הרכבת עוזרת למשפרי דיור לצאת מהעיר

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
הרכבת עוזרת למשפרי דיור לצאת מהעיר

הרכבת עוזרת למשפרי דיור לצאת מהעיר
בכתבה שהתפרסמה היום ב-ynet בנושא נדל"ן נטען בעיקר שעם התייעלות מערך הרכבות בישראל הופכת ההגעה לתל-אביב פשוטה יותר. זוגות צעירים ומשפרי דיור כבר אינם חוששים לגור מחוץ לעיר מפחד הפקקים. כמה אפשר לחסוך על ידי מעבר לפריפרי....... (היכנסו לקישור על מנת לקרוא את הכתבה המלאה, מעניין וכדאי) ציטוט נוסף: עם זאת, המרחק הפיזי מתל-אביב יכול ליצור גם בעיות - בעיקר לעובדים בה. הפתרון המסתמן לבעיית הפקקים היא הרכבת ההולכת ומסתעפת, כשכמעט מדי שנה נפתחים קווים נוספים, שמטרתם חיבור הפריפריה לתל-אביב ולערים גדולות נוספות
 

alexUK

New member
copy/paste plz

הרכבת עוזרת למשפרי דיור לצאת מהעיר
בכתבה שהתפרסמה היום ב-ynet בנושא נדל"ן נטען בעיקר שעם התייעלות מערך הרכבות בישראל הופכת ההגעה לתל-אביב פשוטה יותר. זוגות צעירים ומשפרי דיור כבר אינם חוששים לגור מחוץ לעיר מפחד הפקקים. כמה אפשר לחסוך על ידי מעבר לפריפרי....... (היכנסו לקישור על מנת לקרוא את הכתבה המלאה, מעניין וכדאי) ציטוט נוסף: עם זאת, המרחק הפיזי מתל-אביב יכול ליצור גם בעיות - בעיקר לעובדים בה. הפתרון המסתמן לבעיית הפקקים היא הרכבת ההולכת ומסתעפת, כשכמעט מדי שנה נפתחים קווים נוספים, שמטרתם חיבור הפריפריה לתל-אביב ולערים גדולות נוספות
copy/paste plz
 

suprman1

New member
לבקשתך, הכתבה במלואה

לבקשתך, הכתבה במלואה
נדל"ן: מתרחקים מת"א ומרוויחים עם התייעלות מערך הרכבות בישראל הופכת ההגעה לתל-אביב פשוטה יותר. זוגות צעירים ומשפרי דיור כבר אינם חוששים לגור מחוץ לעיר מפחד הפקקים. כמה אפשר לחסוך על ידי מעבר לפריפריה עופר פטרסבורג החסכון מתחיל עם היציאה ממרכז תל-אביב: הירידה המתמשכת בהתחלות הבנייה ומצוקת הקרקעות במרכז הארץ, הביאו להרחבת פערי הדיור בין תל-אביב והפריפריה בשנים האחרונות. הנוסחה פשוטה - אותה דירה בדיוק תעלה מחיר כפול, ולעתים אף משולש בתל-אביב. מבחינה סגנונית אין הרבה הבדל, והשכונות במערב ראשון-לציון דומות להפליא לשכונות הצפוניות של תל-אביב. ערים רבות שהיו בעבר פחות פופולריות מציעות כיום מגוון אפשרויות דיור, הזולות משמעותית מהחלופה של מגורים בתל-אביב ובסביבותיה. נתניה, גבעתיים, רחובות ונס-ציונה מציעות אלטרנטיבה טובה לא פחות מתל-אביב למשפרי דיור ולאלה המחפשים שקט, שלווה ואיכות חיים גבוהה. לדברי סמנכ"ל חברת מבני-גזית, נתי גלבוע, בעוד שתל-אביב נפגעה מהמיתון וירידת המחירים בה הגיעה ל-10%-5%, מקומות כמו חדרה, אשדוד ומודיעין נפגעו בשיעור גבוה יותר, 20%-15%, ולכן הפער בין המרכז לפריפריה הולך וגדל. כך, לדוגמה, כאשר אדם בוחר לגור בראשון-לציון במקום בתל-אביב, הוא מתרחק מרחק של 16 ק"מ, וחוסך 620 אלף שקל. אם הוא בוחר לרכוש דירה בנתניה במקום בהרצליה, ערים שהמרחק ביניהן הוא פחות מ-20 ק"מ, הוא חוסך 540 אלף שקל. עם זאת, לא כל הקילומטרים שווים מבחינת עלות דירה. לדברי גלבוע, הטבלה משקפת גם את היוקרה של העיר: ככל שהעיר יוקרתית יותר, כך יהיה הרווח כתוצאה מההתרחקות מתל-אביב נמוך יותר. כך שלמרות שהמרחק בין הרצליה לנתניה קטן יחסית - פער המחירים ביניהן גבוה, מאחר שנתניה היא פחות יוקרתית. מנגד, ההבדל במחירים בין תל-אביב לגבעתיים ורמת-השרון קטן יותר, מאחר שהן נחשבות יוקרתיות. קרוב אבל יקר בגבעתיים, לדוגמה, רמות מחירי הדיור דומות מאוד למחירים בתל-אביב. "העובדה שמלאי הקרקעות והפרויקטים לבנייה בגבעתיים מצומצם מאוד", אומר מנכ"ל רשת רילטי-אקזקיוטיב, שמעון איזנברג, מביאה לכך שלא רק שרמת המחירים בעיר יציבה, אלא שאלה המבינים את יתרונות המעבר ל'עיר שינה' רדומה, מוכנים לשלם עבור כך כמעט כמו שהיו משלמים עבור מגורים בתל-אביב, אם לא יותר". גם ברמת-השרון רמת המחירים נמוכה אך במעט מזו שבתל אביב. לדברי מיכאל רודניצקי, מבעלי חברת שחר-לשם הבונה את פרויקט גני רמת-השרון, היצע הדירות בעיר, השומרת על אופי של מושבה יוקרתית, נמוך ביותר. הביקוש, לעומת זאת, גבוה - ולכן המחירים גבוהים. לדבריו, עיקר הביקוש לדירות בעיר הינו של בני רמת-השרון והסביבה, וכן של אוכלוסיה מבוגרת, המעוניינת לעבור לדירה קטנה יותר. משפרי דיור וזוגות צעירים לדברי סמנכ"ל דנקנר-השקעות, זוהר קפלן, אין ספק שלמגורים בתל-אביב יש יתרונות רבים, דוגמת הקירבה למרכזי בילוי ולמרכז העסקים. תשובי תל-אביב גם אינם עומדים בפקקים הארוכים בכניסה לעיר בבקרים וביציאה ממנה בשעות אחר הצהריים. יתרונות אלה מתבטאים, כמובן, גם במחירי הדירות בעיר. לדברי סמנכ"ל דלק-נדל"ן, שרית סבן-שליט, הפערים ההולכים וגדלים בין תל-אביב לפריפריה עושים דווקא טוב לפריפריה, שכן אוכלוסיות איכותיות, שבעבר התעקשו שלא לצאת מגוש דן, מוצאות כיום את מקומן בערים זולות ומתפתחות, כדוגמת רחובות ונס-ציונה. רחובות, נתניה ונס-ציונה נמצאות כיום בתנופת בנייה ופיתוח אדירה, והחלו להוות מוקדי משיכה למשפרי דיור, זוגות צעירים ומשפחות צעירות מכל חלקי הארץ. רבים מרגישים שמשתלם יותר לרכוש דירה באחת מערים אלו, ולא לשלם שכירות חודשית גבוהה בתל-אביב. עם זאת, המרחק הפיזי מתל-אביב יכול ליצור גם בעיות - בעיקר לעובדים בה. הפתרון המסתמן לבעיית הפקקים היא הרכבת ההולכת ומסתעפת, כשכמעט מדי שנה נפתחים קווים נוספים, שמטרתם חיבור הפריפריה לתל-אביב ולערים גדולות נוספות. (27.05.03 , 09:17
 

alexUK

New member
../images/Emo51.gif

לבקשתך, הכתבה במלואה
נדל"ן: מתרחקים מת"א ומרוויחים עם התייעלות מערך הרכבות בישראל הופכת ההגעה לתל-אביב פשוטה יותר. זוגות צעירים ומשפרי דיור כבר אינם חוששים לגור מחוץ לעיר מפחד הפקקים. כמה אפשר לחסוך על ידי מעבר לפריפריה עופר פטרסבורג החסכון מתחיל עם היציאה ממרכז תל-אביב: הירידה המתמשכת בהתחלות הבנייה ומצוקת הקרקעות במרכז הארץ, הביאו להרחבת פערי הדיור בין תל-אביב והפריפריה בשנים האחרונות. הנוסחה פשוטה - אותה דירה בדיוק תעלה מחיר כפול, ולעתים אף משולש בתל-אביב. מבחינה סגנונית אין הרבה הבדל, והשכונות במערב ראשון-לציון דומות להפליא לשכונות הצפוניות של תל-אביב. ערים רבות שהיו בעבר פחות פופולריות מציעות כיום מגוון אפשרויות דיור, הזולות משמעותית מהחלופה של מגורים בתל-אביב ובסביבותיה. נתניה, גבעתיים, רחובות ונס-ציונה מציעות אלטרנטיבה טובה לא פחות מתל-אביב למשפרי דיור ולאלה המחפשים שקט, שלווה ואיכות חיים גבוהה. לדברי סמנכ"ל חברת מבני-גזית, נתי גלבוע, בעוד שתל-אביב נפגעה מהמיתון וירידת המחירים בה הגיעה ל-10%-5%, מקומות כמו חדרה, אשדוד ומודיעין נפגעו בשיעור גבוה יותר, 20%-15%, ולכן הפער בין המרכז לפריפריה הולך וגדל. כך, לדוגמה, כאשר אדם בוחר לגור בראשון-לציון במקום בתל-אביב, הוא מתרחק מרחק של 16 ק"מ, וחוסך 620 אלף שקל. אם הוא בוחר לרכוש דירה בנתניה במקום בהרצליה, ערים שהמרחק ביניהן הוא פחות מ-20 ק"מ, הוא חוסך 540 אלף שקל. עם זאת, לא כל הקילומטרים שווים מבחינת עלות דירה. לדברי גלבוע, הטבלה משקפת גם את היוקרה של העיר: ככל שהעיר יוקרתית יותר, כך יהיה הרווח כתוצאה מההתרחקות מתל-אביב נמוך יותר. כך שלמרות שהמרחק בין הרצליה לנתניה קטן יחסית - פער המחירים ביניהן גבוה, מאחר שנתניה היא פחות יוקרתית. מנגד, ההבדל במחירים בין תל-אביב לגבעתיים ורמת-השרון קטן יותר, מאחר שהן נחשבות יוקרתיות. קרוב אבל יקר בגבעתיים, לדוגמה, רמות מחירי הדיור דומות מאוד למחירים בתל-אביב. "העובדה שמלאי הקרקעות והפרויקטים לבנייה בגבעתיים מצומצם מאוד", אומר מנכ"ל רשת רילטי-אקזקיוטיב, שמעון איזנברג, מביאה לכך שלא רק שרמת המחירים בעיר יציבה, אלא שאלה המבינים את יתרונות המעבר ל'עיר שינה' רדומה, מוכנים לשלם עבור כך כמעט כמו שהיו משלמים עבור מגורים בתל-אביב, אם לא יותר". גם ברמת-השרון רמת המחירים נמוכה אך במעט מזו שבתל אביב. לדברי מיכאל רודניצקי, מבעלי חברת שחר-לשם הבונה את פרויקט גני רמת-השרון, היצע הדירות בעיר, השומרת על אופי של מושבה יוקרתית, נמוך ביותר. הביקוש, לעומת זאת, גבוה - ולכן המחירים גבוהים. לדבריו, עיקר הביקוש לדירות בעיר הינו של בני רמת-השרון והסביבה, וכן של אוכלוסיה מבוגרת, המעוניינת לעבור לדירה קטנה יותר. משפרי דיור וזוגות צעירים לדברי סמנכ"ל דנקנר-השקעות, זוהר קפלן, אין ספק שלמגורים בתל-אביב יש יתרונות רבים, דוגמת הקירבה למרכזי בילוי ולמרכז העסקים. תשובי תל-אביב גם אינם עומדים בפקקים הארוכים בכניסה לעיר בבקרים וביציאה ממנה בשעות אחר הצהריים. יתרונות אלה מתבטאים, כמובן, גם במחירי הדירות בעיר. לדברי סמנכ"ל דלק-נדל"ן, שרית סבן-שליט, הפערים ההולכים וגדלים בין תל-אביב לפריפריה עושים דווקא טוב לפריפריה, שכן אוכלוסיות איכותיות, שבעבר התעקשו שלא לצאת מגוש דן, מוצאות כיום את מקומן בערים זולות ומתפתחות, כדוגמת רחובות ונס-ציונה. רחובות, נתניה ונס-ציונה נמצאות כיום בתנופת בנייה ופיתוח אדירה, והחלו להוות מוקדי משיכה למשפרי דיור, זוגות צעירים ומשפחות צעירות מכל חלקי הארץ. רבים מרגישים שמשתלם יותר לרכוש דירה באחת מערים אלו, ולא לשלם שכירות חודשית גבוהה בתל-אביב. עם זאת, המרחק הפיזי מתל-אביב יכול ליצור גם בעיות - בעיקר לעובדים בה. הפתרון המסתמן לבעיית הפקקים היא הרכבת ההולכת ומסתעפת, כשכמעט מדי שנה נפתחים קווים נוספים, שמטרתם חיבור הפריפריה לתל-אביב ולערים גדולות נוספות. (27.05.03 , 09:17
 
טרם הספיקותי לקרוא את כל המאמר

הרכבת עוזרת למשפרי דיור לצאת מהעיר
בכתבה שהתפרסמה היום ב-ynet בנושא נדל"ן נטען בעיקר שעם התייעלות מערך הרכבות בישראל הופכת ההגעה לתל-אביב פשוטה יותר. זוגות צעירים ומשפרי דיור כבר אינם חוששים לגור מחוץ לעיר מפחד הפקקים. כמה אפשר לחסוך על ידי מעבר לפריפרי....... (היכנסו לקישור על מנת לקרוא את הכתבה המלאה, מעניין וכדאי) ציטוט נוסף: עם זאת, המרחק הפיזי מתל-אביב יכול ליצור גם בעיות - בעיקר לעובדים בה. הפתרון המסתמן לבעיית הפקקים היא הרכבת ההולכת ומסתעפת, כשכמעט מדי שנה נפתחים קווים נוספים, שמטרתם חיבור הפריפריה לתל-אביב ולערים גדולות נוספות
טרם הספיקותי לקרוא את כל המאמר
אבל הציטוטים הקצרים מלמדים שסוף-סוף מתחילים תושבי מדינת ישראל לעבור חוויות שעברו תושבי ארצות אחרות לפני 70 - 100 שנה: יוממות, דה' קביעת מגורים במרחק ניכר מהעיר ושימוש ברכבת להגיע לעבודה בעיר במהירות ובצורה מסודרת. יש אזורים פרבריים רבים בעולם שנבנו והתפתחו בעקבות סלילת מסילות ברזל שאפשרו זאת. שם התרגיל: איכות חיים לאנשים ושגשוג כלכלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה