הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות

מצב
הנושא נעול.

XrayCharlie

New member
לא מדוייק

במקרה כזה המסילות תוצפנה פעם בכמה שנים.
דרום תל-אביב זה אזור שבין כה וכה מוצף פעם בכמה שנים. אם לא הצליחו לנקז אותו ב65 שנה אני לא חושב שצינור ניקוז מתחת לאזור יוכל להתמודד בהצלחה עם המים שהיו אמורים לזרום באיילון, ומשום שתעלת הניקוז שהצעת צריכה להיות בשיפוע מנוגד לשיפוע הטבעי של האיילון (כדי לזרום דרומה) אתה יוצר מצב בו המסילות הנוספות יוצפו גם יוצפו פעם ב5 שנים כאשר פרטי הביצוע השונים של שני פרוייקטי הניקוז לא יעמדו במצבי קיצון של סופות שמורידות יותר משקעים מהממוצע (יש בעיה אמיתית של תיכנון "מקצועי" לפי הממוצע ללא התחשבות במצבי קיצון תכופים) ובאחזקה הגרועה (ואת זה ניתן לומר על סמך ניסיון דרום ת"א) של פרוייקט שלא יהיה יוקרתי במיוחד.

אם לדעתך 6 מסילות יספיקו אז אולי מנהרה אחודה אחת (בקוטר שיספיק ל 2 מסילות) ותיכנון להוספת מנהרה שניה בעתיד הרחוק. מדובר ב9 קילומטר בקטע הראשי, כאשר מצפון לרמת אביב אפשר לחשוב על קטע קרקעי ממערב לאיילון, מנהרה מתחת למחלף שלפני הרצליה, וחיבור למסילת החוף לפני תחנת הרצליה.
לא מדוייק
אתה צודק שתעלה תת קרקעית לא תוכל להעביר כמויות גדולות במיוחד וחריגות של מים ולכן במסגרת הפרוייקט (ומדברים על זה) יהיה צורך לבנות אגם לאגירה זמנית של מים ליד חירייה ולדאוג שרק נפח מים שהתעלה תוכל לטפל בו יגיע לתעלה. בצורה זו לא רק שהמסילות לא תוצפנה, גם לא דרום ת"א (לפחות לא הצפה מכיוון האיילון, לא מדבר על בעיות ניקוז אחרות שיש שם גם היום).

למה לבנות מנהרה לרכבת באורך 9 ק"מ ולא מנהרה (תעלה) למים באורך 3 ק"מ בלבד (תעלה ללא תחנות, מעברים, יציאות חרום, איורור ואלוהים יודע מה עוד)?

לגבי השיפועיים אני לא מבין מה אתה אומר. ברגע התעלה תהייה קיימת הכניסה (למים) לציר האיילון תחסם ולא תהייה שום בעיה עם שיפועים.
 

amit1270

New member
שכחת תשתית חשמל

לא מדוייק
אתה צודק שתעלה תת קרקעית לא תוכל להעביר כמויות גדולות במיוחד וחריגות של מים ולכן במסגרת הפרוייקט (ומדברים על זה) יהיה צורך לבנות אגם לאגירה זמנית של מים ליד חירייה ולדאוג שרק נפח מים שהתעלה תוכל לטפל בו יגיע לתעלה. בצורה זו לא רק שהמסילות לא תוצפנה, גם לא דרום ת"א (לפחות לא הצפה מכיוון האיילון, לא מדבר על בעיות ניקוז אחרות שיש שם גם היום).

למה לבנות מנהרה לרכבת באורך 9 ק"מ ולא מנהרה (תעלה) למים באורך 3 ק"מ בלבד (תעלה ללא תחנות, מעברים, יציאות חרום, איורור ואלוהים יודע מה עוד)?

לגבי השיפועיים אני לא מבין מה אתה אומר. ברגע התעלה תהייה קיימת הכניסה (למים) לציר האיילון תחסם ולא תהייה שום בעיה עם שיפועים.
שכחת תשתית חשמל
 

XrayCharlie

New member
אתה מתכוון לתשתית חשמל בתוך המנהרה?

שכחת תשתית חשמל
אתה מתכוון לתשתית חשמל בתוך המנהרה?
דווקא זה יכול להיות זול יותר מתשתית על עמודים בשטח פתוח (כי לא צריך עמודים - לפחות לא ארוכים מהקרקע אלא קצרים מהתקרה) אבל לא משקיעים מיליארדים בשביל לחסוך אלפים
 
גם אחרי הסטת איילון לאזור קיבוץ גלויות

אתה מתכוון לתשתית חשמל בתוך המנהרה?
דווקא זה יכול להיות זול יותר מתשתית על עמודים בשטח פתוח (כי לא צריך עמודים - לפחות לא ארוכים מהקרקע אלא קצרים מהתקרה) אבל לא משקיעים מיליארדים בשביל לחסוך אלפים
גם אחרי הסטת איילון לאזור קיבוץ גלויות
עדיין הערוץ הנוכחי יצטרך לנקז את מזרח תל אביב וחלקים מגבעתיים ורמת גן כך שלא ניתן יהיה לסתום אותו לחלוטין ולבנות במקום כל שטחו מסילות. עדיין יהיה צורך בערוץ אך כמובן הרבה פחות רחב ועמוק. בכל מקרה הפתרון להעביר את המים בתעלה בסמוך לתוואי קיבוץ גלויות אל החוף באזור בית האצ"ל נראית ההגיונית והסבירה ביותר. יש בה גם יתרון נלווה והוא ניתוק האיילון מהירקון. הסיוט הגדול ביותר של אחראי הניקוז באזור הוא הגעה מסונכרנת של גלי הגאות מהאיילון והירקון מה שעלול ליצור בעיות גדולות באזור המפגש בין הערוצים. באירוע האחרון לא היה סינכרון בין שיא הגאות באיילון לשיא הגאות בירקון אבל אף אחד לא מבטיח שזה לא יקרה בעתיד, אלא אם יבוצע הניתוק ביניהם.
 

XrayCharlie

New member
בהחלט אבל כמות המים היא קטנה יחסית

גם אחרי הסטת איילון לאזור קיבוץ גלויות
עדיין הערוץ הנוכחי יצטרך לנקז את מזרח תל אביב וחלקים מגבעתיים ורמת גן כך שלא ניתן יהיה לסתום אותו לחלוטין ולבנות במקום כל שטחו מסילות. עדיין יהיה צורך בערוץ אך כמובן הרבה פחות רחב ועמוק. בכל מקרה הפתרון להעביר את המים בתעלה בסמוך לתוואי קיבוץ גלויות אל החוף באזור בית האצ"ל נראית ההגיונית והסבירה ביותר. יש בה גם יתרון נלווה והוא ניתוק האיילון מהירקון. הסיוט הגדול ביותר של אחראי הניקוז באזור הוא הגעה מסונכרנת של גלי הגאות מהאיילון והירקון מה שעלול ליצור בעיות גדולות באזור המפגש בין הערוצים. באירוע האחרון לא היה סינכרון בין שיא הגאות באיילון לשיא הגאות בירקון אבל אף אחד לא מבטיח שזה לא יקרה בעתיד, אלא אם יבוצע הניתוק ביניהם.
בהחלט אבל כמות המים היא קטנה יחסית
ואפשר יהיה להסתדר עם צינור ניקוז מתחת לשטח המסילות. זו לא חייבת להיות תעלה פתוחה (או שהמסילה השישית - שלא צריך אותה מחר אבל כן צריך לחשוב עליה היום - תעבור על סוג של גשר לכל אורך ציר האיילון).
זה צריך להספיק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה