו רכבת, היא מגיעה לתחנה הבאה".
(וגם אם כן, זה לא ברור לכולם אוטומטית שצריך לחפש בביום שלמחרת. מה רע בלתת מידע רציף? מה, עולה להם כסף להדפיס גם את הרכבות שגולשות ל"מחר"? ההבדלה בין "מחר" ל"היום" היא לא אינטואיטיבית. גם בתור מתכנת אני לא מבין את השרירותיות הבירוקרטית הזאת)


באתר של נתב"ג לא כתוב על אוטובוס לתל אביב!
הם מסתפקים באופן כללי באיזכור קצר של החברות נותנות השירותים. אין הפניה לשאילתא הספציפית באתר הרכבת, או למספרי הקו


אתר bus.gov.il
לא מציג נסיעות לת"א בין חצות עד הבוקר (חיפשתי: 'מנתב"ג טרמינל 3 לת"א ההגנה')

(האתר הזה הוא סאגה בפני עצמו:
ירושה מהניינטיז מהאתר של אגד, נכתב ע"י מישהו שלא יודע או לא אכפת לו כלום מנגישות (accessibility), מערכות מידע, וחיפוש מידע.
הוא קיים כבר לפחות 10 שנים בצורות שונות אבל עדיין כתוב בבאנר "האתר בהרצה",
ואין לו תרגום לאנגלית, ערבית, רוסית - מה שמבטל אותו לחלוטין לאנשים מחו"ל.)

רק כשחיפשתי את מס' הקו שכתבת לי פה בפורום, מצאתי אותו באתר האוטובוס - אבל מי אמור לנחש את זה??? :)
יאללה אנשים - עם מי מדברים? למי להגיש מכתב ?
בכל אתר רכבות ראוי ניתן לבצע חיפושים לפי ערים ולא לפי תחנות
כלומר, במידה ויש יותר מתחנת רכבת אחת בעיר ניתן לבחור את נתב"ג כתחנת מוצא ו-"תל אביב [כל התחנות]" כתחנת יעד, ואז מקבלים את כל האופציות להגעה לעיר.
זה פיצ'ר פשוט למימוש ולא ברור לי למה הוא לא קיים באתר רכבת ישראל.
 

Subi777

New member
הבעיה שבישראל זה בעייתי

בכל אתר רכבות ראוי ניתן לבצע חיפושים לפי ערים ולא לפי תחנות
כלומר, במידה ויש יותר מתחנת רכבת אחת בעיר ניתן לבחור את נתב"ג כתחנת מוצא ו-"תל אביב [כל התחנות]" כתחנת יעד, ואז מקבלים את כל האופציות להגעה לעיר.
זה פיצ'ר פשוט למימוש ולא ברור לי למה הוא לא קיים באתר רכבת ישראל.
הבעיה שבישראל זה בעייתי
יש תחנות עם שם של עיר ובכלל הן נמצאות בשטח מוניציפלי של רשות אחרת
או תחנות שנמצאות בעיר מסוימת אבל משרתות תושבים של עיר אחרת.
לב המפרץ למשל לא משרתת כמעט את תושבי חיפה.
 

Arthur Dentist

New member
הבעיה היא שלפתור בעיות זה בעייתי

הבעיה שבישראל זה בעייתי
יש תחנות עם שם של עיר ובכלל הן נמצאות בשטח מוניציפלי של רשות אחרת
או תחנות שנמצאות בעיר מסוימת אבל משרתות תושבים של עיר אחרת.
לב המפרץ למשל לא משרתת כמעט את תושבי חיפה.
הבעיה היא שלפתור בעיות זה בעייתי
אבל למצוא בעיות זה קל.
&nbsp
הידעת שתחנת בניימינה נקראת גם תחנת פרדס חנה!?
&nbsp
תחנת השלום משרתת נמצאת בתל אביב אבל משרתת את גבעתיים!! וגם את תושבי רמת גן!!! זה מבלבל את הציבור.
&nbsp
שום מערכת ממוחשבת בעולם לא תוכל להתמודד עם זה.
&nbsp
תוחזר הדיליג'נס !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה