הרצה לשרשרת כפתרון ל"חילוף רפאים"?!
לפני כשבוע התיעצתי עם חברי הפורום בנוגע להתלבטותי להחלפת מערכת הילוכי השימאנו שלי למערכת סראם. שלשום החלטתי לעשות זאת ובו זמנית החלפתי גם כבלים, מוליכים ולשרשרת סראם 971 חדשה, כשכל התהליך עלה לי פי שלוש מהערכה המקורית של החנות, אבל מילא... שמח ומאושר יצאתי לי לרכיבה כשאני מתמוגג מהיכולת להעביר הילוכים באצבע אחת ונהנה מביצועי הסראם המצויינים עם כבלים חדשים. אך לפתע גיליתי שאני סובל מחילוף רפאים - ghost shifting בלעז. זאת אומרת, כשאני בהילוכים 5-7 הם מתזזים על דעת עצמם, בעיקר כשאני מרפה מעט את הלחץ מהדוושות. לעיתים עוברים הילוך, ולעיתים ישנה הרגשה של החלקה ופתאום תפיסה ע"י השרשרת. אבל וחפוי ראש חזרתי לי את החנות, שם שיחקו קצת בהילוכים, אך הדבר לא עזר. בנון שלנטיות צץ פתאום בעל החנות עם קסטת סראם 950 חדשה. כמה תעלה לי שאלתי אותו, 250 ש"ח ענה (189 בהרים), אבל רגע, הקסטה המקורית שלי כמעט ואינה שחוקה, אין "סנפירי כריש" וכל השיניים שלמות לחלוטין וכמעט כולם בצורת טרפז מושלם. מה קרה לך, עונה לי המוכר, בחשמונאים תמיד מחליפים קסטה בכל החלפת שרשרת. מה? נזעקתי, זה בכלל לא נכון, ותראה את הקסטה, אין בה כמעט שחיקה. יש שחיקה שאתה לא רואה טען המוכר, ואתה צריך לעשות הרצה לשרשרת, אתה צריך להצליב בין גלגלים גדולים וקטנים, להתחיל לרכב בגלגלים הקטנים ולעבור לגדולים כדי לתת אנרציה לאופניים (אה?...) בקיצור, האם לדעתכם עלי באמת להחליף קסטה (אנסה להעלות תמונות בקרוב)? אני חייב לציין שלא סבלתי מהבעיה קודם, וכן, אני יודע שקורה שמחליפים שרשרת חדשה לקסטה ישנה יש בעיות של אי תאימות, אך אצלי הקסטה נראית באמת במצב מצויין. והאם יש דבר כזה "הרצה" לשרשרת חדשה? ראיתי בעבר קישור לאתר המסביר מתי הקסטה גמורה. האם מישהו זוכר היכן? האם יש אמת מידה מוסכמת להחלפת קסטה כמו שיש אמת מידה מוסכמת לאורך תקין של השרשרת?
לפני כשבוע התיעצתי עם חברי הפורום בנוגע להתלבטותי להחלפת מערכת הילוכי השימאנו שלי למערכת סראם. שלשום החלטתי לעשות זאת ובו זמנית החלפתי גם כבלים, מוליכים ולשרשרת סראם 971 חדשה, כשכל התהליך עלה לי פי שלוש מהערכה המקורית של החנות, אבל מילא... שמח ומאושר יצאתי לי לרכיבה כשאני מתמוגג מהיכולת להעביר הילוכים באצבע אחת ונהנה מביצועי הסראם המצויינים עם כבלים חדשים. אך לפתע גיליתי שאני סובל מחילוף רפאים - ghost shifting בלעז. זאת אומרת, כשאני בהילוכים 5-7 הם מתזזים על דעת עצמם, בעיקר כשאני מרפה מעט את הלחץ מהדוושות. לעיתים עוברים הילוך, ולעיתים ישנה הרגשה של החלקה ופתאום תפיסה ע"י השרשרת. אבל וחפוי ראש חזרתי לי את החנות, שם שיחקו קצת בהילוכים, אך הדבר לא עזר. בנון שלנטיות צץ פתאום בעל החנות עם קסטת סראם 950 חדשה. כמה תעלה לי שאלתי אותו, 250 ש"ח ענה (189 בהרים), אבל רגע, הקסטה המקורית שלי כמעט ואינה שחוקה, אין "סנפירי כריש" וכל השיניים שלמות לחלוטין וכמעט כולם בצורת טרפז מושלם. מה קרה לך, עונה לי המוכר, בחשמונאים תמיד מחליפים קסטה בכל החלפת שרשרת. מה? נזעקתי, זה בכלל לא נכון, ותראה את הקסטה, אין בה כמעט שחיקה. יש שחיקה שאתה לא רואה טען המוכר, ואתה צריך לעשות הרצה לשרשרת, אתה צריך להצליב בין גלגלים גדולים וקטנים, להתחיל לרכב בגלגלים הקטנים ולעבור לגדולים כדי לתת אנרציה לאופניים (אה?...) בקיצור, האם לדעתכם עלי באמת להחליף קסטה (אנסה להעלות תמונות בקרוב)? אני חייב לציין שלא סבלתי מהבעיה קודם, וכן, אני יודע שקורה שמחליפים שרשרת חדשה לקסטה ישנה יש בעיות של אי תאימות, אך אצלי הקסטה נראית באמת במצב מצויין. והאם יש דבר כזה "הרצה" לשרשרת חדשה? ראיתי בעבר קישור לאתר המסביר מתי הקסטה גמורה. האם מישהו זוכר היכן? האם יש אמת מידה מוסכמת להחלפת קסטה כמו שיש אמת מידה מוסכמת לאורך תקין של השרשרת?