הרמוניות קוליות

הרמוניות קוליות ../images/Emo141.gif

זה רק נדמה לי, או שבאמת כבר לא עושים היום הרמוניות קוליות בשירים עבריים ? יש יורשים לדודאים, לפרברים, לחלונות הגבוהים, להכל עובר חביבי, לגשר הירקון, לתרנגולים ? יש חיים אחרי שוקי ודורית, ש"גן נעול" שלהם הוא אולי ההרמוניה הקולית שהכי עושה לי את זה ?
 

צימעס

New member
דאה.

זה מה שמבדיל (מבחינת) בין "שירים של פעם, שאני אוהבת" ל"שירים חדשים, שבמקרה הטוב נסבלים-אך-משעממים". וזה לא רק הרמוניות קוליות, אלא גם של הליווי. בהככללה גסה, נשארו רק הרמוניות תופיות
 

Mנטה

New member
יש עיבודים

בהופעות של קורל הם עושים עיבודים לכל מיני שירים, הרבה מהם עבריים, וזה יוצא מאוד יפה. יש הופעה באבו גוש בפסטיבל בשבוע הבא.
 
קורל בניצוחו של צבי שרף..

לא מפתיע שהעיבודים נפלאים.. שילוב הרמוני של קולות מיוחדים...וחומר טוב..
 

גרי רשף

New member
נכון

בגדול יש שני זרמים מרכזיים במוזיקה בארץ: 1. יוצרים שעושים הכל (מילים + לחן + ביצוע) כמקובל בעולם הרוק (גם אם אינם ממש רוקיסטים), ואז כשם שאין תמלילן מקצועי או מלחין מקצועי- אין מעבד מקצועי. 2. זמרים "מזרחיים" שמבצעים שירים שנכתבו להם על ידי "כותבי להיטים", מה שנותן תחושה שמדובר בטכנאים ולא באומנים.
 
ויש זרם שלישי

זמרים שמבצעים שירים שנכתבו להם על ידי "כותבי להיטים", והם אינם "מזרחיים", לפחות לא לפי הסיווג המקובל בתעשיה (ריטה, מירי מסיקה, אפרת גוש).
 

giba70

New member
רציתי גם לציין את הנשמות הטהורות

שהיו להם כמה קטעים נפלאים של שילוב קולות יפה, כגון ב"אחכה לך". באמת, כשאני חושב על זה לא עולה לי כרגע הרכב ששר בהרמוניות כאלה, אבל עדיין לא חשבתי מספיק
 
אכן, זו הייתה רשימה חלקית ../images/Emo141.gif

גם ב"אנשי הגשם" של דץ ודצה יש שילוב קולות יפה, אבל מספיק זה מספיק.
 

giba70

New member
דץ ודצה ../images/Emo12.gif

אני מכיר רק את הביצוע של שלישיית חופים, כלומר משה דץ יחד עם חני לבנה ומאיר בנאי.
 

tiramisu1

New member
רק את הלהקות הצבאיות לא הזכרת

כנראה שזה כל-כך טריוויאלי... ואפרופו עיבודים קוליים ואחרים, נורא משעשע לשמוע בתכניות של זיגמן ביצועים מפסטיבלי הזמר, שמוכרים לנו בהקלטות "מצוחצחות" - ופתאום הוא משמיע את המקור, והבאלאנס שונה, בין הכלים או בין הזמרים, ויש גם זיופים וזה משונה!
 
דעתי על הלהקות הצבאיות - ידועה.

ולא ראיתי לנכון לפרוש אותה שוב בשרשור שעניינו מוזיקה.
 

zahifodor

New member
להקת סוסיתא

באלבום שלהם הם השתמשו הרבה בהרמוניות קוליות.
 
למעלה