הרכב רועד ומתחממם

rikiraz83

Member
לפני כשנה עמדתי עם הרכב כשהוא מונע במשך רבע שעה ופתאום הרכב התחיל לרעוד וראיתי שהטמפרטורה עלתה מאוד.
מאז כל פעם שאני נוסעת בפקק התופעה הזו מופיעה וגם אם אני עומדת עם הרכב כשהוא מונע.
במוסך לא מצאו מה הבעיה. הרכב שלי קואליר 2001.
אבקש עצה.
בתודה מראש,
 
החשד הראשוני הוא שחום המנוע עולה בעמידה או נסיעה איטית בפקקי תנועה,
בגלל בעיה בפעולת מאורר המנוע.
כנראה שצריך לגשת למוסך מקצועי יותר.
מהיכן את בארץ?.
בברכה - רפי לין
 

rikiraz83

Member
רפי לין שלום,
תודה על תשובתך.
מדוע הרכב כולו וכמובן ההגה רועדים? איך זה קשור לטמפרטורה הגבוהה?
ד"א החליפו לי יוניט לפני כשנתיים.
אני מהצפון,
ריק
 

חן 1111

Active member
עד כמה הוא מתחמם? האם המחוג עולה בלי הפסקה עד הסוף/הקו האדום? או שעולה יותר מהרגיל ונעצר שם?
אם בנסיעה מהירה הכל בסדר, אז כמו שרפי כתב, יש בעיה עם המאוורר. מה שלא ברור זה הרעידות. צריך אבחון של מכונאי מקצועי יותר.
ההשערה שעולה בדעתי היא שהמאוורר שבור או סדוק, ולכן עובד לא מאוזן. זה יכול לגרום לכל האוטו לרעוד. וייתכן שבגלל זה הוא נוגע בכונס האוויר ולכן לא מסתובב במהירות הנדרשת, ולכן ההתחממות. צריך שמכונאי מקצועי ישחזר את המצב הזה, כלומר יפעיל את הרכב בעמידה עד שזה קורה, ופשוט יסתכל על המאוורר.
 

rikiraz83

Member
חן ורפי, תודה רבה על התשובות.
המחוג לא עולה כל כך הרבה בזמן האחרון כי הבנתי שאני צריכה להפעיל את המזגן. אני מפעילה את המזגן כשרק רואה שמתחיל להתחמם ובאמת אז זה די נעצר ולוקח זמן עד שהטמפרטורה יורדת.
 

חן 1111

Active member
את לא צריכה להפעיל את המזגן שלא לצורך, אלא לתקן את התקלה. כמובן, גם הפעלת המזגן גורמת להפעלת המאוורר. זה אומר שמשהו לא תקין במעגל הפעלת המאוורר - היוניט, החיווט, ואולי סתם נתיך שרוף.
 

rikiraz83

Member
לקחתי את הרכב למוסך.
החליפו לי משאבת מים שהחלפתי לפני כשלוש שנים, החליפו לי טרמוסטט שהחלפתי לפני כשנתיים וחצי, החליפו לי יוניט שהחלפתי לפני שנתיים. יצאתי עם הרכב מהמוסך והרגשתי שהרכב רועד קצת וזה מאוד משמעותי כי לפני שהרכב נכנס למוסך הנסיעה היתה ממש חלקה ונעימה. חזרתי למוסך ואמרתי שהרכב רועד. אמרו לי שצריך להחליף תושבת מנוע אבל הוא תמיד מחליף את כל השלוש לא רק אחת. אני מרגישה די מרומה כי אולי לא היה צריך להחליף כל כך הרבה וגם איך הרכב רועד עכשיו מה שלא היה קודם? מאז לא נסעתי עם הרכב כמעט אי לא נוח לי ובטח לא בדקתי איך הוא מתנהג בפקקים כך שאני בכלל לא יודעת אם הבעיה המקורית נפתרה. אני אובדת עצות.
 

חן 1111

Active member
קודם כל, תבדקי אם בעיית ההתחממות נפתרה. עכשיו ימים חמים אז לא בעיה לבדוק. לא צריך פקקים, רק לתת למנוע לעבוד בעמידה. זה בדיוק כמו פקק.
קודם כל, תחליפי מוסך. ברור שלא היה צריך להחליף את כל זה, אלא לאבחן מה פגום ולהחליף רק את זה. אני מנחש שהיוניט היה החלק הפגום, ותרמוסטט זה חלק זול שמתקלקל לפעמים, אז לא נורא שהחליפו, אבל החלפת משאבת המים כנראה מיותרת.
אותו דבר לגבי תושבות מנוע. לא בעיה לבדוק איזו מהן לא תקינה ולהחליף רק אותה. אבל בכלל לא בטוח שזה תושבת מנוע.
לגבי רעידות, האם רועד כל הזמן, גם כשהמנוע קר?
האם רועד גם כשידית ההילוכים במצב N או רק במצב P?
 

rikiraz83

Member
תודה רבה על התתייחסות.
ניסיתי היום לנסוע עם האוטו. בהתחלה ההגה רעד, כשהגיע ל45 מעלות בערך הרעידות פחתו קצת ואח"כ היו ממש מעט.
אח"כ עצרתי עם מנוע פועל וההגה די מהר התחיל לרעוד קצת מה שלא היה בכלל לפני הטיפול במוסך.
הטמפ' היתה על 90 וממש טיפה יותר שזה בסדר ובכל זאת ההגה רעד קצת. חיכתי ואז הטמפ' עלתה קצת לאט לאט עד שהגיעה קצת אחרי הקו הדק. אחרי 90 מעלות. ובטמפ' כזו שזה לא הרבה בכלל המנוע התחיל להשמיע רעש והרעידות היו יותר וככה ישבתי במשך כעשר דקות ולאט לאט הטמפ' ירדה עד ל 90 ממש ובכל זאת הרעידות המשיכו אותו דבר וגם הרעש של המנוע. בכל הזמן הזה העברתי ל-P ולא השתנה כלום, העברתי ל-N ולא השתנה כלום וגם כשאני עומדת העברתי ל-D וגם לא השתנה כלום. ז"א השינוי שבידית ההילוכים לא השפיעה בכלל על המצב.
(כל התאור הזה לא דומה למה שהיה לפני הטיפול במוסך. אז המנוע היה עושה הרבה יותר רעש וגם רועד הרבה יותר והטמפ' היתה עולה כמעט עד הקו השני העבה אחרי 90 מעלות. ורק כשהפעלתי את המזגן היתה יורדת אבל ממש לאט)
מה זה יכול להיות?
 

חן 1111

Active member
או קי, קודם כל, כמו שכתבתי, צריך מוסך יותר מקצועי ואמין.
וצריך לבדוק שלושה דברים: קודם כל אם הטורים לא נמוכים מדי כשהמנוע חם, זה יכול כמובן לגרום לרעידות.
שנית, תושבות מנוע, ומכונאי טוב יכול לאבחן איזו תושבת לא תקינה ואין בעיה להחליף אחת.
והייתי בודק גם את המאוורר ומערכת ההפעלה שלו. יש לי רושם שזה קשור איכשהו למאוורר. אפשר לדוגמה לנתק אותו ולראות אם הרעידות משתנות, וכדומה.
 

rikiraz83

Member
תודה רבה על התשובה המקצועית והמפורטת.
אחרי החג אלך למוסך אחר עם השאלות וההצעות שלך.
 

rikiraz83

Member
שלום רב,
העזתי ונסעתי נסיעה של 45 דקות. הנסיעה היתה די שקטה. בסיום עצרתי עם מנוע עובד אחרי כמה דקות.
-הטמפ' עלתה עד הקו הדק אחרי 90 מעלות ונשמע רעש מהמנוע וכך זה נמשך 10 דקות ללא שינוי. זה לא מה שהיה קודם אז המנוע רעש מאוד והטמפ' עלתה מאוד. זה בכל זאת המאוורר?
-נוסף לכך גיליתי שהמזגן פתאום לא עובד. האוויר הקר יוצא בצד של הנהג יחסית טוב ופתחים שבאמצע האוויר די חם ובצד ימין של הרכב האוויר לא ממש קר ולא ממש חם. אני כמובן חוששת לחזור למוסך שטיפל ברכב. המזגן קירר מאוד קודם.
בימים אלה אני לא ממהרת להכנס למוסך אחר ובכלל.
מה זה יכול להיות? מה עשו למזגן?
 

חן 1111

Active member
את מתארת שתי בעיות שונות.
אני מנחש שהרעש שנשמע כשהמנוע התחמם הוא המאוורר שהתחיל לעבוד. אם זה רק רעש, ייתכן שזה תקין (מאוורר עושה רעש כשהוא עובד). אם זה מוגזם או עם רעידות, צריך לתת למכונאי לבדוק את זה.
לגבי המזגן, אם בצד הנהג יוצא אוויר קר, אז המזגן עובד ורק חלוקת האוויר לא תקינה. את זה צריך לבדוק חשמלאי.
 
למעלה