הרכבת California Zephyr

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אם ללמוד ממישהו, אז בטח שלא מהם.
אחרי עשרות שנים של הזנחה בנו שם 4 וחצי קווי רכבת קלה, גם כן מעצמת תח"צ... הם עדיין ב-99% מהמקרים מסתמכים על רכב פרטי, הממשלה שם עדיין בבעלות מלאה של חברות הנפט והם עדיין לא הבינו כלום. בזמן שבעיר אחת בונים - בעיר אחרת מחליפים קו רק"ל באוטובוס BRT מעפן, שלא שונה בכלום מאוטובוס רגיל. אם תחבר יחד את כל קווי הרק"ל שיש בכל ארה"ב כולה, לא תגיע לגודל של רשת אחת בעיר ממוצעת באירופה. העיר היחידה בארה"ב שבאמת אפשר לנוע בה בתחבורה ציבורית ללא מאמץ ולהגיע לכל מקום בעיר הייתה ונשארה ניו-יורק. אולי גם סן-פרנציסקו מתקרבת אט-אט למקום שנוח לנוע בו. השאר - רחוק מאד מכך.
דווקא במובן מסויים יש ללמוד מהם...
בזה שאחרי עשרות שנים של הזנחה הם סוף-סוף התחילו ללמוד מאחרים
לצערנו, במהלך אותן עשרות שנים ישראל הלכה בדרכה של ארצות הברית בתחום זה.
 

amit1270

New member
אם ללמוד ממישהו, אז בטח שלא מהם.
אחרי עשרות שנים של הזנחה בנו שם 4 וחצי קווי רכבת קלה, גם כן מעצמת תח"צ... הם עדיין ב-99% מהמקרים מסתמכים על רכב פרטי, הממשלה שם עדיין בבעלות מלאה של חברות הנפט והם עדיין לא הבינו כלום. בזמן שבעיר אחת בונים - בעיר אחרת מחליפים קו רק"ל באוטובוס BRT מעפן, שלא שונה בכלום מאוטובוס רגיל. אם תחבר יחד את כל קווי הרק"ל שיש בכל ארה"ב כולה, לא תגיע לגודל של רשת אחת בעיר ממוצעת באירופה. העיר היחידה בארה"ב שבאמת אפשר לנוע בה בתחבורה ציבורית ללא מאמץ ולהגיע לכל מקום בעיר הייתה ונשארה ניו-יורק. אולי גם סן-פרנציסקו מתקרבת אט-אט למקום שנוח לנוע בו. השאר - רחוק מאד מכך.
גם אתה קצת מגזים...
אני ממליץ לך לבדוק כאן: http://www.apta.com/resources/statistics/Pages/transitstats.aspx
 

amit1270

New member
אני מדבר מנסיון של התניידות בארה"ב עם תח"צ.
הסטטיסטיקות שלהם לא מרשימות אותי.
עזוב סטטיסטיקות,
יש בארה"ב הרבה מאוד מערכות תח"צ לא טובות, אבל לא צריך להכליל, כי יש גם מערכות טובות ויש לא מעט כאלה שנמצאות במגמת שיפור מתמשכת (בלוס אנג'לס למשל). בשיקגו התח"צ פשוט מעולה ומערכת המידע שלהם באינטרנט היא מופת לכל מי שרוצה לדעת איך דבר כזה צריך לעבוד. יש עוד דוגמאות לטוב ולרע, אבל בסה"כ המגמה היא חיובית.
 

easyn

New member
אם ללמוד ממישהו, אז בטח שלא מהם.
אחרי עשרות שנים של הזנחה בנו שם 4 וחצי קווי רכבת קלה, גם כן מעצמת תח"צ... הם עדיין ב-99% מהמקרים מסתמכים על רכב פרטי, הממשלה שם עדיין בבעלות מלאה של חברות הנפט והם עדיין לא הבינו כלום. בזמן שבעיר אחת בונים - בעיר אחרת מחליפים קו רק"ל באוטובוס BRT מעפן, שלא שונה בכלום מאוטובוס רגיל. אם תחבר יחד את כל קווי הרק"ל שיש בכל ארה"ב כולה, לא תגיע לגודל של רשת אחת בעיר ממוצעת באירופה. העיר היחידה בארה"ב שבאמת אפשר לנוע בה בתחבורה ציבורית ללא מאמץ ולהגיע לכל מקום בעיר הייתה ונשארה ניו-יורק. אולי גם סן-פרנציסקו מתקרבת אט-אט למקום שנוח לנוע בו. השאר - רחוק מאד מכך.
גם בוסטון לא כזאת נוראית
 

JayZed

New member
גם בוסטון לא כזאת נוראית
גרתי בבוסטון שנים. תאמין לי שאני מכיר את
המערכת שם מבפנים ומבחוץ. היא לא כזאת נוראית, אבל גם טובה היא לא. ה-T, מערך הרכבות העירוניות של העיר, בסכה"כ מתפקד סבבה, אבל עוזר להגיע לפחות מ-20% משטחה, ובשאר המקומות אתה נאלץ להסתמך על האוטובוסים האמריקאיים... אמממם... ובוא נגיד שהם גורמים לי לחוש גאווה מסויימת לגבי חברות קקמייקה כגון "קווים" ו"סופרבוס"
 
גם בוסטון לא כזאת נוראית
דווקא נוראית מאד
מיעוט הקווים והתחנות יוצר מצב שלרוב מוחלט של האוכלוסיה אין מה לחפש ברכבת. המרחקים עד התחנות עצומים, ולכן בלית ברירה משתמשים ברכב פרטי. כשביקרתי שם ב-99' המארחת שלי אמרה: "זה לא בעיה, יש תחנת רכבת ליד הבית." ואז גיליתי ש"ליד הבית" בשפת בוסטון=45 דקות הליכה!!!! רק תחשוב על אלה שגרים "רחוק" מהתחנה (שלוש שעות הליכה?...)
 

down under

New member
דווקא נוראית מאד
מיעוט הקווים והתחנות יוצר מצב שלרוב מוחלט של האוכלוסיה אין מה לחפש ברכבת. המרחקים עד התחנות עצומים, ולכן בלית ברירה משתמשים ברכב פרטי. כשביקרתי שם ב-99' המארחת שלי אמרה: "זה לא בעיה, יש תחנת רכבת ליד הבית." ואז גיליתי ש"ליד הבית" בשפת בוסטון=45 דקות הליכה!!!! רק תחשוב על אלה שגרים "רחוק" מהתחנה (שלוש שעות הליכה?...)
ובתחנה כזו אין חניה חינם לפרייבטים?
ממה שהבנתי ממישהי שעבדה איתי ובעבר חייתה בבוסטון, יש מקומות שכן יש חניה חינם לרכב. מן הסתם בשכונות או הפרברים המרוחקים מהדאון טאוון.
 
ובתחנה כזו אין חניה חינם לפרייבטים?
ממה שהבנתי ממישהי שעבדה איתי ובעבר חייתה בבוסטון, יש מקומות שכן יש חניה חינם לרכב. מן הסתם בשכונות או הפרברים המרוחקים מהדאון טאוון.
ממש לא
סתם ירידה לתחנה תת קרקעית באמצע רחוב סואן ובלי זנב של חניה, או (מה שגרוע יותר) תחנה במרכז אוניברסיטת הרוורד שלשם אי אפשר בכלל להכנס ברכב!
 

down under

New member
ממש לא
סתם ירידה לתחנה תת קרקעית באמצע רחוב סואן ובלי זנב של חניה, או (מה שגרוע יותר) תחנה במרכז אוניברסיטת הרוורד שלשם אי אפשר בכלל להכנס ברכב!
ממה שהיא הסבירה לי יש מקומות שכן יש
ובמלבורן, שהיא אחת הערים הגדולות בעולם בשטחה המטרופוליני, בכל זאת 3 מליון איש ש-80% גרים בבית פרטי (מה שנקרא צמוד קרקע), ככל שהפרבר מרוחק יותר מהעיר מלבורן עצמה, ככה יש יותר חניה חינמית הצמודה לתחנת רכבת הפרברים. בנוסף, יש גם, לא בכל פרבר אבל בחלק יש, שירות אוטובוסים (בתשלום אבל בכרטוס משותף) מהאזור בו גרים האנשים ועד לתחנת רכבת הפרברים הקרובה אליהם.
 
ממה שהיא הסבירה לי יש מקומות שכן יש
ובמלבורן, שהיא אחת הערים הגדולות בעולם בשטחה המטרופוליני, בכל זאת 3 מליון איש ש-80% גרים בבית פרטי (מה שנקרא צמוד קרקע), ככל שהפרבר מרוחק יותר מהעיר מלבורן עצמה, ככה יש יותר חניה חינמית הצמודה לתחנת רכבת הפרברים. בנוסף, יש גם, לא בכל פרבר אבל בחלק יש, שירות אוטובוסים (בתשלום אבל בכרטוס משותף) מהאזור בו גרים האנשים ועד לתחנת רכבת הפרברים הקרובה אליהם.
אני לא יודע כלום על מלבורן
דיברתי רק על בוסטון. מנסיוני זה המצב (יש לזכור שמדובר בשנים 91'-99', ייתכן מאד שהיו שינויים, בל"א בטח שהיו): בוסטון - כבר ציינתי, זבל. וושינגטון - פריסת קווים מצויינת מנקודות בטבעת החיצונית למרכז (כולל חניה בשפע בנקודות החיצוניות). אין קווים במעגלים הפנימיים ואין חיבור של הנקודות במעגל החיצוני אלו לאלו. כלומר מערכת "כוכב" בלבד. שיקגו - מעולה, המערכת מס' 1 (טוב בכלל בשיקגו יש הרבה יתרונות, חבל רק שמזג האוויר מזעזע ומוחק את כולם). ניו יורק - פריסה מעולה פלוס, אבל לא כיף לנסוע... אולי מאז המצב השתפר בעיר אבל אני די בטוח שגם היום הסבוויי נראית על הפנים. סן פרנסיסקו - מערכת מימי הביניים, יש לה פריסה לא רעה ונראית רומנטית ונוסטלגית מבחוץ, לא ממש נוחה מבפנים, כמו לנסוע בדיליז'נס.
 
אני לא יודע כלום על מלבורן
דיברתי רק על בוסטון. מנסיוני זה המצב (יש לזכור שמדובר בשנים 91'-99', ייתכן מאד שהיו שינויים, בל"א בטח שהיו): בוסטון - כבר ציינתי, זבל. וושינגטון - פריסת קווים מצויינת מנקודות בטבעת החיצונית למרכז (כולל חניה בשפע בנקודות החיצוניות). אין קווים במעגלים הפנימיים ואין חיבור של הנקודות במעגל החיצוני אלו לאלו. כלומר מערכת "כוכב" בלבד. שיקגו - מעולה, המערכת מס' 1 (טוב בכלל בשיקגו יש הרבה יתרונות, חבל רק שמזג האוויר מזעזע ומוחק את כולם). ניו יורק - פריסה מעולה פלוס, אבל לא כיף לנסוע... אולי מאז המצב השתפר בעיר אבל אני די בטוח שגם היום הסבוויי נראית על הפנים. סן פרנסיסקו - מערכת מימי הביניים, יש לה פריסה לא רעה ונראית רומנטית ונוסטלגית מבחוץ, לא ממש נוחה מבפנים, כמו לנסוע בדיליז'נס.
האם תוכל למנות את היתרונות של שיקגו בבקשה
 

easyn

New member
דווקא נוראית מאד
מיעוט הקווים והתחנות יוצר מצב שלרוב מוחלט של האוכלוסיה אין מה לחפש ברכבת. המרחקים עד התחנות עצומים, ולכן בלית ברירה משתמשים ברכב פרטי. כשביקרתי שם ב-99' המארחת שלי אמרה: "זה לא בעיה, יש תחנת רכבת ליד הבית." ואז גיליתי ש"ליד הבית" בשפת בוסטון=45 דקות הליכה!!!! רק תחשוב על אלה שגרים "רחוק" מהתחנה (שלוש שעות הליכה?...)
ההורים שלי גרו שנה בבוסטון וביקרתי אותם שם.
בזמן הביקורים שלי שם השתמשתי כמעט רק בתחבורה ציבורית. חוץ מהתחתית היעילה למדי, יש גם רשת של קווי אוטובוס וכפי שציינת, רכבת פרוורים, שהיא דוקא לא יעילה במיוחד (למרות שהשתמשתי בה לא מעט - הורי גרו 5 דקות הליכה מתחנה שלה). לבוסטון, בניגוד לערים רבות בארה"ב, יש ממש מרכז עירוני גדול שקל להתנייד בו בתחבורה ציבורית (וקשה מאוד ברכב פרטי). חלק ניכר מהערים האחרות שיצא לי לראות, מורכבות ממרכז קטנטן (10X10 רחובות) ומנוון וכל השאר פרוורי ענק מיושבים בדלילות. גם לבוסטון יש פרוורי ענק שהתחבורה הציבורית אליהם עלובה עד לא קיימת, עדיין, בעיר עצמה יש תחבורה ציבורית לא רעה, בניגוד לרוב הערים בארה"ב.
 
ההורים שלי גרו שנה בבוסטון וביקרתי אותם שם.
בזמן הביקורים שלי שם השתמשתי כמעט רק בתחבורה ציבורית. חוץ מהתחתית היעילה למדי, יש גם רשת של קווי אוטובוס וכפי שציינת, רכבת פרוורים, שהיא דוקא לא יעילה במיוחד (למרות שהשתמשתי בה לא מעט - הורי גרו 5 דקות הליכה מתחנה שלה). לבוסטון, בניגוד לערים רבות בארה"ב, יש ממש מרכז עירוני גדול שקל להתנייד בו בתחבורה ציבורית (וקשה מאוד ברכב פרטי). חלק ניכר מהערים האחרות שיצא לי לראות, מורכבות ממרכז קטנטן (10X10 רחובות) ומנוון וכל השאר פרוורי ענק מיושבים בדלילות. גם לבוסטון יש פרוורי ענק שהתחבורה הציבורית אליהם עלובה עד לא קיימת, עדיין, בעיר עצמה יש תחבורה ציבורית לא רעה, בניגוד לרוב הערים בארה"ב.
להגיע ממרכז בוסטון לניוטון שם התגוררתי
זמן מה בתחילת שנות ה90, היה כמעט בלתי אפשרי בתח''צ.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==27==
אוטובוסים של "גרייהאונד" , חברת האוטובוסים הגדולה ביותר בעולם, אשר מספקת שירותי הסעה באוטובוסים בכל רחבי ארה"ב. (צולם בתחנה של סאלט לייק סיטי. אגב, התחנה משלבת כמה אמצעי תחבורה: אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת כבדה. באנגלית זה מכונה Intermodal hub).
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==28==
הקליפורניה זפיר חונה בתחנת סאלט לייק סיטי.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==29==
מראה כללי של הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה