הרכבת רכשה במיליארדים קרונות הנמוכים ב-20 ס"מ מרוב הרציפים

GoldenEyes

Well-known member
קישור ל-כתבה בכלכליסט
אני לא מצליח לחשוב על פתרון איכותי, הרי אם יוסיפו מדרגה מפתח הדלתות יתקצר ב20 ס"מ. רעיונות?
כמו כל ההתנהלויות של הרכבת
קודם מתחייבים ומוציאים כספים , אח"כ לחפש פתרונות , שיעלו עוד כמה מליונים
תרבות ה"סמוך" "יהיה בסדר"
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כמו כל ההתנהלויות של הרכבת
קודם מתחייבים ומוציאים כספים , אח"כ לחפש פתרונות , שיעלו עוד כמה מליונים
תרבות ה"סמוך" "יהיה בסדר"
עוד לא ראיתם כלום
ברוסיה זה שכיח
 

GoldenEyes

Well-known member
עוד לא ראיתם כלום
ברוסיה זה שכיח
רוסית אני לא יודע
ומתוך סקרנות
מי משלם על הפשלות האלה ברוסיה ? חברת הרכבות או הממשלה ?
 

Ccyclist

Active member
עוד לא ראיתם כלום
ברוסיה זה שכיח

נסעתי ברכבת שהיה צריך לטפס לפחות חצי מטר אליה ב1999, כנראה זו שבין בריסל לאמסטרדם. מה שהכי זכור לי זה שהייתי צריך להרים את המזוודה לרכבת, השומר עזר קצת במשיכתה לפנים המעבר ואז עליתי במדרגות תלולות כלשהן שאני חושב שהיו בתוך הקרון (כלומר שהדלת נסגרת ביניהן לחוץ).

בלונדון יש דוגמה של רכבת תחתית שעמוקה ב 20-30 ס"מ מהרציף: קו הבייקרלו על הקו הרכבתי לוווטפורד Watford (ה A מייצגת O במקרה הזה) בקטע משותף לקו התחתי ולקו האוברגראונד מ Watford Junction ל Euston. משום שאני יודע מה לחפש עבור הקו הזה מצאתי תמונות לצרף.
 

קבצים מצורפים

  • download.jpeg-4.jpg
    download.jpeg-4.jpg
    KB 8 · צפיות: 9
  • download.jpeg-5.jpg
    download.jpeg-5.jpg
    KB 9 · צפיות: 9

arseny92

Well-known member
מנהל
רכבת שהיה צריך לטפס לפחות חצי מטר אליה

ושלא לדבר שהרכבת יכולה להיות ארוכה יותר מהרציף
לא מוצא את הנושא כרגע, אך דויין בעבר, שיכול להגיע גם ל-30 קרונות ואז מי שלא נכנס ברציף, יוצא ישר לפסים
 

קבצים מצורפים

  • 1620155953246.png
    1620155953246.png
    1.4 MB · צפיות: 4
  • 1620155986141.png
    1620155986141.png
    1.4 MB · צפיות: 4

Ccyclist

Active member

ושלא לדבר שהרכבת יכולה להיות ארוכה יותר מהרציף
לא מוצא את הנושא כרגע, אך דויין בעבר, שיכול להגיע גם ל-30 קרונות ואז מי שלא נכנס ברציף, יוצא ישר לפסים

תוצאות חיפוש של SNCB ומדרגות. כיום המסלול בין בריסל לאמסטרדם שייך ל Thalys המהירה, אבל הצלחתי למצוא תמונות של רכבות ישנות שמזכירות את מה שחוויתי ב 1999. אני חושב שיש רמה מסויימת של רציף כי המדרגה התחתונה היא בגובה הברך ולא בגובה הירכיים. אין עמודי אחיזה חיצוניים לרכבת. זו היתה הרכבת היחידה שנסעתי בה שהיתה כניסה מוגבהת כל כך.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210505-084153_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210505-084153_Samsung Internet.jpg
    KB 668.1 · צפיות: 6
  • Screenshot_20210505-083242_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210505-083242_Samsung Internet.jpg
    KB 818.4 · צפיות: 6
קישור ל-כתבה בכלכליסט
אני לא מצליח לחשוב על פתרון איכותי, הרי אם יוסיפו מדרגה מפתח הדלתות יתקצר ב20 ס"מ. רעיונות?
מוזר מאוד שקרתה שגיאה כזאת, הרי במכרז לתחזוקת הקרונועים החשמליים ב-2016 רכבת ישראל כתבו במפורש מה גובה הרציפים בתחנות (עמ' 122).
בישראל כמו במקומות אחרים אין גובה רציפים אחיד, אבל ברוב התחנות מדובר בסדר גודל של 76~96 ס"מ, שזה לא שונה בהרבה ממה שניתן למצוא בגרמניה.
אם בסימנס הלכו על תקן של 76 ס"מ זה אומר שבחלק מהתחנות, בחיפה למשל, לא תהיה בעיה, אבל בתחנות ת"א הרציף יהיה גבוה ב-20~30 ס"מ.
או שסימנס לא טרחו לקרוא את המכרז, או שחל כאן חוסר תיאום ברמה פושעת.
 

GoldenEyes

Well-known member
מוזר מאוד שקרתה שגיאה כזאת, הרי במכרז לתחזוקת הקרונועים החשמליים ב-2016 רכבת ישראל כתבו במפורש מה גובה הרציפים בתחנות (עמ' 122).
בישראל כמו במקומות אחרים אין גובה רציפים אחיד, אבל ברוב התחנות מדובר בסדר גודל של 76~96 ס"מ, שזה לא שונה בהרבה ממה שניתן למצוא בגרמניה.
אם בסימנס הלכו על תקן של 76 ס"מ זה אומר שבחלק מהתחנות, בחיפה למשל, לא תהיה בעיה, אבל בתחנות ת"א הרציף יהיה גבוה ב-20~30 ס"מ.
או שסימנס לא טרחו לקרוא את המכרז, או שחל כאן חוסר תיאום ברמה פושעת.
אז כתוב
ומישהו חכם שחשב "יהיה בסדר " "מה אתה דואג" אישר את ההזמנה .
אם סימנס עשו את השינוי שלא ע"פ תנאי המכרז וללא אישור , הם מחוייבים לעשות שינויים ע"פ המפרט.
אבל אני בטוח , כמו שאר ה"תקלות" ברכבת שדובר עליהן לא מעט , שאותו מישהו ברכבת החליט לעגל פינות ואשר שינוי , כאן הבעיה.
 

Bus Nerd

Active member
אז כתוב
ומישהו חכם שחשב "יהיה בסדר " "מה אתה דואג" אישר את ההזמנה .
אם סימנס עשו את השינוי שלא ע"פ תנאי המכרז וללא אישור , הם מחוייבים לעשות שינויים ע"פ המפרט.
אבל אני בטוח , כמו שאר ה"תקלות" ברכבת שדובר עליהן לא מעט , שאותו מישהו ברכבת החליט לעגל פינות ואשר שינוי , כאן הבעיה.
במכרז כתוב במפורש שהקרונות צריכים להתאים לגובה של 72 ס"מ, ושרכבת ישראל מתכננת בטווח הארוך להיסגר על תקן אחיד של 72 ס"מ כמו באירופה. זה זול יותר, זה מאפשר קרונות עם תצורה פנימית טובה יותר, וזה הכי הגיוני.

זה לא שלא ידעו, זה ליטרלי כתוב במכרז שהרכבות צריכות להתאים ל level boarding במפלס 72 ס"מ. כמובן וכמובן שאם רכבת מתאימה ל level boarding ב72 ס"מ אז תהיה קצת מדרגה ברציפים גבוהים יותר. הרכבות סופקו בדיוק כמו שהוזמנו ואת זה משרד האוצר ומשרד התחבורה אישרו, הרכבת לא יכולה להוציא מכרז רכש כזה גדול בלי האישורים מכל הגופים הנדרשים.

ספין מטופש לחלוטין.
 

אורן 1991

New member
קישור ל-כתבה בכלכליסט
אני לא מצליח לחשוב על פתרון איכותי, הרי אם יוסיפו מדרגה מפתח הדלתות יתקצר ב20 ס"מ. רעיונות?
דבר אחד אני לא מבין. בכתבה נכתב שהקרונות נבנו על פי התקן האירופי למפלס הרציפים בתחנות. ומה התקן בישראל אם כך?

עוד שאלה: אם התקן האירופי אכן יותר נמוך, איך ייתכן שכל הציוד הנייד הקיים ברכבת ישראל שנרכש עד היום התאים לגובה הרציפים כאן? הרי כל הקרונות ברכבת ישראל יוצרו על ידי חברות אירופיות ומה גם שדכנים שלהם נוסעים המובילות רבות באירופה.

משהו פה לא מסתדר לי
 
דבר אחד אני לא מבין. בכתבה נכתב שהקרונות נבנו על פי התקן האירופי למפלס הרציפים בתחנות. ומה התקן בישראל אם כך?

עוד שאלה: אם התקן האירופי אכן יותר נמוך, איך ייתכן שכל הציוד הנייד הקיים ברכבת ישראל שנרכש עד היום התאים לגובה הרציפים כאן? הרי כל הקרונות ברכבת ישראל יוצרו על ידי חברות אירופיות ומה גם שדכנים שלהם נוסעים המובילות רבות באירופה.

משהו פה לא מסתדר לי
ראה תגובתי למעלה. בישראל אין תקן עדיין, וגם באירופה לא היה תקן עד לא מזמן.
בחלק ממדינות אירופה (כמו גרמניה) התחילו להחיל תקן של 76 ס"מ, שזה גם התקן שהוחלט עליו בארץ. כנראה שזה גם גובה הקרונועים החדשים.
עם זאת, ברוב התחנות בארץ הרציפים גבוהים מכך, וזה אומר יהיה צורך להנמיך אותן.
 

אורן 1991

New member
ראה תגובתי למעלה. בישראל אין תקן עדיין, וגם באירופה לא היה תקן עד לא מזמן.
בחלק ממדינות אירופה (כמו גרמניה) התחילו להחיל תקן של 76 ס"מ, שזה גם התקן שהוחלט עליו בארץ. כנראה שזה גם גובה הקרונועים החדשים.
עם זאת, ברוב התחנות בארץ הרציפים גבוהים מכך, וזה אומר יהיה צורך להנמיך אותן.
אם רק לאחרונה עשו תקן באירופה, איך זה מסתדר עם כל הציוד הנייד שפועל שם כיום לרבות הקרונות הדו קומתיים של בורמבדייה?

אם כך, אז זו לא בעיה בלבד של רכבת ישראל והוציאו את העניין מכלל פרופורציה.

בסך הכל צריך להתקין רמפה ביציאה מהקרון. תקנו אותי אם אני טועה, אבל גם כיום יש רציפים שהם קצת נמוכים מהגובה של קרונות הסימנס ולא נשמעת על כך ביקורת.
 
אם רק לאחרונה עשו תקן באירופה, איך זה מסתדר עם כל הציוד הנייד שפועל שם כיום לרבות הקרונות הדו קומתיים של בורמבדייה?

אם כך, אז זו לא בעיה בלבד של רכבת ישראל והוציאו את העניין מכלל פרופורציה.

בסך הכל צריך להתקין רמפה ביציאה מהקרון. תקנו אותי אם אני טועה, אבל גם כיום יש רציפים שהם קצת נמוכים מהגובה של קרונות הסימנס ולא נשמעת על כך ביקורת.
אניח לחברי פורום בעלי היכרות טובה יותר עם רכבות באירופה להשיב על השאלה הראשונה.
לגבי הנקודה השנייה, שאול אמסטרדמסקי (כאן 11) מעלה את הסברה שמדובר בספין של משרד התחבורה שנועד לפגוע בתדמית של רכבת ישראל. אם זה נכון, אני משער שמדובר בנקמה על זה שהם סירבו למנות מקורב לרגב. מודה שגם אני נפלתי.
 

Ccyclist

Active member
ראה תגובתי למעלה. בישראל אין תקן עדיין, וגם באירופה לא היה תקן עד לא מזמן.
בחלק ממדינות אירופה (כמו גרמניה) התחילו להחיל תקן של 76 ס"מ, שזה גם התקן שהוחלט עליו בארץ. כנראה שזה גם גובה הקרונועים החדשים.
עם זאת, ברוב התחנות בארץ הרציפים גבוהים מכך, וזה אומר יהיה צורך להנמיך אותן.

אם הוחלט להנמיך את הרציפים לפני 5 שנים אז זה מחדל שלא התנהל פרוייקט הנמכה. הנמכה למטרת אחידות והנגשה היא רעיון טוב, המצב הנוכחי שבו יש מדרגות ביציאה מהקרונות אינו טוב לנגישות וחבל שמערכת קטנה יחסית לא נבנתה לסטנדרט אחיד וכניסה שטוחה. בבריטניה הכניסה לרכבת שטוחה לרצפת הקרון, אם כי המפלס יכול להיות כ 10-20 ס"מ מעל למפלס הרציף ברכבת הארצית.

אני מקווה שהנמכת הרציפים תתבצע באופן יסודי כך ששפת הרציף תהיה גבוהה בכמה סנטימטרים ממרכז רציפי האי או קירות רציפי הצד והשיפוע יהיה מהמסילה והלאה. הנמכת שפת הרציף ויצירת שיפוע אל המסילה עלולה להיות מסוכנת לנוסעים ולציודם.
 

david80

New member
הטעות נעשתה לפני 20 שנה כשהגזימו בהגבהת הרציפים וזה מה שלדעתי צריך לתקן. אם יוכלו להגביה את המסילות בתחנות, הרכבת תרוויח פעמיים כי הרכבות גם יחסכו אנרגיה בעצירות בתחנות בזכות השיפועים שיקלו בתאוטה ובתאוצה, כמו המטרו בקופנהגן!
 

GoldenEyes

Well-known member
הטעות נעשתה לפני 20 שנה כשהגזימו בהגבהת הרציפים וזה מה שלדעתי צריך לתקן. אם יוכלו להגביה את המסילות בתחנות, הרכבת תרוויח פעמיים כי הרכבות גם יחסכו אנרגיה בעצירות בתחנות בזכות השיפועים שיקלו בתאוטה ובתאוצה, כמו המטרו בקופנהגן!
מצאת לך תעסוקה :)
הגבהת מסילות תחייב גם הגבהת עמודי חשמול , עוד תעסוקה ועוד מליארדים על חשבון המדינה על פרוייקט החשמול ,
ועכשיו יזמינו רכבות וקרונות שלא יתאימו לעמודי החשמול ובלה בלה
 

Bus Nerd

Active member
מצאת לך תעסוקה :)
הגבהת מסילות תחייב גם הגבהת עמודי חשמול , עוד תעסוקה ועוד מליארדים על חשבון המדינה על פרוייקט החשמול ,
ועכשיו יזמינו רכבות וקרונות שלא יתאימו לעמודי החשמול ובלה בלה
לא בהכרח תחייב הגבהה של עמודי החשמול. הפנטוגרף יכול להתכופף קצת
 
למעלה