הרכבת California Zephyr

מצב
הנושא נעול.

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==14==
קטר F40PHM-2 של METRA, מתוצרת EMD.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==15==
שני קטרי ה "P42DC "Genessis של הקליפורניה זפיר מייד לאחר חציית המיסיסיפי והכניסה למדינת איווה. כל קטר כזה, מתוצרת ג'נרל אלקטריק, הוא בעל 4200 כ"ס.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==16==
קרונות משפך (Hoppers)
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==17==
A tank car
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==18==
יום למחרת, הרכבת בהפסקת שירות בתחנת דנוור.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==19==
Denver Union station
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==20==
מראה מתוך אולם ההמתנה של תחנת דנוור.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==21==
אני על רקע הרכבת, בדנוור.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==22==
קטר אלמוני, יוניון פסיפיק, בדנוור.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==23==
אמנם לא קשור לתחבורה ציבורית אבל מעניין: ביזונים בוויאומינג. פעם הם רעו במיליונים בכל הערבות של צפון אמריקה, אולם הם הגיעו לסף הכחדה עקב טבח המוני במאה ה -19, שבוצע גם מתוך רכבות.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==24==
גם לא קשור לתחבורה אבל מעניין (2): טורבינות לייצור חשמל המבוססות על אנרגיית הרוח, וויאומינג.
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==25==
Green River, WY: A classic railroad town
 

traiNir

New member
הרכבת California Zephyr
שלום לכולם! בתחילת החודש נסעתי ברכבת California Zephyr משיקגו עד אמריוויל (המשמשת כתחנה של סן פרנסיסקו). הנסיעה, אותה עשיתי בקרון שינה (במה שמכונה roomette), נמשכה כ 52 שעות ובתור חובב רכבות נהניתי מכל רגע! הרכבת, המופעלת ע"י אמטראק, יוצאת משיקגו ועוברת במדינות אילינוי, איווה (מדינם האם שלי), נברסקה, קולורדו, וויאומינג (עקב עבודות שיפוץ במסילה ע"י חברת יוניון פסיפיק נסענו דרך שם, אולם כרגיל הקליפורניה זפיר אינה עוברת בוויאומינג), יוטה, נבדה וקליפרוניה, שם התחנה הסופית היא אמריוויל, שבמפרץ סן פרנסיסקו. אורך המסלול 3924 ש"מ. במקור, הופעלה הרכבת ע"י החברות Chicago, Burlington & Quincy, Denver and rio grande western, ו Western Pacific. היא פעלה בשנים 1949-1970, וחודשה ע"י אמטראק ב 1983. בשירשור הבא מדגם של התמונות שצילמתי במהלך הנסיעה הכיפית הזו.
==26==
רכבת קלה בסאלט לייק סיטי. בעיר פועלים שני קווים של הרכבת הקלה, ואחד נוסף בבנייה.
 

traiNir

New member
יפה. נראה שבאמריקה החלו לפתח שירות רכבות
"כבדות" ולצידן קלות.
רכבות קלות הן Hot Staff באמריקה של היום!
בשנים האחרונות נפתחו קווים רבים בטקסס, באורגון, בקליפורניה, במיזורי ובצפ' קרוליינה.
 

אורי404

New member
רכבות קלות הן Hot Staff באמריקה של היום!
בשנים האחרונות נפתחו קווים רבים בטקסס, באורגון, בקליפורניה, במיזורי ובצפ' קרוליינה.
טוב לדעת. יש ממי ללמוד.
ארצות הברית עם המכוניות שותות דלק גם הבינו, שאין מנוס מלפתח את תחום הרכבות. מי ייתן וכך זה יהיה אצלינו.
 

JayZed

New member
טוב לדעת. יש ממי ללמוד.
ארצות הברית עם המכוניות שותות דלק גם הבינו, שאין מנוס מלפתח את תחום הרכבות. מי ייתן וכך זה יהיה אצלינו.
אם ללמוד ממישהו, אז בטח שלא מהם.
אחרי עשרות שנים של הזנחה בנו שם 4 וחצי קווי רכבת קלה, גם כן מעצמת תח"צ... הם עדיין ב-99% מהמקרים מסתמכים על רכב פרטי, הממשלה שם עדיין בבעלות מלאה של חברות הנפט והם עדיין לא הבינו כלום. בזמן שבעיר אחת בונים - בעיר אחרת מחליפים קו רק"ל באוטובוס BRT מעפן, שלא שונה בכלום מאוטובוס רגיל. אם תחבר יחד את כל קווי הרק"ל שיש בכל ארה"ב כולה, לא תגיע לגודל של רשת אחת בעיר ממוצעת באירופה. העיר היחידה בארה"ב שבאמת אפשר לנוע בה בתחבורה ציבורית ללא מאמץ ולהגיע לכל מקום בעיר הייתה ונשארה ניו-יורק. אולי גם סן-פרנציסקו מתקרבת אט-אט למקום שנוח לנוע בו. השאר - רחוק מאד מכך.
 

אורי404

New member
אם ללמוד ממישהו, אז בטח שלא מהם.
אחרי עשרות שנים של הזנחה בנו שם 4 וחצי קווי רכבת קלה, גם כן מעצמת תח"צ... הם עדיין ב-99% מהמקרים מסתמכים על רכב פרטי, הממשלה שם עדיין בבעלות מלאה של חברות הנפט והם עדיין לא הבינו כלום. בזמן שבעיר אחת בונים - בעיר אחרת מחליפים קו רק"ל באוטובוס BRT מעפן, שלא שונה בכלום מאוטובוס רגיל. אם תחבר יחד את כל קווי הרק"ל שיש בכל ארה"ב כולה, לא תגיע לגודל של רשת אחת בעיר ממוצעת באירופה. העיר היחידה בארה"ב שבאמת אפשר לנוע בה בתחבורה ציבורית ללא מאמץ ולהגיע לכל מקום בעיר הייתה ונשארה ניו-יורק. אולי גם סן-פרנציסקו מתקרבת אט-אט למקום שנוח לנוע בו. השאר - רחוק מאד מכך.
נכון יעקב. לא ללמוד מהם, אלא ממקומות אחרים
ובכל זאת לפחות אצלם יש קווי רכבת קלה. אצלינו בישראל זה עדיין בדיבורים ויש עוד שנים, שנראה רכבת קלה עובדת. אני מניח, שעוד שנים הם יבינו, שמתבקשת אלטרנטיבה למכוניות שותות הדלק, ששם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה