הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות

הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות
מהאוניברסיטה להרצליה. הכנה למסילת השרון. קישור
 

alantan

New member
מתי נראה מכרז לריבוע המסילות באיילון...


הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות
מהאוניברסיטה להרצליה. הכנה למסילת השרון. קישור
מתי נראה מכרז לריבוע המסילות באיילון...
 

cwen

New member
זה כולל עבודות רציניות על נחל האיילון, לא?

מתי נראה מכרז לריבוע המסילות באיילון...
זה כולל עבודות רציניות על נחל האיילון, לא?
זה בטח פרוייקט מורכב פי כמה וכמה.
 

alantan

New member
כן ברור לי, אני פשוט חושב שהיו צריכים כבר

זה כולל עבודות רציניות על נחל האיילון, לא?
זה בטח פרוייקט מורכב פי כמה וכמה.
כן ברור לי, אני פשוט חושב שהיו צריכים כבר
להיות במצב הזה מזמן...
 
אל תדאג יהיו במצב הזה הרבה שנים לפני שייצא

כן ברור לי, אני פשוט חושב שהיו צריכים כבר
להיות במצב הזה מזמן...
אל תדאג יהיו במצב הזה הרבה שנים לפני שייצא
איזשהו מכרז למסילת רכבת בכביש גהה.
עד שנת 2030, יהיו ארבע מסילות בין ת"א מרכז לת"א ההגנה, אבל אז כבר יצטרכו 6 מסילות שם.
כך זה עובד במדינת ישראל.
את מה שצריך בשנת X מקבלים בשנת X+20.
 

FiReBall

New member
האם אין מקום להוסיף מסילות לפחות בקטע שבין

עדיין לא החליטו איך לעשות את זה.
למיטב ידיעתי עוד לא סיימו תכנון מוקדם אפילו.
האם אין מקום להוסיף מסילות לפחות בקטע שבין
ההגנה וצפונה?

עד שתתקבל החלטה על ההגנה ומזרחה??
 

darkshadow1

New member
אכן אין מקום.

האם אין מקום להוסיף מסילות לפחות בקטע שבין
ההגנה וצפונה?

עד שתתקבל החלטה על ההגנה ומזרחה??
אכן אין מקום.
3 המסילות הקיימות חסומות בצד אחד ע"י נתיבי איילון ובצד השני ע"י נחל איילון. הוספה של מסילות נוספות תגיע במקביל לטיפול בתוואי הנחל.
 

Ccyclist

Well-known member
בגדול הפתרון מנהרה בתוואי מקביל וצמוד לאיילון

הרכבת פירסמה מכרז לשלב ראשון של ריבוע המסילות
מהאוניברסיטה להרצליה. הכנה למסילת השרון. קישור
בגדול הפתרון מנהרה בתוואי מקביל וצמוד לאיילון

הרכבת באיילון כלואה בין שני נתיבי כביש מהיר שמצידם כלואים בין בניניי משרדים ומסחר כמו עזריאלי, הבורסה וכו'.

אם רוצים להעמיס על האיילון רכבות ועוד רכבות לרמה שתצריך 6-8 מסילות פלוס הפתרון היחיד יהיה להעביר מנהרה בין צומת חולון להרצליה, עם יציאה לבני ברק באזור צומת האוניברסיטה.

מצד מנהרות בנות 2 מסילות כל אחת, או 4 מנהרות בנות מסילה בודדת יוכלו להוסיף את רוחב התוואי הנדרש. כבר היו דיבורים מטורפים עוד יותר על ויאדוקט שיעבור את כל האיילון (בלתי ישים בגלל הצורך במקום ליסודות). המנהרה עצמה יכולה לעבור מתחת לדרך בגין והמסגר או מתחת לגדה המזרחית של האיילון (למעט באזור הבורסה) כדי שלא להשפיע על יסודות המגדלים הצמודים לאיילון או על הכביש והמסילה הקיימת. במנהרה כזו אפשר לבנות רציפים תת-קרקעיים לתחנות האיילון הקיימות, וניתן לתכנן את התוואי והתחנות כך שיתאימו להוספה של עוד מסילות בעתיד.

זה לא בלתי אפשרי, המנהרות בקו לירושלים הן ברמה של פי 2 ממה שדרוש למינהור התוספת לאיילון.

כל זה נכון במידה שלא משתמשים בציר גהה כציר אורך משלים.
 

alantan

New member
גם אם יסללו מסילה בגהה, זה לא יוריד משמעותית

בגדול הפתרון מנהרה בתוואי מקביל וצמוד לאיילון

הרכבת באיילון כלואה בין שני נתיבי כביש מהיר שמצידם כלואים בין בניניי משרדים ומסחר כמו עזריאלי, הבורסה וכו'.

אם רוצים להעמיס על האיילון רכבות ועוד רכבות לרמה שתצריך 6-8 מסילות פלוס הפתרון היחיד יהיה להעביר מנהרה בין צומת חולון להרצליה, עם יציאה לבני ברק באזור צומת האוניברסיטה.

מצד מנהרות בנות 2 מסילות כל אחת, או 4 מנהרות בנות מסילה בודדת יוכלו להוסיף את רוחב התוואי הנדרש. כבר היו דיבורים מטורפים עוד יותר על ויאדוקט שיעבור את כל האיילון (בלתי ישים בגלל הצורך במקום ליסודות). המנהרה עצמה יכולה לעבור מתחת לדרך בגין והמסגר או מתחת לגדה המזרחית של האיילון (למעט באזור הבורסה) כדי שלא להשפיע על יסודות המגדלים הצמודים לאיילון או על הכביש והמסילה הקיימת. במנהרה כזו אפשר לבנות רציפים תת-קרקעיים לתחנות האיילון הקיימות, וניתן לתכנן את התוואי והתחנות כך שיתאימו להוספה של עוד מסילות בעתיד.

זה לא בלתי אפשרי, המנהרות בקו לירושלים הן ברמה של פי 2 ממה שדרוש למינהור התוספת לאיילון.

כל זה נכון במידה שלא משתמשים בציר גהה כציר אורך משלים.
גם אם יסללו מסילה בגהה, זה לא יוריד משמעותית
את מספר הרכבות באיילון. יהיו לפחות 12 עד 14 רכבות פרבריות לשעה ועוד 6-8 רכבות בינעירוניות בשעה (בכל כיוון).
 

Rubim88

New member
על סמך מה ההסחפות?

בגדול הפתרון מנהרה בתוואי מקביל וצמוד לאיילון

הרכבת באיילון כלואה בין שני נתיבי כביש מהיר שמצידם כלואים בין בניניי משרדים ומסחר כמו עזריאלי, הבורסה וכו'.

אם רוצים להעמיס על האיילון רכבות ועוד רכבות לרמה שתצריך 6-8 מסילות פלוס הפתרון היחיד יהיה להעביר מנהרה בין צומת חולון להרצליה, עם יציאה לבני ברק באזור צומת האוניברסיטה.

מצד מנהרות בנות 2 מסילות כל אחת, או 4 מנהרות בנות מסילה בודדת יוכלו להוסיף את רוחב התוואי הנדרש. כבר היו דיבורים מטורפים עוד יותר על ויאדוקט שיעבור את כל האיילון (בלתי ישים בגלל הצורך במקום ליסודות). המנהרה עצמה יכולה לעבור מתחת לדרך בגין והמסגר או מתחת לגדה המזרחית של האיילון (למעט באזור הבורסה) כדי שלא להשפיע על יסודות המגדלים הצמודים לאיילון או על הכביש והמסילה הקיימת. במנהרה כזו אפשר לבנות רציפים תת-קרקעיים לתחנות האיילון הקיימות, וניתן לתכנן את התוואי והתחנות כך שיתאימו להוספה של עוד מסילות בעתיד.

זה לא בלתי אפשרי, המנהרות בקו לירושלים הן ברמה של פי 2 ממה שדרוש למינהור התוספת לאיילון.

כל זה נכון במידה שלא משתמשים בציר גהה כציר אורך משלים.
על סמך מה ההסחפות?
6-8 מסילות? כמה רכבות כבר יהיו שם?
 

Ccyclist

Well-known member
פירוט הקווים באיילון לפי תוכנית החומש כדלקמן:

על סמך מה ההסחפות?
6-8 מסילות? כמה רכבות כבר יהיו שם?
פירוט הקווים באיילון לפי תוכנית החומש כדלקמן:
לתוואי האיילון יגיעו רכבות מהשלוחות הבאות, ואם רוצים ליצור אלטרנטיבה לרכב הפרטי חייבים לדבר על ממוצע של 2-3 רכבות בשעה לכיוון לארצית, ובין 4-6 לשעה לפרברית מינימאלית (במטרו התדירות היא של 5 דקות מינימום)

מצפון:

נהריה - מסילת החוף (ארצית)
כרמיאל- מסילת החוף (ארצית)
בית שאן-עירון-מסילת החוף (ארצית)
בינימינה - מסילת החוף (פרברית)
רעננה - לולאת השרון צפון (פרברית)
אריאל - לולאת השרון צפון (פרברית)
פ"ת סגולה - לולאת השרון דר' (פרברית)
גהה - לולאת השרון דרום (פרברית)

סך הכל מצפון: 8 שלוחות,
מקסימום של 39 רכבות בשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 26 רכבות בשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

מדרום:

מודיעין - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - בית שמש - לוד (פרברית)
י-ם מלחה - בית שמש - לוד (נופית, אפשרות לשאטל לבית שמש) 1 בשעה מקסימום.
בית שמש - לוד (פרברית)
דימונה- העיירות- חולון (ארצית)
באר-שבע - לוד (ארצית)
אשקלון - לוד (ארצית, מועמדת מוצלחת להסטה לגהה)
אשקלון - חולון (ארצית)
רשל"צ - חולון (פרברית)
רשל"צ הראשונים - לוד (פרברית)
אילת - ב"ש - ? (ארצית) (עתיד רחוק).

סך הכל בעתיד הקרוב 10 שלוחות
(בהנחה שי-ם בית שמש תקטע בבית שמש, והנחה שאילת שייכת לעתיד הרחוק. בגירסאת מקסימום 12 שלוחות, או אפילו 13 אם כוללים את תוכניות הרכבת לערד כקו לתל-אביב ולא קו אזורי לבאר שבע. אערוך את ההערכה לפי 10 שלוחות.)

מקסימום 45 רכבות לשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 30 רכבות לשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

בעתיד הרחוק יש להוסיף עוד 2 רכבות לשעה מאילת, אולי 1 או 2 לשעה מערד, וסלוט תיירותי אחד לרכבת מירושלים. כך שמדובר במקסימום של 50 רכבות בשעה.

כמו כן אני חושב שצריך להערך לרכבת תיירותית מנמל אשדוד לנמל חיפה ( משהו נוסח האוריינט אקספרס) עם 4-5 סלוטים ביום.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן יש להעביר 4-6 רכבות צפונה בשעה.

פירוט הקווים באיילון לפי תוכנית החומש כדלקמן:
לתוואי האיילון יגיעו רכבות מהשלוחות הבאות, ואם רוצים ליצור אלטרנטיבה לרכב הפרטי חייבים לדבר על ממוצע של 2-3 רכבות בשעה לכיוון לארצית, ובין 4-6 לשעה לפרברית מינימאלית (במטרו התדירות היא של 5 דקות מינימום)

מצפון:

נהריה - מסילת החוף (ארצית)
כרמיאל- מסילת החוף (ארצית)
בית שאן-עירון-מסילת החוף (ארצית)
בינימינה - מסילת החוף (פרברית)
רעננה - לולאת השרון צפון (פרברית)
אריאל - לולאת השרון צפון (פרברית)
פ"ת סגולה - לולאת השרון דר' (פרברית)
גהה - לולאת השרון דרום (פרברית)

סך הכל מצפון: 8 שלוחות,
מקסימום של 39 רכבות בשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 26 רכבות בשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

מדרום:

מודיעין - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - בית שמש - לוד (פרברית)
י-ם מלחה - בית שמש - לוד (נופית, אפשרות לשאטל לבית שמש) 1 בשעה מקסימום.
בית שמש - לוד (פרברית)
דימונה- העיירות- חולון (ארצית)
באר-שבע - לוד (ארצית)
אשקלון - לוד (ארצית, מועמדת מוצלחת להסטה לגהה)
אשקלון - חולון (ארצית)
רשל"צ - חולון (פרברית)
רשל"צ הראשונים - לוד (פרברית)
אילת - ב"ש - ? (ארצית) (עתיד רחוק).

סך הכל בעתיד הקרוב 10 שלוחות
(בהנחה שי-ם בית שמש תקטע בבית שמש, והנחה שאילת שייכת לעתיד הרחוק. בגירסאת מקסימום 12 שלוחות, או אפילו 13 אם כוללים את תוכניות הרכבת לערד כקו לתל-אביב ולא קו אזורי לבאר שבע. אערוך את ההערכה לפי 10 שלוחות.)

מקסימום 45 רכבות לשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 30 רכבות לשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

בעתיד הרחוק יש להוסיף עוד 2 רכבות לשעה מאילת, אולי 1 או 2 לשעה מערד, וסלוט תיירותי אחד לרכבת מירושלים. כך שמדובר במקסימום של 50 רכבות בשעה.

כמו כן אני חושב שצריך להערך לרכבת תיירותית מנמל אשדוד לנמל חיפה ( משהו נוסח האוריינט אקספרס) עם 4-5 סלוטים ביום.
כמו כן יש להעביר 4-6 רכבות צפונה בשעה.
לדעתי על מנת שהאיילון יהיה אפקטיבי אסור לחייג בו רכבות אלא במקרי חירום. במצב כזה יש חוסר התאמה של 6-4 רכבות בשעה שיגיעו מהשלוחות בכיוון דרום מול תדירות זהה של השלוחות בכיוון צפון.

יש "לזווג" את הרכבות הדרומיות שאין להם מקבילה צפונית לשלוחה צפונית כלשהי כדי שמסילת האיילון תהיה מסילת מעבר בלבד. את החיוגים יש לעשות בשלוחות.

זה כנראה אומר רכבת ארצית אחת או שתיים לצפון מעבר לחיפה יותר מההקצבה של 2-3 רכבות ארציות לשעה לקו, ו3-4 רכבות פרבריות לשעה למערכת הפרברית מצפון לאיילון יותר מההקצבה של 6-4 רכבות לשעה לקו.
 

Rubim88

New member
יש לך הכפלות

פירוט הקווים באיילון לפי תוכנית החומש כדלקמן:
לתוואי האיילון יגיעו רכבות מהשלוחות הבאות, ואם רוצים ליצור אלטרנטיבה לרכב הפרטי חייבים לדבר על ממוצע של 2-3 רכבות בשעה לכיוון לארצית, ובין 4-6 לשעה לפרברית מינימאלית (במטרו התדירות היא של 5 דקות מינימום)

מצפון:

נהריה - מסילת החוף (ארצית)
כרמיאל- מסילת החוף (ארצית)
בית שאן-עירון-מסילת החוף (ארצית)
בינימינה - מסילת החוף (פרברית)
רעננה - לולאת השרון צפון (פרברית)
אריאל - לולאת השרון צפון (פרברית)
פ"ת סגולה - לולאת השרון דר' (פרברית)
גהה - לולאת השרון דרום (פרברית)

סך הכל מצפון: 8 שלוחות,
מקסימום של 39 רכבות בשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 26 רכבות בשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

מדרום:

מודיעין - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - נתב"ג (פרברית)
י-ם האומה - בית שמש - לוד (פרברית)
י-ם מלחה - בית שמש - לוד (נופית, אפשרות לשאטל לבית שמש) 1 בשעה מקסימום.
בית שמש - לוד (פרברית)
דימונה- העיירות- חולון (ארצית)
באר-שבע - לוד (ארצית)
אשקלון - לוד (ארצית, מועמדת מוצלחת להסטה לגהה)
אשקלון - חולון (ארצית)
רשל"צ - חולון (פרברית)
רשל"צ הראשונים - לוד (פרברית)
אילת - ב"ש - ? (ארצית) (עתיד רחוק).

סך הכל בעתיד הקרוב 10 שלוחות
(בהנחה שי-ם בית שמש תקטע בבית שמש, והנחה שאילת שייכת לעתיד הרחוק. בגירסאת מקסימום 12 שלוחות, או אפילו 13 אם כוללים את תוכניות הרכבת לערד כקו לתל-אביב ולא קו אזורי לבאר שבע. אערוך את ההערכה לפי 10 שלוחות.)

מקסימום 45 רכבות לשעה על בסיס 6 לפרברית, 3 לארצית.
מינימום 30 רכבות לשעה על בסיס 4 לפרברית, 2 לארצית.

בעתיד הרחוק יש להוסיף עוד 2 רכבות לשעה מאילת, אולי 1 או 2 לשעה מערד, וסלוט תיירותי אחד לרכבת מירושלים. כך שמדובר במקסימום של 50 רכבות בשעה.

כמו כן אני חושב שצריך להערך לרכבת תיירותית מנמל אשדוד לנמל חיפה ( משהו נוסח האוריינט אקספרס) עם 4-5 סלוטים ביום.
יש לך הכפלות
ומה שבא מצפון הולך לדרום וההפך, אין שום סיבה לספור כפול.
כל מה שרשמת זה תכנון שלך, שגם אותו אפשר לשפר, ואני לא רואה איפה יש תקדים של 6-8 מסילות שלא מתחברות לתחנת טרמינל.
 

Ccyclist

Well-known member
רכבות מהירות ואיטיות מסבירות את ההכפלות

יש לך הכפלות
ומה שבא מצפון הולך לדרום וההפך, אין שום סיבה לספור כפול.
כל מה שרשמת זה תכנון שלך, שגם אותו אפשר לשפר, ואני לא רואה איפה יש תקדים של 6-8 מסילות שלא מתחברות לתחנת טרמינל.
רכבות מהירות ואיטיות מסבירות את ההכפלות
ובאשר לחיבור בין מה שנכנס מצפון ומה שיוצא מדרום - לא כתוב בתורה מאיזו שלוחה בצפון צריך לחבר לאיזו שלוחה בדרום. נכון שיחברו שלוחה ארצית לארצית ושלוחה פרברית לפרברית, אבל יש גמישות בנוגע למה ילך לאן (אולי קווי לולאת השרון ולולאת רשל"צ ילכו ביחד כי זה מבטל צורך בחיוגים) - כך שאת מודיעין למשל לא חייבים לחבר לקו לנהריה אחרי פתיחת האומה אלא אולי לקו פרברי כמו אריאל, בעוד שאין הגבלה על השלוחה הדרומית שמתאימה לפרברית בנימינה. כמו כן יש לחצים מקומיים כמו קו העיירות שאם לא ימשיך צפונה לת"א בלי להיות מהיר דרך מסילת חולון נשמע הרבה טענות על קיפוח אם זה יהיה קו שיסתיים באשקלון ואז יעמיס על הקו הקיים.

בגלל הים מטרופולין גוש דן הוא אורכי ולא כדורי. זה יוצר מצב בו האיילון מבטל למעשה את הצורך בתחנות טרמינל ומקביל אולי למסילות העירוניות בגרמניה פחות מהמצב הבריטי של תחנות טרמינל. וכן, אני יודע שבברלין מסתפקים ב4 מסילות, אבל הן מחושמלות. לפי הגוגל בצו יש 6 רציפים ובאלכס 4, אבל התירוץ הוא שכרגע כל מערכת הנוסעים של ר"י תלוייה באיילון.
 

Rubim88

New member
ונראה לך שכשכל המסילות שרשמת

רכבות מהירות ואיטיות מסבירות את ההכפלות
ובאשר לחיבור בין מה שנכנס מצפון ומה שיוצא מדרום - לא כתוב בתורה מאיזו שלוחה בצפון צריך לחבר לאיזו שלוחה בדרום. נכון שיחברו שלוחה ארצית לארצית ושלוחה פרברית לפרברית, אבל יש גמישות בנוגע למה ילך לאן (אולי קווי לולאת השרון ולולאת רשל"צ ילכו ביחד כי זה מבטל צורך בחיוגים) - כך שאת מודיעין למשל לא חייבים לחבר לקו לנהריה אחרי פתיחת האומה אלא אולי לקו פרברי כמו אריאל, בעוד שאין הגבלה על השלוחה הדרומית שמתאימה לפרברית בנימינה. כמו כן יש לחצים מקומיים כמו קו העיירות שאם לא ימשיך צפונה לת"א בלי להיות מהיר דרך מסילת חולון נשמע הרבה טענות על קיפוח אם זה יהיה קו שיסתיים באשקלון ואז יעמיס על הקו הקיים.

בגלל הים מטרופולין גוש דן הוא אורכי ולא כדורי. זה יוצר מצב בו האיילון מבטל למעשה את הצורך בתחנות טרמינל ומקביל אולי למסילות העירוניות בגרמניה פחות מהמצב הבריטי של תחנות טרמינל. וכן, אני יודע שבברלין מסתפקים ב4 מסילות, אבל הן מחושמלות. לפי הגוגל בצו יש 6 רציפים ובאלכס 4, אבל התירוץ הוא שכרגע כל מערכת הנוסעים של ר"י תלוייה באיילון.
ונראה לך שכשכל המסילות שרשמת
יהיו קיימות הכל הרשת לא תהיה חשמלית? נו באמת..
לא כתוב בתורה ועל זה בדיוק אני מדבר, אתה רשמת את משאלת לבך ולא מה שיהיה בפועל.
אין שום סיבה ש4 מסילות לא יספיקו לכל המערכת, בדיוק כמו שזה מספיק בערים אחרות בעולם ולא בתיאוריה.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה מערכת רשת שיצרתי על בסיס התוכניות.

ונראה לך שכשכל המסילות שרשמת
יהיו קיימות הכל הרשת לא תהיה חשמלית? נו באמת..
לא כתוב בתורה ועל זה בדיוק אני מדבר, אתה רשמת את משאלת לבך ולא מה שיהיה בפועל.
אין שום סיבה ש4 מסילות לא יספיקו לכל המערכת, בדיוק כמו שזה מספיק בערים אחרות בעולם ולא בתיאוריה.
הנה מערכת רשת שיצרתי על בסיס התוכניות.
איכשהו אפשר לזווג את הרכבות מדרום לשלוחות מצפון, אבל זה ללא קו סיבובי מיותר בגהה, וללא קו בית-שמש / A1.

החישמול אולי יעזור אבל תחפש את הסדרה
The railway - Keeping Britain on track
ותראה שגם מערכות מחושמלות (וגם דיזל, כל פרק מוקדש לרשת אחרת) לא הכי מתפקדות כשמעמיסים עליהן "יעילות" שבה כל עיכוב יוצר תוצאות שרשרת.

ללא סיבובי גהה אני חושב שיש אופציה לעד 11 קווים שונים שיעברו באיילון.

המפה ממחישה איך גהה (קווים צהובים-כתומים) יכול להיות תוואי עוקף איילון.

חלוקת הצבעים די ברורה: ירוקים איילון-ראשי, כחולים חולון-ראשי, ורוד-אדום-סגול פרברית איילון ופרברית חיפה, צהוב-כתום גהה, חום מסילה מזרחית.
 

XrayCharlie

New member
הגזמת בענק

בגדול הפתרון מנהרה בתוואי מקביל וצמוד לאיילון

הרכבת באיילון כלואה בין שני נתיבי כביש מהיר שמצידם כלואים בין בניניי משרדים ומסחר כמו עזריאלי, הבורסה וכו'.

אם רוצים להעמיס על האיילון רכבות ועוד רכבות לרמה שתצריך 6-8 מסילות פלוס הפתרון היחיד יהיה להעביר מנהרה בין צומת חולון להרצליה, עם יציאה לבני ברק באזור צומת האוניברסיטה.

מצד מנהרות בנות 2 מסילות כל אחת, או 4 מנהרות בנות מסילה בודדת יוכלו להוסיף את רוחב התוואי הנדרש. כבר היו דיבורים מטורפים עוד יותר על ויאדוקט שיעבור את כל האיילון (בלתי ישים בגלל הצורך במקום ליסודות). המנהרה עצמה יכולה לעבור מתחת לדרך בגין והמסגר או מתחת לגדה המזרחית של האיילון (למעט באזור הבורסה) כדי שלא להשפיע על יסודות המגדלים הצמודים לאיילון או על הכביש והמסילה הקיימת. במנהרה כזו אפשר לבנות רציפים תת-קרקעיים לתחנות האיילון הקיימות, וניתן לתכנן את התוואי והתחנות כך שיתאימו להוספה של עוד מסילות בעתיד.

זה לא בלתי אפשרי, המנהרות בקו לירושלים הן ברמה של פי 2 ממה שדרוש למינהור התוספת לאיילון.

כל זה נכון במידה שלא משתמשים בציר גהה כציר אורך משלים.
הגזמת בענק
יהיה הרבה יותר זול ופרקטי להסיט את נחל האיילון בתעלה תת קרקעית לים מתחת דרום תל אביב ויפו לים מאשר לבנות מנהרות ל 2-4 מסילות מתחת לתל אביב. ברגע שנחל האיילון יוסט, יהיה מספיק מקום לעוד 3 מסילות על פני הקרקע לצד המסילות הקיימות היום ולתעלת ניקוז עבור המים שמגיעים מתל אביב לנחל.
6 מסילות יוכלו לטפל בכל התנועה הצפוייה להרבה שנים קדימה (לא צריך 8).
 

Ccyclist

Well-known member
במקרה כזה המסילות תוצפנה פעם בכמה שנים.

הגזמת בענק
יהיה הרבה יותר זול ופרקטי להסיט את נחל האיילון בתעלה תת קרקעית לים מתחת דרום תל אביב ויפו לים מאשר לבנות מנהרות ל 2-4 מסילות מתחת לתל אביב. ברגע שנחל האיילון יוסט, יהיה מספיק מקום לעוד 3 מסילות על פני הקרקע לצד המסילות הקיימות היום ולתעלת ניקוז עבור המים שמגיעים מתל אביב לנחל.
6 מסילות יוכלו לטפל בכל התנועה הצפוייה להרבה שנים קדימה (לא צריך 8).
במקרה כזה המסילות תוצפנה פעם בכמה שנים.
דרום תל-אביב זה אזור שבין כה וכה מוצף פעם בכמה שנים. אם לא הצליחו לנקז אותו ב65 שנה אני לא חושב שצינור ניקוז מתחת לאזור יוכל להתמודד בהצלחה עם המים שהיו אמורים לזרום באיילון, ומשום שתעלת הניקוז שהצעת צריכה להיות בשיפוע מנוגד לשיפוע הטבעי של האיילון (כדי לזרום דרומה) אתה יוצר מצב בו המסילות הנוספות יוצפו גם יוצפו פעם ב5 שנים כאשר פרטי הביצוע השונים של שני פרוייקטי הניקוז לא יעמדו במצבי קיצון של סופות שמורידות יותר משקעים מהממוצע (יש בעיה אמיתית של תיכנון "מקצועי" לפי הממוצע ללא התחשבות במצבי קיצון תכופים) ובאחזקה הגרועה (ואת זה ניתן לומר על סמך ניסיון דרום ת"א) של פרוייקט שלא יהיה יוקרתי במיוחד.

אם לדעתך 6 מסילות יספיקו אז אולי מנהרה אחודה אחת (בקוטר שיספיק ל 2 מסילות) ותיכנון להוספת מנהרה שניה בעתיד הרחוק. מדובר ב9 קילומטר בקטע הראשי, כאשר מצפון לרמת אביב אפשר לחשוב על קטע קרקעי ממערב לאיילון, מנהרה מתחת למחלף שלפני הרצליה, וחיבור למסילת החוף לפני תחנת הרצליה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה