הרצליה: נערך תרגיל לכל גופי ההצלה

Beigelman

New member
שאלה

בתמונות 20-23 רואים בובת החייאה ועליה תרמיל שחור קטן עם סמל של מד"א. לפי מדבקות המוניטור שאני רואה אני יכול להגיד שהתרמיל הזה הוא מוניטור קטן נייד? ואם לא אז מה הוא?
 

Phenox

New member
המכשיר נמצא

בכל ניידות טיפול נמרץ. בודק סיטורציה (רמת חמצן בדם), דופק. אופציה נוספת שיש למכשיר הוא בדיקה של יעילות ההנשמות בסיוע נשימתי, ע"י מדידת רמת פחמן דו חמצני באוויר היוצא. יש?
 

Phenox

New member
את

ואני פשוט ממשיכה אותך.. נתת את השם, ונראה לי שהוא פשוט רצה הסבר..:)
 
הפאלס לא מודד רמת חמצן בדם

אלא אחוז הקישוריות של ההמוגלובין בדם. בכל כדורית דם אדומה יש 4 "ידיים" שיכולות לקלוט חמצן. אחת הבעיות היא במקרה של הרעלת CO שם אחוז הקישוריות הוא מאוד גבוה אך למעשה ההמוגלובין לא קשור לחמצן אלא ל CO.
 

New member
גם באנמיה ובעיות נוספות

גם למשל באנמיה, קשירת החמצן יכולה להיות תקינה ואף גבוה מהצפוי, כאשר מעשית, תכולת החמצן בדם נמוכה משמעותית מהדרוש. כמו כן, מצבים שונים של שינוי בעקומת האסוציאציה של ההמוגלובין יכולים לגרום למצב של חוסר תאום בין סטורציית החמצן לבין תכולת החמצן בדם. ואגב, בהגדרות יבשות, במצב של הרעלת CO הסטורציה האמיתית היא נמוכה מהרגיל, אך מעשית נמדדת סטורציה גבוהה מהצפוי עקב בעיה טכנית במדידה האופטית באמצעות פאלס-אוקסימטר. אבירם
 

BenCarmon

New member
בלי לקשקש יותר מידי....

כמות החמצן בדם מורכבת משני גורמים 1. כמות החמצן המתמוסס בדם 2. כמות החמצן שננשא ע"י ההומוגלובין... אם אני זוכר את הנוסח [זה באמת לא חשוב לזכור זה רק היחס בין השנים] Count 02 = 1.34* ההומוגלובין המחומצן + 0.003 PO2 (לחץ החמצן בעורק) מכאן שהגורם המשפיע ביותר זה ההומגלובין וקישור החמצן אליו!!! ישנם 4 סוגי אנמיה אם אני לא טועה... באחד יש מחסור בהמוגלובין או בברזל שעל ההמוגלובין שאליו קשור החמצן בתאכלס ולכן תתכן פגיעה בחימצון באנמיה חרמשית יש בעיה עם הצורה של ההומגלובין דבר שפוגע בקישור החמצן.. יש עוד סוגים..
 

BenCarmon

New member
אהה.. לא נתתי את הערכים התקינים של

Count 02 אני חושב שזה 20 למאה סמ"ק ..
 

amitp

New member
וקצת יותר פשוט

סטורצייה נותנת את אחוז ההמוגלובין המחומצן (למעשה אחוז ההמוגלובין שקשור למשהו). באנמיה --> פחות כמות של המוגלובין, ולכן גם אם אותו אחוז קשור, הכמות עדיין נמוכה יותר (90% מX הם יותר מ90% מX פחות משהו).
 

Beigelman

New member
תודה אנשים

אני מכיר אתה אופציות של המכשיר, אבל הם היו עם אמבולנס לבן (אם אני לא טועה) לכן לא הבנתי מה זה המכשיר הזה. על הנט"ן המכשיר הוא חלק מהלייף פאק 12, אז למה צריך עוד אחד בנפרד? (בתקופה של הלייף פאק 10 היה צורך בזה, אבל למה עכשיו?)
 
גם היום

ברבים המנטנים והאטנים יש פאלס בתיק אמבו בנוסף לזה המתחבר לליפאק. באמבולנסי ישובים אחרים קיים פאלס וזאת עקב תרומות או פשוט כאלו ישנים שנשארו מתקופות עברו.
 
למעלה