הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל

הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל
לראשונה: הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל כמו כן, יוזלו המחירים ליעדים שאינם אטרקטיביים. התעריפים ייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו בני ברק רכבת ישראל צפויה להנהיג לראשונה תעריפי נסיעה משתנים ברכבת - שייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו. כיום תעריפי הנסיעה קבועים בכל השעות - לכל הכיוונים. מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, מסר כי ההצעה הראשונית בנושא הוגשה בעבר למועצת רשות הנמלים: "בינתיים הוחלט על שינוי מעמדה של הרכבת (תהפוך מיחידת סמך לחברה בסוף החודש). לפיכך, יידחה הדיון בהצעה עד להשלמת תהליך ההפיכה לחברה - ואז יובא לדירקטוריון לאישור". שניר מסר עוד, כי הכוונה היא להציע תעריף נמוך יותר למי שנוסעים ברכבת בשעות שאינן שעות העומס. כך גם לגבי מי שנוסעים בכיוונים שבהם הקרונות דלי נוסעים. לדוגמא, מי שינסעו ברכבת מת"א לכפר סבא בשעות העומס ישלמו תעריף נמוך יותר מאלה שנובעים מכפר סבא לת"א. הצעה נוספת: למכור כרטיסים מוזלים למקומות עבודה גדולים במיוחד, אם מדובר בנסיעה בכיוון ההפוך לקווים העמוסים. (22.06.03 , 09:52)
 

suprman1

New member
ובנימה אישית../images/Emo18.gif

הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל
לראשונה: הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל כמו כן, יוזלו המחירים ליעדים שאינם אטרקטיביים. התעריפים ייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו בני ברק רכבת ישראל צפויה להנהיג לראשונה תעריפי נסיעה משתנים ברכבת - שייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו. כיום תעריפי הנסיעה קבועים בכל השעות - לכל הכיוונים. מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, מסר כי ההצעה הראשונית בנושא הוגשה בעבר למועצת רשות הנמלים: "בינתיים הוחלט על שינוי מעמדה של הרכבת (תהפוך מיחידת סמך לחברה בסוף החודש). לפיכך, יידחה הדיון בהצעה עד להשלמת תהליך ההפיכה לחברה - ואז יובא לדירקטוריון לאישור". שניר מסר עוד, כי הכוונה היא להציע תעריף נמוך יותר למי שנוסעים ברכבת בשעות שאינן שעות העומס. כך גם לגבי מי שנוסעים בכיוונים שבהם הקרונות דלי נוסעים. לדוגמא, מי שינסעו ברכבת מת"א לכפר סבא בשעות העומס ישלמו תעריף נמוך יותר מאלה שנובעים מכפר סבא לת"א. הצעה נוספת: למכור כרטיסים מוזלים למקומות עבודה גדולים במיוחד, אם מדובר בנסיעה בכיוון ההפוך לקווים העמוסים. (22.06.03 , 09:52)
ובנימה אישית

בזמן האחרון הפורום הזה הפך לפורום של חובבי אוטובוסים. מה קורה לכל חובבי הרכבות, נרדמתם
אביתר, מה עם תמונות של רכבות? אני מבין שמפגש הפורום יתקיים במוזיאון אגד, ולא במוזיאון הרכבת(לצערי), אך זה לא אומר שמעכשיו ועד אחרי המפגש צריך לעסוק אך ורק באוטובוסים....
 

oren*

New member
הלך הרוח בפורום נקבע על ידי רוב

ובנימה אישית

בזמן האחרון הפורום הזה הפך לפורום של חובבי אוטובוסים. מה קורה לכל חובבי הרכבות, נרדמתם
אביתר, מה עם תמונות של רכבות? אני מבין שמפגש הפורום יתקיים במוזיאון אגד, ולא במוזיאון הרכבת(לצערי), אך זה לא אומר שמעכשיו ועד אחרי המפגש צריך לעסוק אך ורק באוטובוסים....
הלך הרוח בפורום נקבע על ידי רוב
החברים המשתתפים בדיונים, ולא לפי סדר יום מוגדר (ביום ראשון מדברים על אוטובוסים, ביום שני מדברים על רכבות, ביום שלישי על מטוסים וכו...). זה עושה רק טוב לפורום, כשיש תחלופת נושאים וגיוון בין עמוד לעמוד, כך גם חברים שלא מתעניינים בנושא מסויים מוצאים מקום להשתתף ולהביע דיעה. כמובן שכל אחד מוזמן לפתוח דיונים על נושאים המעניינים אותו - בלי קשר למפגש או לשאר ההודעות בעמוד.
 

suprman1

New member
../images/Emo3.gifגיוון זה טוב ובריא אבל....../images/Emo14.gif

הלך הרוח בפורום נקבע על ידי רוב
החברים המשתתפים בדיונים, ולא לפי סדר יום מוגדר (ביום ראשון מדברים על אוטובוסים, ביום שני מדברים על רכבות, ביום שלישי על מטוסים וכו...). זה עושה רק טוב לפורום, כשיש תחלופת נושאים וגיוון בין עמוד לעמוד, כך גם חברים שלא מתעניינים בנושא מסויים מוצאים מקום להשתתף ולהביע דיעה. כמובן שכל אחד מוזמן לפתוח דיונים על נושאים המעניינים אותו - בלי קשר למפגש או לשאר ההודעות בעמוד.
גיוון זה טוב ובריא אבל....

ישנה תחושה(לי בכל אופן) שמאז שנקבע מקום המפגש למוזיאון אגד, יצאה קצת הרוח מהמפרשים לחובבי הרכבות, והם הפכו ליותר פאסיביים בפורום. אין לי בעיה עם אוטובוסים(במיוחד מפרקיות)אבל אני אישית מעדיף רכבות. הקריאה שלי לא הייתה למחות על זה שמדברים על אוטובוסים(שכן זכותו של כל אחד לדון במה שמעניין אותו) אלא להעיר את חובבי הרכבות שנרדמו(בניהם חן מלינג, וכן גם אביתר שנסחף עם הפורום בהודעות ובתמונות של אוטובוסים, ששכח לגוון קצת עם תמונות של רכבות). כמובן שהכל ברוח טובה ובהומור, ואם הרוב רוצים שירשורים של אוטובוסים אז הרוב הוא זה שקובע.... מה שכן אני מנצל הזדמנות זו להציע לך לשפר קצת את גלריית התמונות של הפורום, לא על ידי פתיחת ספריות לפי אנשים ששלחו תמונות אלא על ידי הפרדה בין תמונות של רכבות לתמונות של אוטובוסים. אני יודע שזו עבודה לא קלה, אבל המאמץ שווה את זה וכך כל אחד מחברי הפורום יוכל להינות מתמונות שמעניינות אותו לפי נושאים.
 
אני לא נסחפתי. אין לי זמן לאחרונה ו

גיוון זה טוב ובריא אבל....

ישנה תחושה(לי בכל אופן) שמאז שנקבע מקום המפגש למוזיאון אגד, יצאה קצת הרוח מהמפרשים לחובבי הרכבות, והם הפכו ליותר פאסיביים בפורום. אין לי בעיה עם אוטובוסים(במיוחד מפרקיות)אבל אני אישית מעדיף רכבות. הקריאה שלי לא הייתה למחות על זה שמדברים על אוטובוסים(שכן זכותו של כל אחד לדון במה שמעניין אותו) אלא להעיר את חובבי הרכבות שנרדמו(בניהם חן מלינג, וכן גם אביתר שנסחף עם הפורום בהודעות ובתמונות של אוטובוסים, ששכח לגוון קצת עם תמונות של רכבות). כמובן שהכל ברוח טובה ובהומור, ואם הרוב רוצים שירשורים של אוטובוסים אז הרוב הוא זה שקובע.... מה שכן אני מנצל הזדמנות זו להציע לך לשפר קצת את גלריית התמונות של הפורום, לא על ידי פתיחת ספריות לפי אנשים ששלחו תמונות אלא על ידי הפרדה בין תמונות של רכבות לתמונות של אוטובוסים. אני יודע שזו עבודה לא קלה, אבל המאמץ שווה את זה וכך כל אחד מחברי הפורום יוכל להינות מתמונות שמעניינות אותו לפי נושאים.
אני לא נסחפתי. אין לי זמן לאחרונה ו
ולכן לא כל כך פעיל. ביי. אביתר.
 
זה מחזיר אותנו לדיון בשרשור אחר

ובנימה אישית

בזמן האחרון הפורום הזה הפך לפורום של חובבי אוטובוסים. מה קורה לכל חובבי הרכבות, נרדמתם
אביתר, מה עם תמונות של רכבות? אני מבין שמפגש הפורום יתקיים במוזיאון אגד, ולא במוזיאון הרכבת(לצערי), אך זה לא אומר שמעכשיו ועד אחרי המפגש צריך לעסוק אך ורק באוטובוסים....
זה מחזיר אותנו לדיון בשרשור אחר
ואני מצטט (בערך): "...כולנו מסכימים שיש לקדם תחבורה ציבורית, גם אם אין בהכרח הסכמה על אופן ופרטי היישום..." לא חייבים לראות את האוטובוס כמתחרה של הרכבת, אלא כמשלים, כאמצעי נוסף מתוך מגוון האמצעים הקיימים להפעלת תחבורה ציבורית נאותה על בסיס של תכנון מקצועי.
 

raminec

New member
מעניין,

הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל
לראשונה: הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל כמו כן, יוזלו המחירים ליעדים שאינם אטרקטיביים. התעריפים ייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו בני ברק רכבת ישראל צפויה להנהיג לראשונה תעריפי נסיעה משתנים ברכבת - שייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו. כיום תעריפי הנסיעה קבועים בכל השעות - לכל הכיוונים. מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, מסר כי ההצעה הראשונית בנושא הוגשה בעבר למועצת רשות הנמלים: "בינתיים הוחלט על שינוי מעמדה של הרכבת (תהפוך מיחידת סמך לחברה בסוף החודש). לפיכך, יידחה הדיון בהצעה עד להשלמת תהליך ההפיכה לחברה - ואז יובא לדירקטוריון לאישור". שניר מסר עוד, כי הכוונה היא להציע תעריף נמוך יותר למי שנוסעים ברכבת בשעות שאינן שעות העומס. כך גם לגבי מי שנוסעים בכיוונים שבהם הקרונות דלי נוסעים. לדוגמא, מי שינסעו ברכבת מת"א לכפר סבא בשעות העומס ישלמו תעריף נמוך יותר מאלה שנובעים מכפר סבא לת"א. הצעה נוספת: למכור כרטיסים מוזלים למקומות עבודה גדולים במיוחד, אם מדובר בנסיעה בכיוון ההפוך לקווים העמוסים. (22.06.03 , 09:52)
מעניין,
אני מחכה בכליון עיניים ליום שבו תהיינה הנחות על כרטיסים בשעות ה- offpeak. זה אמנם מקובל במקומות רבים בעולם, אבל בארץ לא זכור לי נסיון ליישום הרעיון. אולי מישהו מהחברה הוותיקים יותר מכיר נסיון כזה? אולי זה גם קשור לזה שבקרוב הרכבת תצטרך להציג דוחות רווח והפסד ולהראות שהיא גם יודעת להרוויח? Raminec
 
יש גם בארץ

מעניין,
אני מחכה בכליון עיניים ליום שבו תהיינה הנחות על כרטיסים בשעות ה- offpeak. זה אמנם מקובל במקומות רבים בעולם, אבל בארץ לא זכור לי נסיון ליישום הרעיון. אולי מישהו מהחברה הוותיקים יותר מכיר נסיון כזה? אולי זה גם קשור לזה שבקרוב הרכבת תצטרך להציג דוחות רווח והפסד ולהראות שהיא גם יודעת להרוויח? Raminec
יש גם בארץ
כרטיס "חופשי-יומי" הוא בדיוק אמצעי לעידוד השימוש באוטבוסים בשעות ה- offpeak, דה' אחרי השעה 9:00 בבוקר (נדמה לי).
 

raminec

New member
זה לא אותו הדבר.

יש גם בארץ
כרטיס "חופשי-יומי" הוא בדיוק אמצעי לעידוד השימוש באוטבוסים בשעות ה- offpeak, דה' אחרי השעה 9:00 בבוקר (נדמה לי).
זה לא אותו הדבר.
חופשי יומי זה דבר אחד, וכרטיס לשעות ה- offpeak זה דבר אחר. חופשי יומי זה פשוט פס ליום אחד ללא הגבלת מספר הנסיעות. כרטיס ל- offpeak מיועד לנסיעה רק בשעות מסוימות של היום ובתעריף מוזל (נראה כבר עד כמה מוזל) במקומות מסוימים בעולם תעריפי offpeak יכולים להגיע לחצי מחיר משעות השיא. Raminec
 
מבלי להיכנס לפרטי התנאים הספציפיים

זה לא אותו הדבר.
חופשי יומי זה דבר אחד, וכרטיס לשעות ה- offpeak זה דבר אחר. חופשי יומי זה פשוט פס ליום אחד ללא הגבלת מספר הנסיעות. כרטיס ל- offpeak מיועד לנסיעה רק בשעות מסוימות של היום ובתעריף מוזל (נראה כבר עד כמה מוזל) במקומות מסוימים בעולם תעריפי offpeak יכולים להגיע לחצי מחיר משעות השיא. Raminec
מבלי להיכנס לפרטי התנאים הספציפיים
המשתנים ממקום למקום - מדובר ברעיון עקרוני וכללי. למשל (ב-1995), ביקשתי אחרי שעה מסוימת בבוקר לקנות בתחנת גולדרס גרין כרטיס לנסיעה בודדת למרכז לונדון, וקיבלתי אוטומטית כרטיס "חופשי-יומי" התקף לכל שעות ה-OFF-PEAK בכל האזורים המכוסים ע"י הכרטיס ואצל כל המפעילים השונים. נראה לי שמאז - אם התנאים השתנו, רק גוונו האפשרויות.
 

yblumann

New member
London Travel cards

מבלי להיכנס לפרטי התנאים הספציפיים
המשתנים ממקום למקום - מדובר ברעיון עקרוני וכללי. למשל (ב-1995), ביקשתי אחרי שעה מסוימת בבוקר לקנות בתחנת גולדרס גרין כרטיס לנסיעה בודדת למרכז לונדון, וקיבלתי אוטומטית כרטיס "חופשי-יומי" התקף לכל שעות ה-OFF-PEAK בכל האזורים המכוסים ע"י הכרטיס ואצל כל המפעילים השונים. נראה לי שמאז - אם התנאים השתנו, רק גוונו האפשרויות.
London Travel cards
Hello David, Just to clarify the tickets and price mechanisms in London: In lodnon you can buy period tickets enabling you free travel in the zones you selected for the period during which the pass is valid. Example : periods can be 1 day 1 week 1 month 3 month 1 year. There are 6 zones. The off peak travel facility is valid after 09:30 [10:00 on the trains. There is an all day travel card, costing much more. Here is an example: Peak travelcard for zone 1+2 cost £5.10, offpeak £4.10 . Peak trafelcard Zone 1 to 6 costs £8.00or 5.10 On the trains off peak travel point to point would usually be a third off the peak fares. \The economics are really simple: The network is designed to support peak communting demand, so if you fill the seats with cheap fares payers at slack times, you can only win. regards Yoram.
 

tzvika pick

New member
נשמע לי רעיון מעולה!

הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל
לראשונה: הרכבת תוריד תעריפים בשעות השפל כמו כן, יוזלו המחירים ליעדים שאינם אטרקטיביים. התעריפים ייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו בני ברק רכבת ישראל צפויה להנהיג לראשונה תעריפי נסיעה משתנים ברכבת - שייקבעו לפי שעות שיא או כיווני הנסיעה באותו הקו. כיום תעריפי הנסיעה קבועים בכל השעות - לכל הכיוונים. מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, מסר כי ההצעה הראשונית בנושא הוגשה בעבר למועצת רשות הנמלים: "בינתיים הוחלט על שינוי מעמדה של הרכבת (תהפוך מיחידת סמך לחברה בסוף החודש). לפיכך, יידחה הדיון בהצעה עד להשלמת תהליך ההפיכה לחברה - ואז יובא לדירקטוריון לאישור". שניר מסר עוד, כי הכוונה היא להציע תעריף נמוך יותר למי שנוסעים ברכבת בשעות שאינן שעות העומס. כך גם לגבי מי שנוסעים בכיוונים שבהם הקרונות דלי נוסעים. לדוגמא, מי שינסעו ברכבת מת"א לכפר סבא בשעות העומס ישלמו תעריף נמוך יותר מאלה שנובעים מכפר סבא לת"א. הצעה נוספת: למכור כרטיסים מוזלים למקומות עבודה גדולים במיוחד, אם מדובר בנסיעה בכיוון ההפוך לקווים העמוסים. (22.06.03 , 09:52)
נשמע לי רעיון מעולה!
למה להפעיל רכבות ריקות למחצה, שאפשר לעודד אנשים למלא את המקומות הריקים, אפילו במחיר עלות? מה שכן, אני חושש שהרכבת תאלץ לשנות את מערכת הכרטוס שלה. למיטב ידעתי, היום אין הכרח לנסוע ברכבת מיד לאחר קניית הכרטיס. מה שאומר, שאנשים יוכלו לקנות כרטיסים זולים בשעות השפל ולהשתמש בהם בשעות העומס.
 
הגיע הזמן!

נשמע לי רעיון מעולה!
למה להפעיל רכבות ריקות למחצה, שאפשר לעודד אנשים למלא את המקומות הריקים, אפילו במחיר עלות? מה שכן, אני חושש שהרכבת תאלץ לשנות את מערכת הכרטוס שלה. למיטב ידעתי, היום אין הכרח לנסוע ברכבת מיד לאחר קניית הכרטיס. מה שאומר, שאנשים יוכלו לקנות כרטיסים זולים בשעות השפל ולהשתמש בהם בשעות העומס.
הגיע הזמן!
סוף סוף, צעד הגיוני ברכבת!
 

omersi

New member
למה מי מת???

נשמע לי רעיון מעולה!
למה להפעיל רכבות ריקות למחצה, שאפשר לעודד אנשים למלא את המקומות הריקים, אפילו במחיר עלות? מה שכן, אני חושש שהרכבת תאלץ לשנות את מערכת הכרטוס שלה. למיטב ידעתי, היום אין הכרח לנסוע ברכבת מיד לאחר קניית הכרטיס. מה שאומר, שאנשים יוכלו לקנות כרטיסים זולים בשעות השפל ולהשתמש בהם בשעות העומס.
למה מי מת???
אתה חושב שברכבת הם פראיירים? הרי הכרטיסים המוזלים יהיו לשעות מסוימות, שעות שבהן הרכבות ריקות ולא תוכל להשתמש בשעות העוס (ולתחמן את המערכת) תחשוב על זה...
 

nitsansh

New member
זאת לא בעיה

נשמע לי רעיון מעולה!
למה להפעיל רכבות ריקות למחצה, שאפשר לעודד אנשים למלא את המקומות הריקים, אפילו במחיר עלות? מה שכן, אני חושש שהרכבת תאלץ לשנות את מערכת הכרטוס שלה. למיטב ידעתי, היום אין הכרח לנסוע ברכבת מיד לאחר קניית הכרטיס. מה שאומר, שאנשים יוכלו לקנות כרטיסים זולים בשעות השפל ולהשתמש בהם בשעות העומס.
זאת לא בעיה
ברוב התחנות כבר יש שערים אלקטרוניים שבהם צריך להכניס את הכרטיס כדי לעבור לרציף. אם תכניס כרטיס של תעריף שפל בשעה של תעריף שיא השער לא ייפתח!
 
אני מניח, ואני מבין........

זאת לא בעיה
ברוב התחנות כבר יש שערים אלקטרוניים שבהם צריך להכניס את הכרטיס כדי לעבור לרציף. אם תכניס כרטיס של תעריף שפל בשעה של תעריף שיא השער לא ייפתח!
אני מניח, ואני מבין........
אבל קח לדוגמא אותי, צעיר, נוסע ברכבת, פחות בשביל האפקטיביות, יותר בשביל "הכיף" - בגללל זה אני לא נוסע הרבה, ואם אני נוסע, אני יודע פחות או יותר מה השעות ה"עמוסות" ומה ה"שפלות" בכל קו ובוחר לסוע בשפלות, תמיד יש לך כיסא, אין דוחק קוריאני מטורף, והמיזוג נעים. ככה אני לא אשלם כמו כל נוסע שעולה על קו ת"א - חיפה בשבע בבוקר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה