הרצה לשרשרת כפתרון ל"חילוף רפאים"?!

eitanob

New member
הרצה לשרשרת כפתרון ל"חילוף רפאים"?!

לפני כשבוע התיעצתי עם חברי הפורום בנוגע להתלבטותי להחלפת מערכת הילוכי השימאנו שלי למערכת סראם. שלשום החלטתי לעשות זאת ובו זמנית החלפתי גם כבלים, מוליכים ולשרשרת סראם 971 חדשה, כשכל התהליך עלה לי פי שלוש מהערכה המקורית של החנות, אבל מילא... שמח ומאושר יצאתי לי לרכיבה כשאני מתמוגג מהיכולת להעביר הילוכים באצבע אחת ונהנה מביצועי הסראם המצויינים עם כבלים חדשים. אך לפתע גיליתי שאני סובל מחילוף רפאים - ghost shifting בלעז. זאת אומרת, כשאני בהילוכים 5-7 הם מתזזים על דעת עצמם, בעיקר כשאני מרפה מעט את הלחץ מהדוושות. לעיתים עוברים הילוך, ולעיתים ישנה הרגשה של החלקה ופתאום תפיסה ע"י השרשרת. אבל וחפוי ראש חזרתי לי את החנות, שם שיחקו קצת בהילוכים, אך הדבר לא עזר. בנון שלנטיות צץ פתאום בעל החנות עם קסטת סראם 950 חדשה. כמה תעלה לי שאלתי אותו, 250 ש"ח ענה (189 בהרים), אבל רגע, הקסטה המקורית שלי כמעט ואינה שחוקה, אין "סנפירי כריש" וכל השיניים שלמות לחלוטין וכמעט כולם בצורת טרפז מושלם. מה קרה לך, עונה לי המוכר, בחשמונאים תמיד מחליפים קסטה בכל החלפת שרשרת. מה? נזעקתי, זה בכלל לא נכון, ותראה את הקסטה, אין בה כמעט שחיקה. יש שחיקה שאתה לא רואה טען המוכר, ואתה צריך לעשות הרצה לשרשרת, אתה צריך להצליב בין גלגלים גדולים וקטנים, להתחיל לרכב בגלגלים הקטנים ולעבור לגדולים כדי לתת אנרציה לאופניים (אה?...) בקיצור, האם לדעתכם עלי באמת להחליף קסטה (אנסה להעלות תמונות בקרוב)? אני חייב לציין שלא סבלתי מהבעיה קודם, וכן, אני יודע שקורה שמחליפים שרשרת חדשה לקסטה ישנה יש בעיות של אי תאימות, אך אצלי הקסטה נראית באמת במצב מצויין. והאם יש דבר כזה "הרצה" לשרשרת חדשה? ראיתי בעבר קישור לאתר המסביר מתי הקסטה גמורה. האם מישהו זוכר היכן? האם יש אמת מידה מוסכמת להחלפת קסטה כמו שיש אמת מידה מוסכמת לאורך תקין של השרשרת?
 
הרצה לשרשרת?!?!?!

פעם ראשונה שומע על זה... אנרציה לאופניים?!???!!!? לא צריך להחליף קסטה עם כל שרשרת, אולם זה נכון רק אם החלפת שרשרת בזמן (כלומר, לפני שהיא התחילה לשחוק את שיני הקסטה באופן משמעותי). אגב, אין שום בעיה לעבור לסראם ולהישאר עם השרשרת והקסטה שלך (השרשרת הישנה עדיין בסדר?) חייב לציין, שבמקרים מסוימים יש שחיקה בקסטה שלא רואים בעין (זה לא ריאלי לעבור עם זכוכית מגדלת על כל שן ושן...). אולם, שחיקה כזאת לא אמורה לגרום לגוסט-שיפטינג, אלא לקפיצת השרשרת בעומס גדול (בעליה למשל). למרות שלא ראיתי את האופניים, אני מציע לך לבדוק שלושה דברים: בדוק את האוזן - אוזן עקומה גורמת לגוסט-שיפטינג. הדבר השני: תוודא שהמעביר חובק מספיק שיניים (יש בורג כיוונון כזה על המעביר קרוב לאוזן). הדבר השלישי: בדוק את שחיקת הגלגשים בפלטה מקדימה. למרות שהשארת הרבה כסף בחנות הנ"ל, אני חושב שיכלו לתת לך שירות טוב יותר: היו צריכים להזהיר אותך שיש מצב שתצתרך להחליף גם קסטה. חוץ מזה, שיחררו אותך לרכיבה מבלי שבדקו בעצמם (ברכיבה ולא על המתקן) שהכל עובד?! אני רגיל לסטנדרטים גבוהים יותר... בהצלחה.
 

nintense

New member
כשעושים הרצה לשרשרת, מאוד חשוב...

להריץ גם את הצמיגים והפדלים ועוד כל מני דברים שלא קשורים כלל להילוכים מקפצים. שרשרת חדשה על קסטה תקינה שאינה חדשה גורמת לרעש קל שנעלם אחרי רכיבה או שתיים, אין כל קשר להילוכים קופצים. במקרה המתואר מתוך הנחה שההילוכים כוונו במקצועיות, 99% האוזן עקומה, באחוז הנותר יתכן עיקום בקסטה שלא נראה לעין. החלקת שרשרת לרוב מופיעה בגגשי"ם הקטנים ולא האמצעיים. הדרך הכי טובה להזים את בעיית הקסטה היא להרכיב קסטה ולבדוק, הדרך הזולה, מבלי לרכוש קסטה לצורך ניסוי היא להרכיב גלגל תקין מאופניים אחרים ולנסות. הרצה מהנה
 

avitzurel

New member
איזה אופניים והאם המוליכים חדשים?

שלום, עד כמה שזה נשמע מוזר יש מצבים שמשיקולי אסתטיקה חנויות ומכונאים מקצרים את המוליכים מדי בנקודות בהם המתלה זז. כתוצאה מכך לעיתים די קרובות המוליך פשוט נוגע בשלדה וכתוצאה מכך מושך איתו את הכבל. תופעה זו מוכרת במוליך מתחת לציר המרכזי באופני אפיק וסטאמפג'מפר. כמו כן, כל מה שאמרו חברי המלומדים יכול להיות גם כן. אוזן עקומה. שרשרת חדשה על קסטה ישנה גלגלי שיניים ישנים ושרשרת חדש. המון דברים, מומלץ לקחת את האופניים לחנות מקצועית לבדיקה מקיפה של העניין שיהיה יום מקסים,
 

djishai

New member
מצטרף להמלצה

תאמץ לך חנות רצינית של אופניים בחן את המוכר ואנשי השטח (תיקונים) ותישאר אתם..(מומלצות רשותות חנויות של מצמן את מרוץ/סי.טי.טי/רןזן את מינץ.... המנע מלגשת לחנויות שצצות כל שני וחמישי והם מתיימרים "לדעת הכל"
 

eitanob

New member
אכן סטאמפג'מפר...

ואכן מוליכים חדשים. החלפתי גלגל אחורי בגלגל שעליו מותקנת קסטה כמעט חדשה וגם אם עדיין יש שיפור קל, עדיין קיימות קפיצות הילוכים בצורה ממשית. האוזן יושרה בזמן החלפת המעביר האחורי במכשיר הידוע לישור אוזניים. אמשיך לעדכן...
 

avitzurel

New member
כמעט בוודאות (ניסוי)

כמעט בוודאות המוליך שבא מתחת לBB פשוט קצר מדי. תעשה ניסוי, נעל את הבולם האחורי כך שהמתלה לא יצור תזוזה כלל, סע על ההילוכים ה"בעיתיים" בד"כ. במידה ואין קפיצות הילוכים אזי שעלינו על הבעיה. עוד ניסוי, הפוך את האופניים על הכידון והמושב, במידה ואתה לא מצליח להכניס שתי אצבעות שיפרידו בין המוליך לכבל (בבטן המוליך) אז הוא קצר מדי. תן לי את תוצאות הניסוי ונמשיך אח"כ. שיהיה יום מקסים, אבי צוראל מצמן את מרוץ קרית ביאליק מצמן את מרוץ כרכור
 

eitanob

New member
אבי תעשה לי ילד

בעקבות מה שכתבת (ואחרי שעזרת לי גם בטלפון), הלכתי לחנות וסיפרתי להם על השערתך. המכנופן האריך את המוליך ו... עדין צריך רכיבת שטח רצינית כדי לאמת, אבל כפי הנראה הבעיה נפתרה!!! המון-המון תודה! אני כבר לפני שנה כתבתי בפורום שצריך למצוא שיטה לשבט אותך. חסכת לי המון זמן ועוגמת נפש. איתן
 

avitzurel

New member
שלום איתן

אני כאן תמיד בדיוק בשביל זה. שמחתי לעזור, חיכיתי לטלפון ממך לגבי הבדיקה כשהבולם בלי אויר. חיכיתי וחיכיתי אך ללא הועיל
בכל מקרה, אני שמח שהבעיה נפתרה.
 
למעלה