הרפורמה בתחבורה הציבורית אושרה: מחירי הנסיעות יתעדכנו ב-1 באוגוסט

דיברגנט חדש

Well-known member

שר האוצר ושרת התחבורה חתמו על תעריפי הנסיעות שיעודכנו ויהיו אחידים בכל רחבי הארץ. ילדים, נוער ומבוגרים יסעו במחיר מופחת, ולראשונה גם ישווק כרטיס חופשי-חודשי ארצי. אלו עיקרי הרפורמה שתתחיל בקיץ


רועי רובינשטיין
|14:56

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (שני) על רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט. בהתאם ללרפורמה "דרך שווה", מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יעודכנו ויהיו אחידים בכל הארץ, כך שיישאר מספר מצומצם של תעריפים אחידים - ארבעה לאוטובוסים וחמישה לרכבת.

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים
(צילום: עמית שאבי)

הרפורמה תוביל לצמצום של יותר מ-80 תעריפי התחבורה הציבורית השונים הקיימים כיום לכמה תעריפים בודדים בלבד. במסגרת המודל החדש ניתן יהיה לקנות בכל יישוב בארץ כרטיס לנסיעה בודדת, מנוי "חופשי יומי" או מנוי "חופשי חודשי" בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי. כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 שקלים וייאפשר נסיעה של 90 דקות עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 קילומטרים, גם בין יישובים שונים הסמוכים זה לזה. המחיר יהיה זהה עבור נסיעות באוטובוסים, ברכבת הקלה וכן במטרונית, הכרמלית והרכבלית בחיפה.

על פי הרפורמה כרטיס חופשי-חודשי ארצי חדש, שלא היה קיים עד כה, יעלה 225 שקלים. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה יהיה כרטיס חופשי-אזורי במחיר 99 שקלים, עבור כל הנסיעות ברדיוס של 40 קילומטרים. במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות.

מתוך מצגת משרד התחבורה

מתוך מצגת משרד התחבורה


מתוך מצגת משרד התחבורה




מתוך מצגת משרד התחבורה



הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, ילדים ובני נוער עד גיל 18 ומבוגרים בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים - בני 67 ומעלה - לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.

ברכבת ישראל ייקבעו חמישה תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ושלושה מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש. כל הכרטיסים שיימכרו לפני כניסת הרפורמה יכובדו, ולא יהיה צורך להחליפם בחדשים.
 

DAVIDADATO

Well-known member

שר האוצר ושרת התחבורה חתמו על תעריפי הנסיעות שיעודכנו ויהיו אחידים בכל רחבי הארץ. ילדים, נוער ומבוגרים יסעו במחיר מופחת, ולראשונה גם ישווק כרטיס חופשי-חודשי ארצי. אלו עיקרי הרפורמה שתתחיל בקיץ


רועי רובינשטיין
|14:56

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (שני) על רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט. בהתאם ללרפורמה "דרך שווה", מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יעודכנו ויהיו אחידים בכל הארץ, כך שיישאר מספר מצומצם של תעריפים אחידים - ארבעה לאוטובוסים וחמישה לרכבת.

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים
(צילום: עמית שאבי)

הרפורמה תוביל לצמצום של יותר מ-80 תעריפי התחבורה הציבורית השונים הקיימים כיום לכמה תעריפים בודדים בלבד. במסגרת המודל החדש ניתן יהיה לקנות בכל יישוב בארץ כרטיס לנסיעה בודדת, מנוי "חופשי יומי" או מנוי "חופשי חודשי" בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי. כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 שקלים וייאפשר נסיעה של 90 דקות עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 קילומטרים, גם בין יישובים שונים הסמוכים זה לזה. המחיר יהיה זהה עבור נסיעות באוטובוסים, ברכבת הקלה וכן במטרונית, הכרמלית והרכבלית בחיפה.

על פי הרפורמה כרטיס חופשי-חודשי ארצי חדש, שלא היה קיים עד כה, יעלה 225 שקלים. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה יהיה כרטיס חופשי-אזורי במחיר 99 שקלים, עבור כל הנסיעות ברדיוס של 40 קילומטרים. במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות.

מתוך מצגת משרד התחבורה

מתוך מצגת משרד התחבורה


מתוך מצגת משרד התחבורה




מתוך מצגת משרד התחבורה



הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, ילדים ובני נוער עד גיל 18 ומבוגרים בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים - בני 67 ומעלה - לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.

ברכבת ישראל ייקבעו חמישה תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ושלושה מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש. כל הכרטיסים שיימכרו לפני כניסת הרפורמה יכובדו, ולא יהיה צורך להחליפם בחדשים.
צריך נסיעה חינם מגיל 67 (זה לא העיקר ברפורמה אבל יש עוד דברים)
 

שר האוצר ושרת התחבורה חתמו על תעריפי הנסיעות שיעודכנו ויהיו אחידים בכל רחבי הארץ. ילדים, נוער ומבוגרים יסעו במחיר מופחת, ולראשונה גם ישווק כרטיס חופשי-חודשי ארצי. אלו עיקרי הרפורמה שתתחיל בקיץ


רועי רובינשטיין
|14:56

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (שני) על רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט. בהתאם ללרפורמה "דרך שווה", מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יעודכנו ויהיו אחידים בכל הארץ, כך שיישאר מספר מצומצם של תעריפים אחידים - ארבעה לאוטובוסים וחמישה לרכבת.

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים
(צילום: עמית שאבי)

הרפורמה תוביל לצמצום של יותר מ-80 תעריפי התחבורה הציבורית השונים הקיימים כיום לכמה תעריפים בודדים בלבד. במסגרת המודל החדש ניתן יהיה לקנות בכל יישוב בארץ כרטיס לנסיעה בודדת, מנוי "חופשי יומי" או מנוי "חופשי חודשי" בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי. כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 שקלים וייאפשר נסיעה של 90 דקות עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 קילומטרים, גם בין יישובים שונים הסמוכים זה לזה. המחיר יהיה זהה עבור נסיעות באוטובוסים, ברכבת הקלה וכן במטרונית, הכרמלית והרכבלית בחיפה.

על פי הרפורמה כרטיס חופשי-חודשי ארצי חדש, שלא היה קיים עד כה, יעלה 225 שקלים. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה יהיה כרטיס חופשי-אזורי במחיר 99 שקלים, עבור כל הנסיעות ברדיוס של 40 קילומטרים. במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות.

מתוך מצגת משרד התחבורה

מתוך מצגת משרד התחבורה


מתוך מצגת משרד התחבורה




מתוך מצגת משרד התחבורה



הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, ילדים ובני נוער עד גיל 18 ומבוגרים בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים - בני 67 ומעלה - לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.

ברכבת ישראל ייקבעו חמישה תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ושלושה מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש. כל הכרטיסים שיימכרו לפני כניסת הרפורמה יכובדו, ולא יהיה צורך להחליפם בחדשים.
נראה שנסיעות למרחקים ארוכים יהיו זולות מידי, חבל תקציב המדינה מוגבל לא צריך להוזיל בכל כך הרבה. נוסעים למרחקים ארוכים.
 

connex

Active member
אני לא חושב שהנסיעה לאילת תהיה יותר זולה מאשר היום.
נראה לי שאפילו תהיה יותר יקרה.
באילת אין מע"מ אז מחיר הנסיעה באוטובוס בתוך אילת יהיה זול יותר מאשר בשאר חלקי הארץ. לא יודע מה יהיו הסדרי הנסיעה לאילת וממנה ברפורמה החדשה אבל כרגע נסיעה לאילת באוטובוס היא האופציה הכי זולה. לכן לא נראה לי סביר שיעלו את המחיר מה גם שטיסות אמנם יותר קצרות ממשך הנסיעה באוטובוס אבל עדיין לוקח מרמון להגיע כחצי שעה לתוך העיר. הערכה שלי שבעוד כמה שנים העיר תאבד את הצביון שלה כעיר תיירות ואם תהיה רכבת נגישה להערכתי זה ענין של זמן עד שהעיר כבר לא תהנה מפטור במע"מ ותהיה עיר כמו כל עיר אחרת
 

דיברגנט חדש

Well-known member
באילת אין מע"מ אז מחיר הנסיעה באוטובוס בתוך אילת יהיה זול יותר מאשר בשאר חלקי הארץ. לא יודע מה יהיו הסדרי הנסיעה לאילת וממנה ברפורמה החדשה אבל כרגע נסיעה לאילת באוטובוס היא האופציה הכי זולה. לכן לא נראה לי סביר שיעלו את המחיר מה גם שטיסות אמנם יותר קצרות ממשך הנסיעה באוטובוס אבל עדיין לוקח מרמון להגיע כחצי שעה לתוך העיר. הערכה שלי שבעוד כמה שנים העיר תאבד את הצביון שלה כעיר תיירות ואם תהיה רכבת נגישה להערכתי זה ענין של זמן עד שהעיר כבר לא תהנה מפטור במע"מ ותהיה עיר כמו כל עיר אחרת
התייחסתי לדרך לאילת ולא לנסיעה עירונית.
 

connex

Active member
התייחסתי לדרך לאילת ולא לנסיעה עירונית.
נכנסתי למחשבון הנסיעות בחלון הקופץ באתר כל קו. לפי המחשבון נראה שהנסיעה דווקא תוזל. התמחור לנסיעה מתל אביב לאילת בלי רכבת עומד על 55.5 חד פעמי לעומת 65 היום
 

שר האוצר ושרת התחבורה חתמו על תעריפי הנסיעות שיעודכנו ויהיו אחידים בכל רחבי הארץ. ילדים, נוער ומבוגרים יסעו במחיר מופחת, ולראשונה גם ישווק כרטיס חופשי-חודשי ארצי. אלו עיקרי הרפורמה שתתחיל בקיץ


רועי רובינשטיין
|14:56

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (שני) על רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט. בהתאם ללרפורמה "דרך שווה", מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית יעודכנו ויהיו אחידים בכל הארץ, כך שיישאר מספר מצומצם של תעריפים אחידים - ארבעה לאוטובוסים וחמישה לרכבת.

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים
(צילום: עמית שאבי)

הרפורמה תוביל לצמצום של יותר מ-80 תעריפי התחבורה הציבורית השונים הקיימים כיום לכמה תעריפים בודדים בלבד. במסגרת המודל החדש ניתן יהיה לקנות בכל יישוב בארץ כרטיס לנסיעה בודדת, מנוי "חופשי יומי" או מנוי "חופשי חודשי" בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי. כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 שקלים וייאפשר נסיעה של 90 דקות עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 קילומטרים, גם בין יישובים שונים הסמוכים זה לזה. המחיר יהיה זהה עבור נסיעות באוטובוסים, ברכבת הקלה וכן במטרונית, הכרמלית והרכבלית בחיפה.

על פי הרפורמה כרטיס חופשי-חודשי ארצי חדש, שלא היה קיים עד כה, יעלה 225 שקלים. בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה יהיה כרטיס חופשי-אזורי במחיר 99 שקלים, עבור כל הנסיעות ברדיוס של 40 קילומטרים. במסגרת השינוי, המחירים יסובסדו ב-70%, והתכנון הוא להגדיל את הסבסוד עוד יותר בשנים הבאות.

מתוך מצגת משרד התחבורה

מתוך מצגת משרד התחבורה


מתוך מצגת משרד התחבורה




מתוך מצגת משרד התחבורה



הרפורמה מסדירה גם נסיעות חינם לבני 75 ומעלה. כמו כן, ילדים ובני נוער עד גיל 18 ומבוגרים בני 60 ומעלה יקבלו הנחה של 50%. ליברמן ציין כי הוא מקווה שעד סוף השנה כל הגמלאים - בני 67 ומעלה - לא יצטרכו לשלם כלל על שימוש בתחבורה הציבורית.

ברכבת ישראל ייקבעו חמישה תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ושלושה מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש. כל הכרטיסים שיימכרו לפני כניסת הרפורמה יכובדו, ולא יהיה צורך להחליפם בחדשים.
אם משתבחים בכך ש- "גילאי 5-18 ממשיכים לקבל הנחה של 50% בערך הצבור" האם "מכלל הן אתה שומע לאו" והנחת הערך הצבור של 20% למבוגרים מתבטלת?
 
כן. אתה יכול לקרוא את כל הפרטים כאן.
יש לך שם גם מחשבון.
עדיין מסר שם המון מידע:

מה קרוה עם הערך הצבור שכבר נמצא בכרטיס? אני מקווה שערכו לא יצטמצם פתאום עם ביטול ההנחה. אם הערך לא יצטמצם יהיה כדאי לצבור קצת יותר ערך צבור.

בכלל, מה קורה עם תקופת המעבר? החל ביולי לא יהיה ניתן לרכוש את החוזים החודשיים הרגילים. מה זה אומר, שאפשר יהיה כבר לרכוש את החדשים? (כנראה שלא) או שיהיה חודש שבו לא יתאפשר להשתמש בכרטיס חודשי?

ועוד משהו חסר: האם הכרטיסים החודשיים יהיו כרטיסים גמישים, או שיתחילו באופן מיושן ב-1 בחודש ויסתיימו עם סיומו?
 

tal#

Active member
עדיין מסר שם המון מידע:

מה קרוה עם הערך הצבור שכבר נמצא בכרטיס? אני מקווה שערכו לא יצטמצם פתאום עם ביטול ההנחה. אם הערך לא יצטמצם יהיה כדאי לצבור קצת יותר ערך צבור.

בכלל, מה קורה עם תקופת המעבר? החל ביולי לא יהיה ניתן לרכוש את החוזים החודשיים הרגילים. מה זה אומר, שאפשר יהיה כבר לרכוש את החדשים? (כנראה שלא) או שיהיה חודש שבו לא יתאפשר להשתמש בכרטיס חודשי?

ועוד משהו חסר: האם הכרטיסים החודשיים יהיו כרטיסים גמישים, או שיתחילו באופן מיושן ב-1 בחודש ויסתיימו עם סיומו?
מיולי לא ימכרו גמיש\שבועי, כלומר ליולי יהיה רק חופשי חודשי ישן ורגיל, מאוגוסט תעריפים החדשים.
ה"אמצעי תיקוף מתקדמים" ברפורמה כ"כ "מתקדמים" שחודש מוגדר "מיום 25 בחודש עד יום 24 בחודש העוקב"
הצווים המלאים מפה

לא מאמין שיהיה כפל הנחות עם ערך צבור. כנראה יהיה כמו ערך צבור שביטל הנחת מיגון, כשהיה אפשרי.
 

קבצים מצורפים

  • 10137.pdf
    KB 205.5 · צפיות: 6
  • 10136.pdf
    KB 161.6 · צפיות: 4
  • 10139.pdf
    KB 116 · צפיות: 3
  • 10133.pdf
    KB 97.1 · צפיות: 3

Ccyclist

Well-known member
מיולי לא ימכרו גמיש\שבועי, כלומר ליולי יהיה רק חופשי חודשי ישן ורגיל, מאוגוסט תעריפים החדשים.
ה"אמצעי תיקוף מתקדמים" ברפורמה כ"כ "מתקדמים" שחודש מוגדר "מיום 25 בחודש עד יום 24 בחודש העוקב"
הצווים המלאים מפה

לא מאמין שיהיה כפל הנחות עם ערך צבור. כנראה יהיה כמו ערך צבור שביטל הנחת מיגון, כשהיה אפשרי.

תאריך חודשי אחיד לכולם זו אופציה נוראית. כל מי שמתחיל משהו חדש או חוזר מחופשה ימצא את עצמו משלם על תקופות קצרות מחודש. במערכות רבות בחו"ל הסטנדרט הוא תקופתי - אישי. זה גם יוצר מצב של נהירה לשלם סביב התאריך במקום פיזור התשלומים למועדים אישיים.

כמבקר בארץ זה יהיה חמור יותר - אם לשם הוויכוח אגיע לשבוע - שבועיים שבאמצעו התאריך הקובע אז או שאקנה עד 6-7/12-14 יומיים לכל יום בנפרד (בהנחה שיש לי מה לעשות במוצ"ש) או שאקנה שני כרטיסי חודשי !

הכרטיס השבועי הוא אמצעי תשלום חשוב בכל מערכת נורמלית כי הוא מכסה נסיבות זמניות שלא מצדיקות השקעה בחודשי. חבל שהאופציה הזו נגזלת מציבור הנוסעים.

המתכננים למיניהם לא מבינים שציבור הנוסעים צריך גמישות.
 
למעלה